M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰- چیزهای عجیبتر
Stranger Things
جایگاه اول: یک - جایگاه دوم: یک - دیگر: ۱۰ - امتیاز: ۱۵
«چیزهای عجیبتر» یکی از سه سریالِ این فهرست («مردگان متحرک» و «بازی تاج و تـ*ـخت») است که به قربانی موفقیتِ سرسامآورِ خودش تبدیل شد. ولی در این شکی نیست که این سریال در زمانیکه از لحاظ کیفی عالی بود، رودست نداشت و در زمانیکه به تکرارِ مکررات افتاد، کماکان یکی از بزرگترین رویدادهای تلویزیونی که چه عرض کنم، حوزهی سرگرمی حساب میشد. در دورانی که تمامِ فکر و ذکرِ هالیوود به بازآفرینی عناصرِ گرهخورده با فرهنگِ عامهی دههی ۸۰ معطوف شده است، برادران دافر پس از اینکه موفق نشدند رُمان «آن» اثرِ استیون کینگ را اقتباس کنند، تصمیم گرفتند تا سریالِ اورجینالِ خودشان را براساسِ عناصرِ داستانگویی استیون کینگ و سینمای فیلمسازانی مثل استیون اسپیلبرگ و جان کارپنتر بسازند. نتیجه سریالی بود که در مقایسه با اقتباسِ مستقیمِ «آن» توسط اندی موشیتی به تمهای داستانی و فُرمِ قصهگویی استیون کینگ وفادارتر است. «چیزهای عجیبتر» همهچیز داشت؛ اکشن، وحشت، ماجراجویی، کُمدی، درام، دختری با قدرت تلهکینسیس، بچههای دوچرخهسوار و یک آزمایشگاهِ مرموز در وسط جنگلهای بیرون از شهر. در دنیایی که تماشای مسلسلوارِ سریالها به فعالیتِ معمول مردم تبدیل شده است، «چیزهای عجیبتر» در این زمینه سرآمد دیگران است. نتیجه سریالی است که از نظر محبوبیت با دنیای سینمایی مارول برابری میکند و بهعنوان یک پدیدهی جهانی، با بزرگترین بلاکباسترها رقابت میکند. موفقیتِ برادران دافر به اهمیتشان به شخصیتپردازی و رابـ*ـطهشان با نوستالژی برمیگردد؛ آنها در فصل اول هرگز نگذاشتند تا توسط نوستالژی بلعیده شوند، بلکه از آن بهعنوانِ سوختِ خلاقیتشان استفاده کردند. هرچند این روند برای همیشه باقی نماند. موفقیتِ «چیزهای عجیبتر» یعنی سریالی که بهعنوانِ یک مینیسریال متولد شده بود، باید به هر ترتیبی که شده ادامه پیدا میکرد. این موضوع بهعلاوهی محافظهکاری سازندگان پس از پُرطرفدار شدنِ آن، باعث شد سریال در فصلهای دوم و سوم در زمینهی نوستالژیزدگی و رو آوردن به عادتهای بد بلاکباسترها (تبلیغاتِ واضح و اولویت پیدا کردن اکشن بر شخصیت و کمدی نابهجا و غیرضروری برای پُر کردن کمبودِ دراماتیک) دچار همان مشکلاتی شود که فصل اول را به یک اثرِ دههی هشتادی مُدرنِ عالی در مقایسه با نمونههای هالیوودیاش تبدیل کرده بود.
Stranger Things
جایگاه اول: یک - جایگاه دوم: یک - دیگر: ۱۰ - امتیاز: ۱۵
«چیزهای عجیبتر» یکی از سه سریالِ این فهرست («مردگان متحرک» و «بازی تاج و تـ*ـخت») است که به قربانی موفقیتِ سرسامآورِ خودش تبدیل شد. ولی در این شکی نیست که این سریال در زمانیکه از لحاظ کیفی عالی بود، رودست نداشت و در زمانیکه به تکرارِ مکررات افتاد، کماکان یکی از بزرگترین رویدادهای تلویزیونی که چه عرض کنم، حوزهی سرگرمی حساب میشد. در دورانی که تمامِ فکر و ذکرِ هالیوود به بازآفرینی عناصرِ گرهخورده با فرهنگِ عامهی دههی ۸۰ معطوف شده است، برادران دافر پس از اینکه موفق نشدند رُمان «آن» اثرِ استیون کینگ را اقتباس کنند، تصمیم گرفتند تا سریالِ اورجینالِ خودشان را براساسِ عناصرِ داستانگویی استیون کینگ و سینمای فیلمسازانی مثل استیون اسپیلبرگ و جان کارپنتر بسازند. نتیجه سریالی بود که در مقایسه با اقتباسِ مستقیمِ «آن» توسط اندی موشیتی به تمهای داستانی و فُرمِ قصهگویی استیون کینگ وفادارتر است. «چیزهای عجیبتر» همهچیز داشت؛ اکشن، وحشت، ماجراجویی، کُمدی، درام، دختری با قدرت تلهکینسیس، بچههای دوچرخهسوار و یک آزمایشگاهِ مرموز در وسط جنگلهای بیرون از شهر. در دنیایی که تماشای مسلسلوارِ سریالها به فعالیتِ معمول مردم تبدیل شده است، «چیزهای عجیبتر» در این زمینه سرآمد دیگران است. نتیجه سریالی است که از نظر محبوبیت با دنیای سینمایی مارول برابری میکند و بهعنوان یک پدیدهی جهانی، با بزرگترین بلاکباسترها رقابت میکند. موفقیتِ برادران دافر به اهمیتشان به شخصیتپردازی و رابـ*ـطهشان با نوستالژی برمیگردد؛ آنها در فصل اول هرگز نگذاشتند تا توسط نوستالژی بلعیده شوند، بلکه از آن بهعنوانِ سوختِ خلاقیتشان استفاده کردند. هرچند این روند برای همیشه باقی نماند. موفقیتِ «چیزهای عجیبتر» یعنی سریالی که بهعنوانِ یک مینیسریال متولد شده بود، باید به هر ترتیبی که شده ادامه پیدا میکرد. این موضوع بهعلاوهی محافظهکاری سازندگان پس از پُرطرفدار شدنِ آن، باعث شد سریال در فصلهای دوم و سوم در زمینهی نوستالژیزدگی و رو آوردن به عادتهای بد بلاکباسترها (تبلیغاتِ واضح و اولویت پیدا کردن اکشن بر شخصیت و کمدی نابهجا و غیرضروری برای پُر کردن کمبودِ دراماتیک) دچار همان مشکلاتی شود که فصل اول را به یک اثرِ دههی هشتادی مُدرنِ عالی در مقایسه با نمونههای هالیوودیاش تبدیل کرده بود.
۲۲ سریال برتر دهه گذشته از نگاه متاکریتیک
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com