خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaRjAn

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,603
امتیاز واکنش
31,794
امتیاز
473
سن
16
زمان حضور
218 روز 4 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
خوناشام‌ها موجوداتی هستن که نه تنها از قدیم تا به امروز در فیلم‌ها، سریال‌ها و یا کارتون‌های موردعلاقه‌امون حضور داشتند، بلکه با کمی دقت می‌شه دید که در تاریخ هم رد پایی از خودشون به جا گذاشتن! ولی هنوز هم شک و تردیدهایی درباره‌اشون وجود داره و عده‌ای از مردم می‌گن که اونا فقط یه افسانه‌ی قدیمی هستن و عده‌ای شدیداً به اونا اعتقاد دارن!
2

وجود خوناشام‌ها ابتدا در اسلویک‌ها (slavic) بوده که یه گروه از آدم‌های اروپایی هستن از کشورهای مختلف. کلمه‌ی ومپایر (vampire) از کلمه‌ی upir میاد که ی کلمه‌ی روسی به زبان روسیِ قدیمه.
اولین باری که درمورد خوناشام‌ها نوشته میشه در قرن یازدهم بوده؛ که حتی قبل از باورهای دین مسیحیت هم بوده و اونموقع مردم جادوگری رو باور داشتن. با اینکه مسیحی‌ها و کلیساها خیلی سعی کردن این باورِ وجود خوناشام رو از بین ببرن، اما همونطور که می‌دونین موفق نشدن و تا امروز هم خیلی راجع به خوناشام‌ها صحبت می‌شه!
زمانای قدیم خیلی از مریضی‌ها رو با خوناشامی اشتباه می‌گرفتن؛ چون مریضی‌هایی بوده که بدن تجزیه می‌شده و باعث می‌شده خون از دهن جسدها بیرون بریزه و جوری نشون می‌داده که انگار اون جسد خون یکی رو خورده و الان خونش داره می‌ریزه! برای همین با توجه به همون باورای جادوگری شروع می‌کنن به انجام دادن بعضی کارها از جمله گذاشتن سیر تو قبر افرادی که می‌مردن و یا آتیش زدن جسدها و...
این موضوع و این باور تو اون گروه از مردم اروپایی می‌مونه تا قرن هجدهم که یه امپراطور مجبور می‌شه فیزیک‌دانش رو بفرسته تا یه مقاله‌ای رو پخش کنه و یه سری چیزارو توضیح بده که اینا دلیل علمی داره و کار ومپایر یا خوناشام‌ها نیست!
بعد با اینکه از نظر ترس و علمی یه چیزایی رو حل کرده بودن، مردم از این افسانه خوششون اومده بود و شروع می‌کنن به نوشتن کتاب‌ها، نمایشنامه‌ها و یا حتی ساختن فیلم‌ها درمورد خوناشام‌ها!
‌اما این تاریخ خوناشام‌هاست که مربوط می‌شه به قرن‌ها و قرن‌ها پیش؛ اما از اونموقع تا الان، مدارکی وجود داره که قابل توضیح نیست!


واقعیت یا افسانه؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: سحرر

MaRjAn

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,603
امتیاز واکنش
31,794
امتیاز
473
سن
16
زمان حضور
218 روز 4 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
این مدارک نشونه‌هایی از خوناشام‌ها رو به آدما نشون می‌ده.
مثلا تو سال 1912 در آمریکا شخصی بوده به اسم آگست دلگرنج. (Auguste Delagrange) اونموقع یه سری قتل‌ها تو یه شهر کوچیک شروع می‌شه و یه چیز خیلی خاص درمورد این قتل‌ها وجود داشته که با قتل‌های معمولی فرق داشته و اونم اینه که جسدها هیچ خونی توی بدنشون باقی نمونده بوده. انگار که تمام خون بدنشون کشیده شده باشه بیرون! این باعث می‌شه که مردم شهر شروع کنن به فکر کردن به این که این کار، کار یه خوناشامه! پلیس هم که داشته دنبال قاتل می‌گشته، به هیچ وجه پیداش نمی‌کرده. تا یه کشیش به همراه یه جادوگر شروع می‌کنن با همدیگه همکاری کردن چون اعتقاد داشتن که این موجودی که داره مردم رو می‌کشه یه خوناشامه و دنبال قاتل می‌گردن.

3

Auguste Delagrange

جالب اینجاست که تعریف می‌کردن تا وقتی که به آگست، قاتل اصلی برسن، اعضای گروهش رو پیدا کرده بودن _همونطور که می‌دونین خوناشام‌ها گروهی حرکت می‌کنن_ و اونا بهشون گفته بودن که این سردسته‌ی ماست و گفته بودن که ما خوناشام هستیم.
تا اینکه می‌رسن به خود آگست و می‌گن اون چیزی که تونسته آگست رو بکشه یه سیخ چوبی بوده که تو قلبش فرو می‌کنن؛ و می‌گن لحظه‌ای که اون سیخ رو تو قلبش فرو کردن، زل زده تو چشمای اون کشیش‌ها و فقط خندیده!
بعد از اون می‌فهمن که این شخص، چهل نفر رو کشته بوده و هیچوقت خون اون چهل نفر رو پیدا نکردن و همین باعث شده مردم فکر کنن خون اون چهل نفر رو، آگست و گروهش خورده بودن!
و امروز تو پاریس تو موزه‌ی خوناشام‌ها می‌تونین قلب سوراخ شده‌ی آگست و همون سیخ چوبی رو ببینین!

4


واقعیت یا افسانه؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: سحرر

MaRjAn

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,603
امتیاز واکنش
31,794
امتیاز
473
سن
16
زمان حضور
218 روز 4 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
مثال‌های دیگه‌ای هم هست؛ مثلا اینکه تو سال 2014 یه جسدی رو تو یه قبری پیدا کردن که برای قرن سیزدهم بوده که توی قلب اون جسد، یه سیخ آهنی رو فرو کرده بودن و چسبونده بودنش به زمین؛ پاهاش هم بریده بودن و گذاشته بودن کنارش؛ یه جوری که انگار نمی‌خواستن اون جسد از قبر بیرون بیاد!
5

جسد پیدا شده از خون آشام در بلغارستان
خیلی از این مدل قتل‌ها تو تاریخ بوده و کسایی که ادعا می‌کردن خوناشام هستن.
ولی از اونموقع تا الان، شرایط خیلی عوض شده و طبق یه مستند از یه گروه معتبر، انگار که خوناشام‌ها هم خودشون رو با شرایط امروزی سازگار کردن و فقط خون کسایی رو می‌خورن که بهشون اجازه دادن و یدفعه‌ای به یه نفر حمله نمی‌کنن چون اصلا دنبال دردسر نیستن!
اگه از مثال‌های دیگه بخوایم بگیم، فیلم‌هاییه که دوربین‌های مداربسته‌ی خیابون‌ها ثبت کردن و تو اون فیلم‌ها، شخصی با سرعت و قدرت خیلی زیادی، آدمی رو قبل از اینکه بره زیر ماشین، نجات می‌ده!
همونطور که گفتم این مدارک به هیچ وجه قابل توضیح نیست؛ ولی اینکه باور داشته باشین اونا واقعی هستن یا نه، به خودتون بستگی داره.

منبع: یوتیوب


واقعیت یا افسانه؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: سحرر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا