خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی با کودک در خانه، ایام عید در خانه چه کار کنیم؟


داشتن ایده برای بازی با کودک در خانه این روزها واقعا یک دغدغه است. ایام عید با بیماری کرونا همراه شده و خانواده‌ها خانه‌نشین هستند. سرگرم کردن کودکان در چنین شرایطی همیشه چالش‌برانگیز است. به درخواست مخاطبین چیدانه تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به پیشنهادهای هیجان‌انگیزی درباره بازی کودکان در منزل اختصاص دهیم. آیا شما هم فرزندتان شلوغ می‌کند؟ آیا همیشه خانه به هم ریخته می‌شود؟ آیا برای سرگرم کردن و بازی با کودکان خود ایده کم دارید؟ این مقاله از چیدانه را حتما بخوانید. ایده‌های زیادی برایتان داریم که حتما به دردتان می‌خورد و می‌توانید خیلی راحت آن‌ها را عملی کنید.



در ادامه خواهید خواند:

  1. معرفی انواع بازی با کودک به کمک نقاشی در خانه
  2. آموزش ساخت بازی بولینگ در خانه
  3. ایده برای پارک بازی کودک در خانه
  4. ایده برای آموزش به کودکان از طریق بازی در خانه
  5. ایده بازی گروهی برای کودکان در خانه
  6. انواع بازی های پر تحرک برای کودکان در خانه
  7. ایده بازی در خانه برای بچه‌های بسیار کوچک
  8. ایده برای بازی فکری کودک در خانه
  9. ایده برای خانه بازی کودک درون خانه

 post original 1399010701472950

کاغذ + قلم = یک دنیا ایده برای بازی و سرگرمی با نقاشی

تقریبا همه‌ی بچه‌ها نقاشی کشیدن را دوست دارند. این را می‌توان از خط خطی کردن دیوارها و مبلمان توسط آن‌ها فهمید. از آن‌جایی که کاغذ و قلم حتما در هر خانه‌ای وجود دارد، باید اعتراف کنیم که بهترین روش برای بازی کودکان در خانه همان نقاشی کشیدن است. نقاشی کشیدن از جمله فعالیت‌هایی‌ست که می‌تواند به همان اندازه که برای بازی با کودک 2 ساله در خانه مفید است برای خود شما نیز مفید باشد. روش‌های خلاقانه‌ای برای بازی و سرگرمی به کمک نقاشی در خانه وجود دارد که در ادامه می‌گوییم.

 Post Original 1399010702061667


نقاشی کشیدن با پا، یک بازی کودکانه در خانه
یک کاغذ سفید بزرگ بردارید و آن را با چسب کاغذ بر روی یکی از دیوارهای خالی منزل‌تان بچسبانید. می‌توانید مانند تصاویر بالا از کودک خود بخواهید که با پاهایش شروع به کشیدن نقاشی کند. این کار نه تنها برایش هیجان‌انگیز است و او را حسابی سرگرم می‌کند، بلکه تمرکزش را بالا برده و همچنین باعث می‌شود تا به خوبی قدر دست‌هایش را بداند.

 Post Original 13990107020841549

اگر دیوار‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست، می‌توانید از فرزندتان بخواهید تا مانند تصویر بالا این کار را با نشستن بر روی صندلی انجام دهد. اگر چند فرزند دارید می‌توانید بینشان مسابقه برگزار کنید و به آن‌ها جایزه بدهید! این بازی از نمونه بازی های جذاب در مهد است که در خانه هم امکان‌پذیر می‌باشد.


ایده‌ی چند بازی برای کودکان!

 
  • جذاب
Reactions: سیده کوثر موسوی

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی با کودک سه ساله در خانه به کمک نقاشی
یکی از بازیهای کودکان در خانه که می‌تواند مهارت‌های حرکتی آن‌ها با دست را افزایش دهد نقاشی کشیدن است. بچه‌های 2 تا 4 ساله معمولا نمی‌توانند قلم را به راحتی در دست بگیرند. ایده‌ای که در تصویر بالا می‌بینید یکی از ایده‌های بازی با کودک در خانه است که به آسانی انجام می‌شود و به آن‌ها کمک میکند تا استفاده از قلم را تمرین کنند. بر روی یک کاغذ بزرگ نقاط رنگی یا شکل‌های جذاب بکشید و از کودک خود بخواهید این نقاط را به هم وصل کنند. بدون هیچ قانون و محدودیتی!
بازی با کودک در خانه با نقاشی پشت به پشت
اغلب بچه‌ها از اینکه در شرایط غیر عادی قرار بگیرند هیجان‌زده می‌شوند. شاید اگر دو عدد کاغذ به دست بچه‌ها بدهید و از آن‌ها بخواهید که بر روی آن‌‌ها نقاشی بکشند استقبال چندانی نکنند، اما اگر مثل ایده‌ی به کار برده شده در تصویر بالا از آن‌ها بخواهید تا بر روی کاغذهایی که به پشت دیگری وصل شده نقاشی کنند حتما کنجکاو می‌شوند تا این بازی را امتحان کنند.
بازی کودکانه با نقاشی سایه‌ها
این یک ایده عالی برای بازیهای کودکان در خانه است. اگر تراس یا حیاط دارید حتما این بازی را انجام دهید. مانند تصویر بالا در ساعتی از روز اشیاء مورد علاقه‌ی کودکتان را طوری کنار کاغذ بچینید که سایه‌ی آن‌ها روی کاغذ بیوفتد. سپس از او بخواهید تا نقاشی سایه‌ها را از رویشان بکشد. در خانه نیز می‌توانید به کمک چراغ قوه سایه ایجاد کنید. با این بازی هم مهارت‌های حرکتی کودک برای نقاشی کشیدن تقویت می‌شود و هم توجه او به محیط اطراف و پدیده‌ای مثل سایه بیشتر می‌گردد. علاوه بر این اگر او این کار را خیلی کند انجام دهد زمان زیادی نخواهد داشت و شکل سایه‌ها عوض می‌شوند. جالب نیست
بازی کودکانه با نقاشی از روی یک طلق شفاف
این یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای بازی با کودک در خانه است. مطمئن باشید بچه‌ها از این بازی خوششان می‌آید. کافیست تا یک طلق شفاف را جلوی صورتتان بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا با چند عدد ماژیک رنگی نقاشی صورت شما را از روی طلق بکشند.
بازی بولینگ در خانه برای کودکان
تنها با چند لیوان یک بار مصرف و یک توپ کوچک می‌توانید این بازی جذاب و هیجان‌انگیز را با کودکتان درون خانه انجام دهید. همچنین می‌توانید به فرزندان خود یاد بدهید تا با یکدیگر بازی و رقابت کنند. مطمئن باشید که ساعت‌ها مشغول این بازی خواهند شد
سرسره بازی با کودک در خانه
این ایده ی بازی کودک در منزل برای آن‌هایی خوب است که حداقل چندتایی پله در داخل خانه داشته باشند. می‌توانید مثل تصویر بالا با کارتن‌های محکمی که دارید یک سرسره بسازید و ساعت‌ها فرزند دلبندتان را مشغول سرسره بازی در خانه کنید
اگر بتوانید به رسم قدیم یک تاب هم برایش در خانه نصب کنید که دیگر نانتان در روغن است! سرسره و تاب بازی با کودک در خانه یا به بیانی دیگر پارک بازی با کودک در خانه همیشه جواب می‌دهد! چون بچه‌ها عاشق پارک هستند.
بازی های هدفمند برای کودکان
بازی با کودک در خانه علاوه بر سرگرمی بهتر است که آموزنده نیز باشد. بدون شک این مسئله برای پدرها و مادرها نیز بسیار اهمیت دارد. در ادامه با معرفی چند بازی با کودک در خانه به شما می‌گوییم که چگونه رنگ‌ها، احساسات و برخی از اعضای بدن را به کمک بازی با کودک در خانه به او آموزش دهید.
منبع: چیدانه


ایده‌ی چند بازی برای کودکان!

 
  • عالی
Reactions: سیده کوثر موسوی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا