خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
در اینجا 7 ماسک برای مشکلات عدیده مو از پوست تا خشکی مو را به شما معرفی می کنیم. در این صورت در خانه به موهایی سالم و براق دست پیدا می کنید.


ماسک عسل، تخم مرغ، و سرکه سیب
مشکل: خشکی مو: اگر موهایتان کمی خشک شده این ماسک حاوی عسل، تخم مرغ و سرکه سیب را استفاده کنید. این مواد بدون سنگین کردن مو آن را تغذیه می کنند.
مواد لازم: 1 قاشق چای خوری عسل، 1 عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
طرز استفاده: مواد را در یک ظرف کوچک مخلوط کرده و بسته به حجم مو آن را دو دسته کنید. ماسک را گذاشته و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این ماسک تمام انواع مو را تغذیه می کند.


ماسک روغن نارگیل، شکر و روغن
مشکل: پوسته پوسته شدن کف سر: در صورتی که با کاهش دما کف سر پوسته می دهد شاید دمای داخل خانه بالا است و پوست خشک می شود. باید با مواد لایه بردار پوست خشک سر را جدا کنید.
مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص، 4 قاشق چایخوری شکر، 5 قطره روغن نعناع، 2 قطره روغن درخت چای.
طرز استفاده: مواد را در ظرف کوچکی مخلوط کنید. با انگشت یا برس مو مواد را روی 5 سانتی متر از ریشه مو مالیده و کلاه هم بگذارید. به آرامی مو را به مدت 1 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و سپس موها را جمع کرده و بگذارید بماند.
شکر موجود در این اسکراب به گلیکولیک اسید تجزیه شده و آن ماده هم سلول های مرده را تجزیه می کند. روغن نارگیل هم سرشار از اسید چرب بوده و خواص ضد التهابی دارد، روغن نعناع هم گردش خون پوست سر را تقویت کرده و روغن درخت چای هم خواص ضدقارچی، ضدمیکروبی و ضدبکتری دارد.


ماسک عسل، سرکه سیب و روغن نارگیل
مشکل: کدر شدن مو: مرطوب و سالم بودن مو آن را براق می کند. زمانی که مو کدر می شود سرکه سیب می تواند درخشش آن را بازگرداند.
مواد لازم: مقادیر برابر عسل خام و سرکه سیب و روغن نارگیل.
طرز استفاده: مواد را ترکیب کرده و بگذارید حداقل 20 دقیقه روی مو بماند و سپس شامپو بزنید. این ماسک برای تمام انواع مو مناسب بوده و آن را براق و خوشرنگ نگه می دارد.
ماسک دارچین و روغن نارگیل
مشکل: رشد نکردن مو: ماسک دارچین به خاطر خواص ضدمیکروبی جریان خون را تقویت کرده و به رشد موها کمک می کند.
مواد لازم: مقادیر برابر روغن نارگیل و دارچین.
طرز استفاده: مقادیر برابر این دو ماده را خوب مخلوط کرده و ماسک را از ریشه تا قسمتی از مو مالیده و ماساژ کنید. پس از 30 تا 45 دقیقه مو را بشویید. حداقل هفته ای یک بار این ماسک را امتحان کنید.


معرفی ۷ ماسک موی خانگی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماسک چای سبز و سرکه سیب
مشکل: التهاب پوست سر: چای سبز خواص بی شماری دارد که می توانید کمک به مو را هم به این خواص اضافه کنید. این ماده قدرتمند به خاطر خواص آنتی اکسیدانی و مغذی خود التهاب پوست سر را تسکین می دهد. روغن نعناع هم به خاطر خواص ضد التهابی خود که پوست سر را تسکین می دهد می تواند جایگزین خوبی باشد زیرا پوست خشک سر را آبرسانی و سالم می کند.
مواد لازم: 1 فنجان چای سبز، 2 قطره روغن نعناع و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
طرز استفاده: مواد را مخلوط کرده و با آن حداقل پنج دقیقه پوست سر را ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.


ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو
مشکل: چرب بودن مو: اگر موهایتان چرب است ماسک تخم مرغ برایتان معجزه می کند. زیرا سفیده حاوی پروتئین بوده و روغن اضافه را می گیرد
مواد لازم: 1 عدد سفیده تخم مرغ و آب نصف لیمو
طرز استفاده: ماسک را از ریشه تا نوک مو مالیده و بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند، هرچه بیشتر بهتر. سپس با آب ولرم بشویید، نه آب داغ.

ماسک آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون
مشکل: آسیب مو: موی شما می تواند از منابع مختلف آسیب ببیند، از جمله لوازم حرارت زا، محیط (آلودگی ها)، رنگ مو و غیره. خوشبختانه این مشکل حل شدنی است.
حل این مشکل ماسک آووکادو و روغن زیتون است. زیرا این ماسک حاوی امگا 3 بوده و مو را براق و درخشان می کند. آنتی اکسیدان های آن رادیکال های آزاد را از بین می برد و برای شهرنشین ها مفید است. ماسک آووکادو پوست سر را احیا و مرطوب می کند.
مواد لازم: نصف آووکادو، 1 عدد تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل.
طرز تهیه: ماسک را روی موی خیس گذاشته و با نوک انگشت بمالید. سپس مو را بسته و کلاه حمام بگذارید. برای فعال کردن ترکیبات 10 دقیقه سشوار بکشید. سپس بگذارید 20 دقیقه دیگر بماند و آبکشی کنید.

منبع: سنجاق مگ


معرفی ۷ ماسک موی خانگی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا