خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Armita.M

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
  
عضویت
5/10/20
ارسال ها
626
امتیاز واکنش
17,018
امتیاز
303
محل سکونت
!~شهر فراموشی~!
زمان حضور
70 روز 22 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرقی نمیکند که شما خود اثر هنری خلق کنید یا به مشاهده ی یک اثر هنری بپردازید و از آن لـ*ـذت ببرید, هنر برای بسیاری از مردم یک فعالیت آرامش بخش و الهام بخش است. اگرچه هنر، فوائد بخصوصی نیز دارد که فرای آرام بخشی و لـ*ـذت است. پژوهشها نشان میدهد که هنر درمانی(art therapy) میتواند در درمان بعضی موارد مثل افسردگی، اضطراب، استرس های پس از آسیب روانی وحتی بعضی فوبیاها بسیار بااهمیت باشد.
هنر، شیوهی فوق العادهای برای بیان احساسات، بدون کلام است. احساسات پیچیده را سامان داده و در انسان احساس آرامش ایجاد میکند.
***
هنردرمانی چیست؟
هنردرمانی (art therapy) را میتوان به چندین روش تعریف کرد اما ساده ترین راه تعریف آن این است: عملکرد هنرهای تجسمی به شیوهی درمانی. لزومی ندارد برای بهره بردن از مزایای درمانی هنر حتما به مشاور رجوع کنید. فعالیتهای بی شمار سادهای وجود دارد که شما میتوانید در خانه امتحان کنید مثل دفترچه هنری، طراحی، ساخت کلاژ و مجسمه سازی با گل رس و غیره. اهمیتی ندارد که چه مدیایی را انتخاب میکنید. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنید.
اگرچه مشاورهی یک متخصص مزایای خود را دارد زیرا یک متخصص میتواند چنین فعالیتهایی را بر اساس نیاز شما سامان دهد. اگر چنین فعالیتهایی به شکل گروهی انجام شود تاثیر فوق العاده ای در ساخت ارتباطات سالم با سایر مردم خواهد داشت که اگر در حال مبارزه با افسردگی هستید بسیار مفید خواهد بود. نکته ی مهم این است که شما باید زمانی هنردرمانی (art therapy) را امتحان کنید که آن را بخواهید. بیان احساسات خود از طریق هنر میتواند آشکار کننده ی افکار و احساسات درونی شما باشد و گاهی اوقات به اندازه ی صحبت کردن دردناک.




هنر درمانی چیست؟

 

Armita.M

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
  
عضویت
5/10/20
ارسال ها
626
امتیاز واکنش
17,018
امتیاز
303
محل سکونت
!~شهر فراموشی~!
زمان حضور
70 روز 22 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
چه کسی باید هنر درمانی(art therapy) را امتحان کند؟
هرکسی که احساس میکند تحت فشار این جهان پرجنب و جوش قرار دارد باید هنر درمانی(art therapy) را امتحان کند. خلق آثار هنری به شما فرصت ایستادن و بررسی مواردی که احتمالا باعث آزار شماست را میدهد. هنردرمانی سلامت روانی افرادی که با اعتیاد، اضطراب، بیشفعالی، مرگ و از دست دادن عزیزان، فراموشی، افسردگی، اختلال خوردن، بیماریهای جسمی، اختلال استرسی پس از آسیب روانی، تروما و مشکلات موجود در رابـ*ـطه و… درگیر هستند را بهبود میبخشد.
از آنجایی که تمرکز بر فرآیند است نه نتیجه بنابراین در هنردرمانی قرار نیست هنرمند بزرگی شوید بلکه قرار است معنا و مفهوم زندگی خود را بیابید. تنها چیزی که نیاز دارید میل به تجربه است.

فوائد بهداشت روانی هنردرمانی(art therapy)
هنر درمانی (art therapy)میتواند به عنوان مکملی در کنار درمان های روانی سنتی به کار برده شود. هدف اصلی، مدیریت رفتار، سامان دادن احساسات، کاهش استرس و اضطراب و افزایش اعتماد به نفس است.
خودشناسی: خلق اثر هنری میتواند به شما در شناخت احساساتی که در ضمیر ناخودآگاه پنهان شده, کمک کند.
عزت نفس: فرآیند آن میتواند به شما احساس کامیابی دهد که در بهبود اعتماد به نفس و ارزش دهی به خود بسیار با ارزش است.
رهایی احساسات: بزرگترین فایدهی هنردرمانی(art therapy) این است که یک راه خروجی سالم برای بیان احساسات و بیرون ریختن ترس هایتان میشود.گاهی نمیتوان احساسات پیچیده مانند غم و عصبانیت را با کلام ابراز کرد. زمانی که شما در بیان احساسات خود ناتوان هستید اما میخواهید احساسات خود را بیرون بریزید خلق اثر هنری به شما کمک میکند.
تنش زدایی: مقابله با اضطراب و افسردگی یا ضربه احساسی میتواند به لحاظ روحی و جسمی برای شما استرسزا باشد. میتوان از خلق اثر هنری برای تنشزدایی و آرامش ذهن و بدن استفاده کرد.


هنر درمانی چیست؟

 

Armita.M

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
  
عضویت
5/10/20
ارسال ها
626
امتیاز واکنش
17,018
امتیاز
303
محل سکونت
!~شهر فراموشی~!
زمان حضور
70 روز 22 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا برای هنردرمانی نیاز به استعداد خاصی داریم؟
بسیار مهم است که بدانید برای استفاده از هنردرمانی نیازی به داشتن استعداد هنری ندارید. انسان ذاتا خلاق است و هرانچه که شما باید انجام دهید اتمام موفقیت آمیز هنردرمانی و صداقت نسبت به خود و احساساتتان است. زمانی که خلاقیت درون خود را آزاد کردید هنرمند درون شما بیدار میشود.

مطالعات نشان میدهد خلق اثر هنری باعث رها شدن دوپامین میشود. این مادهی شیمیایی زمانی که ما کاری لذتبخش انجام میدهیم آزاد میشود و باعث میشود احساس خوشحالی بیشتری کنیم. اگر در حال مبارزه با اضطراب و افسردگی هستید افزایش سطح این پیامرسان عصبی میتواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.
متخصصان بهداشت روان بر سر فوائد بیشمار هنردرمانی از افزایش عزت نفس گرفته تا فراهم کردن شیوهای امن برای بروز احساسات شما و حس داشتن کنترل بر زندگی خود و کمک به شناخت و درک بهتر خود توافق نظر دارند. در طی فرآیند خلق اثر هنری وارد سفری خودشناسی میشوید که به شما در حذف موانع احساسی و یادگیری ارتباط با خود و دیگران کمک میکند.
خب تا اینجا کلیه موارد مرتبط با هنر درمانی مورد بررسی قرار گرفت.در این مقاله به بررسی روش های درمانی برخی از بیماری ها با استفاده از هنردرمانی پرداخته شد و مشاهده شد در جهان امروزی هنر چه نقش شگرفی در درمان بسیاری از بیماری می تواند داشته باشد.
منبع: هنرمند خانم فرحناز پناه


هنر درمانی چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا