خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
21) کپی و پیست کردن میان دستگاه
به دنبال معرفی آی او اس 10 و macOS Sierra، اپل بار دیگر دست به خلق ویژگی جدیدی به نام کلیپ بورد همگانی زده است. شما می توانید روی مک خود یک متن را کپی کرده و سپس همان متن را روی آیفون خود پیست کنید (بالعکس این موضوع نیز صادق است). این ویژگی تا زمانی برای شما عمل خواهد کرد که با یک Apple - مشترک وارد در دستگاه های مختلف تان شده باشید.

این ویژگی پنهان بوده و هیچ گزینه ای برای آن تعریف نشده است. تنها کافیست یک متن را روی یکی از دیوایس های خود کپی کرده و سپس اقدام به پیست کردن آن در دیوایس دیگر خود کنید.

22) دسترسی به رونوشت پست های صوتی

یکی از بهبودهایی که در اپلیکیشن Phone شاهد آن هستیم تبدیل خودکار پست های صوتی به رونوشت است. این قابلیت به صورت پیشفرض روشن بوده اما با این حال ممکن است در کشورها و حالات مختلف کمی متفاوت باشد. در اپلیکیشن Phone تلفن هوشمند خود به تب Voicemail بروید.

در این بخش کنار هر تماس از دست رفته ی خود یک رونوشت را مشاهده می کنید (یا پیام «transcription not available»). این سرویس هنوز در مرحله ی بتا به سر می برد و شما می توانید بازخوردهای خود را از طریق ابزاری که داخل این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است، برای اپل ارسال کنید.

23) در زبان های گوناگون به راحتی هر چه تمام تر پیام خود را تایپ کنید
اگر روی آی دیوایس های خود از از زبان های گوناگون برای نوشتن استفاده می کنید با آی او اس 10 کارتان بسیار ساده تر شده است. چرا که هم اکنون می توانید به صورت هم زمان از چند زبان استفاده کنید. در قسمت تنظیمات به بخش General و سپس Dictionary بروید.

در این بخش زبان موردنیاز خود را انتخاب کنید. سپس به صفحه کلید خود بازگشته تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. بدنیست بدانید که ویژگی هایی چون تصحیح خودکار و پیش گویی کلمات روی تمامی صفحه کلید ها عمل خواهد کرد. برای سوییچ بین هر صفحه کلید روی آیکون شکلک ها و یا Global لمس طولانی کنید.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ای او اس 11


تصاویر زنده بهتر از گذشته خواهند بود


حالا کاربران می‌توانند تصاویر زنده خود را به GIF تبدیل کنند. به علاوه، در آینده این امکان نیز فراهم خواهد شد تا بتوانید از میان تصاویر ثبت شده، یکی را به عنوان عکس اصلی انتخاب کنید؛ در این صورت انتخاب بهترین لحظه در تصویر زنده برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی کار سختی نخواهد بود.

ذخیره تصاویر و ویدیوهای بیشتر


تغییر فرمت‌های فشرده‌سازی در نسخه جدید سیستم عامل اپل را می‌توان یکی از بهترین قابلیت های آی او اس ۱۱ در نظر گرفت چرا که به واسطه آن، کاربران می‌توانند تصاویر و ویدیوهای بیشتری را در گوشی خود ذخیره کنند. به گفته سازندگان، در نسخه جدید آی او اس چنین محتوایی را تا دو برابر بیشتر از قبل می‌توان ذخیره کرد.

تغییر شکل ظاهری اپ استور


اپل در نهایت قصد دارد از زبان طراحی نسخه جدید اپلیکیشن های مختلف همچون “Music” و “News” برای خود هم اپ استور استفاده کند.

حالا در کنار شکل ظاهری، نحوه سازمان‌دهی بخش‌های مختلف نیز تغییر پیدا کرده است. به علاوه، از این پس برای تمام کاربران زبانه‌ای جداگانه با عنوان “Today” و قابلیت‌های شخصی‌سازی در نظر گرفته شده تا هیچ‌گاه از بهترین اپلیکیشن ها و بازی ها غافل نشوید.

طراحی مجدد منوی برنامه Messages


منویی کشویی اپلیکیشن Messages امکانات بسیاری را به این پیام رسان محبوب اضافه کرد تا استفاده از آن لـ*ـذت‌بخش‌تر باشد. اما یک مشکل وجود داشت و آن، جستجو و استفاده از این قابلیت‌های جدید بود. اما حالا اپل با طراحی دوباره منوی این نرم افزار تلاش کرده چنین مشکلاتی را مرتفع کند.

طبیعی‌تر شدن دستیار صوتی سیری و توانایی ترجمه متون


یکی دیگر از بهترین قابلیت های آی او اس ۱۱ ، پیشرفته‌تر شدن سیری در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی خواهد بود. اگرچه هنوز مشخص نشده چنین تغییراتی دستیار صوتی اپل را بهتر از گذشته می‌کنند یا نه، اما حداقل سیری از حالت رباتیک فاصله گرفته و صدای آن همانند دستیار آمازون الکسا، کمی طبیعی‌تر خواهد شد.

همچنین حالا یک قابلیت جذاب به سیری اضافه شده که به واسطه آن می‌توانید از دستیار صوتی خود بخواهید بخشی از یک متن را در زبان‌های مختلف همچون چینی یا ایتالیایی تکرار کند.

کیبورد آیفون هوشمندتر می‌شود


یکی از ویژگی‌های جذاب “Google Now” قرار است به اکوسیستم آی او اس اضافه شود: زمانی که شما در آی او اس ۱۱ مشغول تایپ کردن هستید، کیبورد به صورت خودکار کلمه‌هایی را که اخیرا در آیفون خود از قسمت‌های مختلفی همچون مرورگر سافاری یا اپلیکیشن Messages مشاهده کرده بودید را نمایش می‌دهد. در نتیجه، زمانی که دوست‌تان یک رستوران را به شما پیشنهاد کرده باشد، هنگام جستجو در اینترنت احتمالا نام آن رستوران از اولین پیشنهادهای کیبورد هوشمند شما خواهد بود.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
امکان مدیریت کنترل سنتر در آی او اس ۱۱


شاید بتوان کنترل سنتر را که سال ۲۰۱۳ به این پلتفرم اضافه شد، مفیدترین ویژگی آی او اس ۷ در نظر گرفت. کاربران با لمس صفحه و کشیدن انگشت خود از پایین به طرف بالا، به دکمه‌ها و میانبرهای گوناگون دسترسی پیدا خواهند کرد. بعد از ۴ سال، حالا این امکان فراهم خواهد شد تا کاربران بتوانند این میانبرها و کلیدها را خودشان انتخاب کنند.

ساده‌تر شدن بخش اعلان‌ها


در آی او اس ۱۱، تمامی اعلان‌ها، چه آنهایی که اخیرا دریافت شده‌ یا به تازگی از دست داده‌اید، در یک محل مشخص و بدون زبانه‌های مجزا نمایش داده خواهند شد. کافی‌ست انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا همه چیز پیش روی شما قرار گیرد.

یک ویژگی جدید که زندگی شما را حفظ می‌کند


پرت شدن حواس هنگام رانندگی، یکی از مرگ‌بارترین مشکلاتی‌ست که واقعا وجود دارد. حالا اپل یک ویژگی جالب را به نسخه جدید از سیستم عامل آی او اس اضافه کرده که حالت “Do Not Disturb” در آیفون را به منظور عدم نمایش اعلان‌های مربوط به تماس‌ها، پیام‌ها و دیگر اپلیکیشن ها هنگام رانندگی فعال می‌کند.

افزایش قابلیت‌های نقشه اپل


اپل در حال اضافه کردن نقشه‌های داخلی صدها فروشگاه و فرودگاه در کشورهای مختلف است تا گشت و گذار در مراکز خرید محلی آسان‌تر از همیشه باشد. به علاوه، حالا مهندسان این کمپانی در حال اضافه کردن راهنمای خطوط در اپلیکیشن نقشه نیز هستند تا مسیریابی خودکار با دقت بالاتری انجام شود.

راه‌اندازی راحت‌تر آیفون یا آیپد جدید


راه‌انداز آسان‌تر دستگاه، یکی از بهترین قابلیت های آی او اس ۱۱ است که بدون شک کاربرانی که دانش کمتری از کار کردن با وسایل هوشمند دارند، از آن استقبال می‌کنند.

زمانی که دستگاهی جدیدی خریداری کردید، کافی‌ست آن را نزدیک گوشی یا تبلت قدیمی خود نگه دارید تا به صورتی اسرار آمیز، تمامی تنظیمات و کلمه‌های عبور “iCloud Keychain” به دستگاه جدید منتقل شوند.

عدم نمایش باکس میزان صدا


زمانی که کاربران در آیفون یا آیپد میزان صدا را تغییر می‌دهند، باکسی نیمه‌شفاف نمایش داده می‌شود که در طولانی مدت آزاردهنده خواهد بود. خوشبختانه اپل با طراحی دوباره آن، تلاش کرده این مشکل را برطرف کند.


تصویر پیش رو، نحوه نمایش میزان صدا در آی او اس ۱۱ را نشان می‌دهد.

به اشتراک گذاشتن کلمه عبور وای فای در زمانی کوتاه


به زودی، کاربران برای ذخیره کلمه عبور وای فای خود دیگر نیازی به یادداشت یا حفظ آن نخواهند داشت.

زمانی که می‌خواهید به شبکه وای فای متصل شوید، کافی‌ست آیفون یا آیپد خود را نزدیک دستگاه کسی که پیشتر از آن شبکه استفاده می‌کند، نگه دارید تا کلمه عبور به صورت خودکار و در کمترین زمان ممکن منتقل شود.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ای او اس 12


سریع‌تر، سریع‌تر، سریع‌تر

اپل روی اینکه آي او اس سریع‌تر شود بسیار تمرکز دارد حتی هنگام نصب روی آیفون یا آی‌پد. کریگ فدریقی گفته است که هنگام تست این سیستم عامل جدید روی آیفون ۶ پلاس اپلیکیشن‌ها تا ۴۰ درصد سریع‌تر اجرا شده‌اند، کیبورد سیستم ۵۰ درصد سریع‌تر شده و اپلیکیشن دوربین هم ۷۰ درصد سریع‌تر باز می‌شود.

Screen Time

اپل هم حالا همانند گوگل می‌خواهد کاربران توازنی را بین استفاده از اپلیکیشن‌ها و زندگی واقعی‌شان ایجاد کنند. امکان Screen Time در آی او اس ۱۲ میزان زمان سپری شده شما روی دستگاه و اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند ( گیم‌، شبکه‌های اجتماعی و … ) و گزارش هفتگی رفتاری شما را ارایه می‌دهد.

همانند اندروید P شما می‌توانید در سیستم عامل جدید اپل هم محدودیت زمانی روی استفاده از اپلیکیشن‌ها بگذارید. اگر از میزان مجاز بگذرید سیستم عامل به شما هشدار می‌دهد. البته شما می‌توانید میزان زمان تعیین شده را تغییر دهید اما اپل این امکان را به خصوص برای پدر ومادرها بسیار جذاب دانسته چون از طریق آن می‌توانندمیزان استفاده فرزندانشان را از اپلیکیشن‌ها مشاهده و مدیریت کنند.

نوتیفیکیشن گروهی

یکی از بزرگترین ضعف های اپل مدل نوتیفیکیشن آن بود که حالا در آی او اس ۱۲ با نوتیفیکیشن گروهی رفع شده است. به این ترتیب مثلا به جای اینکه نوتیفیکیشن‌ها به شکل تاریخی زیر هم قرار گیرد مجموعه توتیفیکیشن‌های مرتبط یک اپلیکیشن یا یک شخصی که به شما پیام داده در یک دسته بندی قرار می‌گیرند.

انیموجی‌های جدید و تشخیص زبان

آنچنانکه اتنظار می‌رفت اپل انیموجی‌های جدیدی را به آی او اس ۱۲ اضافه کرده است. نخستین بار اپل در آیفون ۱۰ انیموجی‌ را معرفی کرد و از طریق آن حرکات چهره و چشم شما قابل شناسایی بود اما حالا زبان هم به اینها اضافه شده ضمن اینکه چندین انیموجی جدید روح، کوالا، ببر و ترایناسور رکس به قبلی ها اضافه شده است.

Mimoji

اما یکی از بهترین امکانات آی او اس Mimoji یا ساختن یک ایموجی یا آواتار با استفاده از چهره شماست. میموجی البته امکانی است که پیش از این سامسونگ هنگام معرفی گلکسی اس ۹ هم به ما نشان داد اما به نظر می‌رسد اپل روی آن خیلی کار کرده است. با استفاده از این امکان شما یک کارکتر شبیه به خودتان درست می‌کنید که حتی جزییات آن را می‌توانید تعیین کنید مثل رنگ پوست یا مو و مدل آن و سپس میتوانید آن را در چت برای دوستانتان بفرستید


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیس‌تایم گروهی

چت فیس‌تایم در آی اواس ۱۲ به جای گفت و گوی دو نفره حالا به گفت و گوی سه ، چهار ، ۱۰ تا ۳۲ نفره تبدیل شده است. فیس‌تایم گروهی هم روی آی او اس هم مک اواس پشتیبانی می‌شود. وقتی یکی از کاربران در ویدیوی گروهی شروع به صحبت می‌کند تصویر او بزرگتر در صفحه دیده می‌شود. اگر از مدل گفت و گوی تصویری عادی خسته شدید هم می‌توانید از انیموجی یا میموجی به جای تصویر خودتان استفاده کنید.

واقعی مجازی بهتر

اپل به کمک شرکت پیکسار در حال کار روی فرمت تصویری اختصاصی برای واقعیت مجازی است. اسم این فرمت USDZ است و کریگ فدریقی می‌گوید که چندین شرکت از جمله ادوبی، Autodesk و Sketchfab اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن‌هایشان را با این فرمت می‌سازند.

اپلیکیشن اندازه

اپل در مراسم دیشب اپلیکیشن MEASURE رو معرفی کرد که به کمک واقعیت مجازی می‌تواند ابعاد اجسام مختلف را صرفا از طریق نگاه کردن از پشت دوربین دستگاه به شما نشان دهد. از سطح یک میز گرفته تا ابعاد یک قاب عکس از این طریق به سرعت روی صحفه نمایش دستگاه دیده می‌شود.

ARKIT 2

اپل تلاش می‌کند که تمام گفت و گوها پیرامون واقعیت مجازی روی موبایل را به سمت خودش برگرداند و فریم ورک تولید اپلیکیشن ARKIT 2 تلاشی در این جهت است که در مراسم دیشب معرفی شد.
عکس

اپلیکیشن عکاسی هم تغییراتی در آی او اس ۱۲ داشته از جمله اینکه جست و جوی پیشنهادی به کاربر ارایه می‌دهد همچنین فیلترهای پیشنهادی برای تغییرات روی عکس را به شما پیشنهاد می‌دهد. به جز این دوستانی که عکسی را در یک میهمانی با شما به اشتراک بگذارند شما این امکان را می‌یابید که همه عکسهای او از همان میهمانی را بلافاصله به او ارسال کنید.

دستیار صوتی سیری

اپل می‌گوید که سیری محبوب‌ترین دستیار صوتی در جهان است! حالا اپل به اپلیکیشنهای بیشتری اجازه می‌دهد از سیری استفاده کنند به این ترتیب اپلیکیشن‌های دیگر این اجازه را یافته‌اند که میانبری بسازند که با سیری کار می‌کند. مثلا اگر بگویید سیری من کلیدهایم را گم کرده‌ام میانبر اپلیکیشن Tile آن را باز می‌کند و شروع به یافتن کلیدهایتان می‌‌کند.

اپل همچنین میان‌بر اپلیکیشن را برای کاربرانی عرضه کرده که می‌خواهند چندین کار را با یک حرکت انجام دهند مثلا وقتی به دستیار صوتی بگویید که به سمت خانه می‌روید هم اپلیکیشن نقشه مسیریابی را آغاز میکند و هم ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌تان از آیفون شروع به پخش می‌کند.

اپلیکیشن سهام

بعد از سالها اپل دستی هم به اپلیکشن سهام خود کشیده و آن را به آیپد هم آورده است و البته بخش اخبار را هم از Apple News به آن اضافه کرده است. خود اپلکیشن Apple News هم تغییرات اندکی در دیزاین خود داشته است.

ضبط صدا روی آی پد

اپلیکیشن Voice Memos حالا روی آی پد هم آمده و با آی کلاد سینک می‌شود. حالا اگر روی آیفون چیزی ضبط کنید روی آی پد هم به آن دسترسی دارید و بالعکس.

آی بوکس به اپل بوکس تبدیل شد

اپلیکیشن iBooks با تغییر برندینگ به Apple Books تبدیل شده است. به همراه تغییر دیزاین تغییرات دیزاینی را هم در این اپلیکیشن شاهد هستیم.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ای او اس 13


تغییر موقعیت نشانگر حجم صدا

این مورد شاید تغییر چندان مهمی به نظر نرسد، اما از اولین سال‌های معرفی آیفون و به همراه آن پلتفرم موبایل آی او اس، مورد تقاضای کاربران بوده است. پیش از این، در زمان فشار دادن کلیدهای کنترل حجم صدا، نمایش‌دهنده میزان حجم صدا درست در میانه رابط کاربری نمایش داده می‌شد، اما این نشانگر در سیستم عامل جدید به گوشه بالا و سمت چپ منتقل شده است. پیشتر، بعد از افزایش یا کاهش حجم صدا، نشانگر آن در میانه صفحه نمایش ظاهر شده و جلوی نمایش محتوا را می‌گرفت.



اسکرول سریع در صفحات وب و اسناد

این یکی از جالب‌ترین ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ محسوب می‌شود. اپل مدعی شده به لطف این قابلیت قادر خواهید بود بی‌درنگ در اسناد، صفحه‌های وب و مکالمه‌ها (همچون نرم افزارهای پیام‌رسان) که دارای طول زیادی هستند جابه‌جا شوید و به انتهای یا نیمه‌های فهرست بروید. پیش از این، برای رسیدن به انتهای یک صفحه وب طولانی یا رسیدن به نیمه‌های یک فایل متنی، می‌بایست پشت سر هم انگشتتان را روی نمایشگر می‌کشیدید، در غیر این صورت سرعت اسکرول شدن به مرور زمان کاهش پیدا می‌کرد.



کاربردهای فراوانی می‌توان برای این ویژگی متصور شد. به عنوان نمونه در زمان جابه‌جا شدن در فهرست کامنت‌های یک پست در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و اینستاگرام، قبلا باید به صورت پیاپی روی نمایشگر ضربه می‌زدید. قابلیت جدید در زمان اسکرول کردن عادی محتوا مشکلی پیش نخواهد آورد و می‌توانید همانند همیشه، خیلی آرام با سرعت دلخواه در صفحه وب، فایل متنی یا هر صفحه دیگر از قسمتی به قسمتی دیگر جابه‌جا کرد


بهبود نحوه اسکن QR کد

همه ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ مربوط به افزوده شدن یک قابلیت جدید نیستند. بعد از دریافت آپدیت سیستم عامل جدید، یک سوئیچ مخصوص در کنترل سنتر برای اسکنر QR کد افزوده خواهد شد. پیش از این با لمس یک سوئیچ دیگر در کنترل سنتر وارد اپلیکیشن دوربین در حالت فاقد فریم می‌شدید. در این زمان به شما مکانی که باید دوربین را رو به روی آن می‌گرفتید نمایش داده می‌شد.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ وارد شدن به حالتی خاص در اپلیکیشن دوربین بعد از لمس سوئیچ مخصوص QR کد است. در اینجا یک دکمه برای روشن یا خاموش کردن فلاش ال ای دی و یک فریم مربعی به منظور تمرکز روی کد مورد نظر وجود دارد.

هات اسپات مداوم

قبل از توسعه آی او اس ۱۳، اپل روی قابلیت هات اسپات اتصال به اینترنت گوشی های آیفون محدودیت‌هایی قرار داده بود. دلیل آن، فشار زیادی است که هات اسپات روی باتری دستگاه اعمال می‌کند. یکی از ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ قرار دادن قابلیت اعمال یا رفع محدودیت بر عهده کاربر است. به این ترتیب یک آیپد یا دیگر دستگاه‌ها می‌توانند در زمان عدم وجود اتصال به اینترنت، به هات اسپات شخصی گوشی هوشمند شما به صورت خودکار متصل شوند. پیشتر امکان اتصال خودکار وجود نداشت و کاربر باید به صورت دستی وارد تنظیمات می‌شد.


محدودیت دیگر، قطع شدن اتصال به اینترنت آیپد در زمان وارد شدن به حالت اسلیپ بود، اما اکنون، در صورت برداشتن محدودیت‌های هات اسپات شخصی توسط کاربر آیفون، کاربر دستگاه متصل‌شونده می‌تواند در زمان خاموش شدن نمایشگر همچنان به منظور دریافت پیام‌ها و نوتیفیکیشن از اتصال اینترنت گوشی آی او اسی استفاده کند.

استفاده از ماوس همراه آیپد

همانند همیشه، برخی قابلیت‌های سیستم عامل جدید iOS به طور ویژه مخصوص تبلت‌های این شرکت توسعه پیدا کرده‌اند. با دریافت آپدیت سیستم عامل جدید، امکان پشتیبانی از ماوس به تبلت‌های اپل افزوده خواهد شد. بعد از به‌روزرسانی، با رفتن به گزینه‌های دسترسی (Accessibility) تنظیمات تبلت، گزینه AssistiveTouch را مشاهده خواهید کرد که امکان اتصال ماوس‌های بی‌سیم یا سیم‌دار را فراهم می‌کند. پشتیبانی از مجیک ترک پد اپل نیز در نظر گرفته شده است.

بعد از اتصال، نشانگر ماوس همانند زمان استفاده از آن در یک سیستم کامپیوتری به شکل پیکان نخواهد بود. در عوض، با یک دایره رو به رو خواهیم بود که با هر مرتبه انتخاب قسمتی از نمایشگر، حس لمس شدن آن ناحیه توسط انگشت کاربر را القا می‌کند.

برای استفاده از این ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ باید به مسیر Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch > Pointing Devices رفته و ماوس بلوتوثی را به شکلی عادی به دستگاه بشناسانید یا از طریق کابل لایتنینگ، مجیک ترک پد را به آن متصل کنید. می‌توان سرعت حرکت نشانگر و اسکرول ماوس را تغییر داد.

شارژ بهینه باتری

از جمله ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ باید به افزایش عمر باتری به وسیله کاهش زمان قرارگیری گوشی در حالت شارژ کامل اشاره کرد.

به وسیله بهره بردن از ماشین لرنینگ، سیستم عامل متوجه خواهد شد کاربر به صورت متداول، چه زمانی گوشی هوشمندش را از شارژر جدا می‌کند. به این ترتیب از شارژ شدن باتری تا ۱۰۰ درصد و مخصوصا قرارگیری در آن حالت برای مدت زمان طولانی جلوگیری خواهد شد. این اتفاق بیشتر حین اتصال گوشی به شارژر پیش از خوابیدن رخ میدهد

به این ترتیب، باتری تا ۸۰ درصد به صورت عادی شارژ خواهد شد، اما شارژ ۸۰ تا ۱۰۰ درصد، زمانی ادامه پیدا می‌کند که بعد از پر شدن کامل شارژ باتری، کاربر بلافاصله گوشی را از شارژر جدا کند! در واقع سیستم عامل به مرور زمان به ساعت بیدار شدن از خواب کاربر پی برده و روال شارژ شدن دستگاه را تنظیم می‌کند. خوشبختانه می‌توان در صورت تمایل این ویژگی را غیر فعال کرد.

نبود محدودیت در دانلود حین اتصال به شبکه موبایل

پیش از این، در زمان استفاده از اینترنت موبایل، محدودیت‌هایی در دریافت اپلیکیشن‌های دارای حجم بالا وجود داشت. به همین دلیل در صورت مواجه شدن با یک نرم افزار یا بازی دارای حجم بالا در اپ استور، باید تا زمان اتصال به یک شبکه وای فای منتظر می‌ماندید. یکی از ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ رفع این محدودیت است. اپل اکنون به عاقل بودن کاربران و توانایی‌شان به منظور تصمیم‌گیری برای خود پی برده و دانلود یا عدم دانلود بازی‌ها و برنامه‌های دارای حجم بالا در زمان اتصال به شبکه موبایل را بر عهده خودشان قرار داده است!

پشتیبانی از دسته بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن

از جمله مهم‌ترین ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ برای گیمرها، فراهم شدن پشتیبانی از دسته‌ بازی مخصوص ایکس باکس وان و پلی استیشن است. به این ترتیب دیگر نیازمند خرید کنترلرهای متفرقه به منظور اجرای بازی با دسته روی گوشی یا تبلت نبوده و می‌توانید همان دسته بازی پلی استیشن یا ایکس باکس وان خود را از طریق بلوتوث به گوشی متصل کنید.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویرایش ویدیوی غیر مخرب!

اکنون می‌توان گزینه‌های ویرایش عکس‌ها را برای ویدیوها و بالعکس مورد استفاده قرار داد. علاوه بر آن، یکی از ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ که اپل از آن با عنوان «غیر مخرب» یاد می‌کند، به کاربر اجازه خواهد داد یک یا چند فیلتری که پیشتر روی ویدیو اعمال کرده است را از آن خارج کند یا ویدیو را بعد از برش داده شدن به اندازه طبیعی برگرداند.

یافتن آیفون‌ها و آیپدهای آفلاین

اگر یک سارق گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما را سرقت کرده و بعد خارج کردن سیم کارت، اتصال وای فای را قطع کند، تنها در صورت نصب بودن آی او اس ۱۳ روی دستگاه دستتان به جایی بند خواهد بود! یکی از ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ کمک می‌کند از طریق دستگاه‌های غریبه‌، موقعیت جغرافیایی وسیله گم شده به شما گزارش داده شود، حتی در زمانی که گوشی یا تبلت آفلاین است.

هر دستگاه آی او اسی اطراف گوشی یا تبلت سرقت شده می‌تواند سیگنال‌های بلوتوثی آن را دریافت کرده و موقعیت جغرافیایی را به طور دقیق به شما گزارش کند. هر چه تعداد دستگاه‌های یابنده گجت آی او اسی سرقت شده بیشتر باشد، دقت موقعیت جغرافیایی اعلام شده افزایش پیدا خواهد کرد. داده‌ها به صورت انتها به انتها و به شکل رمزنگاری شده ارسال شده و به همین دلیل حریم خصوصی هیچ یک از کاربران به خطر نخواهد افتاد.

اشتراک‌گذاری ایرپادزها

سیستم عامل آی او اس ۱۲ قادر است به طور همزمان، ویدیو یا لیست پخش موسیقی را روی دو ایرپاد پخش کند. به عبارتی گوشی یا تبلت قادر خواهد بود به صورت همزمان، به دو گجت بی‌سیم متفاوت متصل شود.

دسترسی به حالت دسکتاپ در مرورگر سافاری

یکی از ویژگی های جدید آی او اس ۱۳ بهبود شیوه تعامل با صفحه‌های وب است. بعد از دریافت سیستم عامل جدید، به جای سه مرتبه ضربه زدن روی نمایشگر به منظور بزرگنمایی متنی در یک صفحه وب، این کار را با دو مرتبه لمس صفحه نمایش انجام خواهید دید. کافی است روی گزینه زوم واقع در نوار آدرس ضربه زده و سپس میزان بزرگنمایی مورد نظرتان را مشخص کنید.


در همان منو می‌توان در صورت عدم نمایش صحیح وب سایت در حالت موبایل، با لمس یک گزینه، آن را در حالت دسکتاپ مشاهده کرد.

گزینه‌های فرمت متن متعدد

از این بعد می‌توان از طریق خود کیبورد دستگاه آی او اسی، در زمان ارسال ایمیل یا کار درون ویرایشگر وب سایت‌ها، فونت، اندازه متن، رنگ و دیگر ویژگی‌های متن همچون جهت چینش را مشخص کرد. در کیبورد سیستم عامل آی او اس ۱۳، گزینه‌هایی به منظور تسریع اسکن، افزودن یک ویدیو، تصویر یا فایل و همچنین کشیدن یک نقاشی یا ایجاد دست نوشته اضافه شده است.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ای او اس 14


App Library


به عنوان یکی از شاخص ترین ویژگی‌های iOS 14، می‌توان به App Library اشاره کرد.

درواقع انقلابی‌ترین تغییر در iOS 14 همان کاری است که اپل روی صفحه اصلی انجام داده است.

در این نسخه از سیستم عامل iOS، چینش جدیدی برای اپلیکیشن‌‌ها در نظر گرفته شده تا تعداد صفحات مختلف روی هوم اسکرین کمتر شود.

بدین صورت که برنامه‌های مرتبط یا اپلیکیشن‌هایی که حوزه فعالیت مشترکی دارند، به طور خودکار در یک دسته مرتب شده و در یک پوشه ذخیره می‌شوند.

با این قابلیت جدید، دیگر لازم نیست تمام اپلیکیشن‌ها را در صفحات اصلی قرار دهید.

می‌توانید با جستجو کردن، اپلیکیشن موردنظر خود را پیدا کنید.

جالب است بدانید App Library شباهت زیادی به App drawer اندروید دارد.

البته در آخرین نسخه iOS یک حالت دیگر هم اضافه شده که در آن اپلیکیشن‌ها بسته به میزان استفاده و چند فاکتور دیگر، در لیست‌های جداگانه قرار می‌گیرند.

Siri

اپل تلاش کرده در iOS 14 دستیار صوتی خود (Siri) را ارتقا دهد که البته موفق هم بوده است.

در این ورژن، بعد از اینکه سیری فراخوانده می ‌شود، از طریق آیکونی بسیار کوچک روی صفحه اصلی به نمایش در می‌آید و دیگر تمام صفحه را اشغال نمی‌کند.

در این ورژن، Siri پیغام صوتی ارسال می‌کند، برنامه‌ها را با سرعت بیشتری باز می‌کند، مکالمات صوتی و متنی شما را به زبان های مختلف ترجمه می‌کند و…

بله درست متوجه شدید؛ اضافه شدن اپلیکیشن مترجم یا Translate ویژگی این نسخه iOS است که می‌تواند محاورات را در حالت آفلاین به 11 زبان انگلیسی، چینی ماندارین، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، عربی، پرتغالی و روسی ترجمه کند.

این برنامه فعلاً تنها از 11 زبان پشتیبانی می کند اما قطعاً در آینده زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

Widgets

کاربران با بروزرسانی دستگاه خود به iOS 14 می‌توانند هر ویجتی با هر اندازه را به صفحه اصلی هدایت کنند.

ضمناً شاهد قابلیت Smart Stack هم در این نسخه هستیم که براساس ساعات مختلف روز، برنامه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد.

مثلاً صبح Apple News (اخبار) و هنگام غروب هم خلاصه‌ای فعالیت‌های روزانه خود را می‌توانید مشاهده کنید.

ویجت‌ها بسیار گسترده تر از چیزی است که اپل در نسخه‌های قبلی iOS قرار داده بود.

ویجت Smart Stack به صورت اتوماتیک ویجت‌های مورد نیاز کاربران را در زمان و محل مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهد.

لازم به توضیح است ویجت‌ (برنامک) برنامه‌ کوچکی است که روی صفحه ‌اصلی گوشی یا تبلت قرار دارد و با روشن کردن دستگاه یا ورود به صفحه اصلی، دیده می‌شود.

ویجت‌ها همیشه فعال هستند و برای دریافت اطلاعات، نیازی به باز کردن آنها نیست.

برای نمونه، می‌توان به ویجت نمایش وضع آب و هوا اشاره کرد که دمای هوا را روی صفحه اصلی گوشی یا تبلت به ‌نمایش در می‌آورد.

تفاوت برنامک (یا ویجت) با برنامه (یا اپلیکیشن) در این است که برای استفاده از اپلیکیشن، باید آن را اجرا کرد.

نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌ها برخلاف ویجت‌ها، حافظه و انرژی کمتری مصرف میکنند.

Maps

یکی از اپلیکیشن‌های مهم اپل به نام نقشه اپل یا Apple Maps در نسخه جدید بروزرسانی دریافت کرده‌ و عملکرد بهتری خواهد داشت.

امکان مسیریابی با دوچرخه، امکان تشخیص تغییرات ارتفاع (در مصرف خودرو برقی تأثیر دارد)، امکان تشخیص جاده‌های خلوت و شلوغ، نمایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، پارکینگ، غذای فوری و… به این اپلیکیشن نقشه و مسیریاب اضافه شده است.

عجیب است که Apple Maps پیش از این رانندگی، پیاده‌روی، حمل و نقل عمومی و اشتراک خودرو را به عنوان روش‌های حمل و نقل داشت؛ اما فاقد حالت دوچرخه سواری بود.

اما حالا دوچرخه سواری نیز اضافه شده که تغییرات ارتفاع و میزان شلوغی خیابان‌ها را نیز به کاربران اطلاع می‌دهد.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
Picture-in-picture video

نحوه کار Picture in Picture به این صورت است که وقتی یک ویدئوی از طریق هر برنامه‌ای در حال پخش است و به صفحه اصلی می‌روید، آن ویدئو در یک پنجره کوچک در گوشه‌ای از صفحه، به نمایش در می‌آید.

از این طریق می‌توانید همزمان با اینکه ویدیو را تماشا کنید در حالی که در برنامه‌های دیگر هستید.

پنجره فیلم همچنین می‌تواند تغییر اندازه دهد.

درواقع کاربران می‌توانند همزمان با تماشای ویدیو، آن را شناور کنند و کارهای دیگری را در برنامه های دیگر، انجام دهند.

پیش از این، نسخه 8 اندروید قابلیت تصویر در تصویر را ارائه کرده بود.

Car Play and car keys


اپل ادعا می‌کند قابلیت‌ فوق‌العاده‌ای در iOS 14 اضافه کرده و آن car keys است که به وسیله آن می‌توانید از تلفن خود به عنوان کلید ماشین استفاده کنید که قطعاً از کلیدهای فیزیکی خودروها ایمن تر است.

اولین خودرو برای پشتیبانی از car keys فعلاً سری 2021 BMW5 است که در ماه ژوئیه به بازار عرضه می‌شود.

البته قاعدتاً در آینده خودروهای بیشتری امکان پشتیبانی این قابلیت را خواهند داشت.

CarPlay نیز امکان تنظیم وال ‌پیپرهای جدید را فراهم می‌کند.

CarPlay همچنین میزبان فعالیت‌های جدیدی خواهد بود. CarPlay از تصاویر پس زمینه در صفحه نمایش خودروی شما پشتیبانی می‌کند.

App Clips

با استفاده از این قابلیت، قادر خواهید بود بدون اینکه نیاز به دانلود کامل یک اپلیکیشن‌ داشته باشید، بتوانید در گوشی خود به آنها دسترسی داشته باشید.

مثلا اگر به بخشی از برنامه خاصی نیاز دارید، می‌توانید از طریق این قابلیت به جای نصب کامل برنامه، به همان بخش موردنیاز خود دسترسی پیدا کنید.

App Clips برای برنامه‌های کاربردی کوتاه و یکبار مصرف که در حال حاضر ضروری هستند، اما لزوماً نمی خواهید آنها را برای همیشه در دستگاه خود حفظ کنید، مفید خواهد بود.

دسترسی به بخشی از یک اپلیکیشن خاص و اجرای آن در iOS 14، از طریق اسکن QR Code، تگ کردن NFC و ضربه زدن بر یک لینک، امکان پذیر خواهد بود.

***

برخی معتقدند قابلیت‌های جدید iOS 14 معرفی‌شده توسط اپل، پیش‌تر در گوگل و اندروید وجود داشته‌ و کاربران آنها سالهاست که از این قابلیت‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

از جمله این قابلیت ها می توان به مواردی مثل تصویر در تصویر، سرویس ترجمه، App Clips، حالت مسیریابی دوچرخه سواری در نقشه‌، App Library برای مشاهده تمام اپلیکیشن‌ها در یک نگاه ، ویجت‌ها و… اشاره کرد.

به همین دلیل است که پس از انتشار ویژگی های نسخه جدید iOS، بسیاری معتقدند این ویژگی‌های جدید که اپل به آنها افتخار می‌کند، برای اندرویدی‌ها خاطره است!

نسخه رسمی iOS 14 رونمایی شده اما طبق رسم و عادت همیشگی اپل، بلافاصله برای کاربران عادی قابل دانلود و نصب نیست.

معمولاً وقتی نسخه جدید iOS به دست توسعه‌دهندگان می‌رسد، در طول تابستان به طور کامل آن را آزمایش می کنند و سپس در فصل پاییز برای کاربران سراسر دنیا منتشر می‌شود.

در پایان نگاهی کنید به لیستی از دستگاه‌هایی که قابلیت بروز رسانی به iOS 14 را دارند:

  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • (iPhone SE (1st generation
  • (iPhone SE (2nd generation
  • (iPod touch (7th generation
***

لازم است تأکید شود که موارد ذکرشده، تمامی تغییرات و بروزرسانی‌های جدید iOS 14 نیست، بلکه در این مقاله تلاش شد به برخی از مهمترین و برجسته ترین آنها اشاره شود.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا