خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
iOS 6 و خداحافظی با گوگل مپس

« ios 6 » در ژوئن 2012 رونمایی شد ، مهمترین و برجسته ترین ویژگی « ios 6 » ، حذف گوگل مپس بود که کاربران را بسیار متعجب کرد. در رقابت میان شرکتهای گوشی و گجت های « ios » و « android » ، روابط ای او اس و گوگل به تیرگی می رفت و در این میان بود ، که « ios » تصمیم گرفت اثری از گوگل و اندروید در دستگاه خود نبیند؛ در این نسخه کمپانی اپل تصمیم گرفته بود که روی اپلیکیشن های نقشه سرمایه گذاری کند و اپل مپ « apple maps» را در نسخه ی جدید سیستم عامل محبوبش ارائه دهد و توانست سرویس نقشه ی مستقل و قابل قبولی را عرضه کند و همچنین تغییرات دیگری نیز بوجود آورد ، در این سرویس که اپل مپ نام داشت قابلیتهایی نظیری مانند ؛ « turn-by-turn » راهبری و « Flyover » نقشه ی سه بعدی در حالت پرواز با ارتفاع کم و هماهنگی باسیری از دستاوردهای بی نظیر این سرویس بودند. در ای او اس 6 سرویس سیری بسیار بهبود پیدا کرده و اپدیت شده بود؛ اکنون کاملا قابلیت انجام هر دستوری را دارد و به راحتی تمام برنامه ها و اپلیکیشن های مورد نظر را بررسی و باز می کند.




ios 7 با ظاهری جدید

بعد از رونمایی کردن از IOS6 و حذف گوگل مپ و جایگزینی اپل مپ در محصولات اپل ، تیم کوک با عذرخواهی از کاربران بابت نواقص موجود در نقشه ، استعفا داد و جانی آیو جایگزین او شد و بعد از این جابه جاییها اپل توانست با انتشار آپدیت جدید تعدادی از این مشکلات را حل کند.

در 10 ژوئن 2013 ای او اس 7 بتا1، بعد از کنفرانس منتشر شد و بعد از آن نیز، ای او اس بتا 2 و 3 و 4 عرضه شدند.سیستم عامل « ios 7 » بر روی گوشی های آیفون 5C و 5S عرضه شد. بعد از سر کار آمدن جانی آیو تغییرات ظاهری زیادی در ایفون ظاهر شد .ای او اس 7 هم از درون و هم از بیرون دستخوش تغییرات زیادی شده است ، جانی آیو طراح مشهور و نائب رئیس ارشد کمپانی اپل مربی تیم طراحی شرکت اپل با دیدی متفاوت نسبت به آپدیت ای او اس اقدام کرده است.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرکز کنترل « Control Center »

امکان دسترسی سریع به تنظیمات و برنامه هایی که معمولا مورد نیاز هستند را فراهم می کند. فعال کردن یا غیر فعال کردن «Airplane Mode» مزاحم نشوید « Do Not Disturb » و چراغ قوه و… را از مرکز کنترل تنظیم و آنها را فعال یا غیرفعال کرد. مرکز کنترل به تازگی به مجموعه اپلیکیشن های ای او اس « IOS » اضافه شده است ، با کشیدن انگشت از پایین به بالای صفحه ، نمایش داده می شود. در این بخش بلوتوث ، وای فای ، تنظیمات روشنای و نور فلاش ، میزان شفافیت و … تعبیه شده است و می توانید بدون وارد شدن به تنظیمات اصلی گوشی خود از طریق مرکز کنترل این تنظیمات را کنترل کنید.

چند وظیفگی « Multitasking »

دو بار فشردن کلید هوم « Home » پیش نمایشی از برنامه ها ی باز را به شما نشان می دهد. با کشیدن هر یک از برنامه به سمت چپ یا راست برنامه بسته خواهد شد ، « ios 7 » بطور کامل از همه ی سرویس ها و اپلیکیشن ها ی موجود پشتیبانی می کند و همه ی اپلیکیشن ها می توانند بدون استفاده از منبع انرژی « شارژ » و کاهش عمر باتری انجام می گیرد و اپلیکیشن های خاصی نیز در زمانی که وای فای در دسترس باشد به روز رسانی می شوند. در « ios 7 » دیگر نیاز نیست برای اپدیت اپلیکیشنی وارد برنامه شوید و آن را به روز رسانی کنید بلکه سیستم در پیش زمینه با توجه به اولویت استفاده کاربر اپلیکیشن ها را اپدیت می کند.

اشتراک گذاری بین اعضای خانواده « FAMILY SHARING »

ای او اس قابلتی به نام فمیلی شیرینگ را در «8 ios » گنجانده است ، که به کمک این نرم افزار شما می توانید تصاویر ، فیلم و برنامه های دانلود شده از آیتونز و …را برای افراد خانواده و یا افرادی که در فاصله ی کمی از شما قرار دارند و دارای دستگاه و دیوایس آیفون و یا محصولات اپل هستند به اشتراک بگذارید، البته شاید این نرم افزار چندان خوشایند هم نباشد.




کیت تندرستی « Healthkit »

تندرستی Healthkit ، یکی از قابلیت های اضافه شده در «8 ios » است.این برنامه اطلاعاتی مفید در زمینه ی وضعیت سلامتی و تناسب انـ*ـدام به شما می دهد.




siri در ios 8

در «8 ios » دستیار صوتی سیری در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت تا قابلیت های بیشتری به آن افزوده شود و همچنین سیری برای تمام اپلیکیشن ها قابلیت فراخوانی داشته باشد، و تشخیص صوت محیط بـ*ـو*سیله ی سیری از دیگر امکانات جدید این اپلیکیشن می باشد.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
صفحه نمایش در مرورگر سافاری

برای وب گردی و خواندن مطالب و گشت و گذار در اینترنت هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد بدون شک مفیدتر و راحت تر خواهد بود ولی صفحه نمایش 4 اینچی آیفون برای وب گردی جالب و مناسب نیست و این از مشکلات ایفون بود برای کسانی که به سرچ و گشت و گذار در اینترنت علاقه دارند. در « ios 7 » امکان بزرگ کردن و تمام صفحه کردن مرورگر سافاری وجود دارد و شما می توانید در این فضای بزرگ به مرور وب بپردازید. در این نسخه ی جدید بخش جستجو و و بخش ورود آدرس وب هماهنگ و یکپارچه شده اند.

آپدیت سیری Satiety (کنترل صوتی)

سیری « siri » از قابلیت های محبوب « ios » ، در این به روز رسانی باز طراحی شده ، نسل جدید کنترلهای صوتی «Satiety » ویژگی های جدیدی را در خود گنجانده است ، از جمله افزودن زبان های فرانسوی ، آلمانی ، و چندین زبان دیگر ، قابلیت پذیرفتن صدای شما و اجرای آن دستورات ، شما می توانید بسیاری از کارها را بدون نیاز به میزان روشنایی صفحه ، پخش پیام های صوتی و… را با شنیدن صدای شما اجرا کند. اکنون سیری مانند یک منشی و همراه همیشگی در گوشی شما فعالیت می کند.

مرکز اعلانات « Notification Center »

مرکز اعلانات که از گذشته در ای او اس وجود داشته است این بار تغییراتی در آن اعمال شده است و اکنون بصورت سه صفحه ای می باشد و دسترسی به ان در همه ی صفحه ها و صفحه قفل نیز راحت و آسان است.برای دسترسی به مرکز اعلانات باید انگشت خود را از بالا ی صفحه به پایین صفحه بکشید تا صفحه ی اعلانات ظاهر شود که شامل سه صفحه ی « all » و« missed» و« today » می باشد. که all تمام اعلانات موجود را نمایش می دهد و missed تماس ها و پیامهای بی پاسخ و today اطلاعاتی را که احتمالا امروز به آنها نیاز دارید به شما نشان می دهد. مانند پیش بینی هوا و پیش بینی ترافیک و…


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوربین « Camera »
در « ios 7 » تغییراتی در برنامه ی دوربین انجام شده است و شما می توانید با یک تب قالب مورد نظرتان را « Square و Still و Panorama و Video»انتخاب کنید . اپل در این به روز رسانی با افزودن فیلترهای جدید مانند سایر برنامه های فتوشاپ امکان تغییر عکس و انتخاب اخطار مورد را قبل از عکس و بعد از عکس گرفتن فراهم کرده است.
یافتن آیفون گمشده « Find My iPhone »
یک خبر خوب برای کاربران « ios » اگر گوشی خود را گم کرده اید یا به سرقت رفته است اصلا نگران نباشید ای او اس 7 ویژگی های امنیتی جدیدی تعبیه کرده که امکان خرید و فروش گوشی شما را بسیار کم کرده است.زیرا برای غیر فعال نمودن و یا پاک کردن گوشی شما باید اپل - و پس ورد شما را بداند.« Find My iPhone »، برای مواقعی که گوشی آیفون خود را گم کرده اید، می توانید با این قابلیت گوشی خود را بیابید.
در « 7 ios » تغییراتی در برنامه ی دوربین انجام شده است و شما می توانید با یک تب قالب مورد نظرتان را « Square و Still و Panorama و Video»انتخاب کنید . اپل در این به روز رسانی با افزودن فیلترهای جدید مانند سایر برنامه های فتوشاپ امکان تغییر عکس و انتخاب اخطار مورد را قبل از عکس و بعد از عکس گرفتن فراهم کرده است.
« AirDrop »
یک قابلیت جدید که با استفاده از آن می توان اطلاعات گوشی خود را به سایر کاربران ای او اس که در فاصله ی کمی از شما قرار دارند، انتقال داد.
8 ios
در واقع «8 ios » نشات گرفته از ای او اس 7 می باشد و نرم افزار های کاربردی عالی به آن اضافه شده است.
اپل کیبورد

از آنجاییکه اپل ، کیبورد های « 7 ios» را ضعیف می دانست تصمیم گرفت در « 8 ios» قابلیت های جدیدی به آن بیفزاید ، از این رو کیبورد QuickType را جایگزین کرد ؛ این کیبورد عادات تایپی شما را شناسایی می کند و می توانید با تایپ یک یا دو حرف، ادامه کلمه ی شما را تشخیص دهد و شما می توانید کلمه ی مورد نظر را پیدا کنید. همانطور که می دانید چه در اندروید و چه در ios دانلود و نصب و استفاده از کیبورد سلیقه ای و در افراد مختلف متفاوت است ؛ کیبورد اپل در هنگامی که شما در حال تایپ کردن می باشید به شما کلماتی را پیشنهاد می کند که از بین آنها می توانید کلمه ی مورد نظر را بیابید و جایگزین کنید.

ای مسیج « i message »

ای مسیج یکی از پر طرفدارترین اپلیکیشن های اپل ، که در ای او اس 8 ویژگی های بسیار عالی به آن افزوده است ؛آی مسیج مانند سایر شبکه های اجتماعی قابلیت ارسال فایل صوتی و ویدویی را دارد حتی می توانید در آی مسیج پیامهایی با تاریخ انقضای مشخص ارسال کنید که بعد از اتمام تاریخ انقضای پیام از بین می رود.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
9 ios
اپل در « 9 ios » محیط آیفون را به محیطی هماهنگ و یکپارچه تبدیل کرده است و دسترسی به تمام بخش ها را برای کاربران راحت تر از قبل نموده است. با چند ویژگی « 9 ios » آشنا شوید.
معرفی فونت جدید
در « 9 ios » ، فونت مخصوص اپل واچ « San Francisco » را به جای فونت مخصوص رسمی ای او اس « Helvetica Nue » به عنوان فونت رسمی آی او اس معرفی نمودند این فونت از خوانایی و زیبایی بیشتری برخوردار است.
side switch
این قابلیت از قبل در ایپدهای اپل در دسترس بود ؛ در « 9 ios » این ویژگی به آیفون نیز اضافه گردید.کارایی side switch در بیصدا کردن و غیرفعال کردن چرخش صفحه است.
جستجو در ستینگ
تنطیمات ای او اس بسیار گیج کننده است و کاربر را مجبور می کند که چندین بار جابجا شود و اپل در ای او اس 9 بالاخره قابلیت سرچ را به بخش ستینگ افزوده است ؛ از این به بعد کاربران ای او اس راحتتر می توانند به تنظیمات مورد نظر دسترسی داشته باشند.
ظاهر جذاب کنترل صوتی
در « 9 ios » کنترل صوتی ظاهری جذاب و مدرن تری دارد و بسیار شکیل شده است.
کلید شیفت « shift »
برخلاف نسخه های دیگر ای او اس در این نسخه انتخاب نوع و شیوه ی تایپ به دست خود شماست و می توانید با حروف بزرگ یا با حروف کوچک بنویسید این قابلیت در بقیه ی نسخه های ای او اس در دسترس نبود.در ای او اس 9 کلید شیفت در کیبورد اپل تعبیه شده است که کار آن نمایش حروف بزرگ یا کوچک است. اگر بخواهید می توانید با حروف بزرگ تایپ کنید و یا برعکس با حروف کوچک تایپ کنید.
iCloud Drive
« 9 ios » این بار برای iCloud یک آیکون مخصوص و یک بخش مجزا طراحی کرده است؛ آیکون مخصوص iCloud Drive که می توانید آن را در Home Screen نمایش دهید یا فعال نکنید و غیر قابل نمایش باشد.
بهینه شدن مصرف باتری
در « 9 ios » امکانات جدیدی به بخش ستینگ اضافه شده است ، قابلیت جدید Low Power به شما امکان محدود نمودن استفاده از باتری را می دهد و در زمانهایی که شارژ کمی دارید و نمی خواهید دستگاهتان خاموش شود می توانید از Low Power جهت محدود نمودن استفاده ی دستگاه از باتری استفاده کنید و نور صفحه یا رفرش شدن برنامه ها را کنترل کنید.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ای او اس 10


1) حذف برخی اپلیکیشن های پیش فرض آی او اس
خوشبختانه در آی او اس 10 قادر خواهید بود برخی اپلیکیشن های پیش فرض از جمله Maps ،Podcasts و Contacts را حذف کنید. برای انجام این کار کافیست مانند گذشته روی اپلیکیشن مورد نظر خود لمس طولانی کرده تا علامت ضربدر کنار آن نمایان شود. پس از آن به راحتی با کلیک روی این علامت قادر به حذف آن اپلیکیشن هستید.

اگر هم اپلیکیشن پیش فرضی را به اشتباه حذف کردید به راحتی قادر خواهید بود با مراجعه به سرویس آیتونز یک بار دیگر آن اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب کنید. با این که این قابلیت به نسخه ی دهم آی او اس راه پیدا کرده اما هنوز هم شاهد حذف نشدن اپلیکیشن هایی چون Messages ،Health ،Safari و Clock هستیم.

2) برای دیدن اعلان های خود تلفن هوشمندتان را بلند کنید

اگر می خواهید اعلان های خود را بدون فشار دادن دکمه ای (یا مانند گذشته از قابلیت حسگر اثر انگشت و لاک اسکرین استفاده کنید) مشاهده کنید، از قابلیت جدید«Raise to Wake» که در آی او اس 10 نهادینه شده است، استفاده نمایید. به وسیله ی این ویژگی به هنگام بلند کردن تلفن هوشمندتان صفحه نمایش نیز به صورت خودکار فعال می شود.

توجه داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر برای تلفن های هوشمند آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیفون اس ای و مدل های جدیدتر در دسترس بوده و برای غیرفعال کردن آن باید از طریق بخش Display & Brightness در قسمت تنظیمات اقدام کنید.

3) شکلک ها در آی او اس 10 پویاتر شده اند

بد نیست بدانید که بیش از 100 اموجی (شکلک) جدید به آی او اس 10 اضافه شده است. خوشبختانه دیگر این بهانه را نخواهید داشت که برای رساندن حس خود به طرف مقابل تان با کمبود اموجی مواجه هستید. در این بین با لمس طولانی مدت روی برخی از این اموجی های جدید می توانید مدل مناسب آن برای زن و یا مرد را انتخاب کنید. علاوه بر این بسیاری از اموجی های گذشته نیز طراحی های جدیدی به خود دیده اند. برای دیدن آن ها کافیست روی کیبورد خود کلیک کنید.


4) دوربین خود را سریعتر از قبل باز کنید

در این جا با یکی دیگر از قابلیت های آی او اس 10 در بخش لاک اسکرین آشنا می شویم. علاوه بر این که از قابلیت Raise to Wake و یا فشار دادن دکمه ی Sleep/Wake برای دیدن لاک اسکرین استفاده می کنید، قادر هستید با سوایپ صفحه به سمت راست به سرعت به دوربین دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

در آی او اس 9 برای باز کردن دوربین در حالت لاک اسکرین باید روی آیکون دوربین کلیک و آن را به بالای صفحه می کشیدید. هیچ راهی برای متوقف کردن این ویژگی در آی او اس 10 وجود ندارد، جز آن که در این حالت با اعمال یک سری محدودیت ها مانع از دسترسی به گالری عکس هایتان شوید.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
5) استفاده از سیری در برنامه های شخص ثالث









اپل در آی او اس 10 ویژگی ای را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن روی این سیستم عامل فرآهم کرده است تا بدون هیچ مشکلی بتوانند از دستیار دیجیتالی «سیری» بهره بگیرند. این بدان معناست که سیری کدینگ خاصی از سوی اهالی کوپرتینو نداشته و توسعه دهندگان می توانند برای انجام کارهای بیشتر در تولیدات خود از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن هایی چون LinkedIn ،Slack و Lyft در حال حاضر به صورت یکپارچه از سیری پیشتیبانی می کنند. در آینده ی نزدیک نیز باید منتظر اپلیکیشن های شخص ثالث بیشتری با این قابلیت بود؛ این پشتیبانی می تواند از پیدا کردن عکس ها تا دسترسی به سلامت و تناسب انـ*ـدام، متفاوت باشد.

6) فعال و غیرفعال کردن تیک تأیید خوانده شدن یک پیام در هر مکالمه ای

مطمئناً افراد زیادی در زندگی تان وجود دارند که با دیدن خوانده شدن پیام شان توسط شما بسیار خوش حال می شوند. بالعکس این قضیه نیز وجود دارد؛ گاهی دوست ندارید این اطلاعات با طرف مقابلتان به اشتراک گذاشته شود. در آی او اس 10 می توانید تیک تأیید خوانده شدن یک پیام را در هر مکالمه ای خاموش و یا روشن کنید.

با کلیک روی آیکون «i» در بالای هر مکالمه به صفحه ی اطلاعات منتقل می شوید. در این مکان و در بخش Send Read Receipts می توانید ویژگی مذکور را خاموش یا روشن کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در اپلیکیشن iMessage کار می کند.

7) مطمئن شدن از کافی بودن میزان خواب









با آپدیت آی او اس به نسخه ی 10 ویژگی جدیدی به اپلیکیشن Clock به نام Bedtime اضافه می شود. این ویژگی به شما کمک می کند تا به صورت روزانه در یک زمان معین به رخت خواب رفته و یا از آن بیرون بیایید (موردی که بسیار برای سلامت جسمی شما مفید است). با ورود به این بخش از شما سوال می شود که چه زمانی به خواب رفته و چه زمانی بیدار می شوید. Bedtime تشویق تان می کند تا به صورت منظم الگوهای خواب خود را رعایت کنید.

8) ظاهر جدید نوتیفیکیشن ها در لاک اسکرین

اپل در آی او اس 10 توجه ویژه ای به بخش اعلان ها در نوتیفیکیشن سنتر داشته است. با تمهیدات جدیدی که اپل روی این نسخه از سیستم عامل انجام داده حالا با عملکردهای درون خطی بیشتری نسبت به آی او اس 9 مواجه هستیم. مطمئناً هیچ گاه دلتان نمی خواهد برای یک پیغام کوچک، اپلیکیشن پیام رسان خود را به کلی باز کنید.

در آی او اس 10 برای فرار از این کار، اگر دستگاه همراه تان دارای قابلیت لمس سه بعدی است، به یک فشار طولانی اکتفا و در غیر این صورت به سمت چپ سوایپ کنید تا اعلان موردنظر را ببینید.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
9) ظاهر جدید نوتیفیکیشن ها در دیگر اپلیکیشن ها
ویژگی های جدید بخش اعلان ها به همین جا ختم نمی شود. اگر هنگامی که در حال استفاده از یک اپلیکیشن هستید، پیام هشداری از اپلیکیشن دیگر دریافت کنید، به راحتی قادر خواهید بود با کشیدن هشدار مورد نظر به سمت پایین، آن را در یک پنجره ی پاپ-آپ اجرا کنید.

قابلیتی که چیزی مشابه آن را در لاک اسکرین نیز می بینیم. برای دسترسی به ویژگی های درون خطی در نوتیفیکیشن سنتر همانند آنچه در لاک اسکرین انجام می دادید، عمل کنید. اگر دستگاه همراه تان دارای قابلیت لمس سه بعدی است به یک فشار طولانی اکتفا و در غیر این صورت به سمت چپ سوایپ کنید تا بدین وسیله گزینه های پیش رویتان را ببینید.

10) پیدا کردن محلی که خودروی خود را پارک کرده اید

اپلیکیشن Maps اپل حالا به راحتی هر چه تمام تر می تواند محل پارک خودروتان را به شما اطلاع دهد؛ این بدان معناست که دیگر نیازی نیست زمان خود را تلف کنید، خیابان ها را بالا و پایین کرده و یا در یک پارکینگ بزرگ به دنبال خودروی خود بگردید. همه چیز به صورت خودکار کار می کند.

وقتی که خودروی خود را متوقف می کنید، دستگاه تان به صورت کاملاً پویا اعلانی را برای شما نمایش می دهد تا بدین وسیله شما را از علامت گذاری محل توقف خودروتان مطلع سازد (با ضربه روی اعلان مورد نظر می توانید به اطلاعات بیشتری دست یابید). این علامت به راحتی می تواند شما را به سمت محل توقف خودروتان را راهنمایی کند. علاوه بر این می توانید به این نشانه یک تصویر نیز بیافزایید.

11) به سرعت سرویس های پستی بلا استفاده را لغو اشتراک کنید

یکی از پیشرفت های اپل در آی او اس 10 به اپلیکیشن Mail این سیستم عامل باز می گردد. حالا با معرفی یک لینک می توانید به سرعت سرویس های پستی بلا استفاده، که برای شما ایمیل ارسال می کنند را لغو اشتراک کنید. کافیست روی لینک میانبر آبی ای که برایتان نمایش داده می شود، ضربه بزنید، سپس در صفحه ی پاپ-آپ بعدی این اقدام خود را تأیید کنید.

پس از انجام این کار پیغامی از سوی اپلیکیشن Mail برای ارسال کننده ی این ایمیل ها ارسال می شود بدین مضمون که «شما دیگر علاقه مند به دریافت ایمیل از آن ها نیستید».

12) سریعتر به مکان مورد نظر خود برسید

در آی او اس 10 اپلیکیشن Maps دچار به روزرسانی های کاربردی متعددی شده است. در صفحه ی جلویی، بخش جست و جو را پایین بکشید تا محلی که در آن قرار دارید را مشاهده و یا مکان جدیدی را جست و جو کنید. این تغییرات جزو بروزرسانی هایی است که به گفته ی اپل بر اساس سیستم یادگیری هوشمند سیری انجام می پذیرد.

این سیستم به مقاصدی که در گذشته از آن ها بازدید کرده اید، مکان هایی که اخیراً آن ها را جست و جو کرده اید و یا مکان هایی که به تقویم خود اضافه کرده اید تا به سادگی و با یک ضربه به آن ها دسترسی داشته باشید، توجه می کند.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
13) به کمک Maps مسیرهای بین راهی خود را جست و جو کرده و در آن ها توقف کنید
پس از انجام تنظیمات لازم متوجه خواهید شد که ابزار نقشه برداری در آی او اس 10 شامل بروزرسانی هایی متنوعی شده است. این ابزار قادر است اطلاعات ترافیکی را در مسیر سفرتان به صورت کاملاً زنده در اختیارتان بگذارد. به غیر از این مورد حالا قادر خواهید بود از این طریق برای خود غذا سفارش دهید.

با ضربه زدن روی پنل جمع بندی مسیر در پایین صفحه ی نمایش، قادر خواهید بود نزدیک ترین رستوران ها و یا پمپ بنزین ها در طول مسیر را جست و جو کنید. همچنین اگر در یک مسیر انحرافی قرار گرفتید، Maps با پردازش باقی راه ها، شما را در مسیر درست قرار داده و به سفر اصلی تان باز می گرداند.

14) پاک کردن موزیک هایی که هرگز به آن ها گوش نداده اید

مبارزه بر سر حفظ مقداری فضای خالی روی تلفن هوشمند هرگز کار راحتی نبوده است. اما حالا یکی از ویژگی های جدید آی او اس 10 اینجاست تا در این راه به شما کمک کند. به قسمت تنظیمات و Music بروید تا با یک قابلیت بهینه سازی جدید برای فضای ذخیره سازی تلفن هوشمندتان آشنا شوید.

اگر سرویس iCloud Music Library شما فعال است این گزینه به صورت خودکار باید روی حالت روشن باشد. پس از فعال شدن این قابلیت، آی او اس 10 در صورتی که فضای کافی برای ذخیره سازی داده های جدید نداشته باشید شروع به پاک کردن موزیک هایی می کند که تا به حال به آن ها گوش نداده اید.

15) انجام جست و جوهای دقیق تر در تصاویر
اپل می گوید که بسته ای از ویژگی های جدید پردازش تصاویر را در آی او اس 10 نهادینه کرده است. حالا اپلیکیشن Photos دسته بندی هایی چون زمان، مکان و اشخاص را مد نظر قرار داده و با سهولت بیشتری به دنبال تصاویری که جست و جو می کنید می گردد.

سعی کنید در جست و جوهای خود برای امتحان کردن این ویژگی جدید، از کلمات کلیدی ای مانند Sunset» ،«Landmark» یا «Beach» استفاده کنید. علاوه بر این، این اپلیکیشن بسیار باهوش تر شده و قادر است به صورت دقیق تر تصاویر و ویدیوهای شما را بر اساس روزها و زمان های خاص برجسته کند.

16) تغییر شدت نور چراغ قوه

موارد زیادی هستند که در آن ها چراغ قوه ی تلفن های هوشمند آیفون به کمک تان می آیند؛ اما ممکن است شدت نور برای همه ی گزینه ها یکسان نباشد. در آی او اس 10 اگر بخش کنترل سنتر را به بالا کشیده و سپس روی آیکون چراغ قوه لمس طولانی کنید، با منوی تنظیمات شدت نور آن مواجه خواهید شد.

متأسفانه اپل روی ویژگی های جدید خود پافشاری زیادی دارد؛ این قابلیت برای تلفن های هوشمندی که از لمس سه بعدی برخوردار نیستند، در دسترس نیست. پس اگر آیفون 6 اس و یا مدل های جدید را ندارید، این قابلیت را نیز فراموش کنید.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
17) به وسیله ی پیام های خود پویاتر جلوه کنید

اپلیکیشن iMessage همانند واتزآپ و اسنپچت با دسته ای از ویژگی های جدید مانند، انیمیشن های دست نوشت، گیف ها و استیکرها به روزرسانی شده است. روی آیکون قلب کلیک تا به وسیله ی آن طرح یا ویدیوهای (یا ویدیوهایی شامل طرح های ساخته شده توسط شما) خود را برای مخاطب تان ارسال کنید.

برای ارسال پیام روش های دیگری نیز وجود دارد؛ ابتدا پیام خود را به صورت کامل بنویسید، سپس روی دکمه ی آبی ارسال لمس طولانی کنید تا گزینه های انتخابی برایتان نمایش داده شود. شما می توانید پیام تان را به صورت های مختلف و با انیمیشن های گوناگون برای مخاطب تان ارسال کنید.

18) جایگزینی متن با شکلک ها

کلمات به چیزهای قدیمی ای در عصر امروز تبدیل شده اند. اپل در این راستا می خواهد عمل جا دادن کاراکترهای اموجی در iMessages را برای شما آسان تر کند. اگر در هنگام نوشتن یک پیام بلافاصله روی آیکون شکلک ها کلیک می کنید، متوجه خواهید شد که هر کلمه ی برجسته شده داخل متن می تواند با یک شکلک جایگزین شود.

بنابراین کافیست روی هر یک از کلمات مشخص شده ضربه بزنید تا کلمه ی موردنظر با تصویر پیشنهاد شده جایگزین شود.

19) دسترسی به متن موزیک ها در Apple Music

در آی او اس 10 اپلیکیشن Apple Music نیز با تغییراتی چند مواجه شده است؛ این در حالی است که تغییرات انجام شده در طی سالی که گذشت را به هیچ عنوان یک بروزرسانی بزرگ برای این سرویس به حساب نمی آوریم. حالا گزینه ای برای متن موزیک ها روی صفحه ی Now Playing به این سرویس اضافه شده است.

کافیست برای دیدن آن روی علامت سه نقطه ضربه بزنید. توجه داشته باشید که این گزینه ممکن است برای همه ی موزیک ها در دسترس نباشد. اگر از ابزاری چون کاراکوئه لـ*ـذت می برید و به چیزی مشابه در تلفن هوشمند خود نیاز دارید، این گزینه برای شما تعبیه شده است.

20) خانه ی هوشمند خود را مستقیماً مدیریت کنید

همانطور که می دانید برای مدیریت وسایل خانه ی هوشمند خود به HomeKit های مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد. اپل شما را فراموش نکرده است؛ این کمپانی با طراحی اپلیکیشنی به نام Home قصد دارد به شکلی دوستانه HomeKit دستگاه های مختلف و تنظیمات آن ها را به صورت یک جا برای شما به ارمغان آورد.

بنابراین هرچیزی که در خانه ی هوشمند شما از تکنولوژی بالایی برخوردار است می داند زمانی که به خواب می روید، زمانی که از خواب برمی خیزید و یا زمانی که از محیط کار به خانه می رسید، چه وظیفه ای برعهده دارد.


توضیحات تمام نسخه های ای او اس(IOS)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا