خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
روستای برغان واقع در استان البرز
مسافرت همیشه یک سفر خارج از کشور نیست! در بخش های مختلفی از ایران نیز می توان با صرف هزینه ای مناسب یک مسافرت مطلوب و دل چسب را تجربه کرد.
تفاوتی ندارد در کجای ایران ساکن هستید، چرا که فعالیت تور گردشگری و طبیعت گردی در سالیان اخیر به صورت اینترنتی درآمده است و شما در هرکجای کشور که ساکن باشید می توانید با شرکت در یک تور مناسب به مسافرت در نقاط مختلف کشور بپردازید.
یکی از بهترین گزینه های ممکن برای استراحت، تفریح و گذران اوقات فراغت، این است که راهی خارق العاده ترین روستاهای کشور شوید.
برخی از روستاها در نقاط مختلف ایران، گوشه ای از یک بهشت واقعی را به نمایش می گذارند و باعث می شوند شما با چند ساعت تفریح در فضای دل چسب آن ها تمامی خستگی های روزانه که ناشی از کار و فعالیت های سنگین است را فراموش کنید.
روستای برغان یکی از بهترین گزینه های ممکن در این زمینه است. اگر قصد مسافرت به این منطقه را دارید با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

روستای برغان
روستای برغان در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. این روستا در بین دو رود سنج و شاهرود واقع شده است. رونق صنعت گردشگری در این روستا به علت قرار گرفتن در مسیر کرج به سمت کردان است. البته نباید از واقع شدن روستا در میان رود سنج و شاهرود که منجر به توسعه این روستا شده است نیز غافل گردید.
روستای برغان یکی از معدود روستاهایی است که در چند سال اخیر مورد توجه تورهای گردشگری قرار گرفته و توانسته است محبوبیت بسیار زیادی میان مسافران به دست آورد.
پیشنهاد می کنیم در یکی از برنامه های خود، مسافرت به این منطقه زیبا و شگفت انگیز را نیز قرار دهید. قطعا این روستا می تواند به یکی از مهم ترین گزینه هایی تبدیل شود که می خواهید برای سالیان بعد نیز به آنجا مسافرت دوباره ای داشته باشید.

بهترین زمان برای مسافرت به روستای برغان
همانند بسیاری از مناطقی که در نیمه شمالی کشور واقع شده اند بهترین زمان مسافرت به روستای برغان، از اوایل فصل بهار است. در این فصل امکانات رفاهی و تفریحی فعال می شوند و آب و هوای دل چسبی در منطقه به گردش در میاید.
با توجه به امکانات مناسبی که در این منطقه وجود دارد فصل تابستان نیز زمان مناسبی جهت مسافرت خواهد بود. در این صورت می توانید از آب گرم رودخانه استفاده کرده و در نقاط مجاز به شنا و آب تنی بپردازید. فصل پاییز نیز حال و هوای خاصی دارد. رنگ درختان در این فصل یکی از زیباترین مناظر طبیعی در روستای برغان است.
برخی از افراد بنابر اهداف خاصی همچون کاهش هزینه ها و یا سازگاری با آب و هوای سرد سعی می کنند در روزهای زمستانی به روستای برغان بروند.
در این فصل نیز می توان مسافرت را برای برخی از مسافران دل چسب و مطلوب دانست، با این حال اغلب فعالیت های تفریحی در این فصل تعطیل بوده و یا اینکه با محدودیت بسیار زیادی ارائه می شوند.


روستای برغان

 
  • تشکر
Reactions: Jãs.I و FaTeMeH QaSeMi

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های روستای برغان
در سفر به روستای برغان می توانید از مناظر طبیعی و بسیاری از جاذبه های دیگر بازدید کنید. در ادامه این مقاله به مهم ترین جاذبه هایی که می توانید در مسافرت به این روستای شگفت انگیز از آن ها دیدن کنید اشاره می کنیم.

آتشگاه کرج
آتشگاه کرج در واقع نام یک روستا است که در بیست کیلومتری شمال غربی کرج و ده کیلومتری شمال گوهردشت واقع‌ شده است.
این روستا نیز همانند بسیاری از روستاهای اطراف شهرستان کرج، بسیار زیبا و دیدنی است. این منطقه در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده است، اما به دلیل آب ‌و هوای مناسب و امکانات زیادی که دارد امروزه به پاتوق گردشگران و مردم شهر کرج در روزهای گرم سال تبدیل ‌شده است.

حسینیه برغان
حسینیه برغان یک اثر تاریخی است و به دوره صفوی باز می گردد. این حسینیه در شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، روستای برغان واقع ‌شده و در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شماره‌ی ثبت ۱۰۸۲۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد برغان‎
مسجد برغان نیز یکی زیباترین مساجد تاریخی در ایران است که زمان ساخت آن به پانصد سال پیش ‌باز می گردد. جالب است بدانید که مسجد و حسینیه برغان توسط یک پل قدیمی به یکدیگر متصل شده‌اند و این امر یک حس زیبا و مطلوب را به انسان منتقل می کند.

پل برغان
پل برغان نیز یک اثر تاریخی است و در دوره صفوی ساخته شده است. این پل هم اکنون به عنوان یکی از آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و از حیث جایگاه طبیعی و تاریخی بودن اثر، مورد توجه صنعت گردشگری واقع شده است.

میدان برغان
این میدان محل اصلی تجمعات روستای برغان و محل برگزاری مراسم‌ های مختلف و بخصوص مراسمات مذهبی است. تعزیه‌ خوانی چهارصد ساله یکی از مهم ترین مراسماتی است که هر ساله در میدان برغان انجام می شود.

میوه های فصلی در برغان
طبیعت برغان مهم ترین جاذبه ای است که گردشگران را به سمت این منطقه فرا می خواند. درختان میوه در این روستا به قدری زیاد است که تراکم آن ها می تواند شما را شگفت زده کند.
میوه های روستا در بخش های مختلف به فروش می رسد و مورد توجه ویژه گردشگران قرار می گیرد. در فصل های مختلف میوه های خوشمزه ای بر روی درختان و بوته ها رشد می کنند و شما می توانید با قیمت مناسب آن ها را از باغداران خریداری کنید.

قلعه ایلخانی برغان
در دوره ایلخانی نیز آثار مختلفی ساخته شده و در نقاط متفاوتی از کشور برجای مانده اند. یکی از آثار تاریخی این دوره در روستای برغان و بر روی تپه کش‌کلا قرار گرفته و هم اکنون با عنوان قلعه ایلخانی برغان به عنوان یکی از جاذبه های این روستا شناخته می شود.

زیارتگاه چهل دختر برغان
این زیارتگاه یک درخت سیب است که قصه دور و درازی داشته و تاریخچه آن را در مقاله جداگانه ای با همین نام به طور کامل معرفی کرده ایم. ساکنان روستای برغان حرمت بسیار زیادی برای این درخت سیب قائل هستند و به شدت به آن اعتقاد دارند. شما نیز می توانید در مسافرت به برغان از این درخت مقدس بازدید کنید.


روستای برغان

 
  • تشکر
Reactions: Jãs.I و FaTeMeH QaSeMi

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
روستای سنج
روستای سنج در ساوجبلاغ و در مجاورت روستای برغان قرار دارد. این روستای زیبا دارای باغات گسترده ای همچون گردو، گیلاس، آلبالو، گوجه ‌سبز و یا همان گوجه ‌برغانی است؛ در این روستا از منطقه توریستی بسیار زیبایی به نام “توکوه” نیز دیدن کنید. توکو یک منطقه‌ ییلاقی است و بهاری بسیار جذاب و دیدنی دارد.

روستای سرهه
روستای سرهه در مسیر برغان به سمت کردان قرار گرفته است و یک جاده مارپیچ و باریک دارد؛ جاده دسترسی به روستای سرهه چندان مناسب نیست و بهتر است از عدم نقص فنی اتومبیل خود در زمان مسافرت به این نقطه مطمئن شوید.
این روستا به علت قرار گرفتن در مسیرهای سخت جهت رفت و آمد، بسیار بکر و ناب است و قطعا می تواند به یکی از نقاط مطلوب جهت گردش و تفریحات آخر هفته مبدل گردد. با توجه به آب و هوای مطلوب این منطقه، زنبورهای بسیاری در آن وجود دارد و می بایست به خوبی مراقب گزش ناخواسته آن ها باشید!

مهم ترین تفریح روستای برغان
یکی از مهم ترین تفریحاتی که در مسیر روستای برغان برای مسافران و گردشگران فراهم شده است امکان اسب سواری است. دو باشگاه سوارکاری در این منطقه وجود دارند که عبارتند از:
باشگاه سوارکاری گلاب که در مسیر اتوبان کرج و نرسیده به شهرستان کرج قرار گرفته است.باشگاه سوارکاری مروارید کیش که در کرج به سمت کردان و چهار راه خرمی قرار دارد.

سوغات برغان
از سوغاتی‌های معروف برغان می ‌توان به آلوی برغان، عسل، توت، لبنیات و بستنی برغان اشاره نمود. شاید بگویید این ها که سوغات خاصی نیستند، اما خاص بودن این سوغات ها را زمانی درک خواهیم کرد که بدانیم آلوی برغان و روش تهیه‌ بستنی برغان به عنوان میراث فرهنگی ملی ایران به ثبت رسیده ‌اند.

آلوی برغان
آلوی برغان که بومیان به آن گوجه برغان می‌گویند، در واقع یک نوع محصول پیوندی است که از ترکیب آلوی محلی و آلوی بخارا به دست آمده است.
طعم گوجه برغان بی ‌نظیر و متفاوت است و از آن در تولید انواع لواشک، ترشی و سایر غذاهای ایرانی استفاده می ‌شود. سعی کنید آلوی برغان را به صورت تازه و از باغات این محل خریداری کنید. برخی از باغات برغان به علت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در تمام طول روز، آلوهای بهتر و خوش طعم تری را تولید می کنند.

بستنی گله برغان
روش تهیه این بستنی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در روش تهیه بستنی گله برغان در ابتدا شیر تازه دام را به مدت نیم ساعت می ‌جوشانند.
بعد ‌از اینکه شیر جوشیده سرد شد، آن را درون ظرف آهنی گالوانیزه می‌ ریزند و با شکر، هل و گلاب مخلوط می کنند. ظرف فلزی را داخل یک ظرف چوبی دیگر می‌گذارند که با آب خیس شده و به اصطلاح ور آمده باشد.
مردم برغان دور ظرف فلزی و داخل ظرف چوبی را پر از یخ می‌کنند و سپس می‌چرخانند. نمک را اضافه کرده و چند بار همین کار را ادامه می‌ دهند و در آخر بستنی را هم می ‌زنند تا سفت شود.

اقامت در برغان
در روستای برغان ویلاهای و خانه هایی برای اقامت مسافران وجود دارد. اگر می خواهید در هتل اقامت داشته باشید، باید به شهرهای اطراف رفته و در آنجا اقامت کنید و در طول روز به روستا بروید.
اگر قصد اقامت در ویلاهای روستا را دارید بهتر است پیش از آغاز مسافرت برای خود و خانواده تان یک ویلای مناسب رزرو کنید، چرا که میزان اقامتگاه های غیر هتلی در این روستا محدود است و در ایام شلوغ سال همچون بهار و تابستان ممکن است اقامتگاه مطلوبی یافت نشود.


روستای برغان

 
  • تشکر
Reactions: Jãs.I و FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
منطقه برغان از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری کرجاست که در نزدیکی این شهر در دره‌ای زیبا واقع شده و یکی بهترین مقاصد طبیعت گردی برای ساکنان پایتخت است. با کجارو همراه باشید.
منطقه برغان از مناطق دیدنی و زیبای استان البرز است که ازمهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان محسوبمی‌شود. برغان در ۱۳ کیلومتری شهر کرج در دره‌ای زیبا واقعشده است و یکی از محل‌های دسترسی به این روستا نیز از کیلومتر ۲۰ اتوبان کرج - قزوین و سپس خروجی کردان یا کرج - باغستان - خروجی برغان است. منطقه برغان از مناطق شهرستان ساوجبلاغ به شمار می‌آید و آب‌وهوای آن در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است. رودخانه‌هایشاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند، از کنار این منطقه عبور می‌کنند و این امر بر زیبایی‌های این منطقه می‌افزایند.
دو رودخانه شاهرود و سنج به موازات تاثیر فراوانی که در زیباتر شدن منطقه دارند، نقش مهمی در تلطیف آب و هوا و سرسبزی این منطقه ایفا می‌کنند. بازار و خانه‌های قدیمی این منطقه نیز زیبایی‌های آن را افزایش داده و طبیعت زیبای آن، گردشگران فراوانی را به‌سوی خود فرامی‌خواند.برغان به موازات بهره‌مندی از طبیعتی زیبا، جاذبه‌هایگردشگری تاریخی مختلفی را نیز در خود جای‌داده که اینجاذبه‌ها نیز طرفداران و گردشگران خاص خود را دارد. برغان از مناطق بسیار زیبای استان البرز محسوب می‌شود و به‌دلیل نزدیکی به اتوبان کرج - قزوین می‌تواند شاهد افزایش تعداد گردشگران در خود باشد. سرسبزی، طراوت و خرمی روستای برغان گردشگران زیادی را به وجد می‌آورد. رودخانه‌هایشاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند، از کنار این روستا عبور می‌کنند. این روستا، چشم‌اندازها و مناظر دلپذیری دارد و سیمای عمومی روستای برغان از سرسبزی، طراوت و خرمی سرشار است و گردشگران را به وجدمی‌آورد به همین دلیل به‌عنوان روستای توریستی و نمونه هدف گردشگری شناخته‌شده است.
منبع: کجارو
#تالار_گردشگری_ایران


روستای برغان

 
  • تشکر
Reactions: Jãs.I

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
درختان کهن‌سال روستا چشم‌اندازی کم‌نظیر به منطقه می‌دهدو این درختان که عمر بسیاری از آن‌ها قابل‌توجه است،زیبایی‌های منطقه را افزایش می‌دهد. برغان در دامنه‌هایجنوبی کوهستان البرز استقرار دارد و خانه‌های روستاییان نیز از شرایط طبیعی، نوع فعالیت و معیشت خانوار روستایی تأثیرپذیرفته و شکل گرفته است. منطقه پای کوهی برغان، چشماندازها و مناظر دلپذیری دارد و گستره باغات، مزارع سرسبز، حواشی رودخانه‌های شاهرود و سنج و چشم‌انداز کوه‌هایاطراف، جلوه‌های متنوعی از زیبایی‌ها را به ویژه در بهار و تابستان به نمایش می‌گذارند. مشاغل اکثر مردم روستایبرغان زراعت، باغداری و دامداری است ضمن اینکه برخی از ساکنان این منطقه نیز به فعالیت در صنایع دستی و امور خدمات اشتغال دارند. محصولات عمده زراعی روستای برغاننیز شامل مواردی از قبیل غلات، صیفی جات، محصولات باغی مانند گردو، توت، آلبالو، گوجه درختی و گیلاس است. البته این منطقه در خصوص محصولات دامی نیز سابقه درخشانی دارد و این محصولات، شامل فرآورده‌های لبنی و عسل است ضمن اینکه گوجه برغان شهرت فراوانی دارد. نام برغان باگوجه‌برغانی پیوند خورده و این نوع گوجه سبز، شهرت فراوانی دارد ضمن اینکه گوجه سبز برغان یکی میوه بسیار خوش‌طعم است که طعم و مزه آن را با حضور در این روستا احساس خواهیم کرد.حسینیه اعظم در بالا محله برغان اثر تاریخی ارزشمندی است که قدمت آن بر اساس نوشته کتیبه سنگی سر در به بیش از ۵قرن می‌رسد و اطراف حسینیه رواق‌هایی در دو طبقهاحداث‌شده که علاوه بر دیوارها با تیرچه‌های چوبی منبت‌کاریشده از همدیگر جدا شده‌اند که این رواق‌ها محل استقرار عزاداران و تماشاچیان تعزیه‌هاست. مسجد جامع و حسینیهدو بنای مذهبی قدیمی رو به روی‌هم و در جهت شمال جنوبواقع شده‌اند.
منبع: کجارو
#تالار_گردشگری_ایران


روستای برغان

 
  • تشکر
Reactions: Jãs.I

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
طاق‌نمایی که روی معبر عمومی (کوچه)احداث‌شده، این دو بنا را به همدیگر متصل کرده است. در مسجد جامع درخت چنار با قدمت بالای ۱۰۰۰ سال وجود دارد که موردتوجه گردشگران و توریستان قرار گرفته است. در شمالبرغان و در ارتفاع ۱۶۷۰ متری از سطح دریا تپه‌ای به ارتفاع ۱۲۰متر نسبت به زمین‌های اطراف وجود دارد که به کشکلا معروف است.در دامنه این تپه قطعات فراوانی از سفال‌های مربوط به دوران اسلامی به‌خصوص از دوران ایلخانی تا دوره قاجاریه دیدهمی‌شود. وجود قطعات سفال و درختان کهن، گواه قدیمی بودن این تپه است. مردم روستای برغان مراسم عزاداری ایام محرم را با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی برگزار می‌کنند. مراسم عید نوروز و روزهای سیزده بدر، چهارشنبه‌سوری و شب یلدا نیز با آیین‌های سنتی برگزار می‌شود.نواع بازی‌های بومی مانند الک‌دولک، کلاه دربرک، تپه کا (چلتوب) و سه کوره در میان روستاییات رواج دارد و از غذاهای معروف روستای برغان می‌توان به دیزی محلی، انواع کباب و فسنجان اشاره کرد. همچنین انواع آلوچه، توت، گردو، عسل، لبنیات و گوجه برغانی از انواع سوغاتی‌های روستای برغاناست. سفر به روستای برغان از طریق جاده کردان و جاده آتشگاه کرج امکان‌پذیر است.
مسیر دسترسی به برغان
برای دسترسی به روستای برغان از کرج ۲ جاده وجود دارد یکی جاده کردان به برغان است که پس از گذشتن از پل اتوبان تهران_قزوین وعبور از شهرک کردان وارد دهانه‌ی دره‌ای سرسبز می‌شوید که در حاشیه رودخانه‌ای سیلابی ادامه می‌یابد. در طی این مسیر پس از پشت سر گذاشتن چندین روستا در مسیر وارد آخرین روستا در جاده می‌شوید که برغان نام دارد.و جاده ی دیگری که برای ورود به برغان از کرج قرار دارد جاده باغستان به آتشگاه است. که در آن پس از گذشتن از باغستان کرج وارد جاده آتشگاه شده سپس وارد جاده برغان می‌شوید. این مسیر از داخل کوه می‌گذرد و جاده‌ای پرپیچ‌وخم و کوهستانی است.
منبع: کجارو
#تالار_گردشگری_ایران


روستای برغان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا