خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
861
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
آبشار هفت قلوی پلیه واقع در استان ایلام
آبشاری در ۴۰ کیلومتری شهر ایلام در روستایی به نام ایوان واقع شده است. این شهرستان منطقه ای کوهستانی بوده و از آب و هوای معتدل و نیمه مرطوب بهره می برد. انبوهی از گیاهان سرسبز کوه های این منطقه را پوشانده است. جنگهای بلوط، زالزالک، بادام کوهی و همچنین انواع گلها و گیاهانی که دارای خواص دارویی هستند را در این منطقه می توانید پیدا کنید. علاوه بر گیاهان و گلها در شهر ایوان رودخانه، چشمه و آبشارهای زیبایی هم وجود دارد که هر کدامشان باعث به وجود آمدن جذابیت منحصر به فردی در روستای ایوان شده اند.
اگر قصد سفر به ایلام را داشتید، منطقه خوش آب و هوای ایوان را فراموش نکنید. در این منطقه آبشاری به نام پیله وجود دارد که به آبشار هفت قلو معروف است، حال در ادامه علت معروفیت این آبشار به هفت قلو راهم بیان می کنیم، برای دسترسی به شهرستان ایوان و آبشار پیله ایلام باید روستاهای زیادی را طی کنید، ناگفته نماند که هنگام طی کردن همین روستاها می توانید کلی از طبیعتی که در این شهر کوهستانی وجود دارد ببرید. حال برای اینکه به پلیه برسید باید از روستاهای (زرنه)، (ترن) در ایلام گذر کنید و در ادامه آنها روستای (شورابه خوران) را هم بگذرانید، تا در نهایت به روستای زیبای سیاهگل و پلیه برسید. مکانی کاملا بکر که شاید حتی اهالی روستا هم نام آن را نشنیده باشند. و کاملا مناسب برای کسانی است که به دنبال خلوت کردن در طبیعت بکر و دستیابی به آرامش هستند. آبشار پلیه ایلام با صدایی طنین انداز موسیقی آب در این منطقه توانسته به تنهایی به عنوان یک جاذبه گردشگری در شهرستان ایوان به شمار برود.
توصیف آبشار
آبشار پلیه ایلام یا همان آبشار هفت قلو معروف در استان ایوان دارای ۲۵ متر عرض و ۷ تا مجرای ریزش آب هست. دلیل این که به آن می گویند آبشار هفت قلو هم همین است، چرا آبشار پلیه ایلام ۷ سرچشمه دارد که همگی با هم تشکیل آبشار پیله ایلام را داده اند،
#تالار_گردشگری_ایران


آبشار هفت قلوی پلیه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
و هر کدام با آهنگ خاصی می توانند باعث ایجاد آرامش در ذهن افراد بشود. این هفت برادر در هم کنار توانسته اند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کنند. و ساعاتی که این آبشار میزبان آنهاست تبدیل به بهترین ساعات گردشگری مسافران خواهد شد. یکی از مهمترین رودخانه هایی که آبشار پیله از آن سرچشمه می گیرد رودخانه (کنگیر) است این رودخانه یکی از رودخانه های دائم و نسبتا پر آب این منطقه ایوان محسوب می شود، که البته کنگیر هم مثل بسیاری از نقاط دیگر کشورمان تجربه های خشسالی را نیز داشته است. این رودخانه از چشمه آب (سراب بازان) ایوان جاری شده و با گذشتن از دشت ایوان و سیراب کردن آن به طرف منطقه (سومار) می‌رود. تمامی قسمت های این آبشار هفت قلو به سمت دریاچه ای که در پایین آن وجود دارد، ریخته می شود و نمای زیبایی در دامن طبیعت شکل می دهند.
بهترین زمان برای سفر
بهترین زمان سفر به منطقه گردشگری آبشار پلیه ایلام، فصل بهار است. چرا که تمامی پوشش های گیاهی در این منطقه به اوج زیبایی خود رسیده اند و به عنوان نقش مکمل در کنار آبشار زیبای پلیه ایفا نقش می کنند. این منطقه محیطی بسیار زیبا و آرامش بخش را برای علاقمندان به طبیعت گردی فراهم می آورد.بهترین زمان برای بازدید از این آبشار و طبیعت پیرامون آن، فصل بهار می باشد، در این فصل، هم رودخانه و آبشار پر آب تر اند و هم سرسبزی و زیبایی منطقه به اوج خود رسیده است.
صدای جوش و خروش آب و مشاهده طبیعت، آرامش را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بنابراین توصیه می گردد از این جاذبه زیبا در شهر ایلام دیدن کنید.
از دیگر جاذبه های تاریخی شهر ایوان می توانیم به روستای ساتیان، آتشکده سیاهگل و طاق شیرین و فرهاد اشاره نماییم که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.برای دسترسی به آبشار پلیه، می بایست از روستاهای متعددی عبور کنید. پس از گذر کردن از روستاهای زرنه، ترن و شورابه خوران، به روستای زیبای سیاهگل و پلیه خواهید رسید. از این روستا نیز می توانید خود را به آبشار هفت قلو پلیه برسانید.
منبع:ویلاجار
#تالار_گردشگری_ایران


آبشار هفت قلوی پلیه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا