خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
861
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
ارزش غذایی میوه بلوط:
یک میوه از درخت بلوط، بلوط خوانده می شود. بلوط عمدتاً توسط سنجاب ها مصرف می شود و آن ها در پراکندگی دانه های بلوط کمک می کنند، چون این دانه ها توسط هوا پراکنده نمی شوند.
بلوط حاوی چربی های بلندی هستند که به حفظ بدن سالم کمک می کنند. تانن ها و فلانوئیدها همراه با ویتامین های ضروری، پروتئین ها ، فیبرها و مواد معدنی به افزایش سلامتی کلی کمک می کنند و این آنتی اکسیدان ها و چربی های اشباع نشده، به کنترل متابولیسم و در نتیجه ارتقای سلامتی بهتر کمک می کنند.
فواید بلوط:
در بخش بهداشت و سلامت نمناک بررسی دنیای خواص در سلامت نمناک بهترین خواص و فواید سلامتی بلوط آورده شده است:
1. بلوط برای بهبود هضم و گوارش:
بلوط مقدار زیادی فیبر دارد که به بهبود سلامت هاضمه کمک می کند. فیبر به منظم کردن حرکات روده با اضافه کردن حجم به مدفوع و از بین بردن هر دو یبوست و اسهال کمک می کند. بلوط برای افرادی که از حرکات روده نامنظم، اسهال، نفخ شکمو دیگر ناراحتی های گوارشی رنج می برند ایده آل هستند.
بهبود هضم و گوارش با بلوط 2. بلوط برای جلوگیری از آسم:
بلوط شامل سه آنتی اکسیدان قوی یعنی، اسید، الاگیک اسید و تانن اسید است. این آنتی اکسیدان ها دارای اثر ضدآسم هستند و به کاهش آسم مبتلا می شوند. اسید گالیک، الاگیک اسید و تانن اسید ترشح ترکیبات را در بدن کاهش می دهند که در غیر این صورت التهاب مجاری هوایی را افزایش می دهد که باعث می شود تنفس دشوار شود. گونه های اکسیژن غیر فعال، با محدود کردن مجاری تنفسی دستگاه تنفسی از آنتی اکسیدان های موجود در بلوط خنثی می شوند و در نتیجه به مدیریت آسم کمک می کنند.
3. بلوط برای پیش گیری از دیابت:
ترکیباتی که در بلوط وجود دارند، عمل آنزیمی به نام "آلفا - گلوکوزیداز" را مهار می کنند، هضم کربوهیدرات را به تاخیر می اندازد و تبدیل کربوهیدرات به قند ساده یا گلوکز در طول هضم را کاهش می دهد.
این کار باعث افزایش سطح گلوکز خون می شود.
در نتیجه، بلوط می تواند به مدیریت دیابت کمک کند.
مقدار فیبر و کربوهیدرات ها نسبتاً پیچیده در این آجیل ها یافت می شوند به تنظیم سلامت مناسب کمک می کنند.
3. بلوط برای بهبود سلامت قلب:
بلوط به طور قابل توجهی غنی از چربی اشباع نشدهدر مقایسه با چربی اشباع شده است و این به بهبود سطح کلسترول کمک می کند و حتی در مقابل بیماری های قلبی مانند آترواسکلروز جلوگیری می کند. همچنین به حفاظت از چاقی و بیماری های قلبی ناشی از چربی های اشباع شده کمک می کند.
4. بلوط برای افزایش سلامت استخوان:
مواد معدنی فراوانی که در بلوط یافت می شوند، مانند فسفر،پتاسیم و کلسیم، به افزایش سلامت استخوان و جلوگیری از ظهور پوکی استخوان کمک می کنند.
کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی برای تراکم مواد معدنی است و در غلظت های بالایی در بلوط یافت می شود. در نتیجه، مصرف بلوط می تواند سلامت استخوان را افزایش دهد.
5.خاصیت ضد میکروبی بلوط:
بلوط با وجود مقادیر زیاد تانن پتانسیل زیادی به عنوان یک عامل ضد باکتری در برابر باکتری های مختلف دارند و همچنین به ترمیم زخم ناشی از خاصیت سفت شدگی آن کمک می کنند. آن ها همچنین رشد و گسترش باکتری ها و میکروب ها را مهار می کنند و در نتیجه از گسترش بیشتر باکتری ها و دیگر کلمات جلوگیری می کنند، مصرف میوه های بلوط می تواند در از بین بردن باکتری ها از بدن کمک کند.
بلوط خواص ضد میکروبی دارد6. بلوط برای فعالیت ضد ویروسی:
ویروس های تب خال شایع ترین علت عفونت های ویروسی در افراد با سیستم ایمنی ضعیف هستند.
بلوط یک داروی گیاهی شایع ای است، زیرا خاصیت ضد ویروسی دارد و به خاطر وجود فلانوئیدها و تانن فعالیت های ضد ویروسی خوبی دارد. ترکیبات سالم موجود در بلوط از سلول های بدن با جلوگیری از تماس بین ویروس و سلول ها محافظت می کنند. آن ها تکثیر ویروس ها را بیشتر مهار می کنند و در نتیجه از گسترش ویروس به بخش های مختلف بدن جلوگیری می کنند.
7. بلوط برای بهبود درمان و رشد:
پروتئین ها اجزای اصلی بدن سالم هستند و بلوط حاوی مقدار زیادی پروتئین است. این موجود به ایجاد بافت ها و سلول های جدید و ترمیم نواحی آسیب دیده و التیام سریع آسیب ها و بیماری ها کمک می کند و با افزایش نسبت پروتئین در بدن, روند رشد و نمو سلولی افزایش می یابد.
8. بلوط برای بهبود فعالیت متابولیکی:
بلوط سرشار از ویتامین B است که شامل نیاسین, تیامین, ریبوفلاوین و ویتامین b12 می باشند. بلوط می تواند به تنظیم فعالیت های متابولیکی و همچنین تعدادی از فرآیندهای آنزیمی در بدن که برای سلامت کلی حیاتی هستند, کمک کند.
9.جلوگیری از بیماری آلزایمر با بلوط:
آنتی اکسیدان های موجود در بلوط ها, فعالیت کولین استراز (یک آنزیم موجود در مغز) را که بیشتر علائم بیماری آلزایمرشامل گیجی, کاهش حافظه, ناتوانی در فکر کردن و تمرکز را کاهش می دهد, مهار می کنند. این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش سطح استرس اکسیداتیو و جلوگیری از مرگ سلول های مغزی می شوند و چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید اسیدهای گالیک موجود در بلوط دارای خاصیت حفاظتی مغز هستند و از بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند.


خواص بلوط

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا