خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
861
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص گوجه سبز
میزان استفاده از گوجه سبز بستگی به سیستم گوارش شما دارد. مصرف بیش از حد آن باعث نفخ شدید و دل درد خواهد شد.توصیه می‌شود گوجه سبز را با آب میل کنید.
ارزش غذایی گوجه سبز
گوجه سبز دارای خواص بسیار و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. دارای کالری بسیار و در هر 100 گرم آن 5 درصد ویتامین آ ، 5 درصد کلسیم، سرشار از ویتامین ب و 5 درصد آهن و دارای نیاسین و 13 درصد ویتامین ث ، 2 درصد فسفر و 3.6 درصد پتاسیم برای هر فرد تامین می شود.
فرق بین گوجه سبز و آلوچه
گوجه سبز در میان مردم به آلو سبز معروف است. گوجه سبز و آلو سبز از نظر ظاهری با هم فرق دارند. گوجه سبز، کال و نارس اما آلو سبز بصورت تک دانه و آلوی نارس و خام هست.
در شهر های شمالی ایران گوجه سبز را به نام گوجه کالمی‌نامند. عده ای از هموطنان ما گاها آن را گوجه باغی می‌نامند.
گوجه سبز و آلوچه: گوجه سبز به گوجه سبز نرسیده گفته شده ، ولی آلوچه از خاندان آلوهاست و شباهت ظاهری آن به آلوچه یعنی آلوی کوچک نزدیک است.
25 خواص بی نظیر گوجه سبز
بهبود دهنده دستگاه گوارشتقویت کننده سیستم ایمنی بدنرفع کننده بوی بد دهانجذب کننده آهن و جلوگیری از کم خونیسلامت دهنده عضلاتجلوگیری از پیری زود رسداری آنتی اکسیدان قویمحافظ سلولهای بدنمحافظت از ریهجلوگیری از سرما خوردگی، سرفه،آسم و برونشیتتقویت بیناییتقویت کننده سیستم ایمنی بدن سالمندانادرار آور و تنظیم کننده اعمال کلیه هادفع کننده سنگ مثانهکاهش کلسترول خون در افراد دیابتیخاصیت ضد میکروبی و سم زدای کبددرمان کبد چرببهبود دهنده متابولیسم بدنکمک کننده لاغری و چربی سوز قویدرمان کننده کم خونی ناشی از فقر آهندرمان کننده استرس و افسردگیسلامت پوست و شاداب کنندهدرمان کننده شب کوریپیشگیری کننده از سرطاندرمان کننده یبوست

مصرف گوجه سبز برای افراد مبتلا به نقرس بسیار مفید است . سر شار از ویتامین ب1و ب2و ث است. غنی از آنتی اکسیدان و بدن را در مقابل انواع عفونت ها مقاوم کرده و التهابات بدنی را برطرف می کند. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است. پتاسیم موجود درآن به عضلات طبیعی قلب کمک شایانی می کند.

افراد مسن و پیری که دوران نقاهت را بسر می برن بهتر است از این میوه خوشمزه و آبدار استفاده کنند. این میوه هم خاصیت مسهل ، هم خاصیت قابض دارد.

رسوبات خون و تنظیم کننده عملکرد معده و روده ای است. استفاده از آن برای افراد دچار رماتیسم و تصلب شرایین مفید و سودمند است.

گوجه سبز دارای طبع سرد و بهتر است با گلپر مصرف شود.

لازم به ذکر است کودکان حدود سنین سه سالگی به بعد در مصرف آن احتیاط کنند تا دچار حساسیت نشوند.
نکته: افراد با فشار خون بالا مصرف گوجه سبز همراه با نمک را کنار بگذارند. بهتر است بدون نمک مورد استفاده قرار گیرد تا از خواص آن بهره ببرند.
مصرف بیش از حد گوجه سبز باعث رفلاکس معده و سوزش سر دل خواهد شد. مصرف زیادی آن باعث نفخ معده و ترش و اسیدی بودن گوجه سبز باعث ساییده شدن مینای دندان و درد خاصی در دندان خواهد شد.


خواص میوه گوجه سبز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا