خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
861
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
فواید و خواص میوه فندق
1. کمک به سلامت قلب و عروق:
اولین مزیتی که می توانید از فندق دریافت کنید این است که به سلامت سیستم قلبی عروقی و حفظ آن کمک خواهد کرد، زیرا حاوی اسیدهای الیئین است که نوعی از چربی های اشباع نشده هستند. اسید اولئیک می تواند به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد کمک کند، همچنین توانایی حفظ و حتی افزایش میزان کلسترول HDL یا کلسترول خوب در بدن را نیز دارد.
علاوه بر این، فندق حاوی مقدار بسار زیادی از منیزیم، یک نوع از مواد معدنی است که برای تنظیم میزان کلسیم در بدن شما بسیار مفید است و در نتیجه، از داشتن کلسیم بیش از حد در بدن جلوگیری می کند. کلسیم در واقع برای بدن شما بسیار لازم و ضروری است، اما مقدار بیش از حد آ در بدن، باعث ضربان نامنظم قلب خواهد شد.وجود مقدار کافی کلسیم در بدن، قلب را آرام تر می کند.
2. فندق برای تنظیم فعالیت عضله و ماهیچه:
همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، منیزیم نقش مهمی در حفظ سطح مناسب کلسیم در بدن و سلول های بدن دارد. بنابراین، به انقباض عضلانی کمک می کند و از فشار بیش از حد در عضلات نیز جلوگیری می کند.این تاثیر باعث کاهش تنش عضلانی می شود و از خستگی عضلانی، اسپاسم، گرفتگی و درد جلوگیری می کند. همچنین مطالعات نشان می دهند که دوز مناسب منیزیم می تواند به تقویت عضلات کمک کند و مقدار مناسب منیزیم نیز می تواند سلامت استخوان شما را بهبود بخشد.
3. فندق برای کمک به حفظ سلامت مفصل و استخوان:
فندق حاوی مقادیر زیادی از منگنز است، منگنز برای بهبودتراکم استخوان مفید خواهد بود و همچنین در برابر بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان مبارزه می کند.
حفظ سلامت استخوان با فندق4. فندق برای حفظ سلامت دستگاه گوارش:
منگنز، ماده ای معدنی است که نقش کلیدی در سنتز کلسترول و اسیدهای چرب دارد.این ماده ی معدنی همچنین یک ماده ی متابولیک کربوهیدرات و پروتئین ضروری است. هر چه سطح منگنز در سیستم بدن بالاتر باشد، سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات نیز بهتر است. این امر، به نوبه ی خود، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می دهد.فیبر موجود در فندق، جذب مواد مغذی را افزایش میدهد، و در عین حال کمک می کند تا مواد زائد و سمی از طریق مدفوع از بدن خارج شوند.
5. فندق برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن:
ویتامین B6 یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسیدهای آمینه در بدن است. این اسیدها نقش یک تنظیم کننده در حفظ سلامت سیستم عصبی را دارند.کمبود ویتامینB6 نیز مانع از سنتز غلاف میلین می شود و برای عملکرد درست سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B6 همچنین برای تولید مناسب انتقال دهنده های عصبی از جمله اپی نفرین، ملاتونین و سروتونین ضروری است.
6. فندق برای جلوگیری از سرطان:
این احتمالا یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فندق می باشد ؛ فندق یک ماده بسیار خوب برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان است. فندق به نسبت زیادی منگنز بدن شما را تامین می کند، که برای علاقه‌مند تولید آنزیم آنتی اکسیدانی در میتوکندری بسیار ضروری است و باعث جلوگیری از سرطان می شود.همچنین، مطالعات بسیاری انجام شده است و نتیجه مطالعه نشان می دهد که فندق می تواند شما را از سرطان محافظت کند ؛ فندق دارای اثر ضد انعقادی است، به این معنی است که می تواند سلول های سرطانی را مهار کند.
7. کمک به جلوگیری از پیری زودرس با فندق:
فندق برای حفظ درخشندگی و طراوت پوست عتالی است و کمک می کند که جوانتر از سن واقعی خود به نظر برسید. فندق ترکیبی از ویتامین C و ویتامین E است که منبع قدرتمند آنتی اکسیدان می باشند، این آنتی اکسیدان ها در برابر آسیبرادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از نشانه های پیری زودرس ، که عمدتا توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود، جلوگیری می کند.


خواص فندق

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا