خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
قانون مهاجرت و وکیل مهاجرتی

در واقع قانون مهاجرت و وکیل مهاجرتی رابـ*ـطه مستقیمی با هم دارند. وکیل مهاجرتی کسی است که به قانون مهاجرت یا Immigration law کشورهای مختلف جهان اشراف کامل داشته و می تواند با توجه به علم حقوقی و مهاجرتی و با توسل به تجربه چندین ساله خود متقاضیان را راهنمائی کند. اما این قانون مهاجرت به مجموع قوانین و مقررات ملی، شیوه های قانونی ناظر بر مقوله مهاجرت و اخراج از کشورها و نیز اقامت و تابعیت کشورهای مختلف جهان اشاره می کند. بنابراین این وکیل مهاجرتی است که با دانش و تجربه خود بر کلیه قوانین و قواعد مهاجرتی اعم از اخذ اقامت و تابعیت کشورها و فرآیند درخواست و اخذ آنها مسلط بوده و می تواند متقاضیان را در ادامه مسیر مهاجرت قانونی خود یاری کرده و راه و چاه مهاجرت را به آنها نشان دهد.

در زمینه مهاجرت به ایتالیا، وکیل مهاجرتی بایستی به قوانین مهاجرتی در انواع و اقسام زیر آشنا باشد:

  • قوانین تحصیل در ایتالیا
  • قوانین کار در ایتالیا
  • قوانین سرمایه گذاری در ایتالیا
  • قوانین ازدواج در ایتالیا
  • قوانین تولد در ایتالیا
  • قوانین اقامت دائمی ایتالیا
  • قوانین مربوط به اخذ تابعیت ایتالیا

دلایل گرفتن وکیل مهاجرتی به ایتالیا

ابتداء امر لازم است مقدمه ای درباره شرایط مهاجرت به ایتالیا 2020 به خدمت عزیزان بیان شود. ایتالیا کشوری صنعتی و پیشرفته در جنوب اروپا و سواحل دریای مدیترانه است. این کشور باستانی و زیبا هم عضو اتحادیه اروپا (EU) و هم عضو قرارداد ناحیه شنگن اروپا است. پس طبیعی است که همانند دیگر کشورهای اروپایی ایتالیا نیز از قوانین و مقررات مهاجرتی ناحیه شنگن پیروی کند اما در این زمینه اندکی تفاوت بین ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد. بر این اساس مهاجران ایرانی جهت مهاجرت به ایتالیا با هر هدفی (تحصیل، کار، سرمایه گذاری و …) که دارند، نیازمند اخذ ویزای مهاجرتی برای ورود قانونی به این کشور میباشند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویزای شنگن اروپا یا ویزای نوع C که تا 90 روز اعتبار داشته و به متقاضی امکان مسافرت به کل ناحیه شنگن را می دهد. اما ویزای اعتبار قلمرویی محدود (LTV) مخصوص مسافرت فقط در کشور صادرکننده یعنی ایتالیا می باشد و ویزای ملی ایتالیا یا نوع D مخصوص اقامت بیشتر از 90 روز تا یک سال با هدف کار و تحصیل در ایتالیا برای متقاضیان صادر می شود. از بین این ویزاها، اخذ ویزای دانشجوئی مادامیکه متقاضی شرایط و مدارک لازم را به دقت تهیه کند نسبتا آسان است. اما دریافت ویزای کار ایتالیا به مراتب سختتر بوده و نیازمند اسپانسری از سوی شرکت ایتالیایی و آشنایی با قوانین کار در این کشور است. با توجه به این سختی های قانونی و نیز ملاحظات تایم و هزینه است که متقاضیان نیازمند گرفتن وکیل مهاجرتی به ایتالیا می باشند.


وظایف وکیل مهاجرتی به ایتالیا

همانطوری که در مطالب فوق نیز اشاره شد، متقاضیان برای تسهیل و شتاب بخشی به روند مهاجرتی و اخذ ویزای خود از کشور ایتالیا نیازمند مشاوره از وکیل مهاجرتی حرفه ای هستند. در واقع وکیل مهاجرتی به ایتالیا ضمن ارزیابی و قبول پرونده مهاجرتی متقاضیان راهنمائی ها و توصیه های لازم و بسیار حیاتی درباره شرایط درخواست ویزا، جمع آوری اسناد و مدارک، اخذ وقت سفارت ایتالیا، آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه، مسائل دیپورت و نیز قوانین استخدام اتباع خارجی را به متقاضی گوشزد کرده و مرحله به مرحله تا دست یابی به موفقیت نهائی و اخذ ویزا متقاضی را راهنمائی می کنند. اما مزایا و امتیازات گرفتن وکیل مهاجرتی در پرونده مهاجرت به ایتالیا عبارتند از:

  • ارزیابی دقیق شرایط مهاجرتی متقاضی و ارائه بهترین گزینه پیش رو
  • تکمیل سریع و آسان پرونده مهاجرتی متقاضی
  • انجام دقیق و کامل کلیه مراحل درخواست ویزای مهاجرتی
  • تهیه و تکمیل صحیح فرم های درخواست و سایر فرم های مهاجرتی
  • مانور بر روی مجوزها و قوانین و مقررات مهاجرتی
  • یافتن مسیری راحت و آسان برای اخذ اقامت دائم (PR) ایتالیا
  • یافتن مسیری راحت و آسان برای اخذ تابعیت ایتالیایی
  • راهنمائی و کمک به متقاضی جهت کاریابی در ایتالیا


اهمیت وکیل مهاجرتی به ایتالیا

مسلما بدون وجود یک وکیل مهاجرتی آشنا و مسلط به قوانین مهاجرتی ایتالیا، مسیر مهاجرتی متقاضیان اگر نگوئیم غیرممکن اما سخت و دشوار شده و شانس موفقیت متقاضیان کاهش می یابد. در واقع اهمیت گرفتن وکیل مهاجرتی به کشور ایتالیا زمانی بهتر احساس می شود که با آمار ریجکتی ویزای ایتالیا به سبب عدم تهیه داده ها و مدارک لازم یا عدم ارائه اطلاعات بجا به هنگام مصاحبه با سفارت آشنا شویم. پس باید به متقاضیان توصیه کنیم که حتما اولین مرحله از فرآیند مهاجرتی خود به ایتالیا یا هر کشور خارجی را انتخاب یک وکیل مهاجرتی متخصص بدانند که بتوانند در کلیه مراحل مهاجرتی به او اطمینان کنند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل و اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

ایتالیا کشوری با تاریخ کهن و سابقه درخشان در فرهنگ و تمدن بشری می باشد. این کشور را می توان مهد بسیاری از علوم و فنون دانست. ایتالیا اساسا از اولین کشورهایی است که دانشگاه در آن تاسیس شده و شروع به فعالیت کرد. امروزه نیز ایتالیا کشوری پیشرفته و پیشتاز در بسیاری از عرصه ها و زمینه های علمی است و توانسته در بسیاری از صنایع، حرف اول را بزند.

دانشگاه های آن از سطح استاندارد بالایی برخوردارند و دانشجویان بین المللی زیادی را از اطراف جهان به خود جذب می نمایند. دانشگاه های ایتالیا جزو کم هزینه ترین دانشگاه های اروپا است و هزینه های زندگی در این کشور نیز در مقایسه با بریتانیا، آلمان، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپای شمالی و غربی، به صرفه تر است. عضویت در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نیز نوید بخش گشوده شدن افق های روشن در پیش روی فارغ التحصیلان آن خواهد بود.



طرق اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

درصد قابل توجهی از افرادی که از طریق تحصیل در ایتالیا راهی این کشور می شوند، از آن به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کرده و خود را به کشورهای دیگر می رسانند. در همین راستا جمعیت زیادی نیز از ایتالیا به عنوان محل اقامت دائم خود یاد کرده و قصد ادامه زندگی در این کشور را دارند. راه های مختلفی برای تمدید اجازه اقامت در این کشور وجود دارد که اهم آن ها به شرح زیر است:

  • اجازه اقامت یکساله پس از تحصیل در ایتالیا
  • اجازه اقامت از طریق ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی
  • اجازه اقامت از طریق کار در کشور ایتالیا
  • اجازه اقامت از طریق ازدواج در ایتالیا
  • اجازه اقامت از طریق درخواست پناهندگی در ایتالیا
  • اجازه اقامت از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در ایتالیا
  • اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری در بخش های مختلف

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق کار

به موجب قوانین کشور ایتالیا که البته منطبق بر قوانین جامع اتحادیه اروپا می باشد، یکی از مجوزهای شغلی برای خارجی ها، فرصت 6 ماهه ای است که به دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات داده می شود تا بگردند و کاری را در راستای تحصیلات خود در آن کشور بیابند. در صورت توفیق در یافتن کار، مجوز اقامتی او از تحصیلی به کاری تغییر یافته و می تواند کماکان به اقامت خود در آن کشور ادامه دهد. این مجوز در مرحله اول معمولا برای مدت 1 سال صادر می گردد که در صورت ادامه اشتغال، اقامت کاری او نیز تمدید خواهد شد.

تمدید این اقامت کاری برای 5 سال متوالی می تواند منجر به کسب اقامت دائم ایتالیا برای آن فرد شود. گرچه ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای صنعتی دنیا است ولی بنا به شرایط خاص خود، بازار کار خوبی ندارد. طبق آخرین آمار و گزارش ها، نرخ بیکاری در این کشور برای سال 2021 میلادی 9.7% است که این به خوبی گویای مطلب است. بنابراین اگرچه تحصیل در ایتالیا به جهت هزینه های تحصیلی پایین، بسیار مقرون به صرفه است ولی با توجه به اوضاع کاری در آن کشور و امکان پایین برای یافتن کار پس از تحصیل، شاید گزینه چندان مطلوبی نباشد. شایان ذکر است که یافتن کار، تا حدود زیادی به رشته تحصیلی، رزومه و توانایی های شخصی فرد متقاضی بستگی دارد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف

برای تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف می توان اقدام نمود و ایتالیا نیز از متقاضیان استقبال می نماید و دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی زیر اقامت این کشور را به دست آورند.

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا
برای تحصیل در مقاطع مختلف افراد باید مدارک تحصیلی دوره قبل را ارائه دهند. طول دوره تحصیل در هر مقطی در کشور ایتالیا متفاوت است و همچنین هزینه تحصیل در هر کدام از مقاطع مختلف متفاوت می باشد. برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشجویان می توانند اجازه کار متفاوتی را دریافت نمائید و با کار کردن در هر کدام از مقاطع تحصیلی بتوانند بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود را به دست بیاورند. در ادامه به صورت کامل به بررسی هر کدام از مقاطع تحصیلی متفاوت خواهیم پرداخت.



اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس

در مقطع لیسانس نیز افراد می توانند بعد از اتمام تحصیل خود در این کشور حضور داشته باشند و دنبال کار باشند و به محض یافتن کار می توانند اقامت خود را تمدید نمایند. مقطع لیسانس یا کارشناسی در ایتالیا معمولا 4 ساله است و باید مدارک تحصیلی خود را در مقاطع قبل بتوانند، ارائه دهند. در این کشور می توان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی به تحصیل مشغول شد و باید بتوان مدرک زبان خود را متناسب برای این مقطع ارائه دهند. هر دانشگاهی در ایتالیا لیست مدارکی را برای افراد مشخص نموده است که معمولا در این مقطع از شما مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5 یا 5.5 تقاضا می نمایند.

ایتالیا دارای دانشگاه های زیادی می باشد که مورد تائید می باشند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند. به دلیل بورس های تحصیلی متفاوتی که در این مقطع ارائه می شود متقاضیان زیادی هستند که قصد اقدام در این مقطع را در ایتالیا دارند. در این مقطع اجازه کار نیمه وقت نیز دارند و در حد 10 ساعت در هفته را می توانند مجوز کار قانونی را دریافت نمایند. همچنین افرادی که شرایط کامل را احراز نمایند می توانند از بورس های تحصیلی این کشور نیز استفاده نمایند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس

پس از اتمام تحصیلات در مقطع فوق لیسانس در کشور ایتالیا افراد می توانند فرصت اقامت در این کشور را دریافت نمایند و در ایتالیا به دنبال کار باشند و به محض کار پیدا کردن می توانند اقامت خود را در این کشور دریافت نمایند. برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند اقدام نمایند و از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند. تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد معمولا 2 ساله می باشد و داشنجویان در این مقطع اجازه 20 ساعت کار در هفته را نیز دارند. هزینه تحصیل بسته به رشته تحصیلی نیز متفاوت خواهد بود.


نمره زبان برای تحصیل فوق لیسانس در ایتالیا

مسلما برای تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد نیز به مدرک زبان نیاز است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلسی زبان را دارند، می توانند مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 یا 6.5 را ارائه دهند. برای پیدا کردن کار در این کشور بعد از اتمام تحصیل بهتر است که افراد با زبان این کشور آشنا شوند و یک دانش اولیه داشته باشند تا بتوانند با کارفرماها ارتباط برقرار نمایند. همراه نیز می توان بعد از دریافت اقامت تحصیلی افراد، وارد کشور شوند و مجوزی مبنی بر کار را در این کشور دریافت نماید و اگر موفق به دریافت کار شود می تواند دیگر وابسته به افراد نباشد و اقامت خود را تغییر دهد.


اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا

همانطور که مستحضر هستید تحصیل در مقطع دکترا بیشتر از تحصیل کار کردن را برای شما رقم می زند و به همین دلیل فرصت یافتن کار و دریافت اقامت بعد از اتمام تحصیل برای شما بیشتر فراهم می شود. برای تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا باید استاد راهنمای خود را جذب نمائید که حاضر باشد نامه پذیرش را برای شما صادر نماید. در بسیاری از مواقع شما می توانید در این مقطع تحصیلات خود را به صورت رایگان انجام دهید. در ایتالیا معمولا تحصیل در مقطع دکترا 3 ساله زمان می برد و شما اجازه کار در این مقطع را به مدت 30 ساعت در هفته دارید.

در مقطع دکترا شما می توانید برای همراه خود نیز اقامت دریافت نمائید در کنار خود داشته باشید. رزومه کاری و تحصیلی شما برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا بسیار تاثیر گذار است. شما باید بتوانید رزومه خیلی خوبی را ارائه دهید. داشتن سابقه کاری و مدارک تحصیلی معتبر و همچنین مقاله های ISI تاثیر خوبی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا دارد. برای تحصیل در مقطع دکترا شما باید نمره زبان خیلی خوبی را ارائه دهید. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک زبان انگلیسی با نمره 7 آیلتس را ارائه دهید.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل در ایتالیا و حق کار دانشجویی

دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل وارد این کشور شده اند می توانند برای کسب درآمد مجوز حق کار نیمه وقت را دریافت نمایند که از میزان هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور بکاهند، برای کار دانشجویی معمولا حقوقی حدود 10€ تا 15€ (یورو) برای هر ساعت پرداخت می شود. چنانچه شما ایتالیا را به جهت هزینه های پایین انتخاب نمودید باید بدانید شهرهای شمالی این کشور مثل میلان هزینه های زندگی بیشتری نسبت به شهرهای جنوبی ایتالیا دارند که ماهیانه می توان حدود 1000€ (یورو) هزینه زندگی در این مناطق را پیش بینی نمود. دانشجویانی که زبان ایتالیایی مسلط هستند خیلی راحت تر می توانند برای رسیدن به یک موقعیت کاری اقدام نمایند تا دانشجویانی که تنها به زبان انگلیسی مسلط هستند.


اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یک از روش های به دست آوردن اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا است که در واقع ارتباط چندانی با پایان تحصیلات دانشجو ندارد و تنها از این منظر که می تواند موجب اقامت بلند مدت وی گردد، مورد نظر قرار می گیرد. دانشجو حتی در دوران تحصیل نیز این امکان را خواهد داشت که از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار، اقدام به سرمایه گذاری نموده و به دنبال آن، اقامت بلند مدت مبتنی بر سرمایه گذاری در ایتالیا را به دست آورد.

در ایتالیا زمینه های گشترده ای برای سرمایه گذاری و بیزنس وجود دارد و از جانب دولت نیز سـ*ـیاست درهای باز وضع گردیده است و محدودیت خاصی وجود ندارد. عمده سرمایه گذاری در زمینه های توریسم، صنایع غذایی، ماشین آلات و بازرگانی می باشد. برای ثبت شرکت و راه اندازی یک کسب و کار مولد، نخست باید یک طرح تجاری یا اصطلاحا بیزنس پلن ارائه داد که مورد تایید مقامات مسئول قرار بگیرد. در صورت موافقت اصولی باید نسبت به تهیه پپیش نویس اسا نامه و سایر مدارک لازمه اقدام نمود. به موجب سرمایه گذاری در ایتالیا ظرف 3 سال می توان به اقامت دائم و طی 3 سال بعد میتوانند به شهروندی آن کشور دست یافت.


اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق ازدواج

ازدواج نیز یکی از راه های کسب اقامت دائم و در نتیجه، تابعیت کشوری دیگر است. به موجب ازدواج با یکی از اتباع ایتالیا نیز می توان اقامت دائم و سپس تابعیت آن کشور را به دست آورد. این ازواج برای آن که منجر به کسب اقامت شود، لازم است که حقیقی بوده و زوجین مدت معینی را با یکدیگر و زیر یک سقف زندگی کرده باشند. این ازدواج همچنین باید قانونی بوده و مقدمات لازمه را داشته باشد مانند آن که فرد باید مجرد باشد یا آن که گواهی طلاق از همسر قبلی داشته باشد. فرد خارجی از این طریق می تواند ظرف 2 سال بعد از ازدواج و ثبت آن، تابعیت این کشور را به دست آورده و شهروند ایتالیا محسوب گردد. تا آن زمان، به موجب اقامت دائمی که یافته است، اجازه کار و تحصیل در ایتالیا را خواهد داشت.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه زندگی در ایتالیا در 2021

بورس تحصیلی می تواند هزینه تحصیل و همچنین هزینه زندگی را پوشش دهد. در سال 2021 هزینه زندگی در ایتالیا ماهانه حدود 800€ تا 1200€ (یورو) می باشد. هزینه ها در این کشور بدین صورت می باشد:

اقلامهزینه
غذا، رستوران ارزان قیمت€15.00 (یورو)
کاپوچینو (به طور منظم)€1.34 (یورو)
شیر (به طور منظم)، (1 لیتر)€1.12 (یورو)
برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)€1.93 (یورو)
سیب (1 کیلوگرم)€1.81 (یورو)
پرتقال (1 کیلوگرم)€1.69 (یورو)
پیاز (1 کیلوگرم)€1.28 (یورو)
پیاز (1 کیلوگرم)€1.50 (یورو)
شروع تاکسی (تعرفه عادی)€5.00 (یورو)
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)€1.50 (یورو)
باشگاه تناسب انـ*ـدام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسالان€47.36 (یورو)
سینما، انتشار بین المللی، 1 صندلی€8.00 (یورو)
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر€606.10 (یورو)
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز€458.73 (یورو)


سوالات پرتکرار در خصوص اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

متقاضیان اخذ اقامت پس از اتمام تحصیل موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهند:

  1. از چه روش هایی می توان به اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا دست یافت؟ ادامه تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه گذاری در ایتالیا مهم ترین راه های اخذ اقامت ایتالیا بعد از تحصیل هستند.
  2. شرایط اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق کار چیست؟ دانشجو باید در دوره تحصیل خود یا پس از آن، شغل مورد نظر خود را یافته و با دریافت ویزای کاری این کشور اقامت خود را دائمی کند.
  3. تا چه مدت امکان اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی ممکن است؟ دانشجویان خارجی می توانند تا یک سال پس از دوره تحصیل خود جهت کاریابی در ایتالیا بمانند.
  4. آیا ادامه تحصیل راه مناسبی برای اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا است؟ متقاضیان دستیابی به این هدف می توانند به راحتی در محل تحصیل خود ادامه تحصیل دهند و اقامت خود در این کشور را تمدید کنند.
  5. آیا تحصیل منجر به اقامت دائم در ایتالیا می شود؟ تحصیل به هیچ عنوان نمی تواند ضامن اخذ اقامت ایتالیا شود. افراد برای اخذ اقامت دائم ایتالیا باید در این کشور کار کنند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل در ایتالیا در 2021

دانشگاه های دولتی ایتالیا که اکثریت دانشگاه های این کشور را تشکیل می دهند، مسئولیت انجام تمامی فعالیت های پژوهشی را بر عهده می گیرند و به صورت مستقل فعالیت می کنند. در کشور ایتالیا دانشگاه های خصوصی نیز به ارائه دروس می پردازند اما پیش از اقدام برای تحصیل در یکی از دانشگاه های خصوصی ایتالیا، باید در خصوص اعتبار و رسمیت دانشگاه از وزارت آموزش ایتالیا استعلام گرفته شود و تحقیقات لازم در این خصوص انجام گیرد.

در سال 2021 استانداردهای آموزشی در دانشگاه های خصوصی معتبر ایتالیا همانند دانشگاه های دولتی می باشد و مدارک آن مورد تایید دولت ایتالیا است. متقاضیان باید برای تحصیل در برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا در آزمون رقابتی این کشور شرکت نموده و نمره قبولی را اخذ نمایند.


تحصیل دکترا در ایتالیا

اکثر متقاضیان دکترا در ایتالیا از طریق انجام مصاحبه (حضوری یا آنلاین) انتخاب شده و با توجه به ظرفیت محدود در این مقطع، رزومه افراد در اخذ پذیرش بسیار تاثیرگذار خواهد بود. تحصیل دوره دکترا در کشور ایتالیا 3 الی 4 سال طول می انجامد و دانشجویان در این مقطع به صورت مستقیم با استاد راهنمای خود در ارتباط خواهند بود. در این مقطع آموزش های تخصصی در زمینه رشته تحصیلی و دوره های تحقیقاتی برگزار می شود. دانشجویان مقطع دکتری با ارائه پایان نامه بر اساس تحقیقات انجام گرفته و استانداردهای قابل انتشار و دفاع از آن می توانند مدرک خود را دریافت نمایند.


زبان تحصیل دکترا در ایتالیا

به طور معمول تحقیقات در این کشور به زبان رسمی خود کشور (ایتالیایی) انجام می گیرد اما دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور تحقیقات خود را به ثمر رسانند. امکان تحصیل زبان ایتالیایی برای دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا وجود دارد و دانشجویان می توانند در خود کشور ایتالیا به تحصیل زبان بپردازند. اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه های ایتالیا شرایط خاص خود را دارا است و باید پیش از اقدام مورد بررسی قرار گیرد.


زمان اخذ پذیرش دکترا در ایتالیا

به طور معمول شروع سال تحصیلی در این کشور پایان ماه سپتامبر (September) یا اوایل ماه اکتبر (October) می باشد و متقاضیان باید پیش از اتمام مهلت ثبت نام برای دریافت پذیرش اقدام کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ایتالیا تهیه مدارک، ترجمه آن (به زبان انگلیسی، ایتالیایی) و ارائه آن به دانشگاه مورد نظر حداقل 12 ماه پیش از شروع ترم الزامی می باشد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزئیات کلیدی دکترا در ایتالیا

ایتالیا نقش مهمی در شکل دادن آموزش عالی اروپا ایفا کرده است. این کشور به عنوان خانه فرآیند بولونیا، در خط مقدم سیستم است که به استاندارد سیستم های مختلف درجه و کمک می کند.
از جمله دلایل تحصیل در ایتالیا در سال 2021 عبارتند از:

  • دانشگاه های تاریخی: ایتالیا دارای چندین موسسه عالی معتبر از جمله دانشگاه بولونیا، قدیمی ترین دانشگاه مداوم در جهان غرب است.
  • تحرک دانشجویی و روابط بین الملل: دانشگاه های مختلف و چند فرهنگی، شرکت کنندگان قوی در برنامه های بین المللی تحقیقاتی و ابتکاراتی مانند گروه Coimbra، انجمن بین المللی دانشگاه ها (IAU)، انجمن دانشگاه های اروپایی (EUA)، شبکه یورترت و همچنین مشارکت های منطقه ای.
  • ثروت فرهنگی: نفوذ ایتالیا نمایه تمدن غربی از طریق سنین، با مشارکت در معماری، هنر، موسیقی و علم و همچنین آثار معروف و شناخته شده معروف جهان مانند لئوناردو داوینچی، گالیله، کلمبوس و بیشتر شکل گرفته است.
آیتمشرح
دانشگاه ها 96
جایزه شریف 20
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه بولونیا (1088)
دانش آموزان بین المللی90000


مدارک لازم پذیرش دکترا در ایتالیا

اخذ پذیرش دکترا و پست دکترا در ایتالیا از دشواری های مختص به خود برخوردار است. برای اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر اشخاص باید مدارکی را که دانشگاه نیاز دارد، ترجمه و ارائه دهند.

به صورت کلی می توان مدارک لازم برای اخذ پذیرش، به ارائه مدارک زیر نام برد:

  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • رزومه متقاضی یا CV
  • ارائه مدرک زبان (IELTS)
  • پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی
  • مقالات بین المللی (ISI) یا نشریات
  • 2 عدد معرفی نامه یا توصیه نامه از اساتید
  • گواهی بیمه (برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا)
  • اصل مدارک تحصیلی شامل دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه دکترا در ایتالیا

میزان هزینه های تحصیل دکترا در کشور ایتالیا بسته به دانشگاه و رشته متفاوت می باشد که بین 125€ تا 21.000€ (یورو) در سال محاسبه شده است. اشخاص می بایست توجه نمایید که دانشگاه های خصوصی در کشور ایتالیا هزینه بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارند. همچنین برخی رشته ها با توجه به نیاز به منابع و آزمایشات بیشتر هزینه بالاتری خواهند داشت. دسترسی به امکانات و فعالیت های ورزشی، حمل و نقل و سایر مزایا هزینه اضافی برای دانشجو خواهد داشت که باید به دانشگاه پرداخت گردد.

در بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور ایتالیا، تحصیل دکترا به عنوان یک شغل حساب می شود و افراد می توانند با دریافت یک بورسیه تحصیلی به ارزش 11000€ (یورو) ضمن ادامه تحصیل در این کشور به کار بپردازند و از دستمزد بسیار مناسبی برای ادامه زندگی خود در این کشور برخوردار شوند. همچنین این پروسه خود به عنوان یک سابقه کاری به حساب آمده و می تواند روند اخذ اقامت دائم ایتالیا را برای افراد تسهیل بخشد.



بورسیه تحصیلی در ایتالیا

دانشجویانی که قادر به پرداخت هزینه های خود نمی باشند با ارائه نامه بانکی خویش، والد یا همسر خود به عنوان گواهی تمکن مالی از دولت این کشور کمک هزینه مالی دریافت نمایند و هزینه های خود را پوشش دهند. وام های دانشجویی، بورس تحصیلی، کمک هزینه برای مسکن، بلیط غذای رستوران دانشگاه و… از گزینه هایی می باشد که دانشجویان می توانند به عنوان کمک هزینه تحصیلی از آن بهره مند گردند.

افرادی که رزومه مطلوبی دارند، نیز می توانند از دانشگاه های کشور ایتالیا بورس تحصیلی دریافت نمایند و به صورت رایگان یا نیمه رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. بورس های علمی در دانشگاه های ایتالیا از 14.000€ تا 20.000€ (یورو) در سال به دانشجویان ارائه می شود، علاوه بر این امکان استفاده از بورس های استانی ایتالیا تا سقف 5.200€ (یورو) در سال می باشد که امکان اخذ آن بسته به شرایط مالی فرد وجود دارد.

از دانشگاه های ایتالیا که به زبان انگلیسی دوره های خود را ارائه می نمایند عبارتند از:

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه ناپز
  • دانشگاه ونیز
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه ورونا
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه سلنتو


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا