خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی آزمون آلفا تست ایتالیا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، رشته های پیراپزشکی، دامپزشکی، فنی و مهندسی، معماری شیمی، بیوتکنولوژی، زیست شناسی، حقوق، آموزش مقطع ابتدایی، خدمات اجتماعی، میراث فرهنگی، علوم ورزشی، مخابرات و ارتباطات، رشته های مالی و اقتصادی و زبان و ادبیات خارجه در مقطع کارشناسی را دارند باید در آزمون آلفا تست ایتالیا شرکت کنند و بتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند. تعداد سوالات این آزمون با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است، همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این آزمون به صورت تست (4 گزینه ای) برگزار می شود. متقاضیان دقت داشته باشند که آزمون آلفا تست دارای نمره منفی نیز می باشد متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید بدانند که آلفا تست آزمونی فرمالیته نبوده و آزمونی شبیه به آزمون سراسری ایران است.

متقاضیانی که قصد شرکت در آلفا تست را دارند می توانند کتاب های مربوط به این آزمون را از مدرسه ایتالیایی تهیه کرده و به مطالعه آن بپردازند. کتاب های مربوط به آزمون شامل 3 کتاب است که شامل: توضیح کامل دروس آموزش دیده در دوران مدرسه، نمونه سوالات و آزمون های برگزار شده در سال های قبل می شود. دانشجویانی که موفق به اخذ حداقل نمره تعیین شده در آلفا تست نشوند می توانند در رشته هایی ادامه تحصیل دهند که در دانشگاه های ایتالیا ظرفیت خالی داشته باشد. در صورتی که فرد نخواهد در این رشته ها ادامه تحصیل دهد می تواند اقدامات لازم را برای تحصیل در آکادمی های دولتی و خصوصی ایتالیا انجام دهد، در غیر این صورت باید کشور ایتالیا را ترک کند.



زمان برگزاری آزمون آلفا تست ایتالیا

به لحاظ زمان برگزاری این آزمون می توان گفت برای شرکت در آزمون آلفاتست متقاضیان برخلاف آزمون آیلتس و آزمون تافل فرصت های زیادی برای شرکت در این آزمون ندارند زیرا آلفا تست هر ساله در تاریخ معینی برگزار می شود. زمان ثبت نام در این آزمون تیر ماه (4 تا 26 جولای) و زمان برگزاری آزمون در ماه شهریور (6 تا 8 سپتامبر) می باشد.

برای ثبت نام در آزمون آلفا تست فرد باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کند همچنین فرد می تواند در بیشتر از یک دانشگاه برای شرکت در این آزمون ثبت نام کند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که زمان برگزاری آزمون تمدید نخواهد شد و فرد باید در زمان های مشخص شده اقدامات لازم را برای شرکت در آزمون آلفاتست ایتالیا انجام دهد.


شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا

همانطور که گفته شد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید در آزمون آلفا شرکت کنند. در رابـ*ـطه با تحصیل در این مقطع تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا می توان گفت طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال است که این زمان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. اگر قصد دارید بدون شرکت در آزمون ورودی در ایتالیا تحصیل کنید باید بدانید تعداد محدودی از دانشگاه ها بدون آزمون ورودی به دانشجویان پذیرش تحصیلی اعطاء می کنند. برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایتالیا محدودیت سنی 18 تا 30 سالگی وجود دارد.

زبان آموزش در مقطع کارشناسی زبان ایتالیایی است و اگر دانشجویی به زبان ایتالیایی تسلط ندارد می تواند در دوره های برگزار شده در سفارتخانه کشور ایتالیا در ایران شرکت کند. کلاس های آموزشی در 3 ترم برگزار می شود، هر ترم شامل 23 جلسه کلاس 2 ساعته می باشد

منبع: سفیران سروش


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقایسه تحصیل پزشکی در دو کشور ایتالیا و اسپانیا

کشور ایتالیا همواره مهد فرهنگ و آموزش و پرورش در قاره اروپا می باشد که این نکته با توجه به وجود دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این کشور مشهود است. متقاضیانی که کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی انتخاب می کنند علاوه بر تحصیل در دانشگاه های پیشرو، زندگی در کشور تاریخی و پر جنب و جوش ایتالیا تجربه می کنند. کشور اسپانیا در غرب قاره اروپا جای گرفته است و جزء کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. کشور اسپانیا نیز دارای دانشگاه های معتبر پزشکی می باشد که دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. در این بخش به مقایسه تحصیل پزشکی در ایتالیا و اسپانیا اشاره خواهیم کرد.

پارامترکشور اسپانیاکشور ایتالیا
زبان تحصیلزبان اسپانیایی و زبان انگلیسیزبان ایتالیایی و زبان انگلیسی
بورسیه تحصیلیامکان اخذ بورس تحصیلی وجود داردامکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد
طول مدت تحصیل6 سال6 سال
آزمون ورودیجهت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور لازم است متقاضیان در آزمون ورودی شرکت کنند و حداقل نمره تعیین شده را کسب کنندجهت تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا متقاضیان باید در آزمون IMAT که در طول سال 1 بار برگزار می شود شرکت کنند. هزینه در نظر گرفته شده برای شرکت در این آزمون 120€ (یورو) است.
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاهتکمیل فرم مربوطه+ مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات+ مدرک معتبر زبان اسپانیایی یا زبان انگلیسی+ انگیزه نامه+ گواهی تمکن مالی+ اسکن از پاسپورت و مدارک شناساییمدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات+ تکمیل فرم مربوطه+ نتیجه آزمون ورودی+ انگیزه نامه+ گواهی تمکن مالی+ اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی+ مدرک زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی IELTS/ TOEFL



مقایسه هزینه های تحصیل پزشکی در ایتالیا و اسپانیا

یکی از نکات مهمی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند هزینه های تحصیل و زندگی است. شهریه دانشگاه های ایتالیا بر اساس مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است اما در مقایسه با بسیاری از کشورها هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. شهریه دانشگاه های این کشور سالانه بین 400€ تا 5000€ (یورو) است، دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه های زندگی در کشور ایتالیا را نیز در نظر داشته باشند. برای زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا باید ماهانه مبلغی بین 600€ تا 800€ (یورو) در نظر گرفته شود.

هزینه تحصیل در کشور اسپانیا نیز با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید سالانه مبلغی بین 500€ تا 1500€ (یورو) و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید سالانه مبلغ 20000€ (یورو) بپردازید. هزینه زندگی در کشور اسپانیا با توجه به سبک زندگی و محل اقامت شما متفاوت است دانشجویان باید برای زندگی دانشجویی در اسپانیا سالانه مبلغی بین 6500€ تا 8500€ (یورو) در نظر داشته باشند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه های پزشکی ایتالیا و اسپانیا

متقاضیان خارجی و بین المللی برای تحصیل در کشور ایتالیا یا کشور اسپانیا به گواهی پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی نیاز دارند. به این منظور دانشجویان باید اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه های کشور مورد نظر کسب کنند. برای اطلاع از شرایط تحصیل و مزایای دانشگاه ها می توانید به وب سایت دانشگاه های مورد نظر خود در ایتالیا و اسپانیا مراجعه کنید. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا و اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا و اسپانیا می پردازیم.

دانشگاه های پزشکی اسپانیادانشگاه های پزشکی ایتالیا
دانشگاه ملی علوم پزشکی اسپانیادانشگاه میلان
دانشگاه بارسلونادانشگاه باری
دانشگاه اتونامادانشگاه پاویا
دانشگاه کامپلوتنسدانشگاه ساپینزا
دانشگاه دولتی گرانادادانشگاه تور ورگاتا رم
دانشگاه والنسیادانشگاه دوم ناپل
دانشگاه ناپل فدریکو
دانشگاه هیومنیتاس



شرایط تحصیل در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است و دانشگاه های معتبر زیادی در این کشور تاسیس شده اند. در کشور ایتالیا تحصیل در دوره ها و مقاطع تحصیلی مختلف شرایط و قوانین خاصی دارد و تمامی دانشجویان و دانش آموزانی که به فکر ورود به مراکز تحصیلی کشور ایتالیا هستند حتما باید از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا آگاهی کامل کسب کنند. اولین دانشگاه جهان که دانشگاه بولونیا می باشد در کشور ایتالیا در شهر بولونیا واقع شده است و بیش از نه قرن قدمت دارد. علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه های قدیمی زیادی در ایتالیا وجود دارند که از زمان تاسیس تا کنون فعال می باشند. از بهترین دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه های بولونیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه میلان و دانشگاه ساپینزای رم اشاره کرد.

تحصیل در دوره های ابتدایی در ایتالیا برای تمامی دانش آموزان الزامی می باشد. شایان به ذکر است که تحصیلات قبل از دانشگاه در این کشور کاملا رایگان می باشد و تمامی افراد از جمله مهاجران، شهروندان اروپایی و یا شهروندان کشور ایتالیا باید حتما در دوره های تحصیلی قبل از دانشگاه شرکت کنند. سپری کردن دوره های تحصیلی پایه در مدارس کشور ایتالیا موجب می شود تا متقاضیان از سطح تحصیلی و علمی جهت ورود به معتبر ترین دانشگاه های دنیا برخوردار باشند. به طور کلی، سیستم آموزشی کشور ایتالیا قابل مقایسه با پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد و افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند می توانند از دوره های تحصیلی با کیفیت بهره مند شوند.

دوره های تحصیل در کشور ایتالیا

دوره های تحصیلی در کشرو ایتالیا به چند بخش اصلی تقسیم می شوند:

  • دوره تحصیلی ابتدایی
  • دوره تحصیلی متوسطه (دبیرستان)
  • دوره تحصیلات عالی (دانشگاه)


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوره تحصیلی ابتدایی در کشور ایتالیا
همانطور که گفته شد، تحصیل در دوره ابتدایی در کشور ایتالیا الزامی می باشد و تمامی افراد پنج تا یازده ساله می بایست در این دوره تحصیلی شرکت کنند. تحصیل در دوره ابتدایی در مدرسه های کشور ایتالیا شش سال به طول می انجامد و دانش آموزان می توانند تا 11 سالگی این دوره تحصیلی را به پایان برسانند و وارد دوره های تحصیلی بعدی شوند.


شرایط سنی تحصیل در دوره متوسطه ایتالیا
تحصیل در دوره تحصیلی متوسطه و یا دوره تحصیلی دبیرستان در مدرسه های کشور ایتالیا به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول، متقاضیان و دانش آموزان می بایست از یازده الی پانزده سالگی در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل شوند و پس از تحصیل دوره متوسطه اول، مشغول به تحصیل در دوره متوسطه تکمیلی که برای دانش آموزان 15 الی 18 ساله می باشد شوند. تحصیل در دوره تحصیلی متوسطه و یا دوره تحصیلی دبیرستان در مدرسه های کشور ایتالیا همانند تحصیل در دوره ابتدایی در کشور ایتالیا الزامی می باشد و دانش آموزان باید برای ورود به دانشگاه های معتبر و شرکت در برنامه های تحصیلی با کیفیت نمرات بالایی در این دوره کسب کنند. مدرک تحصیلی کسب شده در این دوره دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد که ارائه آن ها جهت تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا الزامی می باشد.


تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا
تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا آخرین سطح تحصیل در این کشور می باشد. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا می بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن مدرک زبان ایتالیایی و یا مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر
  • رسیدن به سن 18 سالگی
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه توصیه نامه، انگیزه نامه و بیانیه شخصی
  • داشتن دانش و علم کافی جهت شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاهی
تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا در سه دوره اصلی امکان پذیر می باشد. جهت تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا متقاضیان می توانند از کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی نیز بهره مند شوند. برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا شامل آموزش های عملی، آموزش های تئوری، آموزشی های آزمایشگاهی، پروژه های تحقیقاتی و پروژه های پژوهشی، سمینارها و سخنرانی ها می شود. هزینه های تحصیل در برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا به صورت زیر می باشد:

دانشگاههزینه تحصیل سالانه
دانشگاه سن آنا$4000
دانشگاه بلونیا$2100
دانشگاه پلی تکنیک میلان$3300
دانشگاه ترنتو$6000
دانشگاه ونیز$2100-$6500
دانشگاه پادوا$4000
دانشگاه تورینو$2800


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایتالیا، تلاقی دانشگاه های مدرن و کلاسیک

مسلما ایتالیا با وجود داشتن انواع مختلف جاذبه های تحصیلی و فرهنگی به یک مقصد تحصیلی ایده آل در خارج تبدیل شده است. اصولا دانشگاه های ایتالیا به میراث و رتبه های خودشان افتخار می کنند. دانشگاه رم تور ورگاتا (University of Rome Tor Vergata) است که یک دانشگاه جوان و نوبنیاد ایتالیایی (سال تاسیس: 1982) است که دوره های تحصیلی زیادی را ارائه می کند که همگی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. لازم است بدانید که این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های نوبنیاد اروپایی است که به واسطه سطح رضایت دانشجویان و نیز آمار بالای استخدام فارغ التحصیلانش معروف است.

در نقطه مقابل، دانشگاه بلونیا (University of Bologna) قرار دارد که از سال 1088 میلادی اقدام به جذب دانشجو کرده است. دانشگاه مذکور یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا و جهان است. جالب است بدانید که این دانشگاه در قرن 21 میلادی نیز هنوز هم در راس نوآوری و ابتکار آکادمیکی قرار دارد. فرآیند بلونیا (Bologna process) در همان شهری که دانشگاه بلونیا قرار دارد، به تصویب رسید تا از این طریق یک مجموعه از استانداردهای برتر در زمینه آموزش عالی در کل ناحیه آموزش عالی اروپایی (EHEA) برپا گردد.

.
تحصیل به همراه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

ابتداء لازم است بدانید که ایتالیا نیز جزو کشورهای امضاء کننده معاهده بلونیا برای هماهنگ سازی آموزش عالی در اروپا است. به همین دلیل، تحصیلات دانشگاهی در ایتالیا به 3 سیکل تقسیم می شود. برنامه های سیکل اول یا لیسانس در ایتالیا شامل 180 ECTS، برنامه های سیکل دوم شامل دوره فوق لیسانس 2 ساله با 120 ECTS و برنامه های سیکل سوم یا دکتری (PhD) نیز شامل 120 ECTS می باشد. از همین رو، شیوه درخواست پذیرش دانشگاهی در ایتالیا به ملیت متقاضیان و نیز سیکل تحصیلی درخواستی آنها بستگی دارد.

در مجموع، اولین گام برای پذیرش ایتالیا، برقراری ارتباط با دانشگاه و کنترل شرایط اخذ پذیرش می باشد. زمانیکه صلاحیت شما توسط دانشگاه به تایید رسید، شما می بایست فرم درخواست خود به همراه دیگر مدارک ترجمه شده به زبان ایتالیایی را برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به سفارت این کشور در تهران تحویل دهید. اما مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در سال 2019 عبارتند از:

  • دیپلم متوسطه + ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک زبان ایتالیایی در حداقل سطح B2 (برای دوره های آموزشی به زبان ایتالیایی)
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 0 (برای دوره های آموزشی به زبان انگلیسی)
  • فرم درخواست پذیرش از دانشگاه ایتالیایی
  • توصیه نامه (ROL)، انگیزنامه (SOP) و نیز رزومه (CV)
  • مدارک شناسائی متقاضی
اما نکته ای که نباید فراموش کرد، اشاره به این نکته مهم است که کلیه مدارک زیر می بایستی قبل از ارسال به دانشگاه به زبان ایتالیایی ترجمه و به تایید برسد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل ایرانیان

تحت فرآیند بلونیا، ایتالیا سیستم آموزش عالی را جایگزین سیستم قبلی کرد. بنابراین، آموزش عالی ایتالیا در حال حاضر بر پایه 3 تا سیکل معروف با مدت زمان تحصیل مشخص می باشد. برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه های خصوصی و دولتی فراوانی وجود دارد. اما از میان آن ها، تنها 30 دانشگاه ایتالیا را می توان در رنکینگ های دانشگاهی جهان QS مشاهده نمود که 12 دانشگاه ایتالیا در جمع 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. 4 دانشگاه برتر ایتالیا در سال 2019 عبارتند از:

دانشگاهرتبه جهانیرتبه ملی
پلی تکنیک میلان1561
مدرسه عالی سنت آنا1752
دانشگاه بولونیا1803
دانشگاه ساپینزا رم2174
.
شرایط خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا خوابگاه های دانشجویی مختلفی توسط دانشگاه ها و با شرایط و هزینه های مختلفی به دانشجویان متقاضی ارائه می شود. رسم معمول این است که خوابگاه دانشجویی ایتالیا توسط دفتر دانشگاه مدیریت و کنترل شود. این ادارات خوابگاهی وظیفه تهیه اطلاعاتی در خصوص اجاره آپارتمان ها را برعهده دارند. معمولا هم اجاره این خوابگاه ها توسط دانشجویان به صرفه تر از یافتن منزل در بازار خصوصی ایتالیا است.

در ایتالیا، همچنین معمول است که دانشجویان به جای کل آپارتمان فقط یک اتاق را اجاره می کنند. در این مورد، دانشجویان می بایست به دو نکته مهم توجه کنند. اولا آنها باید به شرایط خوابگاه دانشجویی ایتالیا یا آپارتمان مورد نظر برای اجاره توجه کنند و اینکه امکانات آن اقامتگاه در چه سطحی است. آیا تمامی امکانات و وسایل آسایشی و رفاهی فراهم است یا خیر. ثانیا، دانشجویان قبل از عقد قرارداد اجاره می بایست اطلاعات فنی و حقوقی لازم را از کارشناسان امر جویا شوند تا در ادامه روند مهاجرتی خود با مشکلی مواجه نشوند.

.
اجاره خوابگاه دانشجویی ایتالیا

معمولا هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی ایتالیا یا اجاره آپارتمان در شهرهای بزرگ بسیار گران است و بسته به فاکتورهای مختلف می تواند از 300 تا €600 (یورو) متفاوت باشد. برای یافتن منزل مناسب می توان از روزنامه ها و یا بنگاه املاک محلی کسب اطلاع کرد. و یا از پورتال های مسکن همانند HousingAnyware و Uniplaces استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که مدت اجاره قانونی هر خانه ای در ایتالیا حداکثر تا 1 سال می باشد. اما ریز جزئیات اجاره خوابگاه دانشجویی ایتالیا در سال 2019 عبارتند از:

  • آپارتمان یک خواب وسط شهر: €601.01 (یورو)
  • آپارتمان یک خواب بیرون شهر: €454.40 (یورو)


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیستم آموزشی کشور ایتالیا

سیستم آموزشی کشور ایتالیا بسیار پیشرفته است و به دلیل بالا بودن سطح تدریس در مراکز تحصیلی این کشور، هر ساله به تعداد مهاجرانی که برای تحصیل وارد کشور ایتالیا می شوند اضافه می شود. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل با کسب ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر می باشد و دانشجویان و متقاضیان در صورتی که بخواهند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند حتما باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند. تحصیلات عالی در دانشگاه های کشور ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و یکی از مهم ترین مدارک ورود به دانشگاه های این کشور ارائه مدرک زبان معتبر میباشد.

در کشور ایتالیا افراد از 6 الی 11 سالگی باید به طور اجباری در دوره های تحصیلی ابتدایی شرکت کنند. بعد از 11 سالگی، دانش آموزان وارد دوره تحصیلی متوسطه و یا دبیرستان می شوند که تا هجده سالگی به طول می انجامد. کسب نمرات بالا و داشتن سابقه تحصیلی درخشان برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا بعد از اتمام دوره متوسطه امری بسیار مهم و ضروری به شمار می رود. شایان ذکر می باشد که تمامی کودکانی که به همراه پدر و مادر خود به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند می توانند به صورت رایگان در کلاس های آموزشی ابتدایی شرکت کنند. دوره تحصیلی متوسطه در مدارس کشور ایتالیا به دو بخش دوره تحصیلی متوسطه یک و دوره تحصیلی متوسطه تکمیلی تقسیم می شود که به ترتیب سه و پنج سال به طول می انجامد.

.
شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با مدرک دیپلم

همانطور که گفته شد، قدیمی ترین دانشگاه های دنیا در کشور ایتالیا واقع شده اند و این دانشگاه ها همواره به فعالیت خود در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی ادامه می دهند. مطالب درسی و آموزشی در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا با جدید ترین متد ها به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند و لازم به ذکر است که این دانشگاه های به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا دانشجویان و متقاضیان می توانند در سه مقطع تحصیلی اصلی مشغول به تحصیل شوند:

  • (LAUREA (EQUIVALENT TO BACHELOR OF SCIENCE
  • (LAUREA MAGISTRALE (EQUIVALENT TO MASTER OF SCIENCE
  • (RESEARCH DOCTORATE (PH.D.
ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا با مدرک دیپلم نیاز به کسب اطلاعات کافی درباره شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم دارد؛ اما به طور کلی، جهت ورود به اولین دوره دانشگاهی در کشور ایتالیا که LAUREA می باشد، دانشجویان و متقاضیان باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی داشته باشند. علاوه بر این مدارک، ارائه مدارک پزشکی، مدارک شناسایی، پاسپورت و عکس مناسب، بیمه درمانی و رسید پرداخت هزینه های ورودی ضروری می باشد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

اولین دوره تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا پس از کسب مدرک دیپلم دوره LAUREA می باشد. جهت کسب مدرک تحصیلی این دوره متقاضیان باید که 180 Credit کسب کنند و لازم به ذکر می باشد که تحصیل در این دوره حداقل سه سال طول می کشد. در این دوره تحصیلی متقاضیان و دانشجویان و متقاضیان از آموزش های مقدماتی در زمینه های مختلف تحصیلی بهره مند می شوند. بعد از اتمام این دوره، متقاضیان مجوز تحصیل در سطوح بالا تر را کسب می کنند.


استفاده از بورسیه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

یکی از مزایایی که در تحصیل در کشور ایتالیا وجود دارد، استفاده از بورسیه تحصیل در این کشور است. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، ایتالیا این امکان را در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی نیز قرار می دهد که از بورسیه تحصیلی این کشور بهرمند شوند. بورسیه تحصیلی ایتالیا به شهروندان خارجی این کشور کمک می کند تا علاوه بر فراهم کردن امکان تحصیل رایگان در این کشور، بخشی از هزینه های سالیانه زندگی خود را نیز تامین کنند. هر فرد برای تامین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا باید شرایط اولیه آن را فراهم آورد و مطابق با قرارداد تنظیم شده صدور بورسیه عمل کند تا آن را از دست ندهد.

.
دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در دوره تحصیلی (LAUREA MAGISTRALE (EQUIVALENT TO MASTER OF SCIENCE با کسب مدرک دوره تحصیلی دوره تحصیلی کارشناسی امکان پذیر می باشد. دانشجویان و متقاضیان برای شرکت در برنامه های تحصیلی این دوره باید پایان نامه (150 الی 250 صفحه) ارائه دهند و همچنین شرایط مورد نیاز را دارا باشند. تحصیل در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل دو سال به طول می انجامد و متقاضیان برای اتمام این دوره تحصیلی باید 120 Credit کسب کنند. در برخی از موارد خاص برای مثال پزشکی، مهندسی، معماری و غیره تحصیل در این دوره تا پنج الی شش سال به طول می انجامد.

دوره تحصیلی دکتری در ایتالیا

دوره تحصیلی (RESEARCH DOCTORATE (PH.D. بالاترین سطح تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا می باشد و کسب مدرک این دوره حداقل سه سال به طول می انجامد. تحصیل در این دوره شامل برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی می شود دانشجویان و متقاضیان باید در این دوره از پایان نامه خود دفاع کنند. هدف از ارائه برنامه های تحصیلی در این دوره این است که دانشجویان و متقاضیان تبدیل به محققانی و متخصصانی شوند که مهارت و توانایی لازم را برای پیگیری فعالیت های تحقیقاتی با کیفیت بالا در صنایع، مراکز تحقیقاتی، ادارات دولتی و مؤسسات دانشگاهی را داشته باشند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا و همچنین ساخت و ساز در دانشگاه های این کشور شامل موضوعاتی چون طراحی، ساخت و نگهداری زیر ساخت هایی که روزانه با آن ها در ارتباط هستیم می شود. زیر ساخت ها و سازه هایی نظیر ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آب و سیستم های انرژی، شبکه های فاضلاب و سایر موارد مشابه می شود.

متقاضیان و مهندسانی که پس از فارغ التحصیلی در زمینه عمران و ساخت و ساز مشغول به کار می شوند باید برنامه ها و ساختار ها را با یکدیگر تطبیق دهند و برای حل مشکلاتی چون افزایش جمعیت انسان ها در نقاط مختلف دنیا و یا بلایا و حوادث طبیعی راه حل های مناسبی ارائه دهند. دانشجویان و متقاضیان می توانند در برنامه های با کیفیت و سطح بالا تحصیل مهندسی عمران در ایالیا شرکت کنند و از آموزش هایی که در زمینه های مختلف مانند حمل و نقل، محیط زیست و یا ژئوتکنیک به دانشجویان ارائه می شود بهره مند شوند.

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا در سه دوره تحصیلی اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. در دو دوره نخست، دانشجویان می آموزند که چگونه از استاندارد های ایمنی در ساخت و ساز استفاده کنند و همچنین از مقررات ساختمان سازی پیروی کنند. در این دوره ها به دانشجویان در زمینه های مدیریت پروژه های ساختمانی، تاثیر محیط زیست، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب، محاسبات و تعدیل آموزش های با کیفیتی ارائه می شود.

.
ورود و تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های ایتالیا

ورود به دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران و ساخت و ساز شرایط خاصی دارد و دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این رشته در مراکز تحصیلی کشور ایتالیا باید شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. به طور کلی، ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا و شرکت در برنامه های تحصیلی مهندسی عمران نیاز به شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی در این آزمون دارد.

علاوه بر این، متقاضیان باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و یا ایتالیایی نیز شرکت کنند و تسلط خود بر یکی از این دو زبان را اثبات کنند و همچنین مدرک زبان معتبر آیلتس (5.5) و یا تافل (68) ارائه دهند. شرکت در آزمون های ذکر شده بخش اول شرایط لازم جهت ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا جهت تحصیل مهندسی عمران می باشد و دانشجویان باید در بخش دوم مدارکی چون مدارک شناسایی، پرونده سابقه های تحصیلی، فرم های تکمیل شده دانشجویی، توصیه نامه و انگیزه نامه، بیانیه شخصی، بیمه درمانی و همچنین مدارکی جهت اثبات توان مالی خود ارائه دهند.

دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند در دوره Undergraduate مشغول به تحصیل شوند، باید حتما مدرک دوره تحصیلی متوسطه که شامل مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی می شود را ارائه دهند. داشتن سابقه تحصیلی درخشان و نمرات بالا از مهم ترین فاکتور های ورود به دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا می باشد و دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین دانشگاه های تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

همانطور که همکاران ما در سایر مقالات مرتبط با دانشگاه های کشور ایتالیا ذکر کرده اند، سیستم آموزشی کشور ایتالیا یکی از با کیفیت ترین و بهترین سیستم های آموزشی در سطح کشورهای اروپایی و جهانی می باشد و تمامی دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از دوره های تحصیلی بی نظیر در دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا شامل شرکت در آموزش های عملی و تئوری، سمینارها و سخنرانی ها، کار گروهی و همچنین مشاوره های مختلف می شود. در این بخش قصد داریم به بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا اشاره کنیم.

.
تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 1863 در شهر میلان تاسیس شده است. در این دانشگاه بیش از چهل و دو هزار دانشجو در حال تحصیل در دوره های تحصیلی می باشند. زمینه های اصلی آموزش در این دانشگاه مهندسی، معماری و طراحی می باشند و لازم به ذکر است که ورود به این دانشگاه با شرکت در آزمون ورودی و آزمون تعیین سطح زبان امکان پذیر می باشد. دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای امکانات بسیار زیادی می باشد و دانشجویان می توانند از آزمایشگاه ها، کتابخانه، خوابگاه ها و سایر امکانات بهره مند شوند.

برنامه تحصیلی مهندسی عمران با هدف آموزش های سطح بالا به دانشجویان در زمینه های برنامه ریزی، طراحی و مدیریت سازه ها و زیرساخت ها مانند ساختمان ها، پل ها، تونل ها، سدها، سیستم های توزیع آب، جاده ها، راه آهن، بندر ها و فرودگاه ها ارائه می شوند. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی مهندسی عمران باید در بخش های ریاضیات و فیزیک دانش کافی داشته باشند. رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در رنکینگ های مختلف به صورت زیر می باشد:

سازمان ارزیابجایگاه علمی
ARWU WORLD201
THEWORLD201
QS World149



تحصیل مهندسی عمران در University of Bologna

قدیمی ترین دانشگاه جهان دانشگاه بولونیا واقع در بولونیای ایتالیا می باشد که در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و بیش از 86000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه شامل یازده کالج می باشد و به سی و سه دپارتمان تحصیلی تقسیم شده است. یازده کالج دانشگاه بولونیا ایتالیا عبارتند از:

  • کالج کشاورزی و دامپزشکی
  • کالج اقتصاد، مدیریت و آمار
  • کالج مهندسی و معماری
  • کالج زبان ها و ادبیات خارجی ، تفسیر و ترجمه
  • کالج حقوق
  • کالج هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی
  • کالج پزشکی و جراحی
  • کالج داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی
  • کالج علوم سـ*ـیاسی
  • کالج روانشناسی و علوم تربیتی
  • کالج علوم
تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه بولونیا در سه سطح اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند با تحصیل مهندسی عمران و شرکت در دوره های آموزشی این دانشگاه توانایی های خود را در زمینه درک مستمر، مدیریت و حل مشکلات با مرتبط با طراحی ساخت و سازها و زیرساخت ها، اجرای پروژه ها، مدیریت و کنترل کار های غیرقانونی، ساختمان ها، کارهای هیدرولیکی و سیستمهای حمل و نقل افزایش دهند


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا