خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

بسیاری از افراد برای فرار از یادگیری زبان ایتالیایی یا به طور کلی زبان سوم، برای انتخاب زبان تحصیلی خود راحت ترین راه را انتخاب می کنند و از زبان انگلیسی برای رسیدن به هدف خود بهره می برند. به همین منظور تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج خاصی پیدا کرده است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته های تحصیلی بوجود آمده است و همین مسئله دریافت صندلی در این کشور را بسیار دشوار کرده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند باید آگاه باشند که رقابت آن ها برای ورود به دانشگاه های این کشور بسیار سخت تر خواهد بود. همچنین شانس یافتن کار در ایتالیا بدون تسلط به زبان رسمی این کشور نیز بسیار دشوار خواهد بود.

یکی از روش های پرمخاطب مهاجرت به این کشور، تحصیل پزشکی در ایتالیا است. از آن جا که برای دسترسی به این هدف افراد باید در آزمون ورودی شرکت کنند، باید این نکته را بیان کرد که تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در این رشته تحصیلی بسیار دشوار است چرا که رقابت برای شرکت در این آزمون ورودی بسیار سنگین است اما صندلی های در نظر گرفته شده برای تحصیل پزشکی در این کشور بسیار محدود هستند.


هزینه های تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

کشور ایتالیا در ردیف کشورهای ارزان محسوب می شود تا جایی که برخی آن را حتی در ردبف کشورهای رایگان برمی شمرند. اما هزینه تحصیل، منحصر به شهریه دانشگاه (Tuition Fee) نیست و هزینه های دیگری همچون بیمه دانشجویی نیز وجود دارد که الزامی است. پرداخت شهریه معمولا در دو قسط قابل پرداخت است که:

قسط اول زمان ثبت نام و زمان حضور دانشجو در ایتالیا و قسط دوم 6 ماه بعد پرداخت می شود.

میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه
دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتریحدوداً 1200€ تا 3000€ (یورو)
بیمه دانشجوییحدوداً 150€ (یورو)
هزینه زندگی به طور متوسطماهیانه 400€ الی 500€ (یورو)
هزینه زندگی هر نفر همراه200€ الی 300€ (یورو)
کار پاره وقت دانشجویی و نیز دریافت بورسیه تحصیلی، 2 روش اصلی و شناخته شده به منظور تامین هزینه های دوران تحصیل خصوصا برای دانشجویان بین المللی می باشد. از میان این دو، بورسیه تحصیلی مطلوب تر است چرا که هم وقت دانشجو را نمی گیرد و هم اینکه هزینه های بیشتری و بلکه تمام هزینه ها را پوشش می دهد.


انواع بورسیه جهت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

در کل بورسیه تحصیلی در ایتالیا به 3 نوع می باشد:

  • کاهش شهریه و پرداخت شهریه 500€ الی 1000€ (یورو) در سال
  • اخذ کمک تحصیلی از دولت ایتالیا به مبلغ 2500€ الی 3000€ (یورو)
  • بورس کامل 11000€ الی 20000€ (یورو) که مختص دانشجویان ممتاز می باشد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کار هنگام تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

مطابق استاندارد بین المللی، امکان کار قانونی 20 ساعت در هفته برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و به صورت میانگین 10€ (یورو) در ساعت حقوق پرداختی جهت کار در ایتالیا می باشد. این مربوط به کار رسمی می باشد اما جهت انجام کار غیر رسمی محدودیت ساعت وجود نخواهد داشت. اصولا امکان پیدا کردن کار وجود دارد اما با توجه به شرایط موجود پیدا کردن مشاغل مرتبط چندان ساده نیست اما امکان کار در زمینه های دیگر معمولا وجود دارد. در بخش های خدمات عمومی (کار در رستوران و هتل ها – فعالیت های تبلیغاتی و غیره) و توریسم با توجه به اینکه در ایتالیا یکی از زمینه های اصلی می باشد امکان کاریابی ممکن و بیشتر قابل تحقق است.


اقامت در کشور ایتالیا

جهت اجاره مسکن در ایتالیا روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به بودجه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. امکان اجاره کامل آپارتمان با متراژ مختلف که بین 300€ تا 600€ (یورو) در ماه خواهد بود و یا اتاق های یک نفره و یا دو نفره در خانه و یا آپارتمان که بین 250€ تا 400€ (یورو) هزینه خواهد داشت. هم چنین در صورت توافق یک و یا چند دوست، امکان اجاره یک آپارتمان به صورت مشترک وجود دارد که در این روش گاهی کمک شایانی جهت یادگیری زبان های خارجی خواهد کرد.

میانگین هزینه های اجاره و خرید در ایتالیا بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر606.41€ (یورو)
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز459.01€ (یورو)
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر1.030.13€ (یورو)
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز761.16€ (یورو)
ملکهزینه
قیمت هر فوت مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر308.47€ (یورو)
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز188.05€ (یورو)
جهت اجاره خانه یکی از بهترین راه ها جستجو در روزنامه و یا سایت های اینترنتی می باشد که البته نیازمند دانستن زبان ایتالیایی و یا داشتن دوستی که به این زبان آشنایی داشته باشد، خواهد بود. به عنوان مثال در شهر رم نشریه Porta Portese کاملاً شناخته شده می باشد، در این نشریه که به نحوی مانند آگهی روزنامه همشهری خودمان است و در روزهای سه شنبه و جمعه چاپ می شود، می توانید از بسیاری از خدمات ارائه شده استفاده نمائید.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل و کار در ایتالیا در مقطع کارشناسی

کسانی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند می توانند با ورود به دانشگاه های ایتالیا مسیر را برای خود هموار کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا عموما به زبان رسمی این کشور ارائه می گردد و همین موضوع باعث شده تقاضای کمتری نسبت به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) در میان متقاضیان بین المللی داشته باشد.

یکی از راه های اخذ اقامت کاری ایتالیا و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور تحصیل به عنوان یک دانشجوی خارجی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا بسیار کم بوده و با دریافت بورس های مرسوم در این کشور هزینه ها در حد رایگان می شود. مدارکی را که برای اخذ پذیرش باید ارائه دهید بسته به رشته دانشگاهی شما و همچین دانشگاه شما متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد.

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • اخذ مدرک زبان ایتالیایی مورد تایید سفارت ایتالیا


مدرک زبان ایتالیایی برای تحصیل و کار در ایتالیا

سفارت ایتالیا جهت صدور ویزای دانشجویی برای ایرانیان نیز شریط مشخصی را اتخاذ نموده است که دانشجویان ایرانی می بایست در زمان مشخص مدارک مورد نیاز را به سفارت ایتالیا در کشور خود ارائه نمایند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی شخص متقاضی باید در کلاس های زبان ایتالیایی در سفارت ایتالیا شرکت نموده و پس از اخذ نمره قبولی درخواست ویزا نماید. مدت این کلاس ها 3 ترم می باشد و در هر ترم، یک کتاب ایتالیایی تدریس می شود. هر ترم 33 جلسه 2 ساعته می باشد. برای صدور مجوز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا افراد باید در امتحانات پایانی هر ترم نمره قبولی را اخذ کرده بعد برای صدور ویزای تحصیلی اقدام نمایند. موسسه ما با داشتن سال ها تجربه در امور مهاجرتی و با حضور وکلایی مجرب شما را برای راه یابی به دانشگاه های کشور ایتالیا یاری می نماید.

اشخاصی که قصد ادامه تحصیل و کار در ایتالیا را دارند می توانند پس از اخذ مدرک کارشناسی، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا اقدام نمایند. هزینه تحصیل در ایتالیا بستگی به نوع دانشگاه و رشته انتخابی متقاضی دارد. در این بین طبیعتا کمترین هزینه ها را در میان انواع دانشگاه های ایتالیا دانشگاه های دولتی این کشور خواهند داشت. این هزینه ها بدین صورت است:

آیتمشهریه
دانشگاه دولتی2000 الی 5000€ (یورو)
دانشگاه خصوصی15000 الی 20000€ (یورو)


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل و کار در ایتالیا در مقطع دکتری

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای ایتالیا در مقطع دکتری (PhD) اقدام نمایند. در کشور ایتالیا بسـ*ـتری مناسب برای تحصیل دانشجویان مقطع دکتری فراهم می باشد. دانشجو اگر شرایط اخذ بورس تحصیلی را داشته باشد در نهایت پس از تحصیل و کار در ایتالیا می تواند درخواست اخذ اقامت کاری ایتالیا دهد و در نهایت به اقامت دائم شخص منتهی می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا شامل موارد زیر هستند:

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  • مدرک زبان ایتالیایی
  • مقاله ISI
  • داشتن پروپزال
  • مدرک زبان IELTS: با نمره 7


کار دانشجویی در ایتالیا

یکی از مسائلی که دانشجویان به سمت تحصیل در کشور ایتالیا سوق داده می شوند، اجازه کار قانونی در این کشور است. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در صورت کسب مجوز قانونی، ضمن تحصیل خود در کشور ایتالیا به کار دانشجویی نیز مشغول شوند. فرصت کار در کشور ایتالیا برای 20 ساعت در طول هفته خواهد بود و دانشجویان اجازه خواهند یافت تا در حوزه های مختلف اقتصادی در کشور ایتالیا مشغول به کار شوند. دستمزد کار ساعتی در کشور ایتالیا از 5€ تا 15€ (یورو) متغیر است و همین مسئله به دانشجویان کمک خواهد کرد تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دسترسی به چنین منابع درآمدی سبب شده است تا اعزام دانشجو به ایتالیا یکی از پر مخاطب ترین روش های مهاجرتی در سال های اخیر باشد.


مهاجرت کاری به ایتالیا

یکی از راه های ورود به کشور ایتالیا اخذ ویزای کار ایتالیا می باشد. درخواست بسیاری از مهاجرین برای مهاجرت اخذ ویزا است ولی برای دریافت این نوع ویزا باید شخصی به عنوان کارفرما در کشور مقصد شما را استخدام کند و این موضوع خود شرایط خاصی دارد. در کشور ایتالیا و در کل اتحادیه اروپا (EU) برای استخدام اشخاص باید کارفرما به مدت 3 ماه در روزنامه و اینترنت آگهی دهد، اگر در کشور خود متقاضی یافت نکرد باید به مدت 3 ماه در کل اتحادیه اروپا (EU) آگهی دهد و اگر مجددا متقاضی یافت نکرد، می تواند برای شما دعوتنامه کاری ارسال نماید.


منبع: سفیران سروش


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا