خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,895
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 15 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
علائم افسردگی بعد از جدایی

احساس غم و اندوه بعد از پایان رابـ*ـطه می‌ تواند از کم تا زیاد متغیر باشد. گاهی ممکن است این احساسات در زمانی کوتاه بسیار قوی باشند. در بعضی موارد ممکن است افراد احساس اندوه کم‌ تری داشته باشند ولی این احساس زمان بیش تری طول بکشد.

از آن جا که واکنش احساسی به جدایی می‌ تواند بسیار متفاوت باشد، به‌ سختی می‌ توان فهمید چیزی که احساس می‌ کنید عادی است یا جدی. علایم جدی‌ تر که می‌ توانند نشان‌ دهنده‌ افسردگی باشند شامل موارد زیر هستند:

  • احساس ناامیدی و درماندگی
  • از دست‌ دادن علایق و لـ*ـذت
  • احساس بی‌ ارزش‌ بودن
  • احساس غم، پوچی یا بی‌ ارزشی
  • خستگی و کمبود انرژی
  • سستی و بی حالی
  • افزایش یا کاهش وزن
  • تغییر در اشتها
  • کم یا زیاد خوابیدن
احساس غم و اندوه بعد از اتفاق دردناک عادی است. تحقیقات نشان داده‌ اند که جدایی به اشکال عمیقی بر افراد تاثیر می‌ گذارد. بعد از پایان رابـ*ـطه، افراد پیامدهای منفی مانند احساس اندوه، احساس تنهایی و ازدست‌ دادن احساس فردیت را گزارش داده‌ اند.

برای غصه‌ خوردن به‌ خاطر پایان رابـ*ـطه، به خودتان زمان بدهید. واکنش‌ های سالم عبارت‌ اند از گذراندن دوره‌ ای از اندوه، گریه‌ کردن، ناامیدی، پشیمانی و حتی ازدست‌ دادن علاقه به چیزهایی که قبلا از آن ها لـ*ـذت می‌ بردید. این دوره دوره سازگاری است. به همین دلیل، برای این که بتوانید به زندگی عادی برگردید، باید به خودتان زمان بدهید تا با وضعیت جدید سازگار شوید و بهبود یابید. به‌ مرورِ زمان این احساسات کم تر می‌ شوند و درد جدایی درمان می‌ شود.
اگر بعد از جدایی، علایم شما جدی‌ تر از اندوه عادی باشند یا به نظر برسد که بدتر می‌ شوند، لازم است که احساسات خود را با پزشکتان در میان بگذارید.



#رمان_98


علائم، راه های تشخیص و درمان افسردگی بعد از جدایی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و SAEEDEH.T

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,895
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 15 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع

علل افسردگی بعد از جدایی

پایان رابـ*ـطه عاطفی، به عنوان شکلی از افسردگی موقعیتی، مسبب به‌ وجود آمدن این احساسات است. جدایی می‌ تواند یک نقطه‌ شروع برای ایجاد تغییرات اساسی در زندگی باشد. پایان رابـ*ـطه نه‌ تنها به این معنی است که دیگر ارتباطی با فردی که زمانی عاشقش بودید ندارید، بلکه می‌ تواند منجر به یک‌ سری تغییرات اساسی در زندگی شود. دوستان مشترک ممکن است جبهه‌ گیری کنند. همین می‌ تواند منجر به ازدست‌ دادن دوستی‌ های دیگر نیز بشود.

شاید مجبور شوید وضعیت مالی‌ یا وضعیت زندگیتان را تغییر دهید یا حتی با چالش حضانت فرزندان‌ به صورت اشتراکی نیز کنار بیایید.
جدایی حتی ممکن است دیدگاه‌‌ شما نسبت به خودتان را نیز تغییر دهد. نتایج یک مطالعه نشان می‌ دهد که پایان رابـ*ـطه‌ های عاشقانه چطور بر احساس دانشجویان دانشگاه نسبت به عملکرد درسیشان، از جمله توانایی تمرکز، انجام تکالیف و نمرات امتحانات، تأثیر می‌ گذارد.

مطالعه‌ ای دیگر نشان می‌ دهد که جدایی خود انگاره را تغییر می‌ دهد و افرادی که ازهم‌ گسیختگی بیش تری در خود انگاره‌ شان به وجود می‌ آید، بعد از پایان رابـ*ـطه، بیش تر دچار اندوه می‌ شوند.

ممکن است همه‌ این تغییرات چالش‌ برانگیز باشند. آن ها می‌ توانند باعث احساس سردرگمی، ناامنی، اضطراب و اندوه در شما شوند و، در بعضی موارد، ممکن است منجر به دوره طولانی‌ تر و جدی‌ ترِ افسردگی شوند.



راه های درمان افسردگی بعد از جدایی

خبر خوب این است که حتی اگر دچار افسردگی ناشی از قطع رابـ*ـطه‌ عاطفی هستید، معمولا علایم طی شش ماه به‌ خودیِ خود بهبود پیدا می‌ کنند. با گذشت زمان، وضع‌ روحیتان بهتر می‌ شود و به‌ تدریج بهبود می‌ یابید. در بعضی از موارد، کم‌ کم احساس می‌ کنید که بهتر شده‌ اید.
اگر علایمتان خفیف هستند، با تمرین‌ های خود مراقبتی و پیاده‌ سازی یک سیستم خوب حمایتی می‌ توانید خودتان از عهده‌ آن ها برآیید.

اگر علایمتان جدی هستند یا احساس می‌ کنید به کمک بیش تری نیاز دارید، با پزشک یا روانکاوتان مشورت کنید. مشاوره می‌ تواند به شما کمک کند تا چشم‌ اندازی از حالات روحی خود به دست بیاورید، افکار منفی را از خود دور کنید و مهارت‌ های بردباری، که همیشه برایتان مفید خواهند بود، در خود ایجاد کنید. اگر علایمتان جدی باشند یا نشانه‌ ای از بهبودی در آن ها دیده نشود


، احتمال دارد پزشک برایتان داروهای ضد افسردگی نیز تجویز کند.


علائم، راه های تشخیص و درمان افسردگی بعد از جدایی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و SAEEDEH.T
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا