خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
لبته افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور را دارند می‌بایست هزینه‌های تحصیل را مد نظر داشته باشند. شهریه دانشگاه‌های کانادا در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است اما متوسط شهریه سالانه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ۲۷۰۰۰ دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ۱۶۰۰۰ دلار کانادا و هزینه کالج‌های کانادا از ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار در سال است.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، دانشجویان باید دارای حداقل معدل ۱۴ در مقطع کارشناسی باشند. همچنین ممکن است گذراندن آزمون GMAT و یا GRE با توجه به رشته تحصیلی فرد از جمله شرایط پذیرش دانشگاه موردنظر باشد. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی (متناسب با زبان تدریس رشته مورد نظر) از جمله الزامات دریافت پذیرش در دانشگاه‌های کانادا است. دانشجویانی که برای رشته‌های دو زبانه (انگلیسی و فرانسه) اقدام می‌کنند، باید هر دو مدرک زبان را ارائه دهند. دریافت اجازه تحصیل(Study Permit) برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا را دارند، ضروری است.

یکی از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی به خصوص در مقطع دکتری است. با توجه هزینه تحصیل در کانادا به خصوص هزینه‌های بالای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا (معمولاً بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا در سال)، دانشجویان خارجی در کانادا می‌توانند برای تحصیل در مقطع دکترا از بورسیه‌ها و مزایای خاصی که برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند. چند نمونه از بورسیه‌های دانشجویان دکترا در کانادا به شرح زیر است:

بورسیه ملکه الیزابت

این بورسیه برای پروژه‌های خاصی که در دانشگاه‌های کانادا انجام می‌شود، به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.


جایزه تحقیقاتی IDRC

این بورسیه تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا در طول ۳ ماه تا یکسال به دانشجویان کشور‌های در حال توسعه پرداخت می‌شود. همچنین تا ۴۰۰۰۰ دلار کانادا به دانشجویانی که به عنوان کارآموز در مراکز تحقیقاتی فعالیت می‌کنند حقوق داده می‌شود.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
با اساتید (به عنوان دستیار تدریس یا دستیار پژوهشی)، کار برای یک سازمان دانشجویی یا برای یک واحد خدماتی (مانند باشگاه یا رستوران) و خوداشتغالی می‌شود.

گزینه‌های دیگر را بررسی کنید!!

علاوه بر کشور‌های اشاره شده در بالا جهت مهاجرت تحصیلی، کشور‌های دیگری وجود دارد که هر کدام دارای مزیت‌های ویژه‌ای برای مهاجرت است. این کشورها عبارتند از:

نروژ

هزینه تحصیل در بیشتر کشور‌های اسکاندیناوی (سوئد، دانکارک، فلاند..) نسبتاً معقول است، اما تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی نروژ برای تمامی دانشجویان (اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا) موجب شده تا این کشور یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین‌المللی باشد. به طور کلی، دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی، نروژ، دانمارک، سوئد و فلاند از معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستند که به دلیل دوره‌های مطالعاتی گونان و تمرکز بر روی یادگیری حل مشکلات از پیش تعیین نشده و همچنین پروژهای تحقیقاتی پیشرفته و متمرکز بسیار شناخته شده‌اند. تحصیل در نروژ به شما این امکان را خواهد داد که از کیفیت آموزشی منحصر به فرد و محیط‌های آکادمیک پر جنب و جوش لـ*ـذت ببرید و تجربه متفاوتی از تحصیل را کسب کنید. همچنین وجود انواع دوره‌های انگلیسی زبان در بیشتر دانشگاه‌های این کشور یکی دیگر از دلایل انتخاب نروژ برای تحصیل است. هرچند تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نروژ رایگان است، هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشور‌های اروپایی نسبتاً بالا است. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی هزینه زندگی شما در این کشوری مبلغی حدود ۱۲۱۲۲۰ کرون نروژ ( ۱۱ هزار یورو) در سال است.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
تریش

یکی دیگر از کشورهایی که دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان یا با صرف هزینه اندک به تحصیل در آن بپردازند، اتریش است. دانشجویان در هر کدام از مقاطع تحصیلی می‌توانند به صورت رایگان در اتریش تحصیل کنند و تنها هزینه‌ی پرداختی آنها هزینه ترم (Semester Fee) است که برای دانشجویان اروپایی برابر ۳۶۳ یورو و برای دانشجویان بین‌المللی برابر ۷۲۶ یورو در هر ترم است. همچنین هزینه زندگی دانشجویی تقریباً برابر با ۱۱۴۰۰ یورو در سال است.

ایسلند

افرادی که یکی از چهار دانشگاه دولتی ایسلند را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، نیاز به پرداخت هیچ شهریه‌ای ندارند و تنها هزینه پرداختی مربوط به ثبت‌نام بوده که حدود ۵۳۸ یورو در سال است.

هوشیار عمل کنید

مهاجرت تحصیلی موضوع بسیار مهمی است و شما به عنوان یک متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌بایست تمامی معایب و مزایای تحصیل در کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و آگاهانه مقصد تحصیلی خود را انتخاب کنید. جستجو کنید، نکات مهم را یادداشت کنید و در صورت نیاز از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که تحصیل در خارج از کشور یک تصمیم بزرگ است که می‌تواند آینده شما را به طور کل تغییر دهد. بنابراین انتخاب صحیح و درست بر اساس نوع علاقه شما، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای تحصیل و آینده شغلی مربوط به رشته مورد نظر می‌تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. بنابراین تصمیم هوشمندانه در این موضوع مهم می‌تواند شما را به پیشبرد اهدافتان کمک کند.

منبع: سیم آخر


مهاجرت تحصیلی

 

nasim4panahi

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1
امتیاز واکنش
1
امتیاز
73
سن
25
زمان حضور
4 دقیقه
طبق تحقیقاتی که شرکت بلومبرگ آلمان انجام داده است، دومین مقصد مهاجرین به کشور آلمان می باشد؛ چرا که از نظر اقتصادی و شرایط کاری، آلمان بسیار قدرتمند است. نرخ بیکاری در این کشور 3.2 درصد می باشد که باعث شده این کشور با کمبود نیروی کار متخصص و ماهر روبرو شود. روش های مهاجرت و اقامت در آلمان عبارت است از:

مهاجرت و اقامت در آلمان از طریق کار

مهاجرت و اخذ اقامت آلمان، از طریق اخذ ویزای کار است. آلمان کشوری است که از لحاظ صنعتی بسیار پیشرفته می باشد، به همین دلیل سالانه به نیروی کار متخصص و ماهر نیاز دارد. مهاجرت کاری به آلمان به دو صورت امکان پذیر است که در کشور ایران روش دوم، مرسوم تر از روش اول می باشد. دو روش مهاجرت به کشور آلمان عبارت است از:
اخذ ویزا آلمان از طریق پیشنهاد کاری (Job offer): پیشنهاد کاری یا ارسال دعوتنامه کاری از کارفرمای آلمانی، این فرصت را به شما می دهد که بتوانید ویزا آلمان را اخذ نمایید. البته این مورد شامل شرایطی می شود که در مقاله مهاجرت از طریق کار به آلمان به طور کامل بیان شده است.
اخذ ویزای جستجو کار آلمان (Job Seeker): این نوع ویزا به صورتی است که به شما این فرصت را می دهد که در مدت زمان 6 ماه در کشور آلمان کار پیدا کنید؛ اما اگر شما پس از 6 ماه کاری پیدا نکرده باشید باید به کشور خود بازگردید.


مهاجرت و اقامت در آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان می تواند از طریق سرمایه گذاری نیز صورت بگیرد؛ اما قبل از هر چیز شما باید اطلاعات کافی از اقتصاد و نوع سرمایه گذاری را در آلمان داشته باشید. سرمایه گذاری می تواند از طریق ثبت شرکت، تاسیس نمایندگی، تاسیس شرکت مسئولیت محدود و… باشد. شما برای ثبت شرکت در آلمان باید نزدیک به 25000 یورو سرمایه اولیه داشته باشید. در این روش شما باید کسب و کاری داشته باشید که برای کشور آلمان توجیه اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت اقامت این کشور به شما تعلق نمی گیرد.
روش دیگری که می توانید با استفاده از آن اقامت دائم آلمان را به دست آورید، کارآفرینی برای شهروندان آلمان است. اگر کسب و کار شما بتواند 10 نفر از شهروندان آلمان را مشغول به کار کند، دولت آلمان طرح تشویقی برای شما در نظر می گیرد. این طرح شامل اقامت دائم به شما و خانواده تان است.


مهاجرت تحصیلی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~XFateMeHX~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا