خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا مهاجرت تحصیلی؟
همان طور که در مقدمه اشاره شده، مهاجرت تحصیلی در کنار مهاجرت از طریق ویزای کار یا سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های ساده، کم هزینه و البته سریع برای دریافت اقامت دائم است. در واقع با توجه مقوله جهانی شدن (globalization)، بین‌المللی شدن آموزش عالی نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و دانشجویان زیادی در جستجوی تحصیلات عالی در کشورهای خارجی هستند. این جهانی شدن به دانشجویان اجازه می‌دهد که به راحتی وارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دیگر کشورها شوند و علاوه بر تحصیل و کسب دانش، بتوانند نیاز این کشور به نیروی کار ماهر را برطرف کنند. برای مثال کشوری مثل آلمان همیشه به دنبال جذب دانشجویان ممتاز و افراد با استعداد در زمینه‌های مختلف کاری مانند مهندسین برجسته، متخصصان فناوری اطلاعات، کارمندان پزشکی و سایر متخصصان واجد شرایط است و این موضوع می‌تواند فرصت‌های متعدد شغلی را برای دانشجویان بین‌المللی و افراد واجد شرایط که دنبال کار در این کشور هستند به وجود آورد. بنابراین فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان، ارتقاء شغلی، آشنایی با فرهنگ و زبان جدید و البته تجربه یک زندگی باکیفیت می‌تواند از دیگر مزیت‌های مهاجرت تحصیلی باشد.


مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و البته تحصیل رایگان یک فرصت طلایی برای مهاجران تحصیلی و دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است. از ۳۹۱ دانشگاه برتر اروپا در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰، ۴۶ دانشگاه در آلمان قرار دارند و ۳ دانشگاه این کشور جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان هستند. وارد شدن به یکی از این دانشگاه‌ها و کسب مدرک دانشگاهی، می‌تواند شرایط بسیار ایده‌آلی را برای دانشجویان فراهم آورد. همچنین تحصیل رایگان در آلمان برای تمامی دانشجویان (اروپایی و غیر اروپایی) موجب شده تا دانشجویان بدون دغدغه تامین شهریه دانشگاه تنها به فکر کسب نمرات عالی در طول تحصیل باشند.


مهاجرت تحصیلی

 
آخرین ویرایش:

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
از جمله مواردی که تحصیل در آلمان را به اولین گزینه برای مهاجران تحصیلی تبدیل کرده است، کار در آلمان است. بسیاری از دانشجویان برای تأمین هزینه‌های زندگی خود در آلمان، هم‌زمان با تحصیل کار می‌کنند. طبق آمار، حدوداً دو سوم تمام دانشجویان در زمان تحصیل در آلمان، مشغول به کار هستند. دانشجویان غیراروپایی باید نخست اجازه کار (work permit) دریافت کنند و زمان کاری آنها محدود به ۱۹۰ روز کامل (تمام‌وقت) یا ۲۴۰ نیم‌روز (نیمه‌وقت) در سال است.

البته دانشجویان غیراروپایی اجازه کار مستقل یا خوداشتغالی ندارند. با این حال از آنجایی‌که آلمان کشوری بسیار توسعه‌یافته است و هر روز تعداد بسیار زیادی موقعیت شغلی ایجاد می‌شود، اکثر دانشجویان بین‌المللی امکان پیدا کردن کار مناسب را دارند.

لازم به ذکر است که دانشگاه‌های علمی-کاربردی در آلمان، توافق‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ دارند که دانشجویان را برای کارورزی استخدام می‌کنند. البته این دوره‌های کارورزی همیشه همراه با حقوق نیستند اما می‌توانند به دانشجویان برای پیدا کردن موقعیت شغلی بسیار خوب پس از دریافت مدرک کمک کنند. طبق قانون، دانشجویان بین‌المللی تا ۱۸ ماه پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت دارند در آلمان بمانند و به دنبال کار مناسب بگردند.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقاطع مختلف متفاوت است. متقاضیانی (خارج از اتحادیه اروپا) که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان را دارند می‌بایست سوابق تحصیلی گذشته‌شان مورد تایید دانشگاه‌های آلمان باشد. بنابراین اگر شما قصد تحصیل در این کشور را دارید می بایست بر اساس نوع رشته انتخابی در دانشگاه در دوره‌های کالج، کلاس‌های آماده سازی پیش از ورود به دانشگاه، شرکت کنید. برای دوره‌های کارشناسی اردشد و دکتری می‌بایست به سایت دانشگاه مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش را فراهم کنید. مدارکی مانند ترجمه سوابق تحصیلی، تمکن مالی، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه از جمله مدارک مورد نیاز جهت اپلای برای دانشگاه های آلمان است.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهاجرت تحصیلی به فرانسه

فرانسه دارای یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی در جهان است. دولت این کشور با اختصاص بخش عظیمی از بودجه خود، توانسته نقش مهمی در ارتقاء کیفیت سیستم آموزشی و تحصیلات تکمیلی داشته باشد. دستاوردهای صنعتی، فنی و علمی فرانسه (در حوزه فضایی، حمل و نقل، پزشکی، ریاضیات و…) و تعداد برندگان جایزه نوبل بیان‌گر آن است که فرانسه یکی ازپویاترین قطب‌های ابداع و پژوهش در جهان است. در کل سیستم آموزش عالی فرانسه، بر پایه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی معتبر یا مهارت حرفه‌ای کارآمد استوار است.

از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه که موجب افزایش تعداد مهاجران تحصیلی به این کشور شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم تبعیض آموزشی بین دانشجویان خارجی و داخلی
کیفیت بالای آموزش با توجه به نیاز دانشجو
بیش از ۱۳۰۰ برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی
رتبه ۶ جهانی در بخش تحقیق و توسعه ( بیش از ۴۲ درصد دانشجویان در مقطع دکترا ملیتی غیر از فرانسوی دارند)
پنجمین قدرت اقتصادی در جهان
صنایع پیشرفته و پیشرو در زمینه خود ( ۳۹ شرکت فرانسوی در میان ۵۰۰ واحد از بزرگترین شرکتهای جهانی قرار دارند)
محیطی مناسب برای شکوفایی استعداد، نوآوری و کارآفرینی
فرصت یادگیری زبان فرانسوی
بیمه درمانی دانشجویی رایگان
رتبه سوم جهان در جذب دانشجوی بین‌المللی


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی همانند هزینه‌ تحصیل برای دانشجویان بومی است و دولت این کشور هیچ گونه تبعضی برای تحصیل قائل نمی‌شود. هزینه تحصیل در فرانسه از شروع پاییز ۲۰۱۹ دستخوش تغییرات اساسی برای دانشجویان بین‌المللی شده است. در واقع دانشجویان بین‌المللی مجبور به پرداخت هزینه‌ تحصیل بیشتری از این تاریخ به بعد هستند. این موضوع یک تغییر چشمگیر از یک سیستم شهریه رایگان است، جایی که دانشجویان فقط باید سالیانه حدود ۲۰۰ یورو پرداخت می‌کردند. شهریه جدید دانشجویان بین المللی، از سپتامبر ۲۰۱۹ به شرح زیر است:


۲۷۷۰ یورو در سال برای دوره‌های کارشناسی
۳۷۷۰ یورو در سال برای دوره‌های کارشناسی ارشد
۳۸۰ یورو برای دوره‌های دکتری

البته این مبالغ بالا فقط مشمول حال دانشگاه‌های دولتی فرانسه است، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی فرانسه کمی بالاتر و به طور معول بین ۳.۰۰۰ یورو تا ۲۰.۰۰۰ یورو در سال است. البته با توجه به اینکه این قانون به تازگی در این کشور تصویب شده بسیاری از دانشگاه‌های دولتی فرانسه هنوز بر اساس سـ*ـیاست‌‌های قبلی عمل می‌کنند و تنها مبلغی در حدود ۲۰۰ یورو بابت شهریه از دانشجویان دریافت می‌کنند.


با اخذ پذیرش در یکی از مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) شما می‌توانید اقامت دانشجویی یا carte de séjour d’étudiant دریافت کنید. این اقامت به شما اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته را خواهد داد. فرانسه دارای دانشگاه‌های متعددی در رشته‌های مختلف علمی است. در رتبه‌بندی جدید منتشرشده توسط مؤسسه QS (برای سال ۲۰۲۰)، ۳۱ دانشگاه فرانسه در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بر اساس رنکینگ جهانی ۲۰۲۰ بهترین دانشگاه‌های فرانسه (به همراه رتبه جهانی و سطح‌بندی وزارت علوم) به شرح زیر هستند:

دانشگاه PSL (۵۳ | گروه الف)
دانشگاه اکول پلی‌تکنیک (۶۰ | گروه الف)
دانشگاه سوربن (۷۷ | | الف)
دانشگاه سنترال سوپلک (۱۳۹)
دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون (۱۶۰ | الف)
دانشگاه تلکام پاریس‌تک (۲۲۴ | الف)
دانشگاه ساینس‌پو (۲۴۲ | الف) صرفاً در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق و علوم سـ*ـیاسی
دانشگاه اکول دپونتس پاریس‌تک (۲۵۰ | الف)
دانشگاه پاریس (۲۵)
دانشگاه پاریس سود (۲۶۲ | الف)


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
همچنین یکی دیگر از راه‌های مهاجرت تحصیلی به این کشور، شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی در خود این کشور است. در واقع ترویج زبان فرانسوی به عنوان زبان کار جهت شناخت پتانسیل‌های موجود در فضای فرانسوی زبان و وزنه اقتصادی زبان فرانسه در دنیا، یکی از برنامه‌های آموزشی دولت فرانسه است. بنابراین شما این شانس را دارید که برای دوره‌های زبان فرانسه در این کشور اقدام کنید و موفق به اخذ ویزای تحصیلی شوید. البته باید به این موضوع دقت کرد که برای اخذ پذیرش دوره‌های زبان در فرانسه باید بالای ۱۸ سال سن و مدرک دیلپم داشته باشید. برای اخذ پذیرش و ویزا جهت شرکت در دوره‌های زبان در فرانسه نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. البته داشتن مدرک زبان فرانسه، نشان‌دهنده علاقه شما به یادگیری زبان فرانسه است و این به شما برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه از سفارت این کشور کمک خواهد کرد. بعد از اتمام دوره زیان فرانسه و کسب نمره مورد نیاز، می‌توانید به راحتی از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش بگیرید و ادامه تحصیل دهید. در این صورت برای تمدید ویزا می‌توانید در کشور فرانسه اقدام کنید و نیازی به بازگشت به ایران نیست. هزینه شرکت در دوره‌های یادگیری زبان فرانسوی بسته به نوع کالج یا دانشگاه ممکن است متفاوت باشد، به طور کلی هزینه شرکت در دوره های زبان فرانسوی در فرانسه بالای ۲۰۰۰ یورو (برای دو ترم تحصیلی) است

ضمناً متقاضیان مهاجرت به کانادا پس از گذراندن دوره زبان در فرانسه، شانس بالاتری برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا خواهند داشت.

با مهاجرت تحصیلی به فرانسه می‌توانید از مزایای کار دانشجویی در این کشور بهره‌مند شوید، هر دانشجو (از هر ملیت و در هر مقطع تحصیلی) حق کار کردن حین تحصیل برای کسب درآمد را دارد. البته دانشجویان مدارس زبان باید حداقل ۲۰ ساعت در هفته کلاس داشته باشند. حداقل دستمزد در فرانسه برای سال ۲۰۱۹ در ازای یک ساعت کار مفید، حدود ۱۰ یورو ناخالص تعیین شده که پس از کسر مالیات (کسورات اجباری تأمین اجتماعی که تقریباً ۲۰% دستمزد است) حدود ۸ یورو خالص می‌باشد.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کار دانشجویی در فرانسه شامل کارهای دانشگاهی و کارهای بیرون از دانشگاه است. کارهای دانشگاهی شامل دستیاری آموزشی و دستیاری پژوهشی اساتید، پذیرش و استقبال از دانشجویان جدیدالورود در آغاز سال تحصیلی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، کمک به دانشجویان معلول و… است. در بیرون از دانشگاه نیز کارهای متنوعی وجود دارد: کار در کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها، نگهداری از کودکان و… است. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه حدود ۸۰۰-۷۰۰ یورو در ماه است.

بعد از پایان تحصیل می‌توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست خود را ارائه دهید. متقاضیان دریافت اقامت فرانسه پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور، باید گواهی تعهد استخدام یا قرارداد کاری با حقوقی حداقل ۱/۵ برابر “حداقل حقوق در فرانسه” داشته باشند. کسانی که فرآیند ثبت شرکت (مرتبط با رشته تحصیلی) در فرانسه را آغاز کرده باشند، نیز می‌توانند درخواست اجازه اقامت موقت دهند.

طبق آخرین آمار، نرخ بیکاری در فرانسه ۸/۷% است که البته در سال‌های گذشته روندی کاهشی را نشان می‌دهد. نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های فرانسه بسیار بالا است. برای مثال ۹۷/۷ درصد دانشجویان اکول پلی‌تکنیک (École Polytechnique) تا یک سال پس از فارغ‌التحصیلی، مشغول به کار می‌شوند و این دانشگاه رتبه ۱۸ را در زمینه وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان، در میان تمام دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است.

در برخی شرکت‌های بین‌المللی و استارت‌آپ‌ها تسلط به زبان فرانسوی برای استخدام الزامی نیست، اما به‌طور کلی دانستن زبان فرانسوی به شما برای پیدا کردن شغل مناسب در فرانسه کمک خواهد کرد. برای شروع به کار نباید زیاد سخت‌گیر بود. اگر نتوانستید در موقعیت کاری ایده‌آل خود مشغول به کار شوید، می‌توانید نخست بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید و با تقویت رزومه خود، در آینده وارد شغل مد نظرتان شوید.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
به یاد داشته باشید که کارفرماها در فرانسه برای استخدام نیرو به پیشنهادها بسیار اهمیت می‌دهند؛ به این معنی که استخدام برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی از طریق معرفی افراد انجام می‌شود. بنابراین می‌توانید با گسترش روابط و ارتباطات خود در زمان تحصیل شانس‌تان را برای اشتغال پس از تحصیل بالا ببرید.

پس از ۵ سال متمادی زندگی در فرانسه، می‌توانید برای دریافت کارت اقامت (carte de résident) اقدام کنید. این کارت در واقع اجازه اقامت دائم در فرانسه است که البته باید هر ۱۰ سال آن را تمدید کنید. اعضای خانواده شما نیز می‌توانند پس از ۵ سال درخواست اقامت دائم دهند. اگر برای بیش از دو سال متوالی از فرانسه خارج شوید، اقامت دائم شما باطل خواهد شد.


مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از کشورهای مطرح اروپایی است که به دلیل کیفیت بالای آموزش و دانشگاه‌های معتبر، هموراره مورد توجه دانشجویان بین‌المللی و مهاجران تحصیلی قرار گرفته است. با وجود اینکه متوسط شهریه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، سالانه بین ۴۰۰۰-۸۰۰ یورو است اما یکی از امتیازات ویژه تحصیل در ایتالیا، امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی ایتالیا است. در ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی وجود دارد. بعضی از این بورسیه‌ها توسط دولت ارائه می‌شوند و بعضی از سمت دانشگاه به دانشجویان تعلق می‌گیرد. بورسیه تحصیلی ایتالیا (بورسیه دولتی/ بورسیه جهان سوم) از معروف‌ترین بورسیه‌های این کشور است که به تمامی دانشجویان واجد شرایط تعلق می‌گیرید. به عنوان مثال بورسیه استانی بر اساس میزان درآمد خانواده و شرایط اقتصادی به افراد تعلق می‌گیرد. برای گرفتن این بورسیه فرد باید با ارائه مدارکی که دانشگاه می‌خواهد، اثبات کند که درآمد مورد نیاز (۱۸۰۰۰ یورو در سال) برای تحصیل و زندگی را ندارد. اکثر دانشجویان ایرانی موفق به دریافت این بورسیه می‌شوند.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
ین بورسیه شامل مواردی چون معافیت از پرداخت شهریه، کمک هزینه بین ۳۰۰۰ تا ۵۲۰۰ یورو در سال و مزایای دیگری است. لازم به ذکر است که مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی برای گرفتن این بورسیه تأثیری ندارد و صرفاً افراد بر اساس درآمد و دارایی خانواده ارزیابی می‌شوند.

همچنین دانشگاه‌ های ایتالیا دوره‌های متعددی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند که این موضوع می‌تواند خبر خوشایندی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این کشور باشد. دانشگاه های مانند:

دانشگاه بولونیا
دانشگاه اوربینو
دانشگاه تورین
دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
دانشگاه میلان
دانشگاه ساپینزا رم
دانشگاه پاویا

از جمله دانشگاه‌های برتر این کشور هستند که دوره‌های انگلیسی زبان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد برگزار می‌کنند.

نکته مهم در مورد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، شرایط سنی است. به طور کلی دانشگاه‌های ایتالیا و سفارت این کشور، در این مورد چندان سخت‌گیر نیستند. برای مثال اگرچه گفته می‌شود که اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی برای متقاضیان بالای ۲۸ همراه با ریسک است، اما متقاضیانی با سن بیشتر (۳۰ سال به بالا) نیز توانسته‌اند ویزا دریافت کنند یا در مقطع کارشناسی ارشد، اگرچه معمولاً ریسک ویزای تحصیلی برای متقاضیان بالای ۳۵ سال مطرح می‌شود، اما دانشجویانی بوده‌اند که با سن بالاتر (۴۰ سال) نیز برای ادامه تحصیل در این مقطع از دانشگاه پذیرش و از سفارت ایتالیا ویزا دریافت کرده‌اند. برای تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا نیز محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و رزومه تحصیلی، سوابق کاری و شرایط هر فرد جداگانه بررسی می‌شود.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
از دانشگاه‌ های اسپانیا که دوره‌هایی به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند:

دانشگاه بارسلونا
دانشگاه مستقل بارسلونا
دانشگاه کارلوس سوم مادرید
دانشگاه بین‌المللی منندز پلایو
دانشگاه ابیدو (اویدو)
دانشگاه پومپئو فابرا در بارسلونا
دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا
دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا
دانشگاه بین‌المللی کاتالونیا
دانشگاه طراحی و مهندسی بارسلونا
دانشگاه FX Animation
دانشگاه کادیز ( فقط در رشته مدیریت سواحل و سازه‌های دریایی)

یکی از مواردی که برای مهاجرت به این کشور از طربق تحصیل می‌بایست در نظر گرفت شرایط سنی است. برای اخذ راحت‌تر ویزای تحصیلی، بهتر است افراد دارای شرایط سنی زیر باشند:


تحصیل در کالج‌های اسپانیا: حداکثر ۲۵ سال

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: حداکثر ۳۵ سال

تحصیل در مقطع دکتری: بدون محدودیت سنی

(فرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، باید یک دوره کالج را پیش از ورود به دانشگاه بگذرانند.)

بعد از اتمام تحصیل می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اسپانیا درخواست دهید. بدین صورت که در ابتدا باید یک شغل مناسب مربوط به رشته تحصیلی خود پیدا کنید، پس از یافتن شغل، کارفرمای شما باید برای شما درخواست اجازه کار دهد تا بتوانید به صورت قانونی در اسپانیا کار کنید. در صورتی که آن موقعیت کاری جزء لیست مشاغلی باشد که در آن شغل، کمبود نیروی انسانی دارند و یا برای آن موقعیت کاری، هیچ متقاضی مناسبی از شهروندان اسپانیا و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیدا نشده باشد، آن شغل به شما تعلق می‌گیرد. پس از تأیید مجوز کار که به همراه اجازه اقامت شما خواهد بود، می‌توانید برای ویزای کار درخواست دهید.


مهاجرت تحصیلی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کارفرمای شما درخواست اجازه کار را از طرف شما به وزارت کار، ارسال خواهد کرد. در حین انجام این پروسه از طرف وزارت کار، یک کپی از فرم درخواست به همراه تمبر و شماره فایل، دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان بخشی از درخواست‌تان برای ویزای کار یا اقامت، به سفارت یا کنسولگری اسپانیا ارسال کنید. سفارت به اداره کار منطقه اطلاع می‌دهد که درخواست شما را در اختیار دارد و اداره کار، پروسه درخواست شما را شروع می‌کند. پروسه رسیدگی به درخواست کار شما ممکن است تا ۸ ماه به طول بیانجامد. زمانیکه اداره کار با اجازه کار شما موافقت کرد، سفارت و یا کنسولگری ویزای اقامت یا کار شما را صادر خواهد کرد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

در حال حاضر برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. Express Entry، Canadian Experience Class، Provincial Nomination Program و Federal Skilled Worker Program از جمله برنامه‌های ورود به این کشور برای تامین نیروی متخصص برای مشاغل مورد نیاز کانادا است. اما دولت کانادا به جذب دانشجویان بین‌المللی و اعطای اقامت دائم به افرادی که تحصیلات عالی، سطح بالایی از دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی و توانایی انطباق با سبک زندگی کانادایی را دارند، بسیار مشتاق است. دانشجویانی که از یک دوره تحصیلی بالای ۲ سال فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، اجازه کار (post-graduation work permit) دریافت می‌کنند. متقاضیان تا ۱۸۰ روز پس از دریافت نمرات نهایی خود می‌توانند برای اجازه کار درخواست دهند. شرایط اصلی دریافت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی عبارتند از:


مؤسسه آموزشی باید مورد تأیید (designated learning institution) باشد.

طول دوره باید حداقل ۸ ماه باشد.

در پایان دوره مدرکی (Degree، Diploma یا Certificate) به دانشجو اعطا شود.

تحصیل دانشجو در همه ترم‌های تحصیلی تمام‌وقت بوده باشد (البته این شامل ترم آخر نمی‌شود)

این اجازه کار به طول مدت تحصیل (و حداکثر تا ۳ سال) اعتبار دارد و طی این مدت اجازه انجام هرنوع کاری به متقاضی داده می‌شود. پس از پیدا کردن کار مناسب می‌توان از طریق برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کرد. البته (در برخی از استان‌های کانادا) حتی پیش از پیدا کردن کار نیز امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد.


مهاجرت تحصیلی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا