خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,368
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرکت اینتل امروز از پیشرفته‌ترین و قدرتمند‌ترین پردازنده‌های مخصوص دیتاسنترها رونمایی کرد. این پردازنده‌ها نسل سوم CPUهای Xeon است که با اسم رمز آیس لیک (Ice Lake) شناخته می‌شوند و توسط فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده‌اند.
پردازنده‌های مقیاس‌پذیر (Scalable) آیس لیک اینتل برای تمام استفاده‌های محاسباتی و پردازشی بهینه شده‌اند و از کاربردهای پردازش ابری (Cloud) گرفته تا استفاده‌های مربوط به شبکه کارآمد هستند. نسل سوم پردازنده‌های Xeon پایه و اساس پلتفرم دیتا سنتر اینتل هستند.
نسل سوم از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Xeon شرکت اینتل نسبت به نسل دوم افزایش عملکرد چشم‌گیری پیدا کرده و به صورت میانگین در استفاده‌های معمول دیتاسنترها حدود 46 درصد بهبود یافته است.
افزون بر این، پردازنده‌های جدید اینتل قابلیت‌های جدیدی از قبیل Intel SGX برای افزایش امنیت، Intel Crypto Acceleration و Intel DL Boost برای شتاب‌دهی پردازش‌های هوش مصنوعی را نیز شامل می‌شوند. پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake به کمک این قابلیت‌ها برای گستره‌ای از فعالیت‌ها مثل Cloud، هوش مصنوعی، سیستم‌های سازمانی، شبکه و امنیت کاربردی هستند.
به لطف فناوری ساخت 10 نانومتری پردازنده‌های سری آیس لیک اینتل، تعداد هسته‌های موجود در هر پردازنده تا 40 هسته افزایش یافته و نسبت به سیستم‌های 5 سال پیش به صورت متوسط تا 2.65 برابر افزایش عملکرد داشته است. پلتفرم جدید اینتل از 8 کانال حافظه DDR4-3200 و حداکثر 64 خط PCIe Gen 4 در هر سوکت پشتیبانی می‌کند.
به گفته‌ی شرکت سازنده، پردازنده‌های نسل سوم Scalable Xeon اینتل در پردازش‌های هوش مصنوعی پیشرفت‌های بسیاری داشته و با بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود قادر است نسبت به نسل قبلی تا 74 درصد در پردازش‌های هوش مصنوعی (AI) بهتر عمل کند.
طبق بیانیه‌ی اینتل، عملکرد این پردازنده‌ها روی حدود 20 بار پردازش AI شناخته شده نسبت به پردازنده‌ی AMD EPYC 7763 تا 1.5 برابر بهتر و نسبت به پردازنده گرافیکی A100 انویدیا حدود 1.3 برابر سریعتر بود
از دیگر قابلیت‌های مهم نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Xeon اینتل می‌توان به Intel SGX برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات حساس اشاره کرد. همچنین قابلیت Intel Crypto Acceleration برای کاربردهایی مانند فروشگاه‌های آنلاین که به رمزگذاری سریع مقدار زیادی اطلاعات نیاز دارند، ویژگی مهم و کارآمدی است.
پلتفرم جدید اینتل سری 200 حافظه‌های Optane، SSDهای Optane SSD P5800X و SSD D5-P5316 NAND، سری 800 آداپتورهای شبکه‌ی Intel Ethernet و FPGAهای پیشرفته Intel Agilex را نیز شامل می‌شود.
نظر شما در مورد پردازنده‌های 10 نانومتری جدید Ice Lake اینتل چیست، آیا این پردازنده‌ها می‌توانند برای پردازنده‌های سری EPYC تیم سرخ رقبای خوبی باشند یا فناوری ساخت قدیمی اینتل امسال هم برای تیم آبی دردسرساز می‌شود؟
منبع: شهر سخت افزار


اینتل نسل سوم پردازنده های مقیاس پذیر Xeon را معرفی کرد؛ 10 نانومتری‌های Ice Lake مخصوص دیتاسنترها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا