خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

haniye anoosha

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/19
ارسال ها
942
امتیاز واکنش
2,336
امتیاز
248
زمان حضور
5 روز 6 ساعت 13 دقیقه
نویسنده این موضوع
آزادشهر


آزادشهر در فاصله ۷۴ کیلومتری از گرگان قرار دارد‌. در پیرامون این شهر چشم اندازها ومناطق طبیعی بی شماری قرار دارد.همچنین جاده‌ای از این شهر به سمت شاهرود و سمنان می‌رود. از بناهای تاریخی آزاد شهرمی‌توان به امامزاده آق امام که درفاصله شش کیلومتری آن و برقله کوه آق امام واقع شده است، اشاره کرد. پارک جنگلی دلند که در ۱۱ کیلومتری آزادشهر واقع شده است یک تفرجگاه تفریحی با درختان انبوه و سرسبز و امکانات رفاهی مورد نیاز از قبیل میز، نیمکت، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و نمازخانه دارد. پارک جنگلی دلند قابلیت‌های تفرجگاهی ویژه‌ای دارد و مورد استفاده وسیع مسافران بین راهی است. جالب است بدانید که بخشی از این پارک به عنوان ذخیره گاه جنگلی نیز به ثبت رسیده است.



پارک جنگلی قرق؛ زیستگاه گوزن قرمز


در مسیر جاده اصلی گرگان – مشهد که به حرکت خود ادامه می‌دهیم با دشت‌ها و روستاهای زیبایی روبرو می‌شویم که بی تردید از ارزش‌های گردشگری بالایی برخوردارند، اما شاید مشهورترین آنها پارک جنگلی «قرق» باشد.این پارک در فاصله ۲۴ کیلومتری شرق گرگان قرار دارد.این پارک جنگلی یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک روز آرام وامن در دل طبیعت است.این پارک یکی از مناطق مهم زیست محیطی جانوران درایران است ودر داخل آن یک پارک وحش وجود دارد که محدوده‌ای برای نگهداری حیوانات وحشی به شمار می‌رود.



این پارک همچنین پوشش گیاهی متنوعی را در خود جای داده است.جالب است که بدانید پارک جنگلی قرق به نام زیستگاه گوزن قرمز شناخته می‌شود؛ چرا که در آن گونه‌های حمایت شده گوزن قرمز ایران نگهداری وتکثیر ‌ وازاین منطقه به سایر مناطق کشور برای زیست و زادآوری منتقل می‌شوند. اگر به این پارک سری زدید نگران هیچ چیز نباشید، تمامی‌امکانات رفاهی، زمین بازی کودک، رستوران، فروشگاه، محدوده‌هایی برای کمپینگ، پیک نیک و… در آن وجود دارد ودر واقع همه چیز در اختیار شماست تا نهایت لـ*ـذت را از گردش خود ببرید.


گردشگری استان گلستان

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و parya

haniye anoosha

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/19
ارسال ها
942
امتیاز واکنش
2,336
امتیاز
248
زمان حضور
5 روز 6 ساعت 13 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینچه برون؛ بازار مرزی


شهر مرزی اینچه برون در فاصله ۷۰کیلومتری گنبد کاووس و در مرز کشور ترکمنستان قرار دارد.به دلیل قرار گرفتن تالاب آلما گل در کنار این شهر زمین‌های آن شوره زار است. با این حال عمده معروفیت این شهر مرزی به بازار آن است که می‌توان در آن افزون بر لباس‌ها و صنایع هم‌میهنان ترکمن ما، کالاهای خارجی را به وفور پیدا کرد.این را هم بیفزاییم که جاده گنبد به اینچه برون هم باریک است و هم در اطراف آن گله‌های شتر به فراوانی در حال چرا هستند.این شترها گاه و بیگاه به میان جاده می‌آیند.بنابراین ‌ حین رانندگی دقت بیشتری به خرج دهید.



دشت قلعه؛ یادگار اشکانیان


شهرتاریخی دشت قلعه که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می‌گردد در۱۵ کیلومتری جنوب شرقی گنبد کاووس واقع شده است.بررسی‌هایی که روی این شهر انجام شده نشان داده که در دوران اشکانی و ساسانی در این شهر تمدن و فرمانروایی باشکوهی وجود داشته است.

سه تالاب بزرگ


۱-تالاب آجی گل در شمال شهرستان گنبد واقع شده ‌ و مساحتی حدود ۳۶۰ هکتار د‌ارد. این تالاب عمقی متغیر از ۱ تا ۱۵ متر دارد. فضای سرسبز ودرختان اطراف تالاب چشم‌انداز زیبایی را ایجاد کرده است. نکته دیگر درمورد این تالاب دریاچه نمکی است که با مساحت حدود ۸۰ هکتار در ضلع غربی این دریاچه قرار گرفته ‌ و منظره جالبی دارد.



۲-تالاب آلاگل در۶۰کیلومتری شمال گنبد واقع شده است. مساحت این تالاب در زمان پرآبی به ۲۵۰۰هکتار می‌رسد. حجم آب مورد نیاز این تالاب از رودخانه اترک وزهکشی‌های طبیعی تامین می‌شود. در بعضی از نقاط این تالاب وسیع می‌توان نی ودرختچه‌های گز را که چشم انداز دلربایی را به وجود آورده اند، به تماشا نشست. پوشش بسـ*ـتر این تالاب پر ازجلبک‌های سبز رنگ است که به طور یکنواخت آن را فرا گرفته‌اند.اگر در فصل‌های خاصی از سال به این تالاب بیایید می‌توانید انواع پرنده‌ها را ازجمله پرستوی دریایی، اردک، غاز، بالکان، فلامینگو، قو و… در آن مشاهده کنید. لازم به یادآوری است که تالاب آلاگل در فهرست کنوانسیون تحقیقات بین المللی پرندگان آبزی و مهاجر در سال ۱۳۵۰ به ثبت رسیده است.


۳-تالاب آلماگل حدود ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان گنبد کاووس و در ضلع شمالی جاده گرگان به اینچه برون واقع شده ‌ و در شمال روستای تنگلی و با فاصله بسیار کمی‌از مرز ایران و ترکمنستان قرار گرفته است. آلما گل در زبان محلی به معنی دریاچه سیب است. این تالاب بین‌المللی با حجم آب پنج میلیون متر مکعب، در شمال تالاب آجی گل قرار دارد و تقریبا به شکل چهارگوش است‌. حاشیه تالاب آلماگل را پوشش نی فرا گرفته و ضلع جنوبی و مسیر کانال ورودی آب به تالاب را جنگل‌های گز پوشانده است. آب این تالاب به علت نزدیکی به رودخانه اترک، شیرین تر است.



پارکی به وسعت گلستان


خب‌ خسته نباشید! حالا می‌رسیم به آخرین جاذبه طبیعی استان گلستان‌ که پارک گلستان نام دارد؛ پارکی به وسعت همه این استان! این پارک که منطقه‌ای حفاظت شده واز توابع شهرستان مینو دشت به شمار می‌آید ،قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران است‌.پارک گلستان دارای حیات وحش و پوشش گیاهی بی نظیر وکم یاب است به طوری که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و۳۰۲ گونه جانوری در آن یافت می‌شود. در واقع نیمی ‌از پستانداران ایران را در خود جا داده است.



در این پارک رودخانه‌ها،چشمه سارها و آبشارهای بسیاری وجود دارد که معروف‌ترین آنها آبشار آق سو و آبشار جنگل گلستان است.تنوع درختان و پوشش گیاهی هم در پارک گلستان بسیار زیاد و رنگارنگ است به گونه‌ای که انواع درختان و درختچه‌هایی چون: انجیر، توت، گلابی وحشی، تمشک، گون و… را می‌توان در آن مشاهده کرد. اگر قصد اقامت دراین پارک را دارید می‌توانید به کمپینگ‌ها یا پارکینگ‌هایی که در پارک ساخته شده ودارای امکانات رفاهی مناسبی هستند مراجعه کنید و از اقامت خود لـ*ـذت ببرید.



در ضمن اصلی‌ترین مسیر ارتباطی شمال کشور و استان خراسان شمالی از این جنگل می‌گذرد. بنابراین اگر هنوز خسته نشده‌اید می‌توانید مسیر را ادامه دهید و برای زیارت امام هشتم به مشهد بروید.فاصله مینودشت تا مشهد چیزی حدود ۴۸۵ کیلومتر است


گردشگری استان گلستان

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و parya

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
]شیرآباد خان؛ عروس آبشارهای گلستانآبشار شیرآباد خان که لقب عروس آبشارهای گلستان را گرفته یکی از نقاط بی نظیر ، بدیع و بسیار زیبایی است که سالیانه هزاران نفراز مشتاقان طبیعت و هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می نماید.
وب سایت ارک توریسم: آبشار شیرآباد خان که لقب عروس آبشارهای گلستان را گرفته یکی از نقاط بی نظیر ، بدیع و بسیار زیبایی است که سالیانه هزاران نفراز مشتاقان طبیعت و هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می نماید. این آبشار بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردان باشد.

آبشار شیرآباد خان

آبشار شیرآباد خان

آبشار شیرآباد خان
آبشار شیرآباد که به ابشار خان به بین نیز معروف است به‌ صورت‌ پله‌ای‌ می باشد و جمعاً ۱۲ آبشار کوچک‌ و بزرگ‌ را دربرمی‌گیرد. بزرگترین‌ آبشار آن‌ با ارتفاع‌ ۳۰ متر و حوضچه‌های‌ پای‌ دیواره‌ آن‌ به‌ ترتیب‌ ۴۰ و ۸۰ متر عمق‌ دارد. این آبشارها در وسط جنگلی انبوه و زیبا واقع شده اند که زیبایی این منطقه را به اوج رسانده اند. طبیعت دست نخورده و زیبای اطراف آبشار شیر آباد این محیط را به مکانی بکر و زیبا تبدیل کرده است.

آبشار شیرآباد خان
آبشار اول قابل دسترسی بوده ولی برای رسیدن به آبشارهای بعدی به تجربه بیشتری نیاز است . در واقع هرچه از آبشار اول به سمت هفتمین آبشار حرکت می‌ کنید به مناطقی برخورد می‌کنید که بسیار بکر و دست نخورده باقی ‌مانده‌ اند. همچنین وجود جنگلهای انبوه که گونه‌ های گیاهی کمیابی را در خود جای داده از مشخصه بارز این جنگل هاست. گونه‌ هایی کمیاب مانند درختان سرخدار، ملچ، افراو… که به وفور در این مناطق جنگلی یافت می‌ شود. در مسیر آبشار شیرآباد از میان جنگل و روی رودخانه های زیبا رد می شود و لـ*ـذت گردش شما را دو چندان می کند، نغمه زیبای بلبلان و پرندگان همواره در این جنگل طنین انداز است.

آبشار شیرآباد خان
غار شیرآباد نیز یکی از غارهای مهم و جالب استان گلستان به شمار می رود که دست بشر در ساخت آن دخالتی نداشته و در نزدیکی آبشارها واقع است. این غار در ارتفاع حدود ۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و قطر دهانه آن حدود ۱۵-۹ متر است. از کف غار، آب سردی جاریست که به رودخانه شیرآباد وارد می شود. این غار اندکی بالاتر از آبشارهای قرار دارد که به دلیل همجواری، نام روستای شیرآباد را بر آن نهاده اند. در درون غار به دلیل داشتن شرایط مطلوب و وجود آب، گونه هایی از مهره داران و بی مهرگان نظیر گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی و سمندر کوهستانی ایران، زیست می کنند.

آبشار شیرآباد خان

مسیر دسترسی:
این آبشارها از روستای شیرآباد کمتر از ۲۰کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به آن‌ها کافیست از مسیر خان ببین به روستای شیرآباد ۵ کیلومتر را به سمت جنوب بروید و بعد از روستای شیر آباد ۳ کیلومتر جاده آسفالته را ادامه داده، سپس راه مالرویی را پیش بگیرید. این راه، به سمت آبشارها پیش می‌ رود.
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگری استان گلستان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا