خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

samo°○

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/10/24
ارسال ها
61
امتیاز واکنش
2
امتیاز
8
زمان حضور
1 روز 3 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰- برادرکشی

سلاطین اولیه عثمانی از اصل جانشینی پسر یا فرزند ارشد تبعیت نمی کردند، جایی که پسر ارشد همه چیز را به ارث می برد. در نتیجه، برادران مختلف گاهی مدعی تاج و تـ*ـخت می شدند و روزهای اولیه امپراطوری عثمانی درگیر مدعیانی بود که تمایل داشتند به کشورهای دشمن پناه ببرند و سال ها دردسر درست کنند.



هنگامی که سلطان محمد فاتح قسطنطنیه را محاصره کرد، عمویش از درون دیوارهای شهر با او جنگید. سلطان محمد نیز این مشکل را به سبک بیرحمی و شقاوت همیشگی اش حل کرد. هنگامی که محمد بر تـ*ـخت نشست، بیشتر خویشاوندان مرد خود را اعدام کرد، از جمله یک برادر خردسال که در گهواره اش خفه کردند.


پس از آن، او قانون مشهور خود را صادر کرد: «و هر کس از فرزندان من، که سلطانی به او می رسد، شایسته است که برای نظم جهان، برادران خود را بکشد. بیشتر علما این اجازه را می دهند. پس بگذارید آن ها در این مورد عمل کنند». از آن به بعد، هر سلطان جدیدی باید با کشتن تمام خویشاوندان مرد خود، تاج و تـ*ـخت را به دست می گرفت. سلطان محمد سوم هنگامی که برادر کوچکش از او تقاضای بخشش کرد، ریش خود را از اندوه کند.



اما «حتی یک کلمه هم جواب نداد» و این پسر به همراه ۱۸ برادر دیگر اعدام شد. گفته می شود که چرخاندن ۱۹ جسد کفن شده آن ها در خیابان ها، تمام استانبول را به گریه انداخت. حتی پس از اولین دور از قتل های خانوادگی، بستگان سلطان در امنیت نبودند. سلطان سلیمان قانونی در سکوت از پشت پرده نظاره گر خفه شدن پسرش با زه کمان بود زیرا این پسر در میان سپاهیان چنان محبوب شده بود که سلطان احساس امنیت نمی کرد.


آداب و رسوم امپراطوری عثمانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا