خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
8,842
امتیاز واکنش
39,640
امتیاز
473
زمان حضور
292 روز 22 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیلم سینمایی It’s a wonderful life (ساخته ۱۹۴۶)


  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶
  • ژانر: کمدی
فیلم سیاه و سفید زندگی فوق‌العاده است، یک اثر تاثیرگذار تلقی می‌شود که در شلوغی زندگی، ما را به یاد شگفتگی زندگی می‌اندازد. جیمی استوارت، بازیگر سرشناس عصر کلاسیک، در این فیلم به زیبایی نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم توانست رتبه‌ی فوق‌العاده ۸.۶ را از نگاه مخاطبین مال خود کند.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که مردی به نام جورج بیلی قصد تمام کردن زندگی خود را دارد، اما فرشتگان و خداوند قصد دارند جلوی این کار را بگیرند. قرار است که فرشته‌ای به زمین ارسال شود تا جورج را از انجام این کار منصرف کند و به او نشان دهد که اگر وجود نداشت، زندگی چطور میش می‌رفت. اما پیش از آن، خداوند زندگی جورج را از اول به او نشان می‌دهد که با جورج بیشتر آشنا شود. بنابراین، ما نیز با کل زندگی جورج آشنا می‌شویم و فداکاری‌ها، تلاش‌ها و کلیه‌ کارهایی که در طی زندگی‌اش انجام داد را کامل نظاره می‌کنیم…

این فیلم ۵ جایزه اسکار برده و در لیست بهترین فیلم‌های جهان، رتبه ۲۱ را دارد.

فیلم Seven Samurai (ساخته ۱۹۵۴)


  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
هفت سامورایی یک اثر کلاسیک بسیار معروف از سینمای ژاپن است که توسط کارگردان شهیر ژاپنی، آکیرا کوروساوا ساخته شده. همچنین یکی از بهترین فیلمهای کلاسیک دوبله فارسی هم به شمار می‌رود و دوبله‌ی آن، حس و حال نوستالژیک را به‌خوبی منتقل می‌کند.
داستان فیلم درباره یک سامورایی قدیمی است که پس از به پایان رسیدن دوران سامورایی‌ها روزگار سختی را می‌گذراند. وقتی که اهالی یک روستا که مورد هجوم مداوم غارتگران قرار گرفته‌اند از او می‌خواهند تا به دادشان برسد، از ۶ سامورایی دیگر کمک می‌گیرد تا بتواند از روستا محافظت کند. داستان وقتی اوج می‌گیرد که ۴۰ یاغی به روستا حمله می‌کنند…


بهترین فیلم های کلاسیک؛ پرده‌ی نقره‌ای در عصر طلایی فیلمسازی!

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
8,842
امتیاز واکنش
39,640
امتیاز
473
زمان حضور
292 روز 22 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
اثر سینمایی to Kill a mocking bird (ساخته ۱۹۶۲)


  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: رازآلود، مهیج
کشتن مرغ مقلد یکی از آن آثار اقتباسی است که هم خود کتاب بسیار ماندگار بود، هم فیلمی که از روی آن ساخته شد بسیار وفادار به کتاب و خوش ساخت از آب درآمد. این فیلم، به زیبایی و از دید یک کودک به پدیده‌ی نژادپرستی نگاه می‌کند.
داستان در دوره رکود اقتصادی آمریکا می‌گذرد. اتیکوس فینچ، یک وکیل بیوه است که همراه دختر و پسر خود و خدمتکارشان زندگی می‌کند. او قرار است از یک مرد سیاه پوست که به ناحق به بی احترامی متهم شده، دفاع کند. در این میان، اتیکوس همچنین سعی دارد که به فرزندان خود درباره نژادپرستی درس‌هایی بدهد. با این که شخصیت اصلی فیلم اتیکوس است، اما داستان از نگاه دخترک او یعنی اسکاوت می‌گذرد و از زاویه دید او به وقایع می‌نگریم.

فیلم Paths of glory (ساخته ۱۹۵۷)


  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴
  • ژانر: جنگی، مهیج
مورد دیگر در لیست بهترین فیلم های کلاسیک راه‌های افتخار است و اگر از هواداران فیلم های جنگ جهانی هستید، این فیلم را نباید از دست بدهید. این فیلم در دهه ۵۰ ساخته شده و یک اثر فوق‌العاده از سینمای بی‌تکرار کلاسیک است. این فیلم، با توجه به داستانی که روایت می‌کند یک اثر ضدجنگ نیز هست. این فیلم را، استنلی کوبریک ساخته است.
داستان فیلم در زمان جنگ جهانی اول و در جبهه فرانسه می‌گذرد. زمانی که ارتش آلمان پاریس را محاصره کرده و امکان پیشروی ندارند. در این وضع، سیاستمداران نیز به نیروها فشار می‌آورند که پیشروی کنند. این در حالی است که این عمل چیزی جز مرگ سربازان را به همراه ندارد. وقتی نیروها از این کار خودداری می‌کنند، از سوی مقامات جریمه می‌شوند و باید در دادگان نظامی محاکمه شوند…


بهترین فیلم های کلاسیک؛ پرده‌ی نقره‌ای در عصر طلایی فیلمسازی!

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
8,842
امتیاز واکنش
39,640
امتیاز
473
زمان حضور
292 روز 22 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیلم سینمایی Lawrence of Arabia (ساخته ۱۹۶۲)


  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: بیوگرافی، حماسی، درام
لورنس عربستان یکی از ۱۰ فیلم برتر کلاسیک است که در سال ۱۹۶۲ به دست دیوید لین ساخته شد. این فیلم در ژانر بیوگرافی و ماجراجویی ساخته شده و جوایز زیادی را کسب کرده است.
یک افسر ارتش بریتانیا به نام لارنس، به عربستان فرستاده می‌شود که با قبایل پراکنده عرب مذاکره کند و یاری آن‌ها را برای مقابله با ترک‌ها در جنگ جهانی اول را به دست بیاورد. در آن‌جا، لارنس به کویرها و صحراهای بکر عربستان جذب می‌شود. کم کم، لارنس تبدیل به یک مرد عرب می‌شود…

فیلم سینمایی Ben-Hur (ساخته ۱۹۵۹)


  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۱
  • ژانر: حماسی، ماجراجویی
بن‌هور یک فیلم حماسی از سینمای کلاسیک است که بسیار خوش درخشید و پسندیده شد. این فیلم از روی کتابی به همین اسم ساخته شده است.
داستان فیلم درباره یک شاهزاده‌ی یهودی‌ به نام بن‌هور است که به جرم کاری که نکرده، تبعید شده و به بردگی گرفته می‌شود. خانواده‌اش نیز زندانی می‌شوند. او سختی‌های زیادی می‌کشد و آزادی خود را به دست می‌آورد و حالا می‌خواهد برای انتقام، بازگردد…

جمع‌بندی
در این مطلب نگاهی انداختیم به بهترین فیلم های کلاسیک جهان. همانطور که انتظار می‌رود، انتخاب یک فیلم از پرده‌ی نقره‌ای عصر طلایی هنر، کار راحتی نیست. با این حال، گلچینی از بهترین‌ها را ارائه دادیم که اگر از هواداران این سبک هستید، بهترین‌ها را بشناسید. اگر در پی بهترین فیلمهای کلاسیک دوبله فارسی هستید حتما با یک سرچ ساده نسخه‌های دوبله شده را یافت خواهید کرد.
چنانچه فیلمی را در نظر دارید که جای آن در لیست خالی است، حتما با ما در میان بگذارید.





منبع: تکنولایف


بهترین فیلم های کلاسیک؛ پرده‌ی نقره‌ای در عصر طلایی فیلمسازی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا