خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
3,288
امتیاز واکنش
12,791
امتیاز
373
زمان حضور
52 روز 13 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمام موجودات زنده روی زمین در یک چرخه دقیقاً متعادل با محیط خود تعامل دارند. گیاهان از خورشید انرژی می گیرند و به غذای سایر موجودات زنده تبدیل می شوند. این چرخه با مرگ اشکال حیات گیاهان و جانوران و مصرف آنها توسط میکروارگانیسم ها ادامه می یابد. با این حال ، این چرخه زندگی در اثر استفاده بیش از حد بشریت از منابع طبیعی و آسیب رساندن به اکوسیستم به دلیل آلودگی تهدید می شود.
گسترش و توسعه جوامع بار فزاینده ای بر دوش اکوسیستم می گذارد. مواد معدنی ، سوخت های فسیلی و سایر منابع طبیعی با سرعت نگران کننده ای از بین می روند. تخریب غیرمسئولانه زیستگاه در درازمدت پیامدهای منفی بر اکوسیستم دارد و تنوع زیستی از بین می رود. تخریب زیستگاه باعث انقراض گونه ها می شود. برای محافظت و حفظ تعادل اکولوژیکی ، تلاش برای استفاده بهینه از منابع طبیعی ضروری است. جدی ترین مشکلات در این زمینه متمرکز بر حفاظت از گونه های زنده و حفاظت از منابع آب است.
چرخه های اکولوژیکی فرایندهایی هستند که بازگشت منابع محدودی مانند آب ، کربن ، نیتروژن و عناصر مشابه را برای حفظ حیات روی زمین تنظیم می کنند. درک چرخه های زیست محیطی محلی و چرخه های زیست محیطی جهانی برای محافظت از اکوسیستم ، سلامت و بهره وری آن ، چه امروز و چه در آینده ، ضروری است. اینجا بودچهار چرخه اصلی باید در نظر گرفته شود. اولین چرخه نیتروژن است. نیتروژن بین هوا ، خاک و موجودات زنده گردش می کند. دوم چرخه کربن است. دی اکسید کربن بین هوا ، خاک و موجودات زنده گردش می کند. سوم فتوسنتز است. این فرآیند اکسیژن استنشاق شده را بازیافت می کند. سرانجام ، آخرین فرآیند چرخه آب است.
با تأثیر بادها ، آبهای سطحی و شرایط آب و هوایی ، مواد آلی و غیرآلی تجزیه می شوند و تبادل مواد مداوم و جریان انرژی فراهم می شود. به این ترتیب ، شبکه ای از فعل و انفعالات بین همه موجودات ، از سرزمین اصلی تا جو ، از آبهای زیرزمینی تا دریاها ، از میکروارگانیسم ها تا انسان رخ می دهد. این شبکه تعامل در تعادل لازم برای زندگی کار می کند. برای یک زمین قابل سکونت ، این تعادل ، یعنی تعادل اکولوژیکی ، باید حفظ شود.
استانداردهای ECO LABEL برای محافظت از چرخه زیست محیطی و اطمینان از پایداری حیات روی زمین مانند دیروز طراحی شده اند.

منبع: اکولابل


حفظ چرخه زیست محیطی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و MēLįKąღ
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا