خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,998
امتیاز واکنش
35,223
امتیاز
473
زمان حضور
260 روز 2 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خوشمزه و مجلسی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید. ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم ، سالاد ماکارونی را می توانید با مواد محدودتری هم تهیه کنید. مثلا در دستور زیر در صورت تمایل می توانید هویج ، سیب زمینی و نخود فرنگی را از مواد لازم حذف کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای 4 نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید.شما می توانید سالاد ماکارانی را به صورت قالبی یا تک نفره برای مهمانی تهیه کنید و به دلخواه مرغ یا ژامبون به آن اضافه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازممیزان لازم
ماکارونی فرمی1بسته
هویج2 عدد
سـ*ـینه مرغ400 گرم
پیاز برای پخت مرغ1 عدد
خیار شور6 عدد متوسط
سیب زمینی (اختیاری)1 عدد متوسط
کنسرو ذرت1 لیوان
ماست چکیده½ پیمانه
سس مایونز½ پیمانه
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
آویشن1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

مرحله اول:
برای تهیه سالاد ماکارونی ساده ابتدا گوشت مرغ را به همراه 2 لیوان آب، 1 عدد پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله دوم:
پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کف های سفید رنگ روی سطح آب را به طور کامل با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم، سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله سوم:
پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و مرغ پخت، آنرا به صورت ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه هویج و سیب زمینی را نیز به همراه 1 لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم:
حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا هویج و سیب زمینی به طور کامل بپزند. پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و هویج و سیب زمینی پختند، آنها را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم:
در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه 1 قاشق غذاخوری نمک و روغن به آب اضافه می کنیم. پس از اینکه آب جوش آمد، ماکارونی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم:
حالا حدود 8 تا 12 دقیقه زمان می دهیم تا ماکارونی به طور کامل بپزد و نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه ماکارونی را به همراه گوشت مرغ، سیب زمینی، هویج و ذرت داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله هفتم:
در این مرحله خیارشورها را به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ماست و سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، روغن زیتون، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله هشتم:
حالا مواد سس را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که ما برای سالم تر بودن سالاد از ماست استفاده کرده ایم، در صورت تمایل می توانید به جای ماست هم از سس مایونز استفاده کنید.

مرحله نهم:
در این مرحله مواد سس را به کاسه حاوی سالاد اضافه کرده و به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام مواد سالاد به سس آغشته شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.


نکات تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی رژیمی

برای اینکه بخواهید این سالاد رو به صورت رژیمی تهیه کنید می توانید به جای استفاده از ژامبون مرغ از گوشت سـ*ـینه مرغ استفاده کنید و باید سس مایونز را هم از مواد سس حذف کنید. برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می توانید به جای استفاده از سس مایونز از روغن زیتون به همراه فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید.

سالاد ماکارونی قالبی
برای اینکه بتوانید سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید کافیست زمانی که سالاد اماده شد آنرا داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت های قالب را پر کند سپس در یخچال قرار دهید تا حالت خود را حفظ کند. برای اینکه مطمئن شوید سالاد به راحتی از قالب خارج خواهد شد می تواند داخل قالب یک لایه کیسه فریزر قرار دهید سپس سالاد را روی کیسه فریزر بریزید.

خشک شدن سالاد ماکارونی
مهم ترین دلیلی که سالاد ماکارونی پس از قرار گرفتن داخل یخچال خشک می شود این است که پاستا یا همان ماکارونی فرمی به شدت آب را جذب می کند و به همین دلیل پس از اینکه آنرا داخل یخچال قرار می دهید ممکن است خشک شود. برای رفع این مشکل می توانید کمی روغن زیتون به ان اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد بزنید تا نرم و تازه باقی بماند.

سالاد ماکارونی با سوسیس
به طور معمول سالاد ماکارونی با گوشت مرغ یا کالباس تهیه می شود اما اگر شما دوست دارید از سوسیس استفاده کنید ، کافیست کالباس یا گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید سپس به اندازه 300 گرم سوسیس اضافه کنید. سوسیس را یم توانید به صورت خام ، کبابی یا سرخ شده به سالاد ماکارونی اضافه کنید.

سالاد ماکارونی با کاهو
اگر می خواهید از کاهو در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید بهتر است از برگ های کاهو به عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ های کاهو بریزید. البته بعضی افراد از کاهوی خرد شده هم در مواد سالاد ماکارونی استفاده می کنند که سلیقه ای می باشد.

سالاد ماکارونی با تن ماهی
یکی دیگر ار روش های تهیه این سالاد مجلسی این است که آنرا با تن ماهی درست می کنند. البته برای مجالس بهتر است از گوشت مرغ یا کالباس استفاده شود، ولی برای تهیه سریع این سالاد برای خانواده می توانیم از تن ماهی نیز استفاده کنیم.





منبع: نمناک


طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی با رسپی رستورانی

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا