خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,998
امتیاز واکنش
35,223
امتیاز
473
زمان حضور
260 روز 2 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم پای سیب زمینی با بادمجان و قارچ

مواد لازممقدار
سیب زمینی1 کیلو
تخم مرغ2 عدد
پودر سیر و زردچوبهبه مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای رویه:

مواد لازممقدار
قارچ200 گرم
بادمجان متوسط3 عدد
زرشکبه میزان دلخواه
پیاز1 عدد کوچک
پنیر پیتزادرصورت تمایل
روغنبه مقدار لازم
زردچوبه، نمک و فلفلبه مقدار لازم


طرز تهیه پای سیب زمینی و قارچ با بادمجان
برای تهیه این غذای بدون گوشت و مرغ، ابتدا باید یک عد پیاز کوچک را سرخ کنید زمانی که پیاز کمی نرم شد قارچ هایتان را بشورید و به یک اندازه خرد کنید و در یک تابه آن را هم بزنید تا کاملا سرخ شود.
سپس بادمجان هایتان را پوست بگیرید و مربع مربع خرد کنید سعی کنید مربع هایتان بزرگ نباشد. در ادامه بادمجان هایتان را نیز به قارچ ها اضافه کنید و تفت دهید تا هر دو کاملا سرخ شوند.
سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا ادویه ها به خورد مواد بروند. بعد از اینکه ادویه ها کاملا به خورد مواد رفت به مقدار دلخواهتان زرشک بشورید و به موادتان اضافه کنید و ترکیب کنید.
مواد میانی پای سیب زمینی و قارچ شما حاضر است، حال به سراغ سیب زمینی ها بروید.
به میزان گفته شده سیب زمینی بشورید و در یک قابلمه پر آب بپزید، پس از اینکه سیب زمینی های شما کاملا پخت آن ها را پوست بگیرید و با کمک یک پوره کن یا قاشق آن ها را در یک ظرف له کنید.
حالا در این مرحله دو عدد تخم مرغ و ادویه های گفته شده در مواد لازم پای سیب زمینی با بادمجان را به آن اضافه کنید و مجدد له کنید تا کاملا مواد جذب یکدیگر شوند.
حالا نوبت انتخاب قالب است؛ قالب شما می تواند هم تک نفره باشد و هم بزرگ. ظرفتان را با اسپری روغن چرب کنید سپس مقدار کمی از مایه سیب زمینی درون آن بریزید و با کمک یک قاشق آن را صاف کنید توجه داشته باشید که دیواره های ظرف فقط باید سیب زمینی باشد.
بدین منظور می توانید ظرف را پر از سیب زمینی کنید و آن را با قاشق صاف کنید سپس وسط آن را مقداری خالی کنید و از مواد میانی تان بریزید سپس روی مواد به مقدار دلخواه پنیر پیتزا بریزید سپس روی مواد را کمی سیب زمینی بریزید و مواد را بپوشانید، می توانید دوباره کمی پنیر پیتزا روی سیب زمینی بریزید.
به همین ترتیب قالب هایتان را پرکنید و در آخر قالب ها را درون فر گرم شده در دمای 180 درجه بگذارید و اجازه دهید پای سیب زمینی ها، حدود 20 دقیقه داخل فر بماند. بعد از 20 دقیقه اجازه دهید کمی خنک شود سپس قالب ها را درون ظرفی که می خواهید سرو کنید برگردانید و با کمک کمی جعفری و گوجه تزئین کنید.
پای سیب زمینی شما حاضر است نوش جان.





منبع: نمناک


طرز تهیه پای سیب زمینی با بادمجان و قارچ؛ غذای خوشمزه ارزون

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا