خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
1000006548.jpeg


نام رسمی: جمهوری آنگولا

نام محلی: آنگولا

اسامی دیگر: افریقای غربی پرتغال (نام قدیمی)

پایتخت: لوآندا (۰۰۰’۵۵۵’۲ نفر در سال ۱۹۹۹)

تاریخ استقلال: ۱۹۷۵/۱۱/۱۱ از پرتغال

روز ملی: یازدهم نوامبر(روز استقلال)

نوع حکومت: جمهوری چند حزبی با یک مجلس قانونگذاری از سال ۱۹۷۵

رئیس حکومت: رئیس جمهور: خوزه ادواردو دوس سانتوس ازسال ۱۹۷۹ در دوره های ۵ ساله

رئیس دولت: نخست وزیر:فرناندو داپیده دیاس دوس سانتوس از (مپلا)۲۰۰۱

مساحت: ۷۰۰’۲۴۶’۱ کیلومتر مربع (بیست و دومین کشور جهان)

جمعیت: ۰۰۰’۹۰۰’۱۲ نفر در سال ۲۰۰۰(شصت و دومین کشور جهان)

تراکم جمعیت: ۱۰/۳ نفر در کیلومتر مربع

پیش بینی جمعیت(۲۰۲۵): ۲۵/۱ نفر

جمعیت شهری(۱۹۹۸): ۳۲/۹% رشد سالانه (۲۰۰۰_۱۹۹۵): ۵/۶%

رشد سالانه جمعیت(۲۰۰۰_۱۹۹۵): ۳/۲%

زمان دوبرابر شدن جمعیت: ۳۲ سال

توزیع سنی(۱۹۹۹): زیر ۱۵ سال ۴۳/۲% ; ۲۹_۱۵سال ۲۶/۵% ۵۹;_۳۰ سال ۲۵/۷% ; بالای ۶۰ سال ۴/۶%


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنگولا با نام رسمی جمهوری آنگولا (به پرتغالی: República de Angola) کشوری در جنوب آفریقا و هفتمین کشور بزرگ در آفریقا است.
آنگولا از جنوب با نامیبیا، از شرق با زامبیا، از شرق و شمال با جمهوری دموکراتیک کنگو و از غرب با اقیانوس اطلس هم مرز است. پرجمعیت ترین شهر و پایتخت آن لوآندا است.
زبان رسمی آنگولا زبان پرتغالی، جمعیت آن برابر ۳۲٬۸۶۶٬۰۰۰ نفرو واحد پول آن کوانزا است.آنگولا از شمال و خاور با جمهوری دموکراتیک کنگو و از خاور با زامبیا و از جنوب با نامیبیا مرز مشترک دارد و از سوی باختر به اقیانوس اطلس می رسد.
آنگولا دارای سرزمین برون بومی کابیندا است استان کابیندا از شمال با جمهور کنگو و از خاور و جنوب خاو. ری با جمهوری دموکراتیک کنگو و از جنوب باختری و باختر به آب های اقیانوس اطلس پیوند می خوردمردم آنگولا مسیحی هستند که بیش از نیمی از آن ها پیرو مذهب کاتولیک رومی و یک چهارم نیز پروتستان هستند.
اکثریت مردم آنگولا از مردم سیاه پوست بانتو-تبار هستند که ۳۶ درصدشان به قوم اوویمبوندو، ۲۵ درصد به قوم آمبوندو و بقیه به دیگر اقوام تعلق دارند.کشور آنگولا یکی از کشورهای صادرکننده نفت است که بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را از طریق فروش نفت تأمین می کند و نفت مورد نیاز خود را پس از اینکه در خارج از این کشور به انواع فراورده های نفتی تبدیل شد وارد می کند، ولی دو سوم مردم این کشور در فقر زندگی می کنند.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنگولا که در بهار ۲۰۰۲ از یک جنگ داخلی ۱۵ ساله به درآمد امروزه به دومین تولیدکننده بزرگ نفت قاره آفریقا بعد از نیجریه تبدیل شده استو آمریکا دومین کشور خریدار نفت خام آنگولاست. آنگولا پس از آفریقای جنوبی و نیجریه سومین اقتصاد آفریقاست.آنگولا خود را از هم اکنون در زمره کشورهای نوظهور اقتصادی جهان می بیند.پرتغال که استعمارگر پیشین آنگولا بود هم اینک خود با مشکل بزرگ بیکاری روبه رو است و شمار زیادی متخصص پرتغالی برای کار به آنگولا مهاجرت کرده اند.آنگولا عضو اتحادیه آفریقا، سازمان ملل متحد و کمیته هماهنگی توسعه در آفریقا است.از اواخر قرن پانزدهم آنگولا مستعمره پرتغال بود. در قرن بیستم، کارکشی اجباری، اخذ مالیات های سنگین و تبعیض از سوی مهاجران پرتغالی به علاقه‌مند ملی گرایی انجامید. سرکوبی تمامی اعتراضات سـ*ـیاسی از جانب پرتغال منجر به بروز جنگ چریکی در ۱۹۶۱ شد. وقتی استقلال بالاخره در ۱۹۷۵ اعطا شد، سه جنبش رقیب چریکی برای به دست آوردن کنترل کشور به نبرد پرداختند. جبهه خلق برای آزادی آنگولا، با پشتیبانی شوروی و کوبا، تحت رهبری آگوستینو نتو برتری یافت و همچنین موفق به دفع تهاجمی از جانب آفریقای جنوبی شد. در دهه ۱۹۸۰، سربازان کوبایی به پشتیبانی از دولت جبهه خلق برای آزادی آنگولا در برابر جنبش یونیتا به رهبری جوناس ساویمبی با پشتیبانی آفریقای جنوبی در جنوب ادامه دادند. در ۱۹۹۰ مداخله خارجیان در جنگ داخلی پایان یافت و در ۱۹۹۱ با آتش بس توافق شد. در ۱۹۹۲ پس از خودداری یونیتا از پذیرش نتیجه انتخابات چند حزبی، نبرد بین این جنبش و جبهه خلق برای آزادی آنگولا دوباره از سر گرفته شد.
تاریخچه کشور آنگولا
در ۱۴۸۲ «دیه گو کائو» کاشف دریانوردان پرتغالی سرزمین آنگولا را کشف کرد. آنگولا با هند و خاور دور روابط بازرگانی یافت و بعدها مرکز فروش برده به مستعمرات پرتغال در برزیل شد. به موجب پیمان ۱۸۸۵ برلن، استعمارگران انگلیسی و پرتغالی برای استخراج معادن آنگولا به ایجاد راه ها و راه آهن ها و سایر مؤسسات صنعتی و توسعه کشاورزی پرداختند.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنگولا آخرین مستعمره بزرگ اروپائی بود که استقلال خود را بازیافت. این کشور نزدیک به پنج قرن در استعمار پرتغال بود با کمک های نظامی روسیه و کوبا در جنگهای داخلی ۷۶–۱۹۷۵ پیروز گشت. پس از جنگ جهانی دوم با آغاز جنبش های آزادیخواهانه در قاره آفریقا، سرکوب جنبش توسط پرتغالی ها با شکست روبرو و سرانجام در آوریل ۱۹۷۴ پرتغال مجبور به دادن استقلال شد و سال بعد رئیس جمهور پرتغال «فرانسیسکو داکوستاکومز» استقلال آنگولا را پذیرفت و پس از انجام انتخابات، ام پی ال ای، جبهه های آزادی خواه آنگولا (اف ان ال ای) و یونیتا مشترکاً استقلال کشور را به دست آوردند. برخی ازین جناح های سـ*ـیاسی کمک ها و پیشنهادهایی از کشورهای مختلف دریافت می کردند. دیری نگذشت که آنگولا میدان مبارزات داخلی و خارجی گشت. حکومت جدید آنگولا بـ*ـو*سیله ام پی ال ای به رهبری «آگوستینونتو نتو» در یازدهم فوریه ۱۹۷۶ تشکیل و جمهوری مردمی آنگولا برقرار گشت ولی بـ*ـو*سیله زئیر، آفریقای جنوبی تجاوزات زیادی به سرزمین آنگولا صورت گرفت.جنگ بلافاصله پس از سقوط حکومت استعماری پرتغال در آوریل ۱۹۷۴ آغاز شد و پس از اعلام استقلال نیز ادامه پیدا کرد. با دخالت سربازان آفریقای جنوبی در کنار نیروهای «اتحاد ملی برای استقلال کامل آنگولا» (یونیتا). دولت «جنبش مردمی برای آزادی آنگولا» (MPLA) با کمک نیروهای کوبایی مقاومت کرد.در سال ۱۹۹۲، برای مقابله با حمله جدید «اتحاد ملی برای استقلال کامل آنگولا» (یونیتا) و پاسداری از تأسیسات نفتی، دولت لوآندا از فرانسه درخواست کمک نظامی کرد. در سال ۱۹۹۳ شرکت «اکزکیوتیو آوتکامز» به کمک دولت آنگولا شتافته تا تسلط منطقهٔ نفتی سویو را از دست یونیتا بیرون آورد.
برادران امیدوار، دو جهانگرد ایرانی که در سال ۱۳۳۳ خورشیدی تهران را ترک کرده و در طی ۱۰ سال جهان را دور زدند در زمانی که آزادی خواهان آنگولا به رهبری هولبرن روبرتو در لوآندا مستقر شده و با پرتغالی ها درگیری نظامی داشتند با وجود خطراتی چون سفیدپوست بودن به آنگولا رفته و برای رسیدن به شمال غربی آفریقا از این کشور عبور کردند.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
جغرافیای کشور آنگولا


آنگولا کشوری بزرگ در جنوب غرب آفریقا و در کناره جنوبی اقیانوس اطلس، بین نامیبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده است. میزان بارش سالانه از ۲۵ سانتی متر در شمال، تا ۶۰ سانتی متر در جنوب این کشور، متغیر است. پست ترین نقطه آنگولا در ساحل اقیانوس اطلس همسطح آب های آزاد دنیاست و بلندترین نقطه آن مورو دموکو با ۲۶۲۰ متر ارتفاع است.
طول خطوط ساحلی آنگولا با اقیانوس اطلس از سمت غرب به ۱۶۰۰ کیلومتر می رسد.کابیندا یک ناحیه جدا شده از خاک اصلی کشور آنگولا می باشد که در قسمت شمال رود کنگو واقع شده است.
بخش اعظم کشور آنگولا را فلات ها پوشانده اند (فلات بیه و لوآندا مهم ترین فلات ها هستند)، جلگه ساحلی (کناره اقیانوس اطلس) که از جنوب به طرف شمال امتداد دارد. در قسمتهای جنوبی باریک و در شمال عریض تر می گردد. جلگه داخلی آنگولا در شمال بـ*ـو*سیله رودخانه کنگو و در جنوب بـ*ـو*سیله رودخانه کوبانگو، قسمتی از مرز بین المللی را تشکیل می دهند.

رودخانه زامبزی که ۲۵۷۵ کیلومتر طول دارد و به اقیانوس هند می ریزد از طرف منتهی الیه قسمت شرقی آنگولا جاری می شود از دیگر رودخانه های مهم این کشور می توان کوننه، کوانزا و کویتو را نام برد.مناطق غربی آنگولا به لحاظ مجاورت با اقیانوس اطلس، آب و هوایی اقیانوسی دارد، ولی مناطق شمالی این کشور دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است و بیشتر مناطق شرقی هم آب و هوایی گرم و مرطوب دارند. جلگه داخلی به خاطر ارتفاعش یک آب و هوای معتدل و بارانی متناوب دارد. ماه های خرداد تا شهریور خشک ترین و سردترین ماه ها مهر تا اردیبهشت با میانگین بارندگی ۱۵۲ سانتیمتر در شمال شرقی می باشد.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقتصاد کشور آنگولا


نیمی از جمعیت بزرگسال در بخش کشاورزی و عمدتاً تولید فراورده های غذایی مشغول هستند. فراورده عمده صادراتی قهوه است. بخش زیادی از جمعیت این کشور، در کارکشت ذرت و قهوه هستند.
آنگولا دارای منابع زیر زمینی بسیار غنی، نظیر: نفت، الماس، آهن و منگنز، مس، طلا بوده و بیش از نیمی از درآمد کشور، از فروش نفت حاصل می شود. مراکز صنعتی و به ویژه، نساجی، بیشتر در کنار پایتخت دایر می باشند نیمی از جمعیت بزرگسال در بخش کشاورزی و عمدتاً تولید محصولات غذایی مشغول هستند.

محصول عمده صادراتی قهوه سومین اقتصاد آفریقای جنوب صحرا پس از آفریقای جنوبی و نیجریه، آنگولا خود را از هم اکنون در زمره کشورهای نوظهور اقتصادی جهان می بیند.در پی موفقیت آشتی ملی، پس از چندین دهه جنگ داخلی، آنگولا از یک ثبات سـ*ـیاسی برخوردار است که جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه چینیان را در پی داشته است.در پی برقراری آتش بس و پایان جنگ داخلی در کشور آفریقایی آنگولا در سال ۲۰۰۲ میلادی، ساختمان سازی در لوآندا پایتخت این کشور به شدت گسترش یافت.

وضعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که تنها گنجایش سکونت ۵۰۰ هزار تن را دارد در حالیکه اینک بیش از پنج میلیون تن در این شهر زندگی می کنند و همین مسئله موجب شده که زندگی در آن برای خارجی هایی که به این کشور سفر کرده و به کار و زندگی مشغولند به گونه ای پرهزینه شود که به گرانترین پایتخت جهان مبدل شود.پرتغال که استعمارگر پیشین آنگولا بود هم اینک خود با مشکل بزرگ بیکاری روبه رو است و شمار زیادی متخصص پرتغالی برای کار به آنگولا مهاجرت کرده اند. از پانصد و سی و دو مؤسسه خارجی در آنگولا – که ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی را کنترل می کنند -، ۳۸ درصد پرتغالی و ۱۸٬۸ درصد چینی هستند.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
در حالی که پرتغالی های مقیم آنگولا در سال ۲۰۰۳ حدود بیست و یک هزار نفر بودند، در سال ۲۰۱۱ تعداد آن ها از صد هزار نفر بی احترامی می کند. بر اساس گزارش های کنسولگری های آنگولائی، تعداد واقعی دو برابر این رقم است.شرکت نفت دولتی آنگولا روز ۲۴ فوریه ۲۰۱۲، ۵ اسفند ۹۰ اعلام کرد که به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران، از حضور در یک پروژهٔ هفت و نیم میلیارد دلاری گاز در ایران منصرف شده است.
سهم شرکت نفت آنگولا در پروژه فاز ۱۲ پارس جنوبی بیست درصد بود که این شرکت نفتی اعلام کرد به دلیل تحریم های بین المللی ایالات متحده آمریکا علیه ایران از این پروژه کناره گیری کرده است.

فرهنگ کشور آنگولا
فرهنگ مردم آنگولا مخلوطی از فرهنگ قدیم تلفیق شده با فرهنگ اروپایی هست

جاذبه های کشور آنگولا
کشور آنگولا در جنوب قاره آفریقا واقع شده و جز هفت کشور بزرگ این قاره می باشد و از غرب با اقیانوس اطلس هم مرز است. پرجمعیت ترین شهر و پایتخت آن لوآندا است . وبسایت ساعد نیوز جاذبه ها راهنمای مسافرت به آنگولا با بازدید از مکان های توریستی آنگولا را ذکر کرده است.

آبشار Ruacana
یکی از جاذبه های گردشگری که بسیار مشهور در آنگولا است، آبشار Ruacana است. آبشار در رودخانه کوننه روآکانا واقع شده است که همچنین در نزدیکی کشور نامیبیا قرار دارد. این آبشار بسیار مهم است زیرا بزرگترین آبشار در تمام آفریقا است. ارتفاع آن 390 فوت یا 120 متر است. اگر می خواهید این مقصد فوق العاده را ببینید، به کمک نیاز دارید. راهنمای تور باید با شما همراه باشد اگر مایل به دیدن رودخانه روآکانا باشید.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
Serra da Leba

Serra da Leba دامنه کوهی شناخته شده در استان هويلا کشور آنگولا است. منظره ها از بالای کوه نفس گیراست و شما می توانید با استفاده از یک ماشین 4 چرخ به طور کامل به بالای تپه برسید، اما Serra da Leba همچنین دارای گذرگاهی است که به عنوان یکی از خطرناک ترین جاده ها در سراسر جهان شناخته شده است .
گذرگاه در بالاترین نقطه آن 6،053 فوت یا 1،845 متر بالاتر از سطح دریا است.به معنای واقعی کلمه هنگامی که شما به پایین نگاه کنید مردم را به مانند مورچه ها می ببینید! این یک راه دو طرفه بدون علائم راهنمایی است و این همه موضوع نیست ! جاده هم دارای شیب تندی به پایین است وشرایط را بسیار دشوار می کند ، اما اینجا مسیر و مقصدی برای ماجراجویان است.

پارک ملی Cangandala
پارک ملی کنگاندالا یکی از معروفترین پارک های ملی کشور آفریقایی آنگولا است. این پارک در استان مالان واقع شده است و در حقیقت کوچکترین پارک ملی در این کشور با مساحت 600 کیلومتر مربع است . در طول استعمار پرتغال، پارک ملی در 1963 شکل گرفت و تاسیس شد. این پارک ملی هنوز در آن زمان نبود زیرا تنها در سال 1970 به رسمیت شناخته شده بود. هدف از تاسیس این پارک ملی حفظ گونه ای از آنتلوپ های غول پیکر ( نوعی گاوسان با شاخ های بلند ) که در پارک زندگی می کند بوده است.

پارک ملی Luiana
پارک ملی Luiana توسط وزارت هتل ها و گردشگری اداره می شود. دارای رتبه IV IUCN است . پارک در سال 1966 تاسیس شد و کمی بزرگتر از پارک Cagandala با 840 کیلومتر مربع است. پارک دارای دسترسی راحتی است چونکه در شهر Cuando Cubango واقع شده است. اگر میخواهید فیل ها ، کرگدن و شیرها را در دسته های بزرگ ببینید این پارک محل مناسبی است.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک ملی Bicauri

آفریقا بسیار غنی از جنگل ها و گونه های درختان و گیاهان است. شاید دلیلش این باشد که کشوری پر از پارک های ملی برای حفظ آنها است، زیرا گونه های حیوانی و گیاهی در کشورهای آفریقایی بسیار زیاد زندگی می کنند. با این وجود یکی دیگر از پارک های ملی که توسط توریست هایی مثل شما مورد بازدید قرار می گیرد پارک ملی Bicauri یکی از مکان های در دیدنی آنگولا است. این یک پارک مسطح با مساحت بسیار وسیع در حدود 7،900 کیلومتر مربع است. این منطقه به عنوان یک منطقه شکار ممنوع در سال 1938 تاسیس شد اما در سال 1964 به عنوان یک پارک ملی اعلام شد.


پارک ملی Cameia
این پارک در ناحیه Moxico قرار دارد و هنگامی که در سال 1938 تاسیس شد، جز ذخایر حیات وحش قرار گرفت. مردم پستانداران بزرگ را مانند فیل ها و بوفالوها را در این محل شکار می کردند. و این باعث شد حیوانات مجبور به ترک Cameia و پیدا کردن پناهگاه در جایی دیگرباشند. پس از جنگ، این پارک شدیدا آسیب دیده و در حال حاضر به عنوان یک پارک ملی اصلاح شده است (از سال 1957)، و همه تلاش ها برای بازگرداندن جاذبه های جادویی طبیعی آن است.

پارک ملی موپا
اگر شما به پارک ملی Mupa نروید ، سفر شما به آنگولا کامل نخواهد بود. پارک ملی Mupa در استان Cunene قرار دارد و شما در آن avifauna را خواهید دید ، گونه ای از پرندهپگان که نیز به عنوان پرندگان دایناسوری شناخته می شوند. شیرها، پلنگ ها، سگ های وحشی نیز در پارک زندگی می کنند.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 

مبینا گوهری

مدیر آزمایشی قلمرو خون آشام
مدیر آزمایشی
  
عضویت
7/1/24
ارسال ها
588
امتیاز واکنش
1,911
امتیاز
118
سن
17
محل سکونت
دیار خیالات
زمان حضور
22 روز 15 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
موزه نیروهای مسلح

موزه نیروهای مسلح یا Museu das Forcas Armadas (به زبان پرتغالی) یک موزه در پایتخت آنگولا شهر Luanda است. پس از آزادسازی آنگولا از استعمارگران پرتغالی، این موزه در حدود 1975 ساخته شد. این موزه به خاطر استقلال آنگولا بود که طی مبارزه مداوم در سالهای 1961 تا 1974 بدست آمده است . شما در موزه، وسایل نقلیه موتوری و وسایل مختلف انواع جنگ افزارها به عنوان بقایای جنگ 13 ساله را مشاهده خواهید کرد. این یکی از مکانهای دیدنی آنگولا است.

پارک ملی Iona

Parque Nacional do Iona بزرگترین پارک ملی در آنگولا است. این پارک ملی دارای مساحت 15200 کیلومتر مربع است. این پارک در نزدیکی شهر Lubango قرار دارد و در سال 1964 تأسیس شده است. امروزه این مجتمع توسط Ministeria do Ambiente اداره می شود.


موزه ملی برده داری

موزه ملی برده داری یا موزه ملی da Escravatura در شهر لوآندا قرار دارد. این موزه در سال 1977 با تلاش موسسه ملی حراست فرهنگی تاسیس شد. هدف آنها تنها کشف نحوه برده داری در آنگولا بود و پس از آن پیشرفت کرد. در واقع، این یک تجربه دلهره آور است اما تاریخی است و اگر می خواهید بیشتر در مورد مردم آنگولا بدانید، این بهترین مکان برای رفتن است.

آبشار Kalandula

در نزد مردم محلی به عنوان Duque de Braganca Falls شناخته شده است که در Kalandula of Malanje Province در آنگولا واقع شده است.ارتفاع آبشار 344 فوت یا 105 متر است. از لحاظ عرض نیز بسیار گسترده است 1،300 فوت یا حدود 400 متر است. چشم انداز به سادگی شگفت انگیز است و از آنجایی که جز سه نقطه محبوب فهرست جاذبه های توریستی کشور قرار دارد، دولت مراکز بازدید کننده و تورها را به درستی و با خیال راحت به مقصد ارائه کرده است.


معرفی کشور زیبای آنگولا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا