خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
512
امتیاز واکنش
1,067
امتیاز
168
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 1 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
معماری کشور بلژیک

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده فرهنگ و هنر هر کشوری، معماری آن کشور است. برای مثال میتوان به کشورمان اشاره نمود. یکی از بخش هایی که پیوسته مورد توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بوده است، معماری های ایرانی اسلامی و یا معماری های گذشتگان (تـ*ـخت جمشید و ...) می باشد. کشور بلژیک نیز آثار معماری بسیار جذابی دارد که مهاجرین و مسافرین بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. نمونه هایی از این آثار عبارتند از Romanesque Collégiale Saint-Gertrude de Nivelles که از سال 1046 میلادی برجای مانده است و Notre-Dame de Tournai وGothic Cathedral of Our Lady که در قرن پانزدهم ساخته شده است. در کشور بلژیک معماران بنامی نیز زندگی میکردند. از جمله این معماران میتوان به وکتور هورتا (Victor Horta) و هنری ون د ولده (Henry van de Velde) اشاره نمود.


موسیقی کشور بلژیک

در ادامه مقاله فرهنگ و هنر کشور بلژیک، به معرفی موسیقی این کشور خواهیم پرداخت. بسیاری از آهنگسازان مهم کلاسیک در کشور بلژیک متولد شده اند. یکی از مشهورترین آنها سزار فرانک (César Franck) است. همچنین آهنگسازان بنامی همچون هانری ویکستمپس، اوژن یسای، گیوم لکو و ویم مرتنز در این کشور بدنیا آمده اند.

در بخش خوانندگی نیز، این کشور بسیار شاخص عمل کرده است. لارا فابیان (Lara Fabian) به عنوان خواننده معاصر، فردیست که عموم ایرانی ها نیز وی را با آهنگ های خارق العاده اش می شناسند، در این کشور متولد شده است. همچنین میتوان از استروما، ژاک برل، آرنو، موران، بابژان شوپن، سالواتوره آدامو، فیلیپ لافونتن و پیر راپسات به عنوان برترین خوانندگان بلژیکی نام برد.

آدولف ساکس، مخترع ساکسیفون در بلژیک به دنیا آمد . این کشور همچنین استیج های جاز فراوانی دارد که با گروه هایی مانند Aka Moon، Maak's Spirit و Octurn به شهرت بین المللی رسیده اند.


هنر در کشور بلژیک

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: -FãTéMęH- و YeGaNeH

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
512
امتیاز واکنش
1,067
امتیاز
168
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 1 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
ادبیات کشور بلژیک

ادبیات بلژیکی در گذشته، به صورت یکپارچه تر و منسجم تر بود. اما امروزه بین ادبیات فلاندری (منطقه ای در شمال بلژیک) و ادبیات بلژیکی فرانکوفون (Belgian Francophone) تقسیم شده است. تا اواسط قرن بیستم، نویسندگان بلژیکی اغلب به زبان فرانسوی می نوشتند. دلیل این امر نیز این بود که زبان فرانسوی شناخته تر بود و تعداد بسیار بیشتری از افراد در دنیا به زبان فرانسوی تسلط داشتند. بعد از آن زمان، با پیدایش نویسندگان بزرگی همچون Tom Lanoye یا Dimitri Verhulst، ادبیات فلاندری نیز شروع به پیدایش نمود. البته نویسندگانی همچون Nicolas Defrecheux و Edouard Remou Champs نیز در این کشور بودند که به زبان والونی مینوشتند.

مشهورترین نویسندگان بلژیکی عبارتند از: گیدو گزل (1830-1899)، امیل ورهرن (1855-1916)، ماکس السکامپ (1862-1931)، موریس مترلینک (1862-1949)، پل ون اوستایژن (1896-1926) و ژاک برل (1929-1978) که از هر کدام از آنها، آثار ارزشمندی بجا مانده است.


موزه های کشور بلژیک

در ادامه مقاله فرهنگ و هنر کشور بلژیک به معرفی موزه های این کشور می پردازیم. همانطور که میدانید، تاریخ هر کشوری، سازنده فرهنگ و هنر آن کشور میباشد. موزه ها به عنوان فضایی که در آنها، از بخش هایی از تاریخ مراقبت و نگهداری میکنند، شناخته میشود. از این رو با مراجعه به موزه های هر کشوری میتوان اطلاعات مناسبی پیرامون تاریخ آن کشور و آثار هنری و فرهنگی ای که در گذشته در آن کشور وجود داشته است، کسب نمود.

اولین موزه ای که میخواهیم آن را معرفی کنیم، موزه سلطنتی هنرهای زیبا در شهر آنتروپ است. این موزه دارای مجموعه ای تحسین برانگیز از آثار پیتر پل روبنس می باشد. موزه گرونینگ (Groeninge museum) نیز یکی دیگر از موزه های کشور بلژیک بوده که در شهر بروژ واقع شده است. بزرگترین موزه بلژیک نیز موزه MAS (Museum Aan De Stroom) نام دارد که در شهر آنتروپ قرار دارد. موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک نیز در پایتخت این کشور قرار دارد. این موزه دارای یک سینما، یک سالن کنسرت و آثار هنری دوره های مختلف (از جمله این آثار به مجموعه بزرگ رنه ماگریت میتوان اشاره کرد) میباشد.


هنر در کشور بلژیک

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا