خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
512
امتیاز واکنش
1,067
امتیاز
168
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 1 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ و هنر هلند

مقدمه فرهنگ و هنر هلند
فرهنگ کشور هلند مانند هر کشور دیگری متاثر از موقعیت جغرافیایی آن است. برای مثال دوچرخه سواری بخشی اجتناب ناپذیر از فرهنگ هلندی است. و این به دلیل زمین مسطح آن نسبت به سایر کشورها ست. هرچند بیان تاریخچه شکل گیری عناصر فرهنگی نیازمند تحقیق فراوان است اما بطور کلی برخی از آنها در هلند به قرون وسطی برمیگردد و چه بسا بسیاری از آنها به سده های اول میلاد برگردد.


زبان رسمی و ادیان در هلند


زبان رسمی در هلند، هلندی و فریزیست؛ 90 درصد مردم به زبان هلندی صحبت میکنند و حدود 350000 نفر یا 2.2 درصد از جمعیت که عمدتاً در استان شمالی فریزلند، زندگی میکنند، زبان فریزی را به عنوان زبان اول خود انتخاب می کنند. 0.6 درصد از جمعیت این کشور نیز به ترکی و عربی صحبت می‌کنند. دین اکثریت مردم هلند مسیحیت است و تعداد بسیار کمی مسلمان و یا بدون دین هستند.


جامعه و فرهنگ هلندی


هلندی ها خانواده را اساس ساختار اجتماعی می دانند. خانواده ها معمولا کوچک هستند و اغلب فقط یک یا دو فرزند دارند. در مقایسه با بسیاری از فرهنگ های دیگر، زنان نسبتاً کمی به طور تمام وقت بیرون از خانه کار می کنند. در نتیجه مادران بیشتری در طول روز در کنار فرزندان خود هستند. آنها منظم و محافظه کار هستند و به کوچکترین جزئیات توجه دارند. برای نظافت ارزش زیادی قائل هستند. همچنین صرفه جو و سخت کوشند و از نمایش ثروت بیزارند، زیرا در تضاد با باورهای برابری طلبانه آنهاست.


لذا به دستاوردها یا دارایی های مادی خود افتخار نمی کنند. هلندی ها برابری طلب هستند و در برابر تفاوت های فردی تحمل بالایی دارند. فرزندان آنها بدون تعصبات جنسیتی بزرگ می شوند. دیدگاه برابری‌خواهانه به محیط کار نیز منتقل می‌شود. در سازمان ها ، هر فردی حق دارد نظر خود را داشته باشد و آن را مطرح کند. ممکن است رئیس تصمیم گیرنده نهایی باشد، اما معمولاً نظرات زیر دستان لحاظ میشود. برای همه ارزش قائل هستند و به آنها احترام می گذارند.




هنر در هلند

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: -FãTéMęH-، YeGaNeH و YaSnA_NHT๛

reyhaneZ

مدیر آزمایشی تالار هنر
مدیر آزمایشی
  
عضویت
21/10/23
ارسال ها
512
امتیاز واکنش
1,067
امتیاز
168
سن
22
محل سکونت
قم
زمان حضور
18 روز 1 ساعت 51 دقیقه
نویسنده این موضوع
حریم خصوصی هلندی


هلندی ها در برخورد با خارجی ها محتاط و رسمی هستند. دارایی یا احساسات خود را به نمایش نمی گذارند. در هلند خود کنترلی یک فضیلت محسوب می شود .آنها سؤالات شخصی نمی پرسند و اگر شما به حریم خصوصی آنها نفوذ کنید، از پاسخ دادن خودداری می کنند. زندگی شخصی از تجارت جدا نگه داشته می شود. اگر دوستی در محل کار ایجاد شود و به عرصه شخصی کشیده شود، این رفاقت وارد دفتر کار نمی شود. هلندی‌ها به دانش بسیار احترام میگذارند، و چیزی را بیشتر از یک شب طولانی با بحث‌های داغ سـ*ـیاسی دوست ندارند.


دیدار و احوالپرسی در هلند


دست دادن شکل رایج احوالپرسی است بصورت محکم و سریع همراه با لبخند و تکرار نام مخاطب. دوستان بسیار صمیمی ممکن است با سه بار بـ*ـو*سیدن هوا در نزدیکی گونه به یکدیگر سلام کنند که از گونه چپ شروع می شود. بیشتر هلندی‌ها فقط از نام‌های خانوادگی استفاده می‌کنند. تازه واردان آمستردام ممکن است متوجه شده باشند که هلندی ها بیش از هر چیز مردمی عمل گرا هستند. آنها بدون تشریفات معمولی زندگی می کنند. مردم هلند وقتی وارد مغازه، مطب دندانپزشکی یا پزشکی و حتی آسانسور میشوند یک سلام” یا ” روز بخیر” میگویند و با آرزوی یک روز خوب خارج میشوند.


هنر در هلند

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH- و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا