خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 8 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بدون شک دانش ایستایی و فن ساختمان و درک رفتار سازه ها از مهم ترین مسایل در طراحی صحیح و اصولی معماری است.

از آغاز تاریخ مدون معماری، سه مقوله سازه، معماری و تکنولوژی ساخت به معنای اصلی خود در هر زمان یکی بوده اند. کسی که معمار نامیده می شد، در هر سه عرصه، خبرگی، دانش، یا به اصطلاح امروز تخصص داشته است. این تخصص در هر سه عرصه به دلیل پیوستگی ماهیت آنها پدید آمده بود. تمایزی که امروزه بین این سه عرصه وجود دارد، از هنگامی پدید آمد که دانش های مربوط به این سه، رشد یافت و گسترش و پیچیدگی پیدا کرد.

همانگونه که معماری رابـ*ـطه مشخصی با هنرهای زیبا دارد، رابـ*ـطه مشخصی هم با مهندسی دارد. بیشتر ساختمان های تاریخی تحسین شده، به دست افرادی ساخته شده اند که هم معمار و هم مهندس بودند. هدف اصلی در طراحی معماری ایجاد ساختمان هایی است که علاوه بر عملکرد، جنبه های زیبایی شناختی را هم پاسخ گویند. از طرفی هدف اصلی طراحی سازه ای هم ایجاد فرم های سازه ای است که ضمن تحقق نیازهای عملکردی ساختمان، نیروهای وارده را نیز به بهترین و مطمئن ترین نحو تحمل نمایند.

ایستایی و سازه چه کمکی به یک معمار می کند؟

دانش کافی معمار در زمینه سازه و ایستایی او را در تعیین سیستم سازه ای مناسب برای طرح خود کمک می کند.

«سازه جزیی تفکیک ناپذیر از معماری است.»

اهمیت سازه در معماری چیست؟

سازه در روند طراحی معماری چنان حایز اهمیت است که یک رکن از سه رکن اساسی معماری یعنی استحکام را بر عهده دارد. به همین دلیل است که دانش سازه و ایستایی برای یک معمار بسیار کمک کننده خواهد بود.

مهم ترین موضوعی که متاسفانه در مدارس معماری ایران کمتر از آن یاد شده و اهمیت چندانی برای آن قایل نیستند، بحث ایستایی و سازه در معماری است. این موضوع سبب ضعف جامعه معماری می شود. دستیابی به سیستم های نوین ساختمانی را مشکل میکند. و تمام این ها باعث تغییرات بسیار طرح معماری به علت عدم تناسب آن با سازه می شود.


منبع: arcnaghsh


ایستایی و فن ساختمان

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا