خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,741
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 17 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
جهت گیری سه استخوان به آنها اجازه می دهد تا به عنوان یک اهرم عمل کنند و انرژی صوتی را در حین حرکت از غشای نسبتا بزرگ تمپان به پنجره بیضی نسبتا کوچک تقویت کنند.

مرحله 3: صدا از طریق گوش داخلی (حلزون گوش) حرکت می کند.
ارتعاشات رکابی به پنجره بیضی شکل فشار می آورد و امواج فشاری را در حلزون پر از مایع ایجاد می کند، گوش داخلی حلزونی شکل که حاوی انـ*ـدام کورتی است. در انـ*ـدام کورتی، ارتعاشات در نهایت توسط سلول هایی به نام سلول های مویی (stereocilia) به انرژی الکتریکی تبدیل می شوند.
سلول های موی ریز پوشاننده حلزون گوش توسط فرکانس های مختلف علاقه‌مند می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد مبتلا به کم شنوایی دچار کم شنوایی با فرکانس بالا هستند که شنیدن صداهای با صدای بلند را دشوارتر می کند. این بدان معنی است که سلول های مویی که مسئول تشخیص فرکانس های بالا هستند آسیب دیده اند. (در حالی که شیوع کمتری دارد، برخی افراد کم شنوایی با فرکانس پایین یا کم شنوایی متوسط دارند.)
طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) شما با حدود 16000 از این سلول های مو متولد شده اید. این سلول‌های مویی ارتعاشات امواج صوتی را به تکانه‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند که سپس در مسیر پیچیده‌ای از رشته‌های عصبی به مغز حرکت می‌کنند.
توجه: سلول های مو نقش حیاتی در شنوایی شما دارند. آنها همچنین کاملاً شکننده هستند: صداهای بلند می توانند به آنها آسیب بزنند یا حتی آنها را از بین ببرند، و هنگامی که از بین رفتند، قابل تعمیر نیستند – و شما اثرات کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا را احساس خواهید کرد. انفجار سلول های مو با سر و صدا شبیه درختان در طوفان است که در تلاش برای ایستادن هست/


آناتومی گوش

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ElnaZ☆

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,741
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 17 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 4: مغز شما سیگنال را تفسیر می کند.
موسسه ملی بهداشت توضیح می‌دهد که سلول‌های مغز که به عنوان نورون‌های حسی شناخته می‌شوند، اطلاعات صوتی را به نواحی مختلف مغز از جمله تالاموس، لوب تمپورال و قشر شنوایی منتقل می‌کنند. این مسیرها به عنوان مسیرهای شنوایی شناخته می شوند.
مسیرهای شنوایی صداها را پردازش و رمزگشایی می‌کنند و آنها را به چیزی معنادار مانند سؤال، بوق بوق یا موسیقی تبدیل می‌کنند. آنها همچنین به تمایز بین صداهای نزدیک و مهم و صداهای پس زمینه کمتر حیاتی و همچنین پردازش جهت و مکان صداها کمک می کنند. بسیاری از بخش های شنوایی مستقیماً با سیستم دهلیزی یا تعادلی که در نزدیکی کانال های نیم دایره ای گوش داخلی قرار دارد، کار می کنند.

چگونه به سلامت گوش خود کمک کنیم ؟
گوش ممکن است تحت تأثیر بیماری، از جمله عفونت و آسیب های تروماتیک قرار گیرد. بیماری‌های گوش ممکن است منجر به کاهش شنوایی، وزوز گوش و اختلالات تعادلی مانند سرگیجه شوند، اگرچه بسیاری از این بیماری‌ها ممکن است تحت تأثیر آسیب مغز یا مسیرهای عصبی منتهی از گوش قرار گیرند.
گوش برای هزاران سال در فرهنگ های متعدد با گوشواره ها و جواهرات دیگر آراسته شده است و در معرض تغییرات جراحی و زیبایی قرار گرفته است.
برای حفظ سلامت گوش خود لازم است به ساده ترین و مقدماتی ترین نکته که همان استفاده نکردن از گوش پاک کن و یا هر شئی خارجی دیگری و یا حتی ناخن انگشت به منظور تمیز کردن گوش و خارج کردن جرم از داخل گوش، توجه شود .
مدام به خاطر داشته باشید که شما مسئول سلامتی گوش خود هستید ، اگر صدای تلویزیون و یا موزیک و یا بازی کامپیوتری زیاد است و شما میدانید که این صدا از حد معمول صدایی که باید به گوشتان وارد شود بیشتر است به سرعت برای کم کردن صدا اقدام کنید.
در مکانهایی که میدانید امکان پخش صدای بلند هست از گوشی های هدفون استفاده کنید چرا که این صداهای بلند به مرور زمان به گوش شما و سلامتی شنوایی شما آسیبهای جدی و جبران ناپذیری را خواهد زد. در آخر باید اضافه منیم که توجه به ساختار گوش و شنوایی و مطالعه در این راستا میتواند مقدمه ای برای حفاظت از گوش شما باشد .

منبع: سمعک قلهک


آناتومی گوش

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: YeGaNeH و ElnaZ☆
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا