خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,741
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 17 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
1700908368451.jpeg

تحقیقات جدید نشان می دهد که افزودن بیشتر غلات کامل - مانند ذرت بو داده - در رژیم غذایی با کاهش خطر زوال شناختی مرتبط است. این مطالعه که در مجله Neurology در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد افرادی که بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، از نظر شناختی 8.5 سال جوان‌تر از افرادی هستند که مقادیر کمتری مصرف می‌کنند.
تحقیقات جدید نشان می دهد که افزودن بیشتر غلات کامل - مانند ذرت بو داده - در رژیم غذایی با کاهش خطر زوال شناختی مرتبط است.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نیویورک پست نوشت: این مطالعه که در مجله Neurology در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد افرادی که بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، از نظر شناختی 8.5 سال جوان‌تر از افرادی هستند که مقادیر کمتری مصرف می‌کنند.
دکتر شیائوران لیو، نویسنده این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: «با بیماری آلزایمر و زوال عقل که میلیون‌ها آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است، یافتن راه‌هایی برای پیشگیری از این بیماری یک اولویت بهداشت عمومی است.
دیدن اینکه مردم می توانند با افزایش رژیم غذایی غلات کامل به میزان چند وعده در روز، خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند، هیجان انگیز است.
غلات سبوس دار شامل برخی نان ها و غلات، کینوآ و ذرت بوداده بود. یک وعده غلات کامل به عنوان یک اونس غذا تعریف می‌شود که تقریباً «یک تکه نان، نصف فنجان پاستا یا برنج پخته شده، یک اونس کراکر یا یک فنجان غلات خشک» است.
برای تعیین این موضوع، محققان دانشگاه راش در شیکاگو 3326 نفر را در میانگین سنی 75 سال مشاهده کردند که زوال عقل نداشتند که 60 درصد آنها سیاه پوست بودند


پاپ کورن خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد

 
  • تشکر
Reactions: ElnaZ☆

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,741
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 17 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیمارانی که تقریباً شش سال تحت نظر بودند، یک نظرسنجی در مورد رژیم غذایی خود تکمیل کردند و به طور معمول هر سه سال یک بار تحت آزمایش های شناختی و حافظه قرار گرفتند.
بر اساس پاسخ‌های پرسشنامه، شرکت‌کنندگان بر اساس مصرف غلات کامل به پنج گروه مختلف دسته‌بندی شدند، از کسانی که کمتر از نیم وعده در روز می‌خوردند تا افرادی که روزانه 2.7 وعده می‌خوردند.
بنابر گزارش سرویس سلامت دیده بان ایران؛ محققان متوجه شدند که شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست بیشتر از شرکت‌کنندگان سفیدپوست بیشتر از یک وعده غلات کامل در روز مصرف می‌کنند که نشان داده شده است که مزایای سلامتی قابل توجهی دارد.
طبق گفته کلینیک مایو، غذاهای غنی از مواد مغذی - مانند جو، برنج قهوه ای یا، بله، ذرت بو داده - با کاهش کلسترول، سطح انسولین و فشار خون مرتبط هستند. طبق دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، بزرگسالان باید سه وعده یا بیشتر غلات کامل در روز مصرف کنند.
غلات کامل سرشار از ویتامین B و E و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. لیو در بیانیه‌ای گفت: آن‌ها فیبر زیادی دارند که با فواید سلامتی زیادی به‌ویژه مربوط به سلامت مغز مرتبط است.
بنابراین، ما شواهد زیادی در مورد محافظت غلات کامل در کاهش خطر بیماری قلبی می بینیم و می دانیم که چه چیزی برای قلب مفید است ممکن است برای مغز نیز مفید باشد.
اما برای تعیین نقش احتمالی غلات کامل در شناخت، محققان ارزیابی‌های شرکت‌کنندگان را با یک نمره شناخت جهانی مقایسه کردند، که در غیر این صورت به عنوان استاندارد طلایی شناخته می‌شود که به عنوان معیاری برای اختلال شناختی استفاده می‌شود.

منبع: صبح ساحل نیوز


پاپ کورن خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد

 
  • عالی
Reactions: ElnaZ☆
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا