خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ĤaŊaŊeĤ~

دستیار تالار کتاب گویا
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
17/7/21
ارسال ها
731
امتیاز واکنش
9,739
امتیاز
263
سن
17
محل سکونت
فضول آباد
زمان حضور
61 روز 11 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوبله چیست و چه کاربردی دارد؟
در جواب این سوال که دوبله چیست، می توانیم عنوان کنیم که به کلیه خدماتی که برای تغییر صدا و تغییر زبان یک فیلم مورد استفاده قرار میگیرد، دوبله گفته می شود. این نمونه خدمات سبب می شوند که بینندگان و شنوندگان بتوانند فیلم، سریال، انیمیشن و ... را با زبان مادری خود مشاهده کنند. در این حالت می توانیم عنوان کنیم که دوبلور ها به جای کاراکتر ها صحبت خواهند کرد. در فیلم هایی که به زبان های دیگر تولید شده اند، این نمونه نیاز بیشتر درک خواهد شد. با در نظر داشتن این موارد می توانیم عنوان کنیم که برای کاربرد های متنوعی می توانید از انواع روش های دوبله مانند دوبله دوصدا، دوبله تکصدا و ... استفاده نمایید. این مورد توسط کارشناسان و بر اساس کاراکتر های فیلم و سکانس های آن تعریف خواهد شد. البته این موضوع بر هزینه و قیمت نهایی کار نیز تاثیر خواهد داشت.

بعد از آنکه درک نمودید دوبله چیست باید بدانید که کاربرد های این نمونه خدمات در دنیا و در ایران چیست. از دوبله می توانیم استفاده های متعدد و متنوعی داشته باشیم. برای نمونه می توانیم به کاربرد های مهم و اصلی این روش در ادامه اشاره کنیم:

دوبله فیلم به زبان های مختلف
دوبله سریال های مختلف بدون محدودیت قسمت و زمان
دوبله انیمیشن ها
دوبله اخبار
دوبله برنامه های تلویزیونی
دوبله پادکست
دوبله برای تولید محتوا
دوبله کتاب صوتی
دوبله تیزر های تبلیغاتی
در نظر داشته باشید شما می توانید با توجه به نیاز خود برای استفاده از دوبله اقدام کنید. برای نمونه اگر قصد دارید فایلی را در اینستاگرام بارگذاری نمایید و به صدا نیاز دارید می توانید از دوبله و خدمات آن بهره مند شوید. این نمونه کاربرد های عنوان شده هر کدام دارای تکنیک های مختلفی هستند و باید دوبلور توانایی را برای ارائه خدمات انتخاب کنید. در این حالت کیفیت نهایی کار افزایش خواهد یافت.


منبع:ایران تاپیست


دوبله چیست؟!

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، Delvin22 و -FãTéMęH-

~ĤaŊaŊeĤ~

دستیار تالار کتاب گویا
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
17/7/21
ارسال ها
731
امتیاز واکنش
9,739
امتیاز
263
سن
17
محل سکونت
فضول آباد
زمان حضور
61 روز 11 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
تجهیزات مورد نیاز برای دوبله چیست؟
یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که باید به آن پی ببرید، آن است که بدانید تجهیزات دوبله چیست؟ در چنین حالتی به عنوان فردی که قصد دارد خدمات دوبله دریافت کند، می توانید کیفیت نهایی فایل را تخمین بزنید. همچنین اگر دوبلور هستید در این راستا می توانید با آشنایی کامل از تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات اقدام کنید. در این زمینه شما باید بدانید بهترین نمونه تجهیزات کدامند. همچنین باید بدانید برای انجام خدمات این نمونه تجهیزات چگونه کار می کنند. با در نظر داشتن این موارد و موارد مختلف دیگر می توانید فایل های مختلفی را با توانایی بالای خود دوبله کنید. همچنین اگر قصد دارید برای دریافت خدمات اقدام کنید، بهتر است بدانید تجهیزات نقش اصلی را در کیفیت نهایی فایل ایفا خواهند کرد. تصور کنید میکروفونی غیر اصولی در کار شما مورد استفاده قرار گرفته باشد، به همین دلیل نمی توانید صدا را به درستی بشنوید و کیفیت این صدا پایین خواهد بود.

برای آنکه بدانید تجهیزات دوبله چیست و هر کدام دارای چه نمونه هایی هستند، می توانید لیست زیر را مشاهده کنیم. در این متن تنها به مهمترین و اصلی ترین تجهیزات اشاره خواهیم نمود.

میکروفون
هدفون
محیط آکوستیک
استدیو
کابل ها
برنامه های تدوین و جمع بندی
برنامه های تغییر صدا
کامپیوتر های قدرتمند
این نمونه تجهیزات می توانند به شما کمک کنند تا بهترین صدا و واضح ترین صدا را به گوش بیننده برسانید. اگر تنها یکی از تجهیزات دارای ایراد باشد می توانیم عنوان کنیم که این نمونه صدا، عالی نخواهد بود و کیفیت نهایی کار مورد تشعشع واقع شده است. به همین منظور اگر برای خرید تجهیزات دوبله برای موسسه ای اقدام می کنید بهتر است بهترین نمونه تجهیزات را تهیه نمایید. کارآمد ترین دوبلور ها و تدوین گران، صدابرداران و ... نمی توانند مشکل تجهیزات ناکافی را برطرف نمایند.

اگر میخواهید بدانید در ایران تایپیست تجهیزات دوبله چیست، بهتر است کیفیت نهایی فایل ها را بررسی کنید. در این حالت درک خواهید نمود که از بهترین و کارآمد ترین وسایل برای ضبط صدا و تولید دوبله استفاده می کنند. در این خصوص با خیالی آسوده می توانید برای دریافت خدمات متنوع از طریق این سایت اقدام نمایید. این سایت با به کارگیری چند نکته اساسی می تواند کیفیت عالی به خدمات گیرندگان ارائه دهد. یکی از مهمترین و اصلی ترین این نکات، داشتن تجهیزات اساسی و تولید شده توسط برند های مطرح می باشد.

منبع:ایران تاپیست


دوبله چیست؟!

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، Delvin22 و -FãTéMęH-

~ĤaŊaŊeĤ~

دستیار تالار کتاب گویا
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
17/7/21
ارسال ها
731
امتیاز واکنش
9,739
امتیاز
263
سن
17
محل سکونت
فضول آباد
زمان حضور
61 روز 11 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
اصول و قواعد دوبله فیلم وسریال چیست؟
بعد از درک چیستی دوبله باید بدانید که اصول و قواعد دوبله چیست. باید عنوان کنیم که هر نمونه دوبله دارای اصول و قواعد خاصی است. البته در حالت کلی یک اصول کلی برای انجام دوبله وجود دارد. اگر قصد دارید دوبله فیلم، دوبله سریال، دوبله انیمیشن، دوبله اخبار، دوبله برنامه های تلویزیونی، دوبله پادکست و ... را انجام دهید، باید بدانید که دوبله همه آن ها دارای یک قواعد، اصول و تکنیک پایه خواهند بود. این اصول به موارد زیر اشاره می کند:

کیفیت را در نظر داشته باشید.
صدا و تصویر در دوبله شما تطبیق داشته باشند.
از بهترین گویندگان استفاده نمایید.
بر اساس کاراکتر و شخصیت داستان گوینده و دوبلور انتخاب کنید.
با در نظر داشتن این موارد می توانید دوبله ای عالی و با کیفیت را داشته باشید.

از قواعد اصلی دوبله چیست گذشتیم و حال باید بدانید که تکنیک ها در هر نوع دوبله متفاوت هستند. این تفاوت های جزئی و ریز هستند که سبب می شود تا شما بتوانید بهترین نمونه دوبله را تولید کنید. برای نمونه دوبله سریال و فیلم نیاز به این دارد که ژانر فیلم را تعیین نمایید. در این حالت می توانید تکنیک های خود را بر اساس نوع فیلم و سریال تعیین نمایید. همچنین باید بدانید که تکنیک مورد نیاز برای انیمیشن و دوبله چیست؟ در چنین حالتی می توانید بهترین نمونه خدمات را ارائه نمایید. این قواعد به گوینده کمک می کند تا بتواند بهترین خدمات را با کیفیتی عالی به شما ارائه دهد.


دوبله چیست؟!

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، Delvin22 و -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا