خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
اکو ایران : رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خیال طرفداران فروش خودرو از مسیر بروس کالا را راحت کرد. فروش خودرو از مسیر بورس کالا در سال گذشته در دستور کار خودروسازان قرار داشت اما با بازگشت شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری و فروش خودرو مسیر فروش بورسی به روی خودروسازان بسته شد و آنها به سامانه یکپارچه فروش خودرو هدایت شدند.

cf0b60ddf65bd2411ba5fd5fb4ff3d2f.jpeg

به گزارش اکو ایران، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد.


مجید عشقی درباره دلیل این مساله گفت با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، تا یکسال و نیم آینده فعلا برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد.

فروش خودرو از مسیر بورس کالا یکی از ایده هایی بود که سال گذشته در دستورکار شرکت های خودروساز قرار گرفت. خودروسازان این امکان را داشتند تا محصولات خود را با قیمت های پایه کارخانه روی تابولی بورس کالا عرضه می کردند و قیمت نهایی با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شد.

می توان گفت سـ*ـیاست گذار خودرویی بدون دردسر بابت افزایش قیمت کارخانه ای خودرو . تبعات ناشی از آن، مانند نارضایتی طرف تقاضا، این امکان را پیدا کرده بود تا مسیر ورود نقدیتگی به شرکت های خودروساز را عریض کند. مدیران خودروساز نیز راضی به فروش بورسی محصولات خود بودند. اما بازگشت شورای رقابت و تهیه دستورالعمل تنظیم بازار خودرو از سوی اعضای این شورا، شرکت های خودروساز را مکلف کرد تا محصولات تولیدی خود را تنها از مسیر سامانه یکپارچه فروش در دسترس متقاضیان قرار دهند. سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شورای عالی بورس تلاش زیادی کردند تا بار دیگر خودرو را روی تابلوی بورس کالا عرضه کنند اما این اتفاق به نوعی با مقاومت شورای رقابت نیفتاد.

البته عشقی تاکید کرده اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن نداریم.

به نظر می رسد زیر ساخت های عرضه خودرو از مسیر بورس کالا همچنان در دسترس شرکت های خودروساز قرار دارد اما تا زمانی که سـ*ـیاست گذار خودرویی اجازه ندهند شرکت های خودروساز نمی توانند محصولات خود را روی تابلوی بورس کالا عرضه کنند.

آن دسته از متقاضیان که علاقمند بودند تا به کمک اهرم بورس کالا نسبت به خریداری خودرو اقدام کنند با توجه به اظهارات رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خیالشان به نوعی راحت شده زیرا تا یک سال و نیم آینده خبری از فروش خودروی بورسی نخواهد بود مگر اینکه سـ*ـیاست گذار خودرویی قصد کند تا تغییری در ساز و کار عرضه خودرو ایجاد کند.

منبع: شهر خبر


خریداران خودرو از بورس کالا خیالشان راحت شد

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا