خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحویل 6 هزار دستگاه خودرو به مشتریان به زودی؛

سایپا بازار خودرو را محاصره کرد

اقتصادنیوز: خودروسازی سایپا اعلام کرد حدود 51 هزار دستگاه از محصولات تولیدی این خودروساز در مسیر تحویل به مشتریان قرار دارند.

OST1G4OHhZrk.jpeg


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، وضعیت تحویل محصولات شرکت های خودروساز در چند وقت اخیر چنگی به دل نمی زند همین مساله سبب شده تا شایع احتکار خودروسازان نیز به گوش برسد. ایران خودرو و سایپا به دنبال این هستند تا مسیر عرضه خود را به بازار عریض کنند.
خودروسازی سایپا اعلام کرد حدود 51 هزار دستگاه از محصولات تولیدی این خودروساز در مسیر تحویل به مشتریان قرار دارند.

رضا اشجعی، مدیر تحویل خودروسازی سایپا گفت حول و حوش 6 هزار دستگاه از محصولات سایپا به نمایندگی ها رسیده و به زودی تحویل مشتریان می شوند.

با توجه به اظهارات این مدیر سایپا به زودی 45 هزار دستگاه خودروی باقی مانده دیگر نیز تحویل مشتریان می شود.
اشجعی ادامه داد: در حال حاضر حول و حوش هفت هزار دستگاه خودرو پلاک دریافت کرده اند و روزانه تا دو هزار دستگاه خودرو به نمایندگی‌ها برای تحویل به مشتری ارسال می‌کنیم.
مالیات دستگاه کارت‌خوان؛ آتشی زیر خاکستر

این مدیر تحویل خودروسازی سایپا می گوید برای خودرو‌های بدون مجوز، در حال پیگیری برای گرفتن مجوز هستیم. این اظهارنظر نشان می دهد بخشی از محصولات خودروسازی سایپا که در پارکینگ های این خودروسازی زمینگیر هستند، هنوز نتوانسته اند مجوزهای لازم را برای شماره گذاری دریافت کنند. حل این چالش می تواند تعداد عرضه روزانه خودرو را افزایش دهد.
عرضه خودروسازان هموراه به عنوان یکی از آیتم های اثر گذار روی قیمت بازاری خودرو شناحته می شود. هر زمان ایران خودرو و سایپا تحویل محصولات خود را به صورت منظم انجام داده اند قیمت خودرو در بازار آن طور که باید و شاید رشد نمی کرد. اما زمانی که عرضه خودروسازان با نوسان همراه می شد، واسطه های بازار به کمک آن قیمت خودروهای در اختیار خود را افزایش داده اند.

البته در کنار وضعیت تحویل خودروها آنچه دست بالا را در تعیین قیمت خودرو در بازار دارد، نرخ ارز است. بازار آرام ارز به فروشندگان خودرو اجازه نداده تا قیمت ها خودروهای موجود در بازار آن میزان که مدنظرشان است افزایش دهند. نبود مشتری در بازار خودرو نیز سبب شده تا روند قیمت بازاری خودرو افزایشی نباشد.
اما در چند وقت اخیر به با توجه به دامنه کوتاه نوسان نرخ ارز، آنچه تا حدودی بازار خودرو را متلاطم کرده وضعیت فروش و تحویل خودرو توسط شرکت های خودروساز است. با اصرار شورای رقابت به عنوان متولی بازار خودرو، ایران خودرو، سایپا و خودروسازان خصوصی باید محصولات خود را تنها از مسیر سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار دهند. بیش از سه ماه است که خبری از فروش گسترده خودرو با ساز و کار نوبت دهی در سامانه یکپارچه نیست. خودروسازان از ابتدای تیر امسال نیز موظف به اعمال استانداردهای 85 گانه روی محصولات خود شدند. همین اتفاق روند فاکتور کردن خودروها را تا حد زیادی کُند کرده است.
وضعیت عرضه خودرو تا جایی پیش رفت که فروش خودروسازان زیر ذره بین نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور رفت. البته احتکار خودرو تکذیب شد.
مدیران ایران خودرو و سایپا به دنبال این هستند تا سر و سامانی به وضعیت عرضه خود بدهند. هدف گذاری تحویل 51 هزار دستگاهی از سوی خودروسازی سایپا را می توان در همین راستا ارزیابی کرد.
به نظر می رسد با محاصره بازار خودرو توسط محصولات عرضه شده سایپا از یک طرف و تلاش ایران خودرویی ها برای عریض کردن جاده عرضه محصولاتشان تا حد زیادی می توان ورق قیمت را در بازار خودرو برگرداند و قیمت بازاری خودروها به مدد آرامش بازار خودرو کاهشی شود.


منبع: شهر خبر


سایپا بازار خودرو رو محاصره کرد

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا