خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,817
امتیاز واکنش
10,859
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 13 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
شیرینی خشک طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می توانید از انواع مختلف طعم دهنده های طبیعی مثل وانیل، دارچین، زنجبیل، هل و غیره برای طعم دهی آن استفاده کنید.


اسم انواع شیرینی خشک
شیرینی ها یکی از مهم ترین و محبوب ترین وسایل پذیرایی در انواع مختلف مهمانی ها و مجالس و مناسبت هاست. به طور کلی شیرینی ها به دو دسته شیرینی خشک و شیرینی تر تقسیم بندی می شوند که در این مطلب تصمیم داریم شما را با انواع شیرینی خشک آشنا کنیم و ضمن معرفی اسم انواع شیرینی خشک، طرز تهیه انواع شیرینی خشک را هم به شما آموزش خواهیم داد و شما می توانید با خواندن این مطلب تا انتها، شیرینی خشک فرانسوی و یا شیرینی خشک شکلاتی تهیه کنید و مهمترین نکات شیرینی خشک را آموزش ببینید تا بتوانید در خانه خود با استفاده از موادی که دارید به راحتی برای خود، خانواده و عزیزانتان این شیرینی را تهیه کنید و از خوردن آن لـ*ـذت ببرید.

طرز تهیه انواع شیرینی خشک
برای تهیه شیرینی خشک از یک دستورالعمل مشخصی استفاده می شود و تصمیم داریم شما را با این طرز تهیه آشنا کنیم تا بتوانید در مدت زمان حدود یک ساعت به تعداد دلخواه شیرینی داشته باشید و در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنید.
ابتدا شما را با مواد لازم برای تهیه شیرینی خشک آشنا خواهیم کرد و سپس طرز تهیه شیرینی خشک را آموزش خواهیم داد.
توجه داشته باشید مقدار موادی که اشاره می‌کنیم برای 5 نفر در نظر گرفته شده است و اگر بخواهید این شیرینی را برای تعداد نفرات بیشتر تهیه کنید باید برای تغییر مواد اولیه حتماً نسبت ها را رعایت کنید تا شیرینی شما طعم و ظاهر مناسبی داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خشک
آرد سفید قنادی : 2 پیمانه

• پودر شکر : 1 پیمانه
• تخم مرغ : 1 عدد
• شیر : 5 قاشق غذا خوری
• روغن مایع : 1/4 پیمانه
• بیکینگ پودر : 1 قاشق چای خوری
• وانیل‏ : 1/4 قاشق چای خوری
• مغز آجیل ،کنجد،پودر نارگیل ،شکلات چیپسی : به مقدار لازم


طرز تهیه شیرینی خشک

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,817
امتیاز واکنش
10,859
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
45 روز 13 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
دستور پخت شیرینی خشک
در اولین مرحله برای تهیه شیرینی خشک باید 3 مرتبه آرد را الک کنید و در گوشه ای بگذارید. حالا داخل یک ظرف تخم مرغ ها را با دور متوسط همزن برقی هم بزنید و بعد پودر شکر را به آن اضافه کنید تا سبک شده و رنگ کرمی بگیرد. البته برای طعم گرفتن شیرینی خشک خود می توانید از انواع مختلف زنجبیل و هل و دارچین و وانیل هم استفاده کنید.
اکنون باید روغن مایع را هم اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا محتویات یکنواخت شود. علاوه بر آن می توانید مقداری شیر یا ماست هم به شیرینی خشک خود اضافه کنید.
در مرحله بعدی باید مقداری بکینگ پودر را هم روی مواد الک کرده و آرام هم بزنید و بعد هم زن را کنار گذاشته و آرد را به مرور اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق هم بزنید و مخلوط کنید تا یک خمیر مناسب مثل خمیر شیرینی کشمشی ایجاد شود.
بعد آن را داخل یک قیف ریخته و داخل سینی کاغذ روغنی قرار داده و به صورت ساده این محتویات را با فاصله قرار دهید.
از انواع مغزها یا پودر گل سرخ و پودر نارگیل و کنجد سفید و سیاه یا شکلات چیپسی برای تزیین شیرینی خشک خود استفاده کنید و مقداری از آن را روی مواد فشار دهید تا بچسبد و بعد آن را در فر با حرارت 175 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد.
توجه داشته باشید که شیرینی‌های شما نباید تغییر رنگ بدهند و بیش از حد برشته شوند و در همان زمانی که گفته شد شیرینی ها را از فر خارج کنید تا حالت پوکی به خود نگیرند بعد از این که پخته شد آنها را از سینی بیرون آورده و در ظرف دلخواه سرو کنید.

1702d74be9812d9bf.jpeg


منبع: آف دکور


طرز تهیه شیرینی خشک

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا