خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,741
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 17 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای تهیه پای موز خامه ای

زمان پخت: ۱۰
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
زرده تخم مرغ: سه عدد
آرد: یک سوم فنجان
خمیر پای : یک عدد آماده
موز: سه عدد
نمک: یک چهارم قاشق چای‌ خوری
شکر: سه چهارم فنجان
کره: دو قاشق غذاخوری
شیر: دو فنجان پرچرب
خامه: به مقدار لازم

بهترین طرز تهیه پای موز خامه ای
از بین انواع مختلف دسر هایی که تهیه می شوند پای ها که با استفاده از میوه های مختلف تهیه می شوند طرفداران زیادی دارند و شما می توانید به راحتی این دسر های خوشمزه را در خانه با وسایلی که دارید تهیه کنید.
در بین میوه های مختلف، موز جزء میوه هایی است که هر کسی با هر ذائقه آن را می پسندد. در ادامه یکی از محبوب‌ ترین پای ها که با استفاده از موز تهیه می‌ شود را آموزش خواهیم داد. اگر تمایل دارید که با طرز تهیه پای موز خامه ای آشنا شوید و این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید تا انتها با ما همراه باشید.
64393573317705280830.jpeg

در ادامه با مواد لازم برای تهیه پای موز خامه ای آشنا خواهید شد که این مقدار موادی که مشاهده می کنید برای 4 نفر تهیه شده است و چنانچه تمایل دارید این دسر را برای تعداد نفرات بیشتر یا کمتر تهیه کنید می توانید با رعایت نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.


پای موز خامه‌ای

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,741
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 17 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه پای موز خامه ای
-
برای تهیه این دسر خوشمزه باید در اولین مرحله کمی آرد، شکر و نمک را در ظرف مشخصی ریخته و آن را روی شعله مستقیم گاز حرارت دهید.
- سپس باید شیر را هم به آن اضافه کرده و کمی شعله را بالا ببرید تا به جوش بیفتد و وقتی که کمی غلیظ شد هم زدن آن را ادامه دهید و بعد از روی شعله بردارید.
- در مرحله بعدی باید یک عدد زرده تخم مرغ را داخل ظرف جداگانه هم بزنید و اجازه دهید که تخم مرغ با دمای محیط برابر شود و بعد کمی شیر را هم به آن اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید. وقتی که مخلوط یکنواخت به دست آمد، محتویات را به مخلوط قبلی اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا مجددا بجوشد.
- سپس در ظرفی که محتویات پای موز داخل آن بود را از روی حرارت برداشته و مقداری وانیل و کره را هم به آن اضافه کنید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید که نیم ساعت داخل یخچال قرار بگیرد.
- در این مرحله باید موزها را حلقه حلقه کرده و مقداری از مخلوطی که آماده کرده بودید را روی خمیر پای آماده ریخته و موزها را روی آن قرار دهید و یک لایه دیگر از مواد را مجدداً روی موز ها بریزید و برای مدتی محتویاتی که آماده کرده اید را داخل یخچال بگذارید.
- سپس با استفاده از خامه روی پای موز را پوشانده و چند قطعه موز هم برای تزیین روی آن قرار دهید. حالا دسر پای موز خامه ای شما آماده است و میتوانید آن را نوش جان کنید.

2307-502907-1.jpeg
banofi-1024x578.jpeg
82b746e4-f51f-450a-8fd2-cd6e81187194.jpeg


منبع: آف دکور


پای موز خامه‌ای

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا