خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر تا به حال برای تشخیص بیماری‌های کبدی به پزشک مراجعه کرده باشید، او با معرفی بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب به شما می‌گوید که با مصرف مواد غذایی پر چرب، تا چه انداره به کبد صدمه وارد نمودید. اغلب پزشکان قبل از تجویز داروهای شیمیایی، ابتدا بهترین خوراکی‌ ها برای درمان کبد چرب را به بیمار معرفی می‌کنند تا فرد مبتلا خودش به روند بهبودی سرعت بدهد. بسیاری از غذاهای مفید برای کبد چرب توسط متخصصان پیشنهاد می‌شوند که برای درمان این بیماری هم بسیار موثر واقع شده‌اند. بدین ترتیب، اولین اقدام برای پیشگیری از کبد چرب، از سوی بیمار شکل می‌گیرد، یعنی کسی که کبد چرب دارد، باید بهترین غذاها برای درمان کبد چرب را بشناسد و با تغذیه از آن‌ها به کاهش چربی کبد خود کمک کند.
کبد چرب چیست؟
کبد، دومین ارگان بزرگ بدن است. این بخش به هضم مواد مغذی حاصل از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها کمک می‌کند و مواد مضر خون را، به اصطلاحی، اخطار می‌کند. هم‌چنین کبد، چربی‌های موجود در وعده غذایی را که توسط بدن جذب می‌شود، تجزیه می‌کند. بنابراین اگر فردی به طور مستمر در مصرف چربی زیاده‌روی کند، مقدار بالایی چربی به کبد او می‌رسد. کبد نمی‌تواند فرایند متابولیسم را بر روی این اندازه چربی که در هر وعده رژیم غذایی وارد بدن می‌شود انجام دهد، و در نهایت چربی مازاد به صورت تری‌گلیسیریدها انباشته می‌شود. این جمع شدن تدریجی چربی به التهاب کبد و آسیب دیدن سلول‌های آن می‌انجامد. تجمع بیش از حد چربی در سلول‌های کبد و پر شدن فضاهای میان بافتی، این انـ*ـدام را بزرگ‌تر و سنگین‌تر از حالت طبیعی می‌سازد، که همین امر سرآغاز بیماری‌های دیگر و کبد چرب قلمداد می‌شود.
انواع کبد چرب
دو نوع کلی کبد چرب عبارت است از معتاد و غیر معتاد. اگر چه فرایند بروز هر دو نوع یکسان است. جهت تعیین شدت یا گرید کبد چرب برای آن یک نظام درجه‌بندی در نظر گرفته شده است. تشخیص درجه بیماری برای ارائه برنامه درمانی مناسب و بهبود سریع بیمار اهمیت دارد.
درجه یا گرید 1 (نوع 1): گونه ساده‌ای که عملکرد کبد را مختل نمی‌سازد، اما هم‌چنان نیازمند مدیریت است و با خوردن غذاهای مفید برای کبد چرب رفع می‌شود.
درجه یا گرید 2 (نوع 2): عارضه‌ای متوسط که به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری باید تحت درمان قرار گیرد.
درجه یا گرید 3 (نوع 3): حالت شدید بیماری که معمولا با بروز علائم کبد چرب همراه است


خوراکی برای درمان کبد چرب

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
علائم کبد چرب چیست؟
علایم بیماری کبد چرب سریعا بروز نمی‌کنند و بیمار در ابتدای ماجرا، با هیچ علامتی رو به رو نمی‌شود. اما بعد از چند سال یا چند دهه ،علائم کبد چرب کم کم خودشان را نشان می‌دهند، که عبارتند از:

خستگی مزمن
کاهش وزن یا کم‌اشتهایی
ضعف
حالت تهوع
گیجی، ضعف قوه تشخیص یا مشکل در تمرکز کردن
درد مرکز یا قسمت راست بالای شکم
کبد بزرگ شده
تیره شدن رنگ پوست یا لک صورت، جوش صورت که معممولا روی گردن یا زیربغل رخ می‌دهد.
سفید شدن زبان
بوی بد دهان
کهیر و حساسیت‌های پوستی
خارش پوست
تعرق بیش از اندازه
بوی نامطبوع و زننده بدن
حلقه‌های تیره زیر چشم
زرد شدن چشم
قرمزی، تورم و خارش چشم (حساسیت چشم)
آکنه دوران بزرگسالی (آکنه روزاسه) ـ (جوش‌های قرمز اطراف بینی، گونه‌ها و چانه)
ظاهر شدن خال‌ها و نقطه‌های مایل به قهوه‌ای روی پوست مانند لک صورت (خال‌های کبدی)
قرمز شدن کف پا و دست که گاهی با خارش و التهاب نیز همراه است.
سرخ شدن صورت یا افزایش تعداد رگ‌های خونی صورت (مویرگ‌ها/ رگ‌ها)
سردرد، سرگیجه و در مواردی تنگی نفس
علل ایجاد کبد چرب
تولید چربی اضافه و جذب آن توسط کبد، می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. به طور مثال ابتلا به بیماری کبد ناشی از الکل، که اولین مرحله از از بیماری کبد چرب است، اغلب در افرادی که الکل مصرف می‌کنند بروز می‌کند، اما در افرادی که زیاد سمت و سوی الکل نمی‌روند، علت بیماری کبد چرب به خوبی مشخص نیست. یک یا چند مورد از عوامل زیر ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند:

چاقی
قند خون بالا
مقاومت به انسولین
بالا بودن سطح چربی‌ها در خون، به ویژه تری گلیسیرید
بارداری
کاهش سریع وزن
برخی از انواع عفونت‌ها، مانند هپاتیت C
عوارض جانبی برخی از داروها، مانند متوترکسات (Trexall)، تاموکسیفن (Nolvadex)، آمیودورون (Pacerone) و اسید والپروئیک (Depakote)
قرار گرفتن در معرض سموم خاص
برخی از ژن‌ها


خوراکی برای درمان کبد چرب

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
تشخیص کبد چرب
از آن‌جا که کبد چرب در اکثر موارد علائمی ایجاد نمی‌کند ، معمولا وقتی آزمایشاتی که به دلایل دیگر انجام می‌شود به مشکل کبد اشاره می‌کنند، کبد چرب هم مورد توجه پزشک قرار می‌گیرد یا زمانی اتفاق بیفتد که کبد شما در سونوگرافی غیرمعمول به نظر برسد یا آزمایش غیر طبیعی آنزیم کبدی داشته باشید. پزشک متخصص با روش‌های گوناگونی به بررسی و تشخیص بیماری کبد شما می‌پردازد، از جمله: آزمایش خون، تست آنزیم‌های کبد، قندخون ناشتا، روش‌های مختلف تصویر برداری و...
13 خوراکی مفید برای درمان کبد چرب


1- چای سبز
چای سبز یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب است که جهت کاهش جذب چربی بسیار مفید واقع می‌شود و می‌تواند بیماری کبد چرب را سریعا بهبود ببخشد. اطلاعات نشان می‌دهند که مصرف چای سبز می‌تواند مانع جذب چربی توسط بدن شود.مطالعاتی در حال انجام است که ثابت می‌کند، مصرف چای سبز سبب کاهش ذخیره چربی در کبد و بهبود عملکرد آن خواهد شد.
2- سبزیجات
مصرف سبزیجات جهت جلوگیری از ساخته شدن چربی و به عنوان بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب توصیه شده است. به نظر می‌رسد کلم بروکلی مانع از ساخته شدن چربی در کبد می‌شود. مصرف دیگر سبزیجات مانند اسفناج، کلم بروکسل و کلم پیچ علاوه بر کمک به درمان کبد چرب می‌تواند جهت کاهش وزن نیز موثر باشد.
3- روغن زیتون
یکی از روش‌های کنترل و کاهش وزن و بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب ، مصرف روغن زیتون است.تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون به کاهش سطح آنزیم‌های کبدی و کنترل وزن کمک می‌کند


خوراکی برای درمان کبد چرب

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
4- شیر و لبنیات کم چرب
مطابق با تحقیقات انجام گرفته در سال 2011 بر روی موش‌ها، لبنیات حاوی میزان بالای پروتئین هستند که می‌توانند آسیب های وارده به کبد را کاهش دهند و از بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب شمرده می‌شوند
5_ماهی
مصرف ماهی جهت کاهش تورم و تنظیم چربی بسیار مفید است. ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ساردین، تونا و قزل آلا منبع غنی از اسیدهای چرب امگا3 هستند. اسیدهای چرب امگا3 سبب کاهش سطح چربی کبد و کاهش تورم می‌شوند
6- قهوه
قهوه حاوی اسید کلروژنیک است که یک ترکیب قوی و دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی است. قهوه به خوبی باعث کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود. به نظر می‌رسد قهوه به محافظت از بدن در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می‌کند
7_ زردچوبه
زرد چوبه هم در لیست بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب قرار دارد. مصرف متعادل زردچوبه در تغذیه می‌تواند به تقویت کبد و افزایش کارایی آن کمک کند
8- بادام زمینی
کبد چرب در مراحل آخر بیماری، درمان کامل ندارد و تنها می‌توان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. مصرف چربی اشباع عملکرد کبد را با مشکل مواجه می کند. از طرفی ارگان‌های داخلی بدن نیاز به چربی‌های خوب و غیر اشباع دارند تا بتوانند املاح و ویتامین‌های لازم را دریافت و جذب کنند.
بادام زمینی حاوی مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامتی بدن است که هیچ آسیبی به کبد و ارگان‌های حیاتی بدن نمی‌رساند. هم‌چنین تاثیر بادام زمینی در کاهش وزن شگفت انگیز است. بیماران با یک رژیم لاغری حاوی بادام زمینی و کم کردن میزان چربی مضر بدن می‌توانند فشار به کبد را کم کرده و روند درمان را تسهیل کنند


خوراکی برای درمان کبد چرب

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
9_سیر
سیر یکی از بهترین خوراکی‌ ها برای درمان کبد چرب است و ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب مفید باشد. مطالعات پزشکی نشان داده که مکمل‌های پودر سیر به کاهش وزن و چربی بدن افراد مبتلا به بیماری کبد چرب کمک بسیاری می‌کند.
10- گردو
گرود غنی از امگا 3 است و گنجاندن آن در رژیم غذایی درمان کبد چرب لازم و ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن گردو پیشرفت‌های عملکرد کبدی را در افراد مبتلا به بیماری کبدی چرب غیر معتاد بهبود می‌بخشد.
11- سویا و پروتئین آب پنیر
بعضی از پروتئین‌ها می‌توانند بدن را در مقابل بیماری کبد چرب محافظت کنند. به نظر می‌رسد پروتئین سویا و آب پنیر از بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب شناخته شده و برای کمک به توازن اثرات مصرف کربوهیدرات ساده و کاهش میزان قند خون مفید باشند. مصرف این پروتئین‌ها همچنین به بدن کمک می‌کند که توده عضلانی را حفظ کند و وزن کلی را کاهش دهد.
12- سیب سبز
سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می‌شود‌؛ متخصصان توصیه می‌کنند که سیب را با پوست میل کنید به این دلیل که سیب دارای مواد معدنی مفیدی است که با چربی‌ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می‌کند.
13- موز
وجود پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه‌ای مفید برای تصفیه‌ی کبد تبدیل کرده است؛ برای همین موز را به عنوان یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب پیشنهاد می‌کنند؛ مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می‌کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می‌زداید.
نتیجه گیری
اولین راه درمان معمولا کاهش وزن از طریق ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش است. یک رژیم غذایی سالم به همراه بهترین خوراکی ها برای درمان کبد چرب ، سرشار از میوه، سبزیجات و غلات کامل بخورید و کالری مصرفی خود را کنترل کنید. اگر رژیم غذایی و ورزش به اندازه کافی برای کنترل علائم بیماری کبد چرب مفید نباشند، ممکن است زمان آن باشد که پیش یک پزشک متخصص بروید


خوراکی برای درمان کبد چرب

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا