خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Deana

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/2/23
ارسال ها
133
امتیاز واکنش
646
امتیاز
188
سن
17
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
ضربه سهمگین اوکراین به پوتین/ زیرساخت‌های بندری روسیه زیر آتش موشک‌های کروز :
اقتصادنیوز: رویترز از حمله اوکراین به مواضع بندری روسیه در دریای سیاه خبر داد و اعلام کرد که این احتمالا بزرگ‌ترین حمله از زمان آغاز جنگ به استقرارگاه های ناوگان روسیه در دریای سیاه بوده است.

f3774d0a984f1eff5857340bfba9ea58.jpeg


به گزارش اقتصادنیوز ، کی‌یف اعلام کرد بامداد روز چهارشنبه به اهداف دریایی روسیه و زیرساخت‌های بندری سواستوپل در کریمه حمله کرده است. به نظر می‌رسد این بزرگ‌ترین حمله از زمان آغاز جنگ به استقرارگاه های ناوگان روسیه در دریای سیاه باشد.
بنا بر گزارش اکوایران به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله به کریمه که در سال 2014 توسط روسیه تصرف و ضمیمه شد، از سوی مسکو تأیید شده است. این ماجرا حاکی از آن است که در حالی که
روسیه به بمباران اوکراین از راه دور و از طریق موشک‌های دوربرد و پهپادهای تهاجمی ادامه می‌دهد، توانایی‌های موشکی کی‌یف در حال افزایش است.
آندری یوسف، مقام اطلاعاتی نظامی اوکراین به رویترز گفت: «ما تایید می کنیم که یک کشتی بزرگ و یک زیردریایی مورد اصابت قرار گرفته است. ما در مورد ادوات استفاده شده در این حمله اظهار نظر نمی کنیم».
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کردکه اوکراین در ساعات اولیه روز چهارشنبه با 10 موشک کروز و سه قایق تندرو بدون سرنشین به یک کارخانه کشتی سازی دریای سیاه حمله کرد و به دو کشتی که در حال تعمیر بودند آسیب رساند. این سازمان اعلام کرد که هفت فروند از موشک‌ها را سرنگون کرده و قایق‌های مهاجم توسط یک کشتی گشتی روسی منهدم شده‌اند.آندری ریژنکو، کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی اوکراین در تماس تلفنی با رویترز گفت: «این واقعاً بزرگترین حمله به سواستوپل از آغاز جنگ است».

Vy2PaNazZJQz.jpeg

هنوز به طور قطعی مشخص نیست کیف در حمله به سواستوپل، که در حدود 300 کیلومتری بندر اودسا در دریای سیاه اوکراین قرار دارد، از چه نوع موشکی استفاده کرده است. غرب تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار به اوکراین روانه کرده تا به این کشور کمک کند تا نیروهای روسی را که از زمان تهاجم گسترده آنها در فوریه 2022 بخش‌هایی از قلمرو در جنوب و شرق را اشغال کرده‌اند، اغز خاک خود براند.

به نظر می‌رسد ارتش اوکراین که در اوایل ماه ژوئن ضدحمله خود را آغاز کرده، اکنوناقدام به برداشتن گامی غیرمعمولی کرده و مسئولیت این حمله را به طور علنی بر عهده گرفت -کاری که معمولاً برای حملات به خاک روسیه یا شبه‌جزیره کریمه انجام نمی‌دهد. در این بیانیه در - آمده است: «در صبح روز 13 سپتامبر، نیروهای مسلح اوکراین حملات موفقیت آمیزی به دارایی‌های دریایی و زیرساخت‌های بندری اشغالگران در اسکله سواستوپل اشغال شده موقت انجام دادند».
میخائیل رازوژایف، فرماندار مسکو سواستوپل، بزرگترین شهر کریمه و بندر اصلی دریای سیاه، در - گفت که حداقل 24 نفر زخمی شده‌اند.

کارخانه کشتی‌سازی در این شبه‌جزیره کشتی‌ها و زیردریایی های ناوگان دریای سیاه روسیه را ساخته و تعمیر می‌کند. این ناوگان در طول جنگ حملات موشکی متعددی را به سوی اوکراین انجام داده است.




منبع: شهر خبر


ضربه سهمگین اوکراین به پوتین!!!

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا