خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 8 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
لاندری روم (Laundry Room) یک عبارت انگلیسی و به معنای اتاق لباس شویی یا (رختشوی‌خانه) است.لاندری روم فضایی برای قرار دادن ماشین لباس شویی و دیگر وسایل و تجهیزات نظافتی خانه است. در طراحی لاندری روم باید متناسب با ابعاد فضا، اجزای اصلی را به ترتیبی جایگذاری نمایید تا علاوه بر زیبا بودن، کاربردی هم باشد. اجزای اصلی یک لاندری‌روم عبارتند از:
ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن، میز اتو، اتو، قفسه‌هایی برای قراردادن لباس، سبدهای مجزای لباس کثیف، رخت‌آویز، انواع شوینده‌ها. قرار دادن چرخ خیاطی، سینک روشویی، کمد و قفسه‌های متنوع و … اختیاری می باشد.


در نظر گرفتن ماشین لباس شویی در فضای آشپزخانه قطعاً منظره ی چندان جالبی نخواهد داشت. یک از این جهت که در کنار صرف غذا لباس های کثیف را باید ببینید و یا هنگامی که مهمان در منزل است، صدای لباس شویی قطعاً آزار دهنده است.در ثانی، پس از اتمام مراحل شستن،لباس ها باید به یک فضای دیگری منتقل و خشک شوند. سپس برای اتو کشی به فضای سوم دیگری انتقال داده شوند.

با داشتن فضایی به نام لاندری روم تمامی این مراحل در همان اتاق انجام می شود و حتی می توان وسایل نظافت دیگری نظیر جارو برقی،چرخ خیاطی، طی ها را نیز در این مکان قرار داد.

-کجای خانه فضای مناسبی برای لاندری روم است؟

در خانه‌های ویلایی بهترین جا برای ساخت لاندری روم زیرزمین است ولی در آپارتمان‌های با متراژ بالا لاندری روم را می‌توان در فضایی کنار آشپزخانه یا حمام قرار داد که پنجره یا دری به بیرون مانند تراس و بالکن داشته باشد.


لاندری روم چیست?•_•؟

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 8 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
ازجمله مزایای دسترسی به هوای آزاد از فضای لاندری روم:

-بیرون رفتن بخار ناشی از خشک کردن لباس ها در ماشین خشک کن یا کشوهای گرم
-استفاده از تابش آفتاب برای ضدعفونی کردن لباس ها
-استفاده از نور طبیعی به جای نور مصنوعی برای خشک کردن لباس ها

فراهم کردن خشک کن و ماشین لباسشویی

قبل از هر کاری بایستی در طراحی لاندری روم، اصلی‌ترین قسمت را برای ماشین لباسشویی و خشک کن در نظر بگیرید. به منظور این کار می توانید از یک ماشین لباسشویی ترکیبی و یا دوقلوی دارای خشک کن و یا در غیر این صورت از یک ماشین لباسشویی و یک ماشین خشک کن به شکل مجزا و جداگانه استفاده نمایید. در صورتی که از دو ماشین لباسشویی و خشک کن مجزا استفاده می کنید بهترین روش این است که هر دو دستگاه را در کنار یکدیگر بگذارید تا استفاده نمودن از آن ها راحت تر باشد.

قفسه بندی درست و کاربردی

برای گذاشتن وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای شستشو به قفسه بندی و کمد های مناسبی در این اتاق احتیاج دارید. انواع مختلف شوینده، مواد سفید کننده و لکه بر که برای شستن لباس‌ها از آن ها استفاده می کنید بایستی داخل قفسه ها و یا کابینت های درون لاندری روم نگه داری گردند. می توانید یکی از شلف ها را برای نگه داری چند حوله و پارچه میکروفیبر در نظر بگیرید و در هنگام بروز نشتی و ریختن آب بر روی قفسه‌ها خیلی راحت آن را پاکسازی کنید.


لاندری روم چیست?•_•؟

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 8 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بایدهای مهم در طراحی لاندری روم در آپارتمان

ایجاد فضاهای جدید مانند کلوزت روم و لاندری برای آسایش بهتر و استفاده بهینه از فضا می باشد و عدم توجه به استانداردها می تواند نتیجه عکس داشته باشد. به همین دلیل بهتر است به باید و نبایدهای ساخت لاندری توجه شود. از مهم ترین بایدها در این زمینه می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

-اگر اتاق لاندری کوچک می باشد، بهتر است فضای روی دیوارها تا حد امکان شلف بندی و قفسه بندی شوند تا از نظم بهتری در محیط ایجاد شود.

-در انتخاب محل قرار گرفتن لاندری دقت زیادی داشته باشید، چون تجهیزات و ماشین های لباسشویی در بسیاری از مواقع سر و صدای بالایی دارند.

-دسترسی به شیر آب و چاه فاضلاب اهمیت زیادی دارد و تجهیزات اتاق باید به راحتی به آنها متصل شوند.

-سیستم تهویه هوا به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده در لاندری را جدی بگیرید.

-در اتاق های کوچک از میز و رخت آویزهای تاشو استفاده کنید.

-از سینک ظرفشویی در لاندری روم استفاده کنید. این سینک ها برای شستشوی لباس با دست کاربرد دارند و بهتر است تا حد امکان ابعاد آن بزرگ انتخاب شود.



IMG_6719.webp




منبع:معمار گلد


لاندری روم چیست?•_•؟

 
  • تشویق
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا