خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

دختر اقیانوس

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
29/8/23
ارسال ها
27
امتیاز واکنش
336
امتیاز
58
سن
24
محل سکونت
اقیانوس
زمان حضور
4 روز 17 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. گانا

در این کشور خواستگاری معمولا یک هفته قبل از عروسی انجام می شود. در این مراسم داماد و تعدادی از اعضای خانواده اش به در منزل خانواده عروس می روند که به آن "مراسم در زدن " گفته می شود؛ دقیقا همان جا خانواده دختر می تواند تصمیم بگیرد که دخترش را به عقد این مرد در بیاورد یا خیر.

2. نروژ

خانم های نروژی حلقه ازدواج را دست راست می کنند. بسیاری از خانم ها در بریتانیا، فرانسه، هند، روسیه و آلمان هم همین کار را انجام می دهند.



3. هند

در برخی مناطق هند، رسم است که عروس باید کفش یکی از خواهران داماد را در روز مراسم بدزدد تا زهرچشمی از آن ها بگیرد و جرئت خودش را در همین روز به خانواده داماد نشان بدهد. داماد برای افزایش شانسش برای خوشبخت شدن باید برای پس گرفتن کفش گروگان گرفته شده پول بپردازد. (آقا اومدیمو داماد خواهر نداشت.اینا دیگ خوشبخت نمیشن؟)

4. جمهوری چک

در جمهوری چک با قطعی شدن ازدواج در کنار پای عروس و داماد یک کاسه سوپ شکسته می شود و عروس و داماد باید با لبخند زمین را با کمک یکدیگر تمیز کنند. سپس آن ها باید یک کاسه سوپ دیگر را با یک عدد قاشق بخورند. این مراسم نشان می دهد که عروس و داماد باید در همه کار ها در زندگی مشارکت کنند.

5. چین

مراسم عروسی در چین سمبل ملحق شدن دو خانواده است و فقط به معنای ازدواج دو نفر نیست بلکه خانواده ها هم درگیر این مسئله هستند. خواستگاری در چین معمولا از سنت های غربی پیروی می کند، به این صورت که پسر حلقه ازدواج را به دختر هدیه می دهد و از او خواستگاری می کند.

بعد از خواستگاری؛ دختر، پسر را نزد خانواده می برد تا آن ها او را ببینند و دوباره پسر از خانواده دختر اجازه می گیرد و سپس با رضایت خانواده ها، مراسم عروسی و نامزدی برگزار می شود.

در یکی از شهر های چین رسم است که عروس باید روزی یک ساعت از یک ماه قبل از مراسم عروسی گریه کند و اقوام و دوستان عروس هم باید در این مراسم او را همراهی کنند. اگر عروس این کار را نکند، خانواده داماد راضی به ازدواج پسرشان با او نخواهند شد. برای مردم این منطقه از چین گریه به معنای خوش آمدگویی به ازدواج و در انتظار اتفاق های خوب بودن است.
( همه اون لحظه: گریم نمیاااد:l2b:)


6. مکزیک

در مکزیک، بعد از علاقمند شدن یک دختر و پسر به هم آن ها را با یک طناب تزئین شده با گل های سفید، مهره و کریستال های مختلف به یکدیگر می بندند که این کار به عنوان نمادی از اهمیت داشتن اتحاد در زندگی مشترک است.

دختر و پسر پس از بستن دست هایشان باید سعی کنند برای ثابت کردن آمادگی شان برای شروع زندگی مشترک به دیگران، دست هایشان را باز کنند. دست های عروس و داماد بعد از چند دقیقه توسط یکی از اقوام باز می شود.

7. شیلی

خانم ها در شیلی حلقه ازدواج را در دست راست می کنند. مرد ها هم همین کار را انجام می دهند اما در مراسم عروسی هر دو، حلقه ازدواج را از دست راست به دست چپ می دهند.

8. جزیره کریس

در جزیره کریس که یکی از جزایر کشور فرانسه است، قبل از مراسم عروسی داماد باید روی زمین دراز بکشد و فرشی روی خودش بیندازدتا اقوام و دوستان عروس و داماد روی او راه بروند تا آستانه تحمل داماد بالا رود.

9. ولز

در کشور ولز رسمی جالب برای مراسم خواستگاری وجود دارد. داماد در این کشور بعد از علاقمند شدن به دختری یک تکه چوب را به زیباترین شکل ممکن تبدیل به قاشق کرده و قاشق کنده کاری شده را تزئین می کند و در یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی تقدیم دختر می کند و با این کار نشان می دهد که نمی گذارد عروس خانم در زندگی مشترک با او گرسنه بماند.



10. آرژانتین

بسیاری از زوج ها در آرژانتین حلقه را تا مراسم عروسی دست نمی کنند، بلکه این کار را در طول مراسم نامزدی انجام می دهند.


منبع: نمناک


جالب ترین رسوم خواستگاری در کشور های خارجی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: -FãTéMęH-، Zeynab.R، moh@mad و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا