خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

دختر اقیانوس

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
29/8/23
ارسال ها
27
امتیاز واکنش
336
امتیاز
58
سن
24
محل سکونت
اقیانوس
زمان حضور
4 روز 17 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
طبق یکی از سنت‌های رایج ایتالیا برای خوش آمد به مردگان، یک صندلی اضافه و حتی مقداری غذا برای این بازدیدکنندگان نامرئی در نظر گرفته می‌شود.
در بخش‌هایی از پیدمونت، خانواده‌ها به پیروی از سنت‌ها بدون تمیز کردن میز شام در هنگام غروب به گورستان می‌روند تا ارواح بدون مزاحمت به خانه‌ها آمده و دلی از عزا در آورند.

در مناطق دیگر ایتالیا، مردم فانوس‌ها را در طول شب روشن می‌گذارند. این در حالی است که در کِرِمونا در لومباردی، رسم بر این بود که هنگام سحر در روز ارواح تـ*ـخت‌خواب‌ها را آماده می‌کردند تا ارواح سرگردان مکانی برای استراحت داشته باشند.

در جزیره سیسیل بازگشتگان از مرگ چیزی به یادگار با خود می‌آورند. در صبح روز دوم نوامبر به کودکانی که بستگان از دست‌رفته‌شان را در دعاهای خود در طول سال فراموش نکرده‌اند، هدایای مختلفی از اسباب‌بازی گرفته تا شیرینی که گاهی در گوشه و کنار خانه پنهان شده داده می‌شود.

در نقاط دیگر کشور نیز رسم بر این است که به زندگان هدایایی داده می‌شود. در روز ارواح در ساردینیا، کودکان برای جمع‌آوری خوراکی‌هایی مانند کیک، آجیل و میوه‌های خشک از خانه‌ای به خانه دیگر رفته و در عوض برای از دست رفتگان آن‌ها دعا می‌کنند. در امیلیا رومانیا به فقرا به نام مردگان غذا یا پول اعانه داده می‌شود.

در ایتالیا هیچ جشنی بدون غذا انجام نمی‌شود و روز ارواح هم از این قاعده مستثنی نیست. هر منطقه از کشور شیرینی‌های ویژه‌ای برای روز ارواح دارد. خوراکی‌هایی که برای شیرین کردن تلخی مرگ پخته می‌شوند. یک از این شیرینی‌های رایج بیسکویت‌های سفیدی هستند که به شکل استخوان طبخ می‌شوند و دولچی دی مورتی نام دارد.

یک شیرینی دیگر فاوی دی مورتی است که به معنی لوبیای مردگان است. این شیرینی‌ها، شیرینی‌های بادام‌زمینی هستند که به شکل لوبیا پخته می‌شوند. این شیرینی در روز ارواح گاهی به عنوان هدیه مابین زوج‌ها رد و بدل می‌شود و بیان‌گر عشق بی‌پایان تا روز مرگ است.
یکی از خوراکی‌های سنتی غالب،‌ نوعی نان مغزداری با چاشنی فلفل است که برخی از ایتالیایی‌های جنوب کشور قبل از خوردن به منظور شفا دادن با خود به مراسم روز ارواح می‌برند. مغز تند این نان تنبیهی است برای کسانی که آن را می‌خورند تا از عذاب مردگان در دوزخ کم کرده و به آن‌ها آرامش دهند.


منبع: ویکی پدیا


آداب و رسوم عجیب روز ارواح، در ایتالیا

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: moh@mad و (SINA)
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا