خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,851
امتیاز واکنش
10,929
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
46 روز 3 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
ملخ جانوری گیاه خوار است صفحه های آرواره مانندی که در اطراف دهان ملخ قرار دارد. برای خرد کردن غذا که عمدتا برگ ها و بخش های تازه و نرم گیاهی هستند به کار می رود این صفحات کیتینی بوده و قادرند هم بافت هایی گیاهی از جمله بافت های روی پوست ساقه، پارانشیم، کلرانشیم گیاهان را مورد استفاده قرار دهند اما قادر به استفاده از بافت اسکرانشیم نمی باشند چون سلول های این بافت یعنی فیبر ها و اسکلرئید ها چوبی شده اند. ملخ جزو حشرات بالدار می باشد که توانایی پرواز آن به احتمال زیاد باعث موفقیت آنان به عنوان فراوانترین و متنوع ترین بندپایان شده است.



جمعیت ملخ ها دارای الگوی رشد نمایی بوده و جز جمعیت های فرصت طلب و ملخ ماده 2n=23 محسوب می شود. از نظر ژنتیکی عدد کروموزومی ملخ نر می باشد. سیستم تنفسی نایی دارد و گردش خون باز. طناب عصبی 2n=24 شکمی و سیستم دفاعی غیراختصاصی دارد.
ملخ ها مانند سایر حشرات اوریک اسید دفع می کنند. ملخ نیز مانند کرم خاکی چینه دان و سنگ دان داشته و علاوه بر آنها سیستم تنفس نایی و چشم مرکب دارد.
ملخ حشره ای است که قبل از دهان خود گوارش فیزیکی را شروع می کند و توسط آرواره های خود غذایش را خرد می کند.
اعضای دستگاه گوارشی ملخ به ترتیب: آرواره ها -> دهان -> مری -> چینه دان -> پیش معده -> کیسه معده -> معده -> راست روده -> مخرج
مواد غذایی در ملخ، از معده جذب می شوند. به این نکته دقت کنید که مواد غذایی جذب شده در ملخ به همولنف وارد می شوند؛ نه خون! ملخ خون ندارد.


دستگاه گوارش ملخ

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,851
امتیاز واکنش
10,929
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
46 روز 3 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع

مسیر عبور غذا در بخش های مختلف غذا در بخش های مختلف دستگاه گوارش ملخ به صورت زیر است:

۱-دهان: در دو طرف صفحات آرواره مانند کیتینی دارد که قادرند بخش های تازه و نرم گیاهان را ببرند و وارد دهان کنند . گوارش مکانیکی غذا از دهان آغاز می شود.

۲-مری: لوله کوتاه و خمیده به دنبال دهان است و نقش آن هدایت غذا به چینه دان است. ابتدای مری باریک و انتهای آن به سمت چینه دان پهن تر است.

۳-چینه دان: به صورت متسع بوده و بین مری و سنگدان قرار دارد .نقش چینه دان دخیره غذا و نرم تر کردن آن است.

۴-سنگدان: کیسه ای پهن و هم اندازه ی چینه دان است که محل ذخیره ی موقت غذاست. در سنگدان گوارش مکانیکی نیز صورت می گیرد و ذرات غذایی خرد می شوند.

۵- معده: کیسه ای متسع بعد از سنگدان است که دارای چندین کیسه در اطراف می باشد. نقش اصلی معده گوارش شیمیایی غذاست. گوارش مکانیکی درون معده نیز صورت می گیرد.

توجه: کیسه های معده چندین کیسه از اطراف معده ملخ هستند که به درون معده راه دارند و باعث افزایش کارایی معده می شوند. جذب مواد غذایی در معده ملخ انجام می شود نه روده.

منبع: کمک درسی


دستگاه گوارش ملخ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا