خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش عکاسی مینیمال : عکاسی مینیمال یا Minimalist photography سبکی از عکاسی است که امروزه آن را در جاهای مختلفی می شنویم و می بینیم؛ همچنین بر کسی پوشیده نیست که استفاده از این سبک عکاسی در حال رواج است. اگر شما هم جزو عکاسان یا علاقمندان به عکاسی هستید و می خواهید ببینید که عکاسی مینیمال چیست و مینیمال در عکاسی به چه معناست، با ما تا انتها همراه باشید.

به چه سبکی، عکاسی مینیمال گفته می شود؟
عکاسی مینیمالیست یکی از سبک های جذاب عکاسی است که در آن عکاس سعی می کند تا با بهره گیری از خلاقیت، دقت و تمرکز بالای خود، از یک کادر بندی ساده، تصاویری را خلق کند که ترکیب عناصر منحصر به فرد و زیبایی را در خود جای داده باشد. در واقع در عکاسی مینیمالیسم شم به حداکثر یک یا دو سوژه در عکس خود احتیاج دارید و تمام تمرکز و تاکید شما روی محتوایی است که عکس به بیننده منتقل می کند.



عکاسی مینیمالیست



عکس های جذاب، زیبا و کمتر شناخته شده مینیمال


تاریخچه عکاسی مینیمال به سال ها قبل باز می گردد اما به دلیل سادگی و هنر خاص موجود در این سبک عکاسی، تا سال ها مورد توجه زیادی واقع نشد. در سال های اخیر تکنیک عکاسی مینیمال به دلیل حذف جزئیات غیر ضروری و بی نظمی های موجود در پس زمینه عکس بسیار مورد توجه قرار گرفت و بیننده عکس سریعا متوجه خواهد شد که عکاس روی چه چیزی در هنگام عکاسی تمرکز داشته است.
یکی از ویژگی های عکاسی مینیمال این است که هدف عکس در همان نگاه اول به بیننده منتقل شده و اکثر عکاسان جدید برای بهبود عکس هایی که در سبک های دیگر عکاسی مانند عکاسی پاییزی،عکاسی از کتاب، عکاسی از محصول، عکاسی از جواهرات و عکاسی روایی گرفته اند، از اصول عکاسی مینیمال استفاده می کنند.

ساده گرایی در عکاسی با مینیمالیسم
احتمالا شما هم به عنوان یک فرد علاقه مند به عکاسی، به معنی عکاسی مینیمال فکر کرده اید و متوجه شده اید که تمام تلاش عکاسی سبک مینیمال این است که در عین سادگی و توجه بر روی یک المان به خصوص و واضح، هدف و داستان عکس را به دیگران منتقل کند. برای اینکه بتوانید یک عکاس مینیمال شوید، نیازدارید تا ابتدا با اصول عکاسی مینیمال و تکنیک های عکاسی مینیمال آشنا شوید.


عکاسی مینیمال

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات عکاسی مینیمال


چگونه بهترین عکاس عکس های مینیمال شویم؟
برای اینکه بتوانید عکس های مینیمال و با کیفیتی مانند نمونه عکاسی مینیمال که در اپلیکیشن هایی مانند پینترست وجود دارد بگیرید، باید ابتدا با تکنیک های عکاسی مینیمال آشنا شوید. در ادامه توضیح عکاسی مینیمال قصد داریم تا تعدادی از اصول عکاسی مینیمال برای تبدیل شدن به عکاس سبک مینیمال را به شما بیاموزیم.

انتخاب ترکیب بندی مناسب هنگام عکاسی های مینیمال
اصل والیه عکاسی مینیمالیسم برای داشتن یک عکس خوب، ترکیب بندی ساده و بالانس خوب در عکس است. برای اینکه بتوانید معنی عکاسی مینیمال را حفظ کرده. و یک ترکیب مناسب در عکس داشته باشید. باید به تمامی فاکتورها و جزئیات موجود در شات توجه کرده و ببینید. حضور کدام جزء در عکس غیر ضروری است.

استفاده درست از تنظیمات دوربین
برای اینکه ویژگی های عکاسی مینیمال را بهتر در عکس خود به نمایش بگذارید. باید از تنظیمات دستی دوربین نیز برای ایجاد ترکیب های مختلف استفاده کنید. برای مثال در توضیح عکاسی مینیمال می توان. از تنظیمات محو کردن پس زمینه بهره گرفت تا نشان داد. که عکاس قصد تمرکز بر روی چه سوژه ای را داشته است.



آموزش عکاسی مینیمال



تاثیر نحوه نگاه کردن در Minimalist photography
یک عکاس برای اینکه بتواند عکاسی مینیمال موفقی داشته باشد. و به خوبی نکات عکاسی مینیمال را در عکس خود رعایت کند. باید یاد بگیرد تا با دید باز و متفاوت تری به محیط اطراف خود نگاه کند. در تکنیک عکاسی مینیمال بهره گیری از فضای باز، الگوهای هندسی، نحوه چینش اشیا و معماری های جالب، یکی از شیوه های زیباتر کردن عکس است.

توجه به سوژه و تاثیر آن در معنی عکاسی مینیمال
در توضیح عکاسی مینیمال می بینیم. که هدف این نوع عکاسی ایجاد چند نوع فاکتور بصری متفاوت برای افزایش تاثیر عکس بر روی مخاطب است. یکی از تکنیک های عکاسی مینیمال این است. که با گسترده کردن فضای بصری در اطراف سوژه، توجه بیننده را به آن جلب می کنند.

توضیح عکاسی مینیمال و کاربرد قانون سوم در آن
در عکاسی مینیمال، زمانی که به همه جزئیات و تکنیک های عکاسی مینیمال توجه شد. و عکاس، عکس را گرفت، نوبت به ویرایش و حذف جزئیات غیر ضروری از عکس می رسد. در اینجا شما با دانشی که از اصول عکاسی مینیمال به دست آورده اید. استفاده کرده و از اولین نقطه ای که فتوت مینیمالیت را شروع کرده اید. اقدام به تنظیم تناژ عکس توسط لایت روم خواهید کرد. استفاده از قانون سوم در عکاسی های مینیمال باعث بهبود کیفیت نهایی عکس ها خواهد شد.

همچنین می‌توانید هرچیزی که به نظر شما جالب می‌آید را هم از روی زمین بردارید و رو به آسمان بگیرید. قبل از اینکه عکس بگیرید هم مطمئن شوید که چیز دیگری داخل عکس شما نباشد.

عکاسی مینیمالیست

در عکاسی مینیمالیستی شما به دنبال یک عکس مرتب هستید. این نوع عکس می‌تواند براساس موقعیت و اینکه چگونه سوژه خودتان را تنظیم می‌کنید متفاوت باشد. از این رو در این مقاله، ده روشی که می‌توانید عکس‌های مینیمالیستی فوق العاده‌ای بگیرید را مورد بررسی قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید حتما لازم نیست دوربین عکاسی داشته باشید این روشها با موبایل هم قابل استفاده هستند.


عکاسی مینیمال

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای استفاده از فضاهای خالی نباید هیچ‌گونه ترسی داشته باشید. خصوصا وقتی که سوژه های قوی‌ای مانند کودک قرمز‌پوش موجود در عکس بالا را دارید. این روش کاملا علمی نیست و بیشتر بستگی به علایق شخصی شما دارد و هنگامی که تعادل کامل را بین سوژه اصلی و فضای منفی را ایجاد کنید، خودتان متوجه خواهید شد.

۳- از یک پس زمینه ساده استفاده کنید.
استفاده از پس زمینه ساده برای عکاسی مینیمالیستی ضروری است. در این نوع عکاسی نباید هیچ عنصر منحرف‌کننده و یا الگویی وجود داشته باشد که بخواهد توجه را از روی سوژه اصلی بردارد. یک دیوار و یا زمین ساده فوق‌العاده است ولی در صورتی که سوژه شما به اندازه کافی کوچک باشد، می‌توانید آن‌را بر روی میز و یا دیگر سطوح ساده نیز قرار دهید.

عکاسی مینیمال

علاوه بر این در صورتی که در داخل خانه عکاسی می‌کنید نیز می توانید از پرده و یا ملحفه نیز استفاده کنید. با این کار بر روی عکس خودتان کنترل کامل خواهید داشت. در صورتی که پس‌زمینه سفید بخواهید، می‌توانید یک ملحفه سفید بر روی زمین قرار دهید و سوژه را روی آن بگذارید یا در صورتی که پس زمینه قرمز می‌خواهید از یک ملحفه قرمز استفاده کنید.

با استفاده از این روش به دلیل این‌که هیچ عنصر منحرف‌کننده ای در عکس وجود ندارد، نیاز نیست زاویه عکاسی خودتان را تغییر دهید تا این عناصر را حذف کنید.


عکاسی مینیمال

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوژه مانند یک شبه سیاه در مقابل آسمان روشن قرار بگیرد.

برای اینکه مطمئن شوید که پشت سوژه فقط آسمان قرار دارد، دو راه ساده دارید؛ اول اینکه یک تپه و یا سطح مرتفع دیگری پیدا کنید و مدل را روی آن قرار دهید، سپس از قسمت پائین تر اقدام به عکاسی کنید و یا عکس را از یک زاویه خیلی بسته تهیه کنید. برای این کار ممکن است مجبور شوید بر روی زمین دراز بکشید تا فقط آسمان در پس زمینه عکس وجود داشته باشد.

آموزش عکاسی مینیمال

همچنین می‌توانید این‌گونه تصاویر را در فضاهای داخلی نیز تهیه کنید. برای این کار باید سوژه را در مقابل نور قوی‌ای که از پنجره داخل می‌آید قرار دهید.

علاوه بر این می‌توانید از منابع نور مصنوعی مانند لامپ در پشت سوژه نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که میزان نوردهی را به اندازه‌ای پائین می آورید که سوژه و دیگر مناطق تیره عکس به صورت کامل سیاه باشند.

۸- از خط‌ها و الگو‌ها عکاسی کنید.
خطوط راهنما و الگوها یکی از بهترین سوژه ها برای عکاسی مینیمالیستی می‌باشند. مانند همیشه مطمئن شوید که یک پس‌زمینه ساده دارید که می‌توانید به عنوان فضای منفی از آن استفاده کنید. عکاسی از خطوط با پس‌زمینه آسمان باعث می‌شود یک عکس ساده و در عین‌حال قوی داشته باشید.

مینیمالیست

ترکیب متقارن خطوط به شما کمک می‌کند یک تعادل در عکس ایجاد کنید و خطوط، توجه بیننده را به عکس جلب می‌کنند.

برای این تکنیک به دنبال الگوهای هندسی و جالبی بگردید که می‌توانید برای تولید عکس‌های مینیمال فوق‌العاده از آن‌ها استفاده کنید.

عکاسی مینیمال

در عکس بالا الگوهای قرمز روشن، به خوبی در مقابل پس‌زمینه آسمان خودنمایی می‌کنند. پرکردن قاب با استفاده از الگو یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه عکس‌هایی با بیشترین تاثیر‌گذاری می‌باشد. بهترین الگوها را می‌توانید در نمای ساختمان‌ها پیدا کنید. برای استفاده از نمای ساختمان باید به ساختمان نزدیک شوید و یک عکس رو به بالا از ساختمان بگیرید که فقط آسمان در بالای آن قرار داشته باشد.

این روش برخلاف قانون سوم است. قانون سوم یک تکینک ترکیبی خوب است که می گوید سوژه یا خط افق نباید در وسط تصویر باشد. با این‌حال شکستن این قانون و قرار دادن خط افق در وسط تصویر، باعث می‌شود یک عکس قرینه بسیار قوی داشته باشیم.

از شکستن قوانین و امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. برای مثال پس از گرفتن عکس سعی کنید آن را بچرخانید و ببینید به صورت سر‌و‌ته چگونه به نظر می‌رسد.

عکاسی مینیمال چیست

همانگونه که دیدید، عکاسی مینیمالیستی ممکن است ساده به نظر برسد ولی هنگامی که با آن درگیر می‌شوید، متوجه می‌شوید که به این سادگی‌ها هم نیست. تکنیک‌ها و حقه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود عکس‌های خودتان از آن‌ها استفاده کنید که در این پست ما فقط توانسته‌ایم بخش کوچکی از آنها را به شما منتقل کنیم. در نهایت اگر تکنیک‌های عکاسی را فرا بگیرید حتی با دوربین موبایل هم می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که کسی باور نکند با موبایل ثبت شده‌اند.



منبع: آرمان و مور نگار


عکاسی مینیمال

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا