خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر دندان‌هایتان را از دست داده‌اید، راه‌های زیادی برای پر کردن جای خالی آن‌ها وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از فلیپر دندان است که به آن پروتز پارسیل متحرک اکریلیک نیز می‌گویند.

فلیپر دندان که به عنوان باله دندانی نیز شناخته می‌شود، یک نگهدارنده متحرک است که در امتداد سقف دهان (کام) یا روی فک پایین شما قرار می‌گیرد و یک یا چند دندان مصنوعی به آن متصل می‌شود. هنگامی که آن را در دهان خود قرار می‌دهید، یک لبخند کامل ایجاد می‌شود، حتی اگر دندان‌های خود را به دلیل آسیب، کشیدن یا پوسیدگی از دست داده باشید.

باله دندانی یک پروتز جزئی موقت است که می‌توانید آن را از طریق دندانپزشک خود دریافت کنید. این کار با قالب گیری از دهان شما با یک ماده نرم انجام می‌شود. سپس این قالب به آزمایشگاه فرستاده می‌شود که از آن برای ساختن یک فلیپر دندان که متناسب با دهان شما باشد و جای خالی دندان‌هایتان را با دندان‌های مصنوعی پر کند، استفاده می‌شود. باله دندانی از رزین اکریلیک ساخته شده است.

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، ممکن است به فکر پروتز باشید. در این مقاله، هر آنچه که باید در مورد فلیپرهای دندان و سایر گزینه‌های دندان مصنوعی بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید، اطلاعاتی آورده شده است. فلیپر دندان
نکات مثبتی در مورد فلیپرهای دندان وجود دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای دندان مصنوعی تبدیل می‌کند:

هزینه: آن‌ها نسبت به سایر انواع پروتز پارسیل ارزان تر هستند.
ظاهر: آن‌ها نسبتا طبیعی به نظر می‌رسند.
آماده سازی سریع: پس از قالب گیری از دهان، لازم نیست مدت زیادی برای فلیپر دندان خود صبر کنید.
استفاده آسان: تنها کاری که باید انجام دهید این است که فلیپر دندان خود را در دهان قرار دهید.
تثبیت دندا‌ن‌های موجود شما: فلیپر دندان باعث می‌شود که دندان‌های موجود شما کمتر جا به جا شوند.
آیا می‌توانید با فلیپر دندان غذا بخورید؟
اگر یک یا چند دندان را از دست داده‌اید، ممکن است غذا خوردن سخت باشد. با استفاده از فلیپرهای دندان نه تنها می‌توانید غذا بخورید، بلکه می‌توانید خیلی بهتر نسبت به زمانی که آن را ندارید، بجوید.

با این حال، مهم است که هنگام غذا خوردن با باله دندانی مراقب باشید، زیرا آن‌ها از مواد سبک وزنی ساخته شده‌اند که شکننده هستند و می‌توانند به راحتی بشکنند.


فلیپر دندان چیست؟

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
معایب فلیپر دندان
در حالی که استفاده از باله دندانی برای پر کردن جای خالی دندان‌ها در دهان شما مزایایی دارد، معایبی نیز وجود دارد که عبارتند از:

ماندگاری: آن‌ها از مواد ارزان تر و بادوام کمتر نسبت به سایر دندان‌های مصنوعی ساخته شده‌اند و می‌توانند راحت تر ترک بخورند. اگر فلیپر دندان خود را شکستید، به تعمیر یا جایگزینی نیاز خواهید داشت.
درد و ناراحتی: با فلیپر دندان ممکن است احساس ناراحتی کنید، به خصوص زمانی که برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید. باله دندانی می‌تواند فعالیت‌هایی مانند صحبت کردن و غذا خوردن را غیر طبیعی کند. اگر احساس درد می‌کنید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
آلرژی بالقوه: ممکن است به مواد مورد استفاده برای ساختن فلیپر دندان حساسیت داشته باشید. حتما سابقه آلرژی خود را با دندانپزشک در میان بگذارید.
نگهداری: اگر فلیپر دندان خود را به خوبی تمیز نکنید، خطر ابتلا به بیماری لثه (ژنژیویت) و پوسیدگی دندان‌ها وجود دارد.
خطر تحلیل لثه: فلیپر دندان لثه‌های شما را می‌پوشاند و جریان بزاق را در آن ناحیه متوقف یا کند می‌کند. بزاق به تمیز نگه داشتن لثه‌ها کمک می‌کند و از تحلیل آن‌ها جلوگیری می‌کند.
ممکن است به مرور زمان شل شوند: فلیپر دندان برای محکم نگه داشتن دندان‌های موجود شما ساخته شده است، اما استفاده منظم ممکن است باعث شل شدن آن شود. ممکن است لازم باشد از دندانپزشک خود بخواهید که باله دندانی شما را تنظیم کند تا دوباره به خوبی جا بیفتد.
هزینه فلیپر دندان چقدر است؟
فلیپر دندان یکی از کم هزینه ترین گزینه‌های دندان مصنوعی است. با این حال، هزینه یک باله دندانی می‌تواند متفاوت باشد، بسته به مواد مورد استفاده و تعداد دندان‌هایی که قرار است فلیپر دندان شما جایگزین کند.

نحوه مراقبت از فلیپر دندان
اگر به برنامه نگهداری منظم پایبند باشید، مراقبت از فلیپر دندان آسان است. درست مانند هر نگهدارنده، مهم است که هر روز آن را تمیز کنید تا پلاک (باکتری‌ها) و تکه‌های غذا از بین بروند.

می‌توانید این کار را با استفاده از یک مسواک نرم، آب گرم و یک صابون ملایم مانند صابون دستشویی یا مایع ظرفشویی انجام دهید. قبل از بازگرداندن باله دندانی به دهان خود، آن را کاملا بشویید. از تمیز کردن باله دندانی با خمیردندان خودداری کنید، زیرا می‌تواند به آن آسیب برساند.

اگر متوجه شدید که فلیپر دندان شما باعث درد یا ناراحتی می‌شود یا احساس لق شدن می‌کنید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. از حرکت دادن باله دندانی در دهان خود با زبان خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث لق شدن آن شود. همچنین از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های تیره رنگ مانند قهوه، آب زغال اخته و چغندر (لبو) خودداری کنید.


فلیپر دندان چیست؟

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنگامی که فلیپر دندان خود را از دهان خارج می‌کنید، با قرار دادن آن در مایع خیس کننده دندان مصنوعی یا آب مرطوب نگه دارید. زیرا خشک شدن می‌تواند آن را بیشتر مستعد شکستن و احساس ناراحتی کند. اگر از آب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که خیلی داغ نیست، زیرا ممکن است باعث تاب برداشتن آن شود.

در نهایت، مهم است که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. اطمینان از سالم و تمیز بودن لثه‌ها و دندان‌های موجود می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه، تحلیل لثه، پوسیدگی دندان‌ها، حساسیت دندان و ناراحتی کمک کند. حداقل دو بار در سال برای معاینه و تمیز کردن به دندانپزشک مراجعه کنید. همچنین حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

چه کسی کاندیدای مناسب برای فلیپر دندان است؟
معمولا از فلیپرهای دندان برای مدت کوتاهی استفاده می‌شود، مانند زمانی که فرد منتظر جایگزین دائمی مانند ایمپلنت‌های دندانی یا بریج ثابت است. آن‌ها اغلب برای جایگزینی دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند.

از آنجا که باله دندانی می‌تواند ناراحت کننده باشد و ممکن است به صورت شل در دهان بنشیند، معمولا برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

در برخی موارد، فلیپر دندان بهترین گزینه دندان مصنوعی دائمی برای افرادی است که دندان خود را از دست داده‌اند. همچنین اگر کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان یا بریج ثابت نباشید، باله دندانی بهترین گزینه برای شما است.

روش‌های جایگزین فلیپر دندان
اگر یک یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اید، فلیپر دندان تنها گزینه پروتز شما نیست. برخی از جایگزین‌های دیگر عبارتند از:

جایگزین دائمی
بریج‌های دندانی: این‌ها دندان‌های مصنوعی هستند که به جای اینکه بخشی از پروتز باشند، مستقیما به دندان‌های موجود یا ایمپلنت متصل می‌شوند.
ایمپلنت دندان: این‌ها پشت‌هایی هستند که به طور مستقیم به استخوان فک متصل می‌شوند تا دندان مصنوعی را نگه دارند.
جایگزین‌های موقت
این جایگزین‌های موقت دندان مصنوعی ارزان تر از جایگزین‌های دائمی هستند، اما اغلب بیشتر از فلیپر دندان دوام می‌آورند. این جایگزین‌ها عبارتند از:

دندان مصنوعی جزئی ثابت: این‌ها پروتزهای جزئی هستند که روی دندان‌های موجود شما متصل می‌شوند و فقط در صورتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که دندان‌های سالم باقیمانده برای چسباندن آن‌ها داشته باشید.
اسنپ آن اسمایل: پروتز پارسیل سفارشی که روی دندان‌های موجود بالای لثه قرار می‌گیرند، بدون اینکه کام را بپوشانند.
سخن پایانی
فلیپرهای دندان یک گزینه محکم و مقرون به صرفه برای جایگزینی موقت دندان مصنوعی برای اکثر افراد است. اگر منتظر یک راه حل دائمی تر برای جایگزینی دندان هستنید، باله دندانی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

اگر برای تعیین بهترین گزینه به کمک نیاز دارید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند گزینه‌های مختلف را به شما توضیح دهند و به شما کمک کنند تا بهترین درمان را برای شرایط خود انتخاب کنید.
منبع: دنتچی


فلیپر دندان چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا