خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sarh

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/5/23
ارسال ها
4
امتیاز واکنش
21
امتیاز
63
زمان حضور
8 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
عربی از دو بخش بسیار مهم ۱- ترجمه و تعریب ۲- قواعد تشکیل شده است. برای اینکه در ترجمه و تعریب بسیار قوی شوید باید سعی کنید ابتدا کلمات درس را حفظ کنید. سپس متن کتاب را بخوانید و ترجمه کنید و متن ترجمه را بنویسید. این کار سبب تسلط هر چه بیشتر شما روی متن می‌شود و البته ترجمه شما را قویتر می‌کند. باید تسلط شما روی متن در حدی باشد که متوجه متن عربی شوید و دیگر نیازی به تسلط روی آن نداشته باشید.


سعی کنید ترجمه و معنای ضمیرها، فعل‌ها، مفعول، فاعل، تمیز، مستثنی، مفعول مطلق تأکیدی و نوعی و … را بدانید. دانستن نکات ترجمه‌ای این موارد سبب می‌شود شما راحتتر گزینه‌های را حذف کنید و زودتر به جواب این مورد نظر برسید. اصلا قاعده و قانون تست‌های ترجمه همین است نباید وقت زیادی صرف حل این تست‌ها بگذارید باید با توجه به یک ضمیر یا معنی اشتباه یک فعل یکی دو گزینه را حذف و مابین دو گزینه دیگر به همین کار بپردازید و بسیار سریع به جواب تست برسید.
یادگیری قواعد هم که بسیار آسان است و حیف است که آن را حذف کنید کافیست از یک درسنامه خیلی قوی نکات را مطالعه کرده و سپس تست‌های آن را پاسخ دهید. سپس چند روز پس از مطالعه‌تان مجددا تست سنجشی کار کنید.


نحوه مطالعه درس عربی اختصاصی کنکور، چگونه است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا