خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
معجون مایعی است "که حاوی دارو، سم یا چیزی است که قرار است دارای قدرت جادویی باشد." این واژه از کلمه لاتین potio گرفته شده است که به نوشیدنی یا عمل نوشیدن اشاره دارد. در کسی که آن را می‌نوشد در طول تاریخ چندین نوع معجون برای اهداف مختلف وجود داشته است. تلاش برای القای عشق این معجون ها، در حالی که اغلب بی اثر یا سمی هستند، گهگاه بسته به آنچه که به دنبال رفع آن هستند و نوع و مقدار مواد مورد استفاده، درجاتی از موفقیت دارویی داشتند. برخی از مواد محبوب مورد استفاده در معجون ها در طول تاریخ عبارتند از: مگس اسپانیایی، گیاهان شب بو، شاهدانه و تریاک.

در طول قرن هفدهم تا نوزدهم، در اروپا معمول بود که دستفروشان معجون‌هایی را برای بیماری‌هایی از دلشکستگی گرفته تا طاعون عرضه می‌کردند. اینها در نهایت به عنوان حقه بازی رد شدند. فاحشه‌ها، زنان مجلسی، جادوگران و ماماها نیز به توزیع معجون معروف بودند.

علم اشتقاق لغات

کلمه معجون ریشه در کلمه لاتین potus دارد که یک فعل ماضی نامنظم از potare به معنای "نوشیدن" است. این تبدیل به کلمه potionem (اسم potio) به معنای "معجون، نوشیدنی" یا "نوشیدنی سمی، معجون جادویی" است. در یونان باستان، کلمه دارو و معجون "pharmaka" یا "pharmakon" بود. در قرن دوازدهم، فرانسوی‌ها کلمه pocion را داشتند که به معنی "معجون"، "دور" یا "دارو" است. در قرن سیزدهم، این کلمه به pocioun تبدیل شد که به یک نوشیدنی دارویی یا یک دوز داروی مایع (یا سم) اشاره دارد.

کلمه "معجون" نیز با کلمات اسپانیایی pocion به همین معنی و ponzoña به معنای "زهر" هم خانواده است. کلمه پوزیونه در اصل همان کلمه برای "سم" و "معجون" در ایتالیایی بود، اما در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا، معجون به طور خاص به عنوان یک نوشیدنی جادویی یا مسحور شناخته شد.


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدیران معجون

استفاده از معجون‌ها سابقه طولانی غیرقانونی شدن داشته است. با وجود این قوانین، چندین مدیر مختلف معجون در طول تاریخ وجود داشته است.

کوک

کواک‌ها یا شارلاتان‌ها افرادی هستند که "روش‌های پزشکی را که جواب نمی‌دهند و فقط برای کسب درآمد هستند" می‌فروشند. در اروپا در قرن پانزدهم، دیدن دستفروشان از راه دور که معجون‌ها و اکسیرهای شفابخش ظاهراً جادویی می‌فروختند، نیز رایج بود. در طول طاعون بزرگ لندن در قرن هفدهم، کواک‌ها معجون‌های تقلبی زیادی فروختند که نوید درمان یا مصونیت را می‌داد. از آنجایی که قرص‌ها برای عموم کمتر قابل اعتماد به نظر می‌رسیدند، معجون‌ها اغلب پرفروش‌ترین کواک‌ها بودند. این معجون‌ها اغلب شامل مواد عجیب و غریب مانند پومندرس گل و دود چوب‌های معطر بودند. ویلبرت، کواک معروف وسکس، به فروش معجون‌های عشقی ساخته شده از قلب کبوتر معروف بود. در قرن 18 در انگلستان، برای خانوارهای طبقه متوسط معمول بود که معجون هایی تهیه کنند که ادعا می‌کرد انواع بیماری‌ها را حل می‌کند. کواکری در قرن نوزدهم به اوج خود رسید.

داروسازان

در بریتانیای قرن 18 و 19، داروخانه‌ها یا داروخانه‌ها اغلب گزینه‌ای ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای درمان پزشکی نسبت به پزشکان بودند. معجون‌هایی که توسط شیمیدان‌ها برای بیماری‌ها توزیع می‌شد اغلب از گیاهان و گیاهان و بر اساس باورها و درمان‌های قدیمی تهیه می‌شد.

قبل از قانون داروسازی 1868 هر کسی می‌توانست داروساز یا شیمیدان شود. از آنجایی که این عمل منظم نبود، معجون ها اغلب از ابتدا ساخته می‌شدند.

معجون‌ها علاوه بر این برای درمان بیماری در دام استفاده می‌شد. یکی از معجون‌های موجود در کتاب دستور العمل‌های یک داروساز قرن نوزدهمی قرار بود برای "بره های حدودا 7 ساله" استفاده شود و حاوی گچ، انار و تریاک است.


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقش زنان در توزیع معجون

سلسله مراتب شدیدی در جامعه پزشکی اروپا در طول قرون 12 تا 15 وجود داشت. پزشکان مرد بیشترین احترام و حقوق را داشتند و پس از آن پزشکان، آرایشگران و جراحان زن قرار داشتند. زنان اغلب راه اصلی برای افرادی بودند که قادر به پرداخت هزینه‌های پزشک یا داروساز نبودند. وقتی نمی‌توانستند نزد یکی از اعضای زن خانه بروند، افراد مدرن اولیه اغلب به سراغ زنان عاقل روستای خود می‌رفتند. زنان عاقل (که اغلب جادوگر بودند) در مراقبت‌های بهداشتی آگاه بودند. و می‌توانست معجون، لوسیون یا مرهم مصرف کند، علاوه بر خواندن نماز یا مناجات. این اغلب رایگان بود یا به طور قابل توجهی ارزان‌تر از معجون‌های داروسازان بود.

مشاغل محدودی که در قرن هفدهم تا هجدهم برای زنان در اروپا وجود داشت، اغلب شامل آگاهی از معجون به عنوان راهی اضافی برای کسب درآمد مالی بود. مشاغلی که اغلب شامل فروش معجون‌های عشقی می‌شد، شامل روسپی‌ها، زنان مجلسی، جادوگران و ماماها بود. این شیوه‌ها بر اساس منطقه متفاوت بود. در روم، تا دوران جنگ‌های داخلی، تنها پزشکان داروفروشان، جادوگران و ماماها بودند. در یونان، زنان بازنشسته اغلب هم معجون درست می‌کردند و هم به عنوان ماما کار می‌کردند. معمولاً از روسپی‌ها در اروپا انتظار می‌رفت که در جادو و جادو متخصص باشند و معجون‌های عشقی را مدیریت کنند.

خود مدیریتی

در قرون وسطی و اوایل دوره مدرن استفاده از معجون برای القای عقیمی و سقط جن*ین به طور گسترده در اروپا مرسوم بود. اکثر معجون‌های سقط جن*ین با استفاده از گیاهان قاعدگی (گیاهی که برای تحر*یک قاعدگی استفاده می‌شود) که برای ایجاد پر*یود و پایان دادن به بارداری طراحی شده بودند، تهیه می‌شد. علاوه بر این، معجون‌های سقط‌*کننده نیز می‌توانند با تزریق یک گیاه یا درخت تهیه شوند. درخت بید یکی از اجزای رایج در این معجون‌ها بود، زیرا افسانه می‌شد که باعث عقیمی می‌شود. چندین ادبیات کلیدی الهیاتی و حقوقی آن زمان، از جمله قوانین ویزیگوتی و کلیسا، این عمل را محکوم کردند.

بسیاری از معجون‌های گیاهی حاوی قاعدگی حاوی مواد سقط‌کننده (موادی که باعث سقط جنین می‌شوند) نبودند و در عوض برای درمان آمنوره (فقدان عادت) استفاده می‌شدند. انواع مختلفی از ادبیات در سنت هومورال وجود دارد که استفاده از معجون‌ها یا شیاف‌های گیاهی را برای تحر*یک قاعدگی پیشنهاد می‌کند.


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
معجون سازان معروف

جولیا توفانا (1581-1651) یک زهرآگین ایتالیایی بود که به عنوان مخترع سم معروف آکوا توفانا شناخته می‌شد. او که در سیسیل متولد شد، سم را در پالرموی سیسیل اختراع کرد و شروع به فروش کرد. او بعداً خود را در رم مستقر کرد جایی که او به کسب و کار خود ادامه داد و در فروش به زنان در ازدواج های توهین آمیز که می خواستند بیوه شوند، تخصص داشت. او در سال 1651 با آرامش درگذشت و تجارت را به دختر ناتنی اش جیرونیما اسپانا سپرد که در دهه 1650 آن را به یک تجارت مهم گسترش داد. این سازمان در سال 1659 افشا شد و منجر به دادستانی معروف Spana شد که برای قرن‌ها موضوع اسطوره‌سازی هیجان‌انگیز شد.

پائولا دی اگیلوز

پائولا د اگیلوز در قرن هفدهم در سانتو دومینگو جمهوری دومینیکن در بردگی به دنیا آمد. در منطقه‌ای که او در آن زندگی می‌کرد، بیماری و بیماری شهرها و شهرهای بزرگ را ویران کرد. پائولا دی اگیلوز تصمیم گرفت تحقیق کند و درمان‌های خود را برای این بیماری‌ها بیابد. به همین دلیل، او به طور گسترده‌ای به دلیل مشارکت در مراقبت‌های بهداشتی و شفا شناخته شده است.

هنگامی که فعالیت‌های درمانی و مراقبت‌های بهداشتی او شروع شد، او شروع به فروش معجون و سرم به مشتریان کرد. کسب و کار د اگیلوز طرفدارانی را به خود جلب کرد و به آرامی او را دچار مشکل کرد.

با توجه به دستاوردهای شفای پائولا، او تقریباً 3 بار دستگیر شد. در طول این تفتیش عقاید، او مجبور شد به هیئت منصفه بگوید که جادوگری کرده است. در پاسخ به این اعترافات دروغین، او را چند بار زندانی و شلاق زدند.


کاترین مونوآزین


کاترین مونوآزین که برای برخی با نام La Voisin شناخته می شود، در سال 1640 در فرانسه متولد شد.

کاترین مونوآزین با آنتوان مونوآزین که در پاریس جواهر فروش بود ازدواج کرد. تجارت او به شدت سقوط کرد و کاترین مجبور شد برای اینکه او و خانواده‌اش زنده بمانند کار پیدا کند. او در خواندن افراد با دقت بسیار همراه با chiromancy مهارت داشت و از مهارت‌های خود برای کسب درآمد استفاده می‌کرد.

La Voisin طالع بینی مردم را می‌خواند و سقط جن*ین انجام می‌داد، اما او همچنین به مشتریان خود معجون و سم می‌فروخت. کار او به سرعت در سراسر فرانسه شناخته شده شد و مردم به سرعت مشتری او شدند. در حوالی سال 1665، طالع او توسط فرمان سنت وینسنت دو پل مورد سوال قرار گرفت، اما او به سرعت ادعاهای جادوگری را رد کرد.

سپس کاترین شروع به ساختن معجون می‌کرد، چه برای عشق، چه قتل یا زندگی روزمره. معجون عشق او شامل استخوان، دندان خال، خون انسان، سوسک مگس اسپانیایی و حتی مقادیر کمی بقایای انسان بود. سلف و تأثیر عمده او جولیا توفانا بود.

در 12 مارس 1679، کاترین به دلیل یک رشته حوادث مربوط به او و معجون هایش، نوتردام بون نوول دستگیر شد. او به جنایات خود در قتل اعتراف کرد و اکثریت آنچه را که لازم بود در مورد افرادی که آگاهانه به قتل رسانده بود به مقامات گفت.

در 22 فوریه 1680، La Voisin به اعدام در ملاء عام محکوم شد که در آن به عنوان چوب به دلیل جادوگری سوزانده شد.

ژاکلین فلیس دی آلمانیا در سال 1322 در ایتالیا به دلیل طبابت بدون مجوز محاکمه شد. او عمدتا متهم به انجام شغل پزشکان مرد و دریافت دستمزد بود. این کار شامل «بررسی ادرار از طریق ظاهر فیزیکی آن بود. لمس بدن؛ و تجویز معجون و هاضمه و مسهل.» هشت شاهد به تجربه و خرد پزشکی او شهادت دادند. با این حال، از آنجایی که او در دانشگاه حضور نداشت، دانش او رد شد. سپس ژاکلین فلیس مجرم شناخته شد و جریمه شد و از کلیسا تکفیر شد.


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع محبوب معجون

احساساتی مانند خشم، ترس و اندوه جهانی هستند و از این رو معجون‌هایی در طول تاریخ و فرهنگ‌ها در پاسخ به این احساسات انسانی ایجاد شده است.

دوست دارم معجون

معجون عشق در طول تاریخ و فرهنگ استفاده شده است. اسکاندیناوی‌ها اغلب از عشق ورزی استفاده می‌کردند که در شعر نورس The Lay of Gudrun مستند شده است.

در قرن هفدهم کارتاگنا، درمانگر آفریقایی-مکزیکی (curanderos/as) و سایر شفا دهندگان بومی می‌توانستند از فروش طلسم‌ها و معجون‌های عاشقانه به زنانی که سعی می‌کردند مردان و ثبات مالی را تضمین کنند، درآمد و موقعیتی کسب کنند. این معجون‌های عشقی به زنان از همه طبقات اجتماعی فروخته می‌شد که اغلب مایل به داشتن عاملیت جن*ی بودند.

معجون ترمیم کننده
Confectio Alchermes


در اوایل قرن نهم، پزشک عرب یوحنا ابن مساویه از کرم رنگی برای ایجاد معجون به نام Confectio Alchermes استفاده کرد. معجون «برای خلیفه و دربار او در نظر گرفته شده بود نه برای مردم عادی». معجون برای درمان تپش قلب، بازیابی قدرت و درمان جنون و افسردگی در نظر گرفته شده بود.

در طول رنسانس در اروپا، Confectio Alchermes به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. دستور العمل‌های معجون در آثار داروساز محبوب انگلیسی نیکلاس کولپپر و کتاب‌های راهنمای رسمی داروسازی لندن و آمستردام ظاهر شد. سفیر فرانسه ملکه الیزابت حتی با این دارو درمان شد. با این حال، دستور غذا تغییر کرد تا علاوه بر مواد سنتی، شامل یک "شاخ تک شاخ" (احتمالا یک عاج ناروال زمینی) شود. مواد تشکیل دهنده معجون عمدتاً شامل عنبر، دارچین، آلوئه، برگ طلا، مشک، لاجورد پودر شده و مروارید سفید بود.

معجون سنت پل

معجون سنت پل برای درمان صرع، کاتالپسی و مشکلات معده در نظر گرفته شده بود. بسیاری از مواد به کار رفته در معجون ارزش دارویی داشتند. به گفته تونی مونت، فهرست مواد تشکیل دهنده شامل «شیرین‌بیان، مریم گلی، بید، گل رز، رازیانه، دارچین، زنجبیل، میخک، خون باکلان، ترنجبین، خون اژدها و سه نوع فلفل» بود.

بسیاری از این مواد هنوز در قرن بیست و یکم ارزش دارویی دارند. شیرین بیان را می توان برای درمان سرفه و برونشیت استفاده کرد. مریم گلی می‌تواند به حافظه و بهبود جریان خون به مغز کمک کند. بید حاوی اسید سالیسیلیک است که جزء آسپرین است. رازیانه، دارچین و زنجبیل همگی مواد ضد عفونی کننده هستند که به تخلیه گاز در روده ها کمک می‌کنند. خون باکلان برای درمان کم خونی آهن اضافه می‌کند. اگر در دوزهای کم استفاده شود، ماندراک یک پیش خور خوب برای خواب است (اگرچه در دوزهای زیاد، ماندراک می تواند سمی باشد.) خون اژدها به رزین قرمز روشن درخت Dracaena draco اشاره دارد... به گفته تونی مونت "این ماده دارای خواص ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضد ویروسی و ترمیم کننده زخم است و هنوز هم در برخی از نقاط جهان برای درمان اسهال خونی استفاده می‌شود."

معجون جاودانگی

ایجاد معجون برای جاودانگی، یکی از کارهای رایج کیمیاگران در طول تاریخ بود. اکسیر زندگی معجون معروفی است که هدف آن ایجاد جوانی ابدی است. در طول سلسله‌های چینی، این اکسیر زندگی اغلب توسط امپراتوران، اشراف و مقامات بازسازی و نوشیده می‌شد. در هند، افسانه‌ای از معجون آمریتا وجود دارد، نوشیدنی جاودانگی که از شهد ساخته شده است.


معجون های توهم زا
آیاهواسکا


Ayahuasca یک معجون گیاهی توهم زا است که در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود. اولین بار توسط بومیان آمریکای جنوبی از حوضه آمازون به عنوان یک داروی معنوی ایجاد شد. معجون اغلب توسط یک شمن در طی مراسمی تجویز می‌شد. این معجون حاوی ساقه های پخته شده تاک ayahuasca و برگ‌های گیاه چاکرونا است. چاکرونا حاوی دی متیل تریپتامین (همچنین به عنوان DMT) یک داروی روانگردان است. این معجون باعث استفراغ یا «پاکسازی» و ایجاد توهم در کاربران شد.


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ عامه

معجون یا مخلوط در بسیاری از اساطیر محلی رایج است. به طور خاص، ارجاع به معجون‌های عشقی در بسیاری از فرهنگ‌ها رایج است. به عنوان مثال، جادوگران یوسف زی، یک چرم‌کار تازه فوت شده را غسل می‌دهند و آب را به کسانی می‌فروشند که به دنبال یک شریک مرد هستند. گفته می‌شود که این عمل به شکلی تغییر یافته در دوران مدرن وجود دارد.


معجون‌های معروف در ادبیات

معجون‌ها در بسیاری از آثار ادبی نقش مهمی ایفا کرده اند. شکسپیر در بسیاری از نمایشنامه‌های خود معجون نوشت، از جمله معجون عشقی در رویای یک شب نیمه تابستان، زهر در هملت، و ژولیت برای جعل مرگش در رومئو و ژولیت، معجون مصرف می‌کند.

در مجموعه هری پاتر معجون‌ها نیز نقش اصلی را دارند. دانش آموزان ملزم به شرکت در کلاس‌های معجون هستند و دانش معجون‌ها اغلب عاملی برای بسیاری از شخصیت‌ها می‌شود.

در افسانه "پری دریایی کوچک" اثر هانس کریستین اندرسن، پری دریایی کوچولو آرزو می‌کند که انسان شود و روحی جاودانه داشته باشد. او به دیدار جادوگر دریایی می‌رود که به او معجون می‌فروشد و در ازای آن او زبان پری دریایی کوچک را می‌برد. جادوگر دریا معجون را با استفاده از خون خودش که از سـ*ـینه‌اش بریده است درست می‌کند. او به پری دریایی کوچولو هشدار می‌دهد که وقتی باله‌اش پاهایش می‌شود، احساس می‌کند با شمشیر بریده شده است، که دیگر هرگز نمی‌تواند پری دریایی شود، و در صورت شکست در خطر تبدیل شدن به کف دریا و نداشتن روح جاودانه است. برای به دست آوردن عشق شاهزاده پری دریایی کوچولو تصمیم می‌گیرد از معجون استفاده کند که با موفقیت او را به یک انسان تبدیل می‌کند تا بتواند عشق شاهزاده و یک روح جاودانه را به دست آورد.

در رمان «مورد عجیب دکتر جکیل و آقای هاید» نوشته رابرت لوئیس استیونسون، دکتر هنری جکیل معجونی خلق می‌کند که او را به نسخه‌ای شیطانی به نام ادوارد هاید تبدیل می‌کند. دکتر جکیل توضیح نمی‌دهد که چگونه این معجون را ایجاد کرده است زیرا احساس می‌کند "کشف هایش ناقص هستند"، او فقط نشان می‌دهد که این معجون به یک "نمک خاص" نیاز دارد. او از این معجون با موفقیت استفاده می‌کند تا بین خود عادی خود، دکتر جکیل، و خود شیطانی خود، آقای هاید، به عقب و جلو برود.


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد محبوب مورد استفاده در معجون

در قرن یازدهم، گیاهان متعلق به خانواده گل شب بو (Solanaceae) اغلب به عنوان مواد تشکیل دهنده در معجون‌ها (افرودیزیاک یا غیره) و پمادهای پرنده جادوگران استفاده می‌شدند. شب‌های مخصوصی که در چنین ترکیباتی استفاده می‌شد معمولاً گونه‌های حاوی آلکالوئید تروپان متعلق به قبایل دنیای قدیم Hyoscyameae و Mandragoreae بودند. این معجون‌ها به عنوان داروی شیطانی شناخته می‌شدند.


ریشه Mandragora officinarum ، ترنجک مشهور، که در افسانه‌ها برای فریاد زدن به هنگام ریشه‌کن کردن، تعریف می‌شود، اغلب برای تهیه معجون‌های خواب استفاده می‌شد، اگرچه به دلیل محتوای آلکالوئید تروپان می‌توانست بیش از حد سمی باشد. M. officinarum بومی منطقه مدیترانه است. ریشه ترنجبین که در دوزهای کم تجویز می‌شود، در طب عامیانه به عنوان مسکن، تقویت کننده ج*سی و درمان ناباروری استفاده می‌شود. دوزهای بزرگتر به‌عنوان یک انتوژن از طبقه دلربا عمل می‌کنند و پتانسیل ایجاد سردرگمی عمیق و ناهنجاری را دارند که با واقع‌بینانه مشخص می‌شود. توهمات یک شخصیت ناخوشایند. نویسندگان کلاسیک و رنسانس روایت‌های خاصی از استفاده جادوگران از این گیاه در تهیه معجون‌هایی که به‌طور مختلف برای برانگیختن عشق، ایجاد جنون یا حتی کشتن در نظر گرفته شده است، به جای گذاشته‌اند. Scopolamine، یک آلکالوئید سمی و هذیان آور موجود در (و به نام) Scopolia carniolica و همچنین موجود در Mandragora ، Hyoscyam و دیگر Solanaceae، توسط دکتر بدنام دکتر کریپن برای کشتن همسرش استفاده شد.

مگس اسپانیایی

در یونان باستان، مگس اسپانیایی (همچنین به عنوان کانتارید شناخته می‌شود) را با گیاهان خرد می‌کردند و در معجون‌های عشق استفاده می‌کردند. اعتقاد بر این بود که به دلیل گرمای بدن ناشی از مصرف آن موثر است. با این حال، این در واقع نتیجه التهاب ناشی از سموم در بافت‌های سوسک بود. فردیناند دوم آراگون معجون‌های زیادی نوشید و اکسیر حاوی مگس اسپانیایی بود.

کوشین

Cochineal، نوع دیگری از رنگ، جایگزین کرم به عنوان یک ماده در Confectio Alchermes در قرن 17 و 18 شد. کوشینال نیز به‌شدت به‌عنوان ماده‌ای در معجون‌های یرقان استفاده می‌شد. معجون یرقان ترکیبی از کوچین، کرم تارتار و صابون ونیزی بود و به بیماران دستور داده می شد تا آن را سه بار در روز مصرف کنند.

حشیش و تریاک

تریاک و حشیش در طول تاریخ بشر در معجون‌ها استفاده شده است. معجون‌های حاوی حشیش و/یا تریاک پس از ورود مواد مخدر در قرن نهم به ویژه در عربستان، ایران و هند مسلمان رواج یافت. شاهدانه و تریاک یک ماده رایج مورد استفاده در معجون‌ها و تنتورهایی بودند که توسط داروخانه‌ها در اروپای قرن نوزدهم فروخته می‌شد، زیرا مواد تشکیل دهنده آن احساس بهتری را در بیماران ایجاد می‌کرد و ماهیت اعتیادآور این دارو به معنای فروش خوبی بود. Nepenthes pharmakon یک نوع معجون جادویی معروف است که در ادیسه هومر ثبت شده است که برای درمان غم و اندوه ساخته شده است. فارماکونکلمه پزشکی در یونان باستان بود. این معجون در قرن هجدهم بازسازی شد و حاوی هر دو گیاه نپنت و تریاک است.

منبع: ویکی‌پدیا


تعریف معجون!

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا