خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
معجون عشق اثری است در سال 1903 توسط ایولین دی مورگان که جادوگری را با گربه سیاهی که در پایش آشناست به تصویر می کشدبه گفته الیز لاوتون اسمیت، این نقاشی " شیفتگی پیش از رافائلی را با موضوعات قرون وسطایی و جزئیات تزئینی به نمایش می‌گذارد." مدل جین موریس بود.

تحلیل و بررسی

معجون عشق مرزهای انتظارات جامعه از زنان را با «کاوش در ماهیت اقتدار زنان از طریق عمل سحر و جادو» جابجا کرد. این نقاشی با بیشتر آثار قبلی دی مورگان با نشان دادن یک جادوگر به عنوان موضوع متفاوت است، نه یک شخصیت مسیحی یا اسطوره‌ای. جادوگر در لباس طلایی پرآذین پوشیده شده است که نمادی از تسلط او در مهارت و مرحله نهایی سیستم کیمیاگری پیشرفت به سوی رستگاری است. تسلط او بیشتر با کتاب‌های چرمی روی قفسه، که متون محبوب کیمیاگری در اواخر قرن نوزدهم بودند، مشهود است. سوژه در نیمرخ قرار می گیرد که حس شدت و اقتدار را ایجاد می‌کند. نگاه خیره اش به معجونی که در خود می‌آمیزد دوخته شده استجام، که آینه طلایی و آبی یاقوت کبود لباس او است.

این تکرار رنگ این ایده را تقویت کرد که هر معجونی که او ایجاد می‌کند ممکن است برای منافع شخصی باشد. زن و شوهری در پس‌زمینه دقیقاً بالای جام در آ*غو*ش گرفته شده‌اند که نشان می‌دهد معجون ممکن است به آنها نیز مربوط باشد. این ایده بیشتر توسط یک تکه پارچه سفید پوشیده شده روی نیمکت پشت جادوگر، که به نظر می رسد آن قطعه گم شده از لباس زن است، پشتیبانی می‌شود.

در پیش زمینه کار یک گربه سیاه با چشمان سبز کاملا گرد و درخشان دیده می‌شود. چشمان گربه آینه جزئیات شیشه‌ای دایره‌ای سبز رنگ بالای جادوگر است که این توهم چشمان بسیاری را در حال تماشای او در محل کار ایجاد می‌کند. این گربه شبیه گربه‌ای است که در پیش زمینه نقاشی ادوارد مانه در سال 1865، المپیا، که در آن حیوان نماد فحشا است، دیده می‌شود. اگرچه جادوگر در معجون عشق یک فاحشه نیست، اما هدف گربه ممکن است همچنان نمادی از اعمال تابویی مشابه مانند کیمیاگری باشد، که در جامعه ادواردی نیز مورد انزجار قرار گرفته بود. رنگ‌های غروب خورشید در پس‌زمینه، یک غروب اسرارآمیز را ایجاد می‌کند که بیشتر نشان می‌دهد چیزی غیرقانونی در حال وقوع است.


معجون عشق

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
معجون عشقنمونه‌ای از استفاده مشخص دی مورگان از رنگ‌های جسورانه و تصاویر قوی زنانه است. اگرچه موضوع با اکثر آثار او کمی متفاوت است، اما سبک و توجه بی‌عیب و نقص او را به جزئیات نشان می‌دهد. علاوه بر این، این اثر ارتباط دو مورگانز با معنویت گرایی را نشان می‌دهد. دی مورگان در چندین نقاشی خود از متون و نظریه‌های معنویت به عنوان راهنما استفاده کرد. در این اثر هنری، دو مورگان از تئوری رنگ برای افزایش اهمیت و تسلط فیگور زن استفاده می‌کند. به گفته اسمیت، این نقاشی از نظر سبکی معادل سایر آثار پیش از رافائلی است که در این زمان خلق شده‌اند. با این حال، شمایل‌نگاری معنوی او دیدگاه جالبی را به بیننده ارائه می‌کند: «او از واژگان معنویت‌گرایانه‌اش برای براندازی و مذاکره مجدد درباره نقش‌های سنتی و کلیشه‌های زنان استفاده می‌کند و در عوض یک شخصیت قوی، قدرتمند، در این نقاشی، چهره‌ای زنی به بیننده ارائه می‌شود که معجون عشقی را دم می‌کند. دی مورگان به جای اینکه این شخصیت را به عنوان یک جادوگر معمولی، همانطور که در قرن نوزدهم مرسوم بود، به تصویر بکشد، زن را به عنوان یک محقق به تصویر می کشد. او به عنوان یک زن روشنفکر و جاه طلب نقاشی شده است. به گفته بنیاد دی مورگان، چندین جنبه توسط معنویت گرایی شکل می‌گیرد. بنابراین این اثر را باید به عنوان نقاشی تمثیلی در مورد پیشرفت روح به سمت روشنگری تفسیر کرد. اولاً، دو مورگان چند کتاب را در پس‌زمینه به تصویر کشید که شامل عناوین متون رایج در جنبش معنویت‌گرایان بود. ثانیاً، طرح رنگی که او در این نقاشی به کار برده است بر اساس نمادهای رنگی کیمیاگری است. این نظریه توسط گیاه شناس، پزشک، ستاره شناس، غیبت شناس عمومی و کیمیاگر پاراسلسوس در دوره رنسانس ترویج شد. بر اساس این نظریه، چهار رنگ مراحل پیشروی به سوی روشنگری را مشخص می‌کنند. گفته می‌شود که این مراحل در نهایت منجر به یک حالت روشنگری کامل می‌شود که با رنگ طلایی نشان داده می‌شود. چهار رنگی که این پیشرفت را نشان می‌دهند سیاه، سفید، قرمز و زرد هستند. مراحل تئوری کیمیاگری مشابه مراحلی است که فرد برای رسیدن به یک حالت روشنایی معنوی باید طی کند. بر اساس این نظریه معنوی اسمیت، این فرآیند شامل چندین مرحله است: «از تلاقی («مرگ ناسزا»)، حل («تطهیر ماده»)، تصعید («رنج ناشی از جدایی عرفانی از جهان و وقف به تلاش معنوی»)، به اجتماع فلسفی، اتحاد هماهنگ متضادها، بنابراین، این نقاشی استفاده اولین از متون و نظریه های معنویت گرا را در هنر پیش از جنگ خود نشان می‌دهد.
منبع: ویکی‌پدیا


معجون عشق

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا