خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیشتر افراد، ماهی تن را به‌خاطر کنسرو تن ماهی‌ای که در فروشگاه‌ها وجود دارد، می‌شناسند. چون بیشتر کنسروهای ماهی، از ماهی تن تهیه می‌شوند.

ماهی هوور یا سهوا (به گویش بومی)، همان ماهی تن است که گوشتی به رنگ قهوه‌ای تیره و شکلاتی دارد. البته جمله درست‌تر این است که ماهی هور، یکی از انواع ماهی‌های تن است که از آن کنسرو تهیه می‌شود. برخلاف دیگر انواع ماهی که رنگ گوشتشان سفید است، ماهی تن به‌علت گوشت پرخونی که دارد، تیره‌رنگ است.

گوشت این ماهی، علاوه‌بر این‌که پرخون است، دارای میزان زیادی از میوگلوبین (پروتئینی که آهن قرمز در خودش دارد) است و همچنین مانند گوشت بقیه ماهی‌ها هم، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

مصرف ماهی تن، تاثیر زیادی در عملکرد مغز دارد. مثلاً گوشت این ماهی دارای ویتامین B6 است که خلق‌و‌خوی افراد را نرم‌تر و مهربان‌تر می‌کند. همچنین میزان اضطراب و عصبانیت را کاهش می‌دهد. چون مصرف آن موجب کاهش استرس می‌شود و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

شاید شما فکر کنید که مزه ماهی تن را به‌خاطر کنسرو آن چشیده‌اید و می‌دانید. اما سخت در اشتباهید! مزه این ماهی، هنگامی که تازه از دریا صید شده و به دست شما می‌رسد تا آن را بپزید، بسیار متفاوت است. یکی از خوبی‌های این ماهی، تیغ (خار) کم آن است.

فروشگاه ماهی دریا، امکان تهیه ماهی تن را به‌صورت مستقیم از دریا فراهم کرده ‌است. پس از این که ماهی صید شود، در یخ قرار داده‌ میشود و به مقصد ارسال می‌شود تا افراد بتوانند از ماهی تازه تن بخورند و لـ*ـذت ببرند.

شما می‌توانید ماهی تن را سرخ کنید یا در فر قرار دهید تا پخته ‌شود. سالم‌ترین نوع پخت این ماهی، پخت در فر است. البته جنوبی‌ها با ماهی هوور، قلیه ماهی هم درست می‌کنند که خیلی خوشمزه است. پیشنهاد می‌کنم که شما هم یک بار آن را تجربه کنید.

منبع: ماهی بازار


آبزیان | ماهی تن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا