خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
قرص مترونیدازول چیست؟
قرص مترونیدازول، یک آنتی بیوتیک موثر در از بین بردن باکتری‌های مختلف و عفونت‌های ناشی از زخم، جراحی، کرونا و… است. دسته دارویی مترونیدازول در شاخه آنتی بیوتیک‌های شناخته شده، نیتروایمیدازول است. این دسته، به آنتی بیوتیک‌هایی اشاره دارد که جلو رشد باکتری را می‌گیرند و باعث از بین رفتن آن می‌شوند. در نظر داشته باشید که آنتی بیوتیک‌ها از جمله مترونیدازول، نقشی در درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و… ندارند. اما در درمان عفونت‌های ناشی از کرونا، می‌توان از قرص مترونیدازول هم استفاده کرد.

قرص مترونیدازول در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟
اثربخشی مترونیدازول در کاهش سرعت رشد و جلوگیری از تکثیر باکتری‌ها و انگل‌های مختلف است. یعنی می‌توان از قرص مترونیدازول در درمان تمام بیماری‌های باکتریایی و عفونی استفاده کرد. در صورتی که بدن شما هنوز به این سطح از آنتی بیوتیک مقاوم نشده باشد، مترونیدازول می‌تواند یک قرص بی خطر و کم ضرر برای درمان بیماری‌ها باشد.

با این حال، تنها کاربرد مترونیدازول در هنگام بیماری‌هایی مانند کرونا یا برداشتن زخم و… نیست. شما می‌توانید مترونیدازول را همراه با داروهای دیگر برای درمان زخم‌های روده و معده مصرف کنید. برای درمان مشکلات معده و روده، می‌توان از قرص‌های ضد انگل مانند مترونیدازول استفاده کرد. در ادامه لیستی از بیماری‌های قابل درمان با قرص مترونیدازول را خواهید دید:


قرص مترونیدازول

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
ژیاردیازیس (نوعی عفونت روده‌ای که از طریق آب منتقل می‌شود)
آمیبیازیس (نوعی عفونت انگلی که بیشتر در مناطق گرمسیری دیده می‌شود)
عفونت‌های دندانپزشکی (آبسه، جراحی، عصب کشی و…)
عفونت هلیکوباکتر پیلوری (نوعی عفونت معده که می‌تواند باعث زخم معده هم شود)
عفونت‌های پوستی
عفونت‌های مفصل
عفونت‌های لگن
التهاب واژن، عفونت ادراری و عفونت ناحیه تناسلی
عفونت‌های ناشی از رابـ*ـطه **** و مقاربت
قرص مترونیدازول می‌تواند برای درمان عفونت هلیکوباکترپیلوری که در بیماران دیابتی و مصرف کننده قرص متفورمین، استفاده شود.



عوارض جانبی قرص مترونیدازول
مصرف قرص مترونیدازول زمانی به شما پیشنهاد می‌شود که فواید مصرف آن بیشتر از مضرات و خطرات آن باشد. برای مثال، موارد زیر در دسته عوارض قرص مترونیدازول قرار می‌گیرد.

زمانی
سرگیجه
سردرد
ناراحتی معده
حالت تهوع و استفراغ
از دست دادن اشتها
اسهال
یبوست
در صورتی که این علائم را برای طولانی مدت داشتید، سریعاً مصرف داروی مترونیدازول را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید. علائم پوستی، خارش، گیجی زیاد، تورم زبان و گلودرد هم از عوارض بسیار نادر قرص مترونیدازول است که می‌توانید در خصوص آن با پزشک آنلاین دارودراگ، مشورت کنید.

زنان باردار، مادران شیرده یا زنانی که قصد بارداری دارند، برای مصرف قرص مترونیدازول باید با پزشک متخصص زنان و پزشک متخصص عفونی، مشورت کنند.

موارد احتیاط مصرف داروی مترونیدازول
مصرف داروی مترونیدازول باید تنها زیر نظر پزشک عفونی و با نسخه او انجام شود. برای افرادی که مشکل معده دارند، امکان مصرف قرص مترونیدازول با یک لیوان شیر هم ممکن است.

دوز مصرفی داروی مترونیدازول را سن، جنس، نوع بیماری و شدت آن مشخص می‌کند. بنابراین به دنبال خوردن قرص مترونیدازول قوی‌تر برای درمان سریع‌تر نباشید.

حداکثر تعداد مصرف داروی مترونیدازول 3 بار در روز (هر 8 ساعت) است و نباید تعداد مصرف را بیش از این میزان کرد.

مصرف دارو ممکن است باعث از دست دادن هوشیاری، تاری دید و گیجی در شما شود. بنابراین بعد از مصرف، رانندگی یا کارهای حساس نکنید.
تداخلات دارویی قرص مترونیدازول
قبل از تجویز قرص مترونیدازول توسط پزشک، باید لیست داروهای مصرف و حساسیت‌های دارویی خود را به او بگویید. داروی مترونیدازول می‌تواند باعث بروز برخی تداخلات دارویی با سایر داروها و قرص‌ها شود.

مصرف قرص‌های آنتی بیوتیک همراه با الکل و نوشیدنی‌های معتاد، ممنوع و بسیار خطرناک است. حداقل 3 روز قبل از شروع مصرف قرص و 3 روز پس از آن، نوشیدن مشروبات معتاد را متوقف کنید. دیگر تداخلات دارویی قرص مترونیدازول را می‌توانید در ادامه ببینید:

شربت سرفه و شربت سرماخوردگی
محصولات حاوی پروپیلن گلیکول
محلول لوپیناویر و ریتوناویر
لیتیوم


اشکال دارویی قرص مترونیدازول
به غیر از شیاف، سوسپانسیون خوراکی، آمپول وریدی، ژل موضعی و ژل واژینال، قرص مترونیدازول هم وجود دارد. قرص مترونیدازول را می‌توانید با دو شکل دارویی زیر تهیه کنید:

قرص مترونیدازول 250 میلی گرم
قرص مترونیدازول 500 میلی گرم
قرص مترونیدازول ۲۵۰، برای عفونت‌های با شدت کم و سبک، تجویز می‌شود. علاوه بر آن، در صورتی که سن بیمار کم باشد، باید داروی مترونیدازول 250 میلی گرم را مصرف کند. زمان مصرف قرص، معمولا هر 8 ساعت (3 بار در روز) است.

قرص مترونیدازول 500، برای بزرگسالان و برای بیماری‌های با شدت عفونی بالا مانند تریکومونیازیس و آمیبیازیس یا عفونت‌های ناحیه واژن در زنان تجویز می‌شود. شدت و میزان بیماری فرد، می‌تواند نقش تعیین کننده در دوز داروی مترونیدازول داشته باشد و به هیچ وجه، نباید خودسرانه این قرص را مصرف کنید.





سخن آخر
با اینکه مصرف قرص مترونیدازول در ایام پیک کرونا، بسیار بالا رفت، اما باید بدانید که مصرف قرص‌های آنتی بیوتیک برای درمان بیماری‌های ویروسی کاملاً بیهوده است. شما می‌توانید برای درمان عفونت‌های ریه ناشی از کرونا قرص مترونیدازول را مصرف کنید اما بدون داشتن علائم عفونی، نباید سرخود و بدون نسخه پزشک آن را خرید و مصرف کرد.
منبع: دارو دراگ


قرص مترونیدازول

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا