خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
قانون سرایت یک باور عامیانه خرافی است که نشان می‌دهد به محض اینکه دو نفر یا شی با هم در تماس باشند، یک پیوند جادویی بین آنها باقی می‌ماند، مگر اینکه یا تا زمانی که یک پاکسازی رسمی، تقدیس، جن گیری یا دیگر اعمال تبعید، پیوند غیر مادی را بشکند. اولین توصیف قانون سرایت در شاخه طلایی اثر جیمز جورج فریزر ظاهر شد. Bonewits و Bonewits ادعای مشابهی در فیزیک کوانتومی دارند.

مزایا و خطرات

بر اساس این قانون، سرایت هم خطرات دارد و هم فواید. به عنوان مثال، مزایا شامل این است که قدوسیت یک قدیس، خدا یا سایر شخصیت‌های مورد احترام، به خاطر داشتن مناسک مذهبی در داخل آنها، مانند معابد و کلیساها، مزایایی را به آثار می‌بخشد. روان‌شناسان و رسانه‌ها معمولاً از یک شی که زمانی متعلق به یک سوژه گمشده یا مرده بود، به عنوان «تمرکز» خود برای روان‌سنجی یا روشن بینی یا در طول جلسات استفاده می‌کنند.

خطرات عبارتند از، به عنوان مثال، یک جادوگر یا جادوگر ممکن است یک دسته مو، ناخن کوتاه یا تکه لباس به دست آورد تا لعنت را تسهیل کند . عروسک‌های وودو شبیه قربانی هستند و اغلب مو یا لباس از آن‌ها استفاده می‌کنند. در فرهنگ‌هایی که جادوگری می‌کنند، افراد اغلب مراقب هستند که مو یا ناخن‌هایشان به دست جادوگران نرسد.


باور ناخودآگاه به قانون سرایت

حتی در میان افرادی که اعتقادی به جادو ندارند، آزمایش‌های روان‌شناختی نشان داده است که عموم مردم به مثلاً ژاکتی که یک قاتل زنجیره‌ای پوشیده است، بی‌میل هستند.
منبع: ویکی‌پدیا


قانون سرایت

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا